календарне планування 7 кл. Всесвітня історія (1 семестр) 2022

Про матеріал
Календарне планування з всесвітньої історії 7 клас (1 година на тиждень, 35 – на рік) Складено відповідно до оновленої програми для учнів 7-9 класів: « Історія України. Всесвітня історія. 7-9 класи », затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 03.08.2022 № 698 Підручник, який використовується на уроках - Всесвітня історія - О. В. Гісем, О. О. Мартинюк - 2020 р.
Перегляд файлу

Календарне планування з всесвітньої історії  7  клас

(1 година на тиждень, 35 – на рік)

Складено відповідно до  оновленої програми для учнів 7-9 класів: « Історія України. Всесвітня історія. 7-9 класи », затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 03.08.2022 № 698

Підручник, який використовується на уроках - Всесвітня історія - О. В. Гісем, О.  О.  Мартинюк  - 2020 р.

ур.

Дата

Прим.

Зміст навчально-

пізнавальної діяльності

Очікувані результати навчання

Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт.

І семестр

Вступ (2 години)

  1.  

01.09

 

 

Повторення: Велике

переселення народів та

його наслідки. Розселення слов’ян.

Знати:

  • хронологічні межі та періодизацію Середньовіччя,

час Великого переселення народів;

  • види джерел з історії Середньовіччя;
  • напрямки Великого переселення народів і розселення слов’ян.

Розуміти:

  • Середні віки (Середньовіччя) як період між історією Стародавнього світу та Новою історією;
  • Середні віки в Україні як княжу добу, періоди якої збігаються з відповідними періодами європейської історії, а саме: а) період становлення племінних

князівств i союзів (V–IX ст.) – з добою раннього Середньовіччя (середина V ст. – кінець IХ ст.); б) період існування Русі (IX–XIII ст.) – з добою зрілого Середньовіччя (Х–ХІІІ ст.); в) період удільних князівств (XIII–XV/XVI ст.) з добою

пізнього Середньовіччя (XІV–XV ст.);

  • як користуватися підручниками з історії України та всесвітньої історії для 7 класу на уроці й удома.

Уміти:

  • охарактеризувати первісні часи та історію Стародавнього світу;
  • перелічити цивілізаційні здобутки населення України стародавніх часів;
  • назвати хронологічні межі та періодизацію Середніх віків;
  • укласти синхронізовану хронологічну таблицю

«Європа в добу Середньовіччя».

  1.  

08.09

§ 1

Вступ: Середньовіччя як період розвитку людства.

Періодизація.

Практична робота 1

  • Розпочати роботу над укладанням синхронізованої хронологічної таблиці

«Європа в добу Середньовіччя»

Розділ 1. Перші середньовічні держави.

  1.  

15.09

§2

Утворення «варварських королівств». Франкська держава. Хлодвіг. Завоювання Карла

Великого. Імперія франків.  

Розподіл імперії.

Знати:

  • хронологічні межі існування Франкського королівства, час утворення Франкської та Візантійської імперій, виникнення ісламу;
  • територію «варварських королівств», імперії Карла Великого, напрямки завойовницьких походів арабів.

Розуміти:

  • поняття «варварське королівство», «експансія»,

«іслам», «Коран», «халіфат».

Уміти:

  • розташувати в хронологічній послідовності відомості про Велике переселення народів, Франкську та Візантійську імперії, перші Арабські халіфати (Омейядів і Аббасидів);
  • показати на карті «варварські» королівства, імперію Карла Великого, Візантію, напрямки завойовницьких походів арабів, Арабський халіфат;
  • схарактеризувати організацію влади у

«варварських королівствах», Франкській та Візантійській імперіях, перших Арабських халіфатах;

визначити наслідки Великого переселення народів, розпаду імперії Карла Великого, виникнення ісламу й арабської експансії.

Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт.

  • Внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Велике

переселення народів, Франкське королівство, Франкську та Візантійську імперії, перші Арабські халіфати (Омейядів і Аббасидів), об’єднання арабів під владою Мухаммада, виникнення ісламу та ісламського літочислення.

  • Позначити на контурній карті «варварські» королівства, імперію Карла Великого, Візантію, напрямки завойовницьких походів арабів, Арабський халіфат.
  • Зіставити організацію влади у «варварських королівствах», Франкській імперії, Візантійській імперії, перших Арабських халіфатах.

 

  1.  

