Перший урок у 4 класі «Моя Батьківщина-Україна»
Мета: поглибити знання учнів про Україну- нашу Батьківщину; сприяти формуванню національної свідомості учнів; розвивати зв’язне мовлення, вміння висловлювати свої думки; розвивати творчість, креативність; виховувати любов та повагу до рідного краю, традицій його народу; виховувати почуття гордості за рідну землю, бажання приносити користь рідній країні, сприяти покращенню життя на цій землі .
Обладнання: мультимедійна дошка, презентації, план уроку на дошці; аудіозапис легенди; кросворди для роботи в групах; зображення державних та народних символів; сердечка мрій; зображення грошових купюр; чарівна торбинка з подарунками; карта України.
План уроку
1.Вступне слово вчителя.
2.Вірші про Україну.
3.Хмаринка слів.
4.Легенда про Україну.
5.Гра «Символи» .Робота з емоціями
6.Вікторина.
7.Сердечко «Я і Україна»
8.Гра «Розпізнай купюру»
9.Підсумок «Чарівна торбинка»
Хід уроку
1.Вступне слово вчителя.
Добрий день, мої школярики, добрий день батьки та гості. Рада всіх бачити і вітати на першому уроці.
Ось і закінчилося тепле літечко, а на зміну йому прийшла ......(Осінь).
Як завжди , у перший день осені , дітвора поспішає до школи. Адже сьогодні свято....(День знань).Вітаю вас, дорогі діти!
Сьогодні у нас перший урок в 4 класі. Ви- четвертокласники. Вітаю вас і на згадку дарую вам значок четвертокласника та четвертокласниці.
А якою буде тема нашого уроку, ми дізнаємося, коли послухаємо вірші, які ви нам підготували.(Діти читають вірші напам’ять і роблять висновок, що на уроці будемо говорити про Україну).
Отже, діти , тема нашого уроку «Україна- моя Батьківщина»
2.Вірші про Україну.
1.Моя Україна — це пісенька мами,
Розлогі лани колосяться хлібами,
Вишневі садочки, лелеки на хаті.
Купають ставочки хмарки пелехаті.
2.Моя Україна — то мамина ласка,
Червона калина, бабусина казка.
Це соняхи в цвіті, горобчиків зграя...
Я кращої в світі країни не знаю.
3. Україно моя, берегиня,
Ти колиска, пісень глибина,
Україно моя, Батьківщина,
Ти, як батько і мати одна.
4. У нас красивий, гарний край:
Квіти, море, річка, гай!
Рідне все: поля, діброви,
А сади які чудові!
Їх краса — це білий цвіт...
Ненька наша, Україна,
Адже ти для нас єдина!
5. Ми дуже любим весь наш край,
І любим Україну,
Її лани, зелений гай,
В саду — рясну калину.
6. Облітав журавель
Сто морів, сто земель,
Облітав, обходив,
Крила, ноги натрудив.
Ми спитали журавля:
— Де найкращая земля? —
Журавель відповідає:
— Краще рідної немає!
7. Наша славна Україна,
Наше щастя і наш рай!
Чи на світі є країна
Ще миліша за наш край?
8. Красивий, щедрий рідний край
І мова наша солов’їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься Україна.
9. У нас красивий, гарний край:
Квіти, море, річка, гай!
Рідне все: поля, діброви,
А сади які чудові!
Їх краса — це білий цвіт...
Ненька наша, Україна,
Адже ти для нас єдина!
10. Послухай, як струмок дзвенить,
Як гомонить ліщина.
З тобою всюди, кожну мить
Говорить Україна.
11. Країн багато на великій карті,
Та серед них — вона, твоя єдина.
Її люби і будь завжди на варті,
Бо це твоя земля, це Україна.
3. «Хмаринка слів»
Діти, давайте пригадаємо , про що розповідалося у віршах і складемо «Хмаринку слів» (Напишіть на жовто-блакитній стрічечці, які асоціації у вас виникають, коли чуєте слово Україна).
4.Легенда
Діти, а можливо хтось знає, чому наша держава має таку назву? Якщо ні, то давайте прослухаємо легенду.
Обговорення прослуханого.
5.Гра «Символи»
Робота з емоціями
6.Цікава вікторина «Моя Батьківщина»
Як називається наша держава?
Столиця нашої держави?
Головна вулиця Києва?
Яку назву має центральна площа Києва?
Які гори України?
Які моря України?
Скільки областей в Україні?
Які знаєте головні міста України?
Хто є сусідами України?
Найбільше озеро України?
Головна річка України?
Що цікавого можете сказати про Україну, наш Черкаський край?
7. Сердечко мрії «Я і Україна»
Діти, скільки хороших слів ми почули про нашу Батьківщину, скількох знаємо людей, які прославляють нашу Україну, захищають, наближають до перемоги, роблять її ще більш багатою та красивою. Ви, ще зовсім маленькі діти, але пройде час і ви станете тими, хто далі буде возвеличувати нашу державу. Перед вами карта України, на партах сердечка мрій. Напишіть на сердечках, що в майбутньому готові зробити для України?Прикріпіть сердечка на карту.
8. «Розпізнай купюру та встанови відповідність»
В історії України були періоди, що люди робили внесок у розвиток держави і за це їх високо відзначали, увіковічнювали, щоб люди про них пам’ятали.
На дошці прикріплені зворотньою стороною зразки грошей України. Вчитель читає про цю визначну постать, а діти відгадують, яка це купюра.
Наприклад: відомий поет, художник, наш земляк це- (Тарас Шевченко на 100 грн.)Коли діти назвуть правильно, вчитель відкриває купюру.
9. Підсумок уроку «Чарівна торбинка»
Вчитель підводить підсумок уроку та дякує подарунками, які діти дістають з чарівної торбинки.