Календарно-тематичне планування уроків «Я досліджую світ»
за підручником «Я досліджую світ» автори Т.Гільберг, С.Тарнавська, Н.Павич
(За програмою Р. Шияна)
245 год (7 год на тиждень)
№ уроку |
Дата |
Тема уроку |
Примітки |
|
|
РОЗДІЛ 1. ПОДОРОЖУЄМО УКРАЇНОЮ |
|
1 |
|
Як наука допомагає нам пізнавати навколишній світ. Дослід. Досліджуємо давнє письмо та матеріали для письма. |
|
2 |
|
Як наука допомагає нам пізнавати навколишній світ. МОВ. Взаємодіємо усно. Українські вчені, які зробили значний внесок у науку |
|
|
|
Тема 1. Природа України |
|
3-4 |
|
Наша країна – Україна. МОВ. Робота з інформацією. Походження державних символів України |
|
5-6 |
|
Для чого потрібні глобуси і карти. Дослід. Визначаємо подібність і відмінність між глобусом і картою |
|
7-8 |
|
Про що розповідають карти. Практична робота із контурною картою та картою півкуль. Заповнення таблиць |
|
9 |
|
Проєкт «Пізнаємо Україну» (ТЕО) |
|
10-11 |
|
Як орієнтуватися на місцевості. Дослід. Визначаємо сторони горизонту на шкільному подвір’ї |
|
12-13 |
|
Що таке план місцевості |
|
14 |
|
Що таке масштаб. Дослід. Визначаємо та порівнюємо масштаби |
|
15-16 |
|
Яка поверхня України. МОВ. Взаємодіємо письмово. Описуємо гори Карпат (за вибором) |
|
17 |
|
Проєкт «Модель гори» (ТЕО) |
|
18 |
|
Що змінює поверхню Землі |
|
19-20 |
|
Які країни є сусідами України. МОВ. Робота з інформацією. Знайомимося з країнами-сусідами |
|
21 |
|
Проєкт «Уявні подорожі в інші країни» |
|
22 |
|
Проєкт «Зустрічаємо сусідів» (ТЕО) |
|
23-24 |
|
Ми – громадяни України |
|
25 |
|
Ми – громадяни України. МОВ. Взаємодіємо письмово. Написання есе «Ми-громадяни України». Облаштування тематичної виставки |
|
26-27 |
|
Про великі права маленької дитини |
|
28 |
|
Про великі права маленької дитини. Досліджуємо ситуації щодо дотримання та порушення прав дитини на приклад літературних творів, мультиплікаційних та художніх дитячих |
|
29 |
|
Проєкт «Виготовлення ігрового інвентарю» (ТЕО) |
|
30 |
|
Урок узагальнення знань. Що я знаю? Що я вмію? |
|
31 |
|
Діагностувальна робота №1 |
|
32 |
|
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення та систематизація знань та вмінь із теми |
|
Тема 2. Культурна спадщина України |
|||
33-34 |
|
Що ми знаємо про свою історію |
|
35 |
|
Що ми знаємо про свою історію. МОВ. Робота з інформацією. Походження назв міст, населених пунктів, сіл, річок тощо |
|
36 |
|
Що ми знаємо про свою історію. Екскурсія до краєзнавчого музею |
|
37 |
|
Проєкт «Рукотворні скам’янілості» (ТЕО) |
|
38-39 |
|
Славетні творці української держави |
|
40-41 |
|
Славетні творці української держави. МОВ. Робота з інформацією. Дізнаюся про славетних творців мого краю |
|
42 |
|
Мініпроєкт «Героїчні постаті минулого мого краю» |
|
43 |
|
Де шукати скарби України |
|
44-45 |
|
Мініпроєкт «Митці України» |
|
46 |
|
Аплікація «Соняшник» (ТЕО) |
|
47 |
|
Урок узагальнення знань. Що я знаю? Що я вмію? |
|
48 |
|
Діагностувальна робота №2 |
|
49 |
|
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення та систематизація знань та вмінь із теми |
|
Тема 3. Багатства України |
|||
50-51 |
|
На які природні ресурси багата Україна |
|
52 |
|
Проєкт «Виготовлення іграшки з дроту» (ТЕО) |
|
53-54 |
|
Які паливні корисні копалини є на території України. Практична робота із контурною картою. Нанесення на контурну карту України умовні позначення паливних корисних копалин |
|
55 |
|
Які паливні корисні копалини є на території України. Практична робота із контурною картою. Розпізнавання та характеристика корисних копалин свого краю |
|
56-57 |
|
Де живе енергія. МОВ. Досліджуємо медіа. Перегляд відео про джерела енергії та складання інструкцій щодо заощадження енергії вдома |
|
58-59 |
|
Чим можна замінити корисні копалини. МОВ. Читаємо. Найбільші гідроелектростанції України |