22.09

§3

Візантійська імперія доби       Юстиніана.   Розквіт Візантії за Македонської династії та династії Комнінів. Культура Візантії.

  1.  

29.09

§3-4

Природно- географічні умови Аравії. Виникнення ісламу. Мухаммад. Арабські завоювання та халіфати. Розвиток арабо-мусульманської культури.

Практична робота:

  1.  

06.10

§1-4

Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із розділу 1 " Перші середньовічні держави "

  Розділ 2. Середньовічний світ Західної Європи

  1.  

13.10

§5-6

Зв’язок людини і природи.

Рух населення. Внутрішня

і воєнна колонізація.

Три стани середньовічного

суспільства. Феодалізм.

Практична робота 2

Знати:

  основні стани середньовічного суспільства;

  найбільші міста Європи, основні торговельні шляхи Середньовіччя, територію поширення християнства.

Розуміти:

  станове суспільство як суспільство з ієрархічно вибудуваною соціальною структурою, кожна з соціальних груп (станів) якого – відносно замкнена та умовно об’єднана своїми правовим і

економічним становищем у суспільстві;

  причини і наслідки внутрішньої і зовнішньої колонізації середньовічної Європи;

  роль християнської церкви в Середньовіччі;

  поняття «васалітет», «внутрішня колонізація»,

«Ганза», «гільдія», «єпархія», «зовнішня колонізація», «лихварство», «майстер», «міська комуна», «підмайстер», «суспільний стан», «учень», «феод», «феодалізм», «феодальна

драбина», «церковна ієрархія», «цех».

Уміти:

  показати на карті найбільші міста Європи, основні торговельні шляхи Середньовіччя, територію поширення християнства;

  описати повсякденне життя у феодальному замку,

міському будинку (майстерня, крамниця), селянській господі;

  схарактеризувати соціальне становище і роль кожного з основних станів середньовічного суспільства.

Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт.

  Підготувати (з використанням кількох видів джерел) і представити усне

повідомлення (п’єску, живу картинку) на теми «У феодальному замку», «У

міському будинку (майстерні, крамниці)», «У селянській господі» (на вибір

учителя/учениця або учнів/учениць).

  Зіставити (на основі витягів з доступних джерел) правове становище різних

груп середньовічного населення Західної Європи.

  1.  

20.10

§7-8

Організація християнської

церкви в Середньовіччі.

Середньовічне  місто

 

Розділ 3.  ЄВРОПЕЙСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО І ДЕРЖАВИ в Х–ХV ст.

  1.  

03.11

§9

Скандинавія в Середньовіччі. Походи вікінгів та їхні завоювання

Знати:

  час походів вікінгів, нормандського завоювання Англії, «Хрестових походів», Реконкісти, Столітньої війни, «Війни троянд»;

  дати утворення Священної Римської імперії, початку скликання англійського парламенту та Генеральних штатів у Франції, ухвалення «Великої хартії вольностей»;

  території походів вікінгів, «Хрестових походів».

Розуміти:

  причини політичного роздроблення держав Західної Європи та мотиви «Хрестових походів»;

  суспільне значення самопожертви Жанни д’Арк;

  значення формулювання принципу недоторканності особи для становлення правової культури європейської цивілізації;

  феодально-теократичний характер Священної Римської імперії;

  поняття «вікінги», «Генеральні штати», «династична унія», «духовно-рицарські ордени», «парламент» («кортеси», «сейм»), «Реконкіста», «станово-представницька монархія», «теократія»,

«феодальна роздробленість», «Хрестові походи».

Уміти:

  розташувати в хронологічній послідовності відомості про походи вікінгів, формування середньовічних держав (від роздробленості до станово-представницьких монархій або республік), «Хрестові походи» і держави хрестоносців;

  показати на карті території Королівства Іспанія, Королівства Франція, Королівства Англія, Священної Римської імперії, італійських торговельних республік, напрямки походів вікінгів,

«Хрестових походів», торговельні шляхи, якими користувались італійські міста-держави;

  розкрити сутність та історичне значення діяльності Жанни д’Арк;

  описати і порівняти формування станово-представницької монархії у Франції та в інших державах Західної Європи;

  схарактеризувати організацію влади в торговельних містах-державах (Генуї, Венеції та ін.); напрямки внутрішньої й зовнішньої політики європейських правителів (Ізабелль I і Фернандо II, Луї ХІ, Генрі ІІ Плантагенета, інших);

  визначити наслідки «Хрестових походів», Реконкісти, Столітньої війни, «Війни троянд».