|
60-61 |
|
Якими способами людина захищає себе від холоду. МОВ. Взаємодіємо письмово. Складання розповіді про те, як не замерзнути взимку |
|
62 |
|
Пришивання ґудзиків на одяг різними способами котушковими нитками (ТЕО) |
|
63 |
|
Виготовлення іграшки «Снігова баба» (ТЕО) |
|
64 |
|
Як заощадити електроенергію |
|
65 |
|
Творчий проєкт «Як економити теплову і електричну енергію» |
|
66-67 |
|
На які водні ресурси багата Україна. МОВ. Читаємо. Дніпро – найбільші річка України |
|
68 |
|
На які водні ресурси багата Україна |
|
69 |
|
Дослідницький проєкт «Чому Дніпро благає про допомогу?» |
|
70-71 |
|
Озера і болота України. Практична робота із контурною картою. Позначення озер і річок України |
|
72 |
|
Озера і болота України. МОВ. Взаємодіємо письмово. Описати (за власним вибором) озеро України |
|
73 |
|
Якою буває погода |
|
74-75 |
|
Які скарби приховує Чорне море. |
|
76 |
|
Які скарби приховує Чорне море. Колективний творчий проєкт. Створення лепбуку «Скарби Чорного моря» |
|
77 |
|
Проєкт «Загадковий мешканець Чорного моря» (Технології) |
|
78-79 |
|
Які скарби приховує Азовське море. МОВ. Читаємо. Острови Азовського моря |
|
80 |
|
Дослідницький проєкт «Водойми свого краю» |
|
81 |
|
Чому ґрунти є важливим природним ресурсом країни |
|
82 |
|
Урок узагальнення знань. Що я знаю? Що я вмію? |
|
83 |
|
Діагностувальна робота №3 |
|
84 |
|
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення та систематизація знань та вмінь із теми |
|
Тема 4. Природні зони України |
|||
85-86 |
|
Де на Землі спекотно, а де – холодно. МОВ. Взаємодіємо усно. Скласти розповідь про пристосування тварин до життя в зоні степів та лісостепів |
|
87 |
|
Подорожуємо зонами мішаних і широколистих лісів |
|
88 |
|
Колективне виготовлення лепбука «Таємничий ліс» (ТЕО) |
|
89-90 |
|
Подорожуємо лісостепом. МОВ. Читаємо. Мешканці лісостепу |
|
|||
91 |
|
Подорожуємо лісостепом. Виготовлення мешканця лісостепу з крупи (ТЕО) |
|
|||
92-93 |
|
Подорожуємо просторами степу |
|
|||
94 |
|
Подорожуємо просторами степу. Колективне виготовлення лепбука «Мешканці степу» |
|
|||
95-96 |
|
Сходження на Говерлу. МОВ. Досліджуємо медіа. Перегляд відео про Говерлу та складання розповіді про отримані враження |
|
|||
97-98 |
|
Сходження на Говерлу. Колективне виготовлення лепбука «Тварини Карпат». МОВ. Читаємо. Міфи та легенди українських Карпат |
|
|||
99 |
|
Проєкт «Карпатська красуня» (ТЕО) |
|
|||
100 |
|
Виготовлення українського намиста з бісеру (ТЕО) |
|
|||
101-102 |
|
Подорож Кримськими горами |
|
|||
103 |
|
Подорож Кримськими горами. Уявна подорож по Кримським горам та південним берегом Криму |
|
|||
104 |
|
Подорож Кримськими горами. МОВ. Читаємо. Долина привидів або гора «Коваля» |
|
|||
105 |
|
Заповідні території та охорона природи Карпат і Кримських гір. Практична робота із контурною картою. Позначення заповідних територій України |
|
|||
106 |
|
Заповідні території та охорона природи Карпат і Кримських гір. Колективний творчий проєкт |
|
|||
|
Виготовлення лепбуку «Карпатський біосферний |
|
||||
заповідник», «Кримський природний заповідник» (ТЕО) |
|
|||||
107 |
|
Заповідні території та охорона природи Карпат і Кримських гір. Уявна подорож до Поліського заповідника |
|
|||
108 |
|
Заповідні території та охорона природи Карпат і Кримських гір. Уявна подорож до Канівського заповідника |
|
|||
109 |
|
Заповідні території та охорона природи Карпат і Кримських гір. Уявна подорож до біосферного заповідника Асканія-Нова |
|
|||
110 |
|
Урок узагальнення знань. Що я знаю? Що я вмію? |
|
|||
111 |
|
Діагностувальна робота №4 |
|
|||
112 |
|
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення та систематизація знань та вмінь із теми. Підсумковий урок за семестр |
|
|||