Орієнтовні завдання для практичних і творчих робіт.

  • Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про походи вікінгів, нормандське завоювання Англії, «Хрестові походи», Реконкісту, утворення

королівства Іспанія, Столітню війну, утворення Священної Римської імперії,

перше скликання англійського парламенту і Генеральних штатів у Франції, інші (на розсуд учительки/учителя).

  • Позначити на контурній карті територію поширення християнства, кордони Королівства Іспанія, Королівства Франція, Королівства Англія, Священної

Римської імперії, італійських торговельних республік, найбільші міста Європи, основні торговельні шляхи Середньовіччя, напрямки походів вікінгів,

«Хрестових походів».

  • Зіставити устрій станово-представницької та в монархії у Франції інших

державах Західної Європи (монархіях, середньовічних республіках); тезово (усно або письмово) представити результати зіставлення (висновки).

Встановити (на основі витягів з тексту документа) цінність «Великої хартії вольностей» для сучасних європейців, її значення для становлення європейської правової культури.

 

  1.  

10.11

§10

. «Хрестові походи».

Держави хрестоносців.

Духовно-рицарські ордени.

  1.  

17.11

§11

Середньовічні держави: від

роздробленості до станово-представницьких монархій.

  1.  

24.11

§12

Франція у ХІ–ХV ст.

Столітня війна.

Консолідація влади в

руках французьких

королів.

  1.  

01.12

§13

Англія в ХІ–ХV ст.

«Велика хартія

вольностей». «Війна

троянд».

  1.  

08.12

§15

Священна

Римська імперія: устрій та

боротьба за політичний

провід між світськими і

духовними володарями.

Реконкіста. Династична унія

Ізабелль I і Фернандо II та

утворення Королівства

Іспанія.

 Італійські торговельні

республіки (Генуя, Венеція).

  1.  

15.12

 

Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів із Розділу 2-3 Середньовічний світ Західної Європи,  Європейське суспільство і держави в Х–ХV ст

  1.  

22.12

 

Урок повторення

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розділ 3. Європейське суспільство і держави в  Х – ХV ст.

  1.  

Походи вікінгів і нормандські завоювання. Вільгельм Завойовник

 

§  12

  1.  

Хрестові походи. Взаємовідносини європейського та східного світів

 

§ 13-14

 

 

 

 

  1.  

Середньовічні держави: від роздробленості до станово-представницьких монархій

 

§ 15

  1.  

Франція у ХІ–ХV ст.

 

§ 16

  1.  

Англія у ХІ–ХV ст.

 

§ 17

  1.                

Практичне заняття. Велика Хартія Вольностей

 

 

  1.                

Священна Римська імперія

 

§18

  1.                

Держави Середземномор΄я в Середні віки

 

§ 19повтор 12-18

  1.                

Узагальнення. Тематичне оцінювання

 

 

Розділ 4. Матеріальний і духовний світ європейського Середньовіччя

  1.           

Освіта, наукові дослідження та винаходи Середньовіччя

 

§ 20 -22

  1.           

Вплив Церкви на середньовічне суспільство

 

§ 21

  1.           

Раннє Відродження і гуманізм

 

§ 23

  1.           

Практичне заняття. Середньовічні замки та собори: візитна картка туристичної Європи (ілюстрована уявна екскурсія)

 

§24 повтор.

  1.           

Узагальнення. Тематичне оцінювання

 

 

Розділ 5. Країни Центральної та Східної Європи в Х – ХV ст.

  1.           

Держави Центральної та Східної Європи в Х–ХV ст.

 

§ 25

  1.           

Землі Північно- Східної Русі в ХІ–ХV ст

 

§ 26

  1.           

Утворення Османської імперії. Правління Мехмеда ІІ

 

§ 28

  1.           

Практичне заняття. Виявити в пам’ятках культури народів Центрально-Східної Європи прояви візантійської, руської та західноєвропейської (католицької) культурних традицій

 

повтор.§ 25-28

  1.           

Узагальнення. Тематичне оцінювання

 

 

Розділ 6. Середньовічний Схід

33

Життя в Піднебесній імперії

 

§ 29

34

Середньовічне суспільство Індії .

 

§ 30

35

Узагальнення до курсу: «Середні віки в історії людства».

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сидоренко Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
4 вересня 2022
Переглядів
807
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку