КАЛЕНДАРНО- ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ДЛЯ 11 КЛАСУ ( за підручником В.М. Буренко)
2 години на тиждень
І семестр
№ |
Дата |
Тематика спiлкування Тема, пiдтема |
Мовний матеріал |
Письмо |
Аудіювання |
Читання |
Говорiння |
Домашнє завдання |
||
Лексичний |
Граматичний |
Фонетичний |
||||||||
Unit 1.A Civilised Society. Тема 1: Я, моя родина та друзі ( 7 годин) |
||||||||||
1 |
|
Щаслива родина. Generation Gap |
Adjectives that describe a person’s character |
|
Pronunciation of new words |
Game: write as many words as you can in “Family” |
p.5-6 |
Game: choose a position |
Learn new words; Make a poster “Generation Gap” in groups |
|
2 |
|
Bullying |
Misunderstanding, generation gap, bullying |
Present Simple Present Continuous |
Pronunciation of new words |
|
|
Text Bullying |
|
Enumerate things that make you feel stress; Ex. 8 p. 11 |
3 |
|
Стрес у житті підлітків |
|
Present Simple Present Continuous |
|
Grammar exercise |
Ex.4 p.10 |
|
Discussion Ex. 8 p. 11; |
Ex. 10 p.11 write; Ex. 4 p. 17 read |
4 |
|
Батьки та діти |
Precious, hospitable, quieten, spoil Incomprehensive, indecisive |
WO Questions |
Intonation of Questions |
Ex. 7 p. 15 write;
|
|
Ex. 1 p.12 |
Discussion Ex.6 p.15 Ex.5 p.19 |
Learn new Vocabulary; Make a list of advantages and disadvantages to be a teenager |
5 |
|
Молодь та виклики |
Abduction, neglect, refugee |
WO Questions |
|
Interactive exercise in lexis |
video |
Ex.6 p.19 |
Teambuilding game |
Ex.9 p. 21 write; Ex. 4 p.83-86 read |
6 |
|
Права дітей. Молодіжні організації. |
Internship, determination, distinctive |
WO Questions |
Pronunciation of new words |
Cards |
Video - Generation z |
Ex. 4 p. 86-87 |
Youth Movements – Mind Map |
Learn new words p.83, 87; Ex. 7 p.87 orally |
7 |
|
Урок узагальнення з теми «Я, моя родина та друзі» |
Revise Vocabulary; Grammar |
|||||||
|
|
Unit 2. Food for Life. Тема 2: Харчування ( 7 годин) |
|
|||||||
8 |
|
Я за здоровий спосіб життя! А ти? |
Addiction, junk food, balanced diet |
Present Simple Present Continuous Present Perfect |
|
Table “Healthy and Unhealthy food” |
|
|
Discussion “Healthy way of life” |
1)learn the Vocabulary; 2)make a poster; 3) a mind map |
9 |
|
Піраміда здорового харчування |
In my opinion, in my view, As I see you… |
Present Perfect |
|
Ex.12 p.26 |
Ex.5 p.23 |
Ex.10 p.25 |
Asking for someone’s opinion |
Ex.11 p.25 learn |
10 |
|
Манери поведінки за столом |
Obvious, fizzy, increase |
Direct Speech Indirect Speech |
Pronunciation of new words |
Grammar exercises |
Ex. 3 p.27 |
pp.28-29 |
|
Ex.9 p.32 read; Ex.5 p.32 answer |
11 |
|
Їжа дає енергію |
Canteen, coffee bar, brewpub, tea parlour |
Direct Speech Indirect Speech |
Pronunciation of new words |
Grammar exercises |
Ex.2p.34 |
pp.30-31 |
Ex.5 p.32 |
Learn the rules; Do cards |
12 |
|
Я не живу, щоб їсти, але я їм, щоб жити |
|
Direct Speech Indirect Speech |
|
Grammar exercises |
Ex.5 p.36 |
Ex.3 p.35 |
Ex.1 p.34 |
Write an essay “I do not live to eat, but I eat to live” |
13 |
|
Fast food and eating out |
Stuffing, crash, starch |
|
Pronunciation of new words |
Ex.8 p.37 |
ex.7 p.37 |
Video |
Pros and cons of fast food |
Ex.9 p.37 read; Make a plan or do a presentation |
14 |
|
Національна українська кухня. Урок узагальнення з теми |
|
|
|
|
Ex.4 p. 44 read |
|||
Unit 3. Art as Entertainment. Тема 3: Живопис. Мистецтво (9 годин) |
||||||||||
15 |
|
Мистецтво робить нас щасливішими |
Genius, noble, delight |
|
Pronunciation of new words |
cards |
Ex.3 p.43 |
Ex.4 p. 44 |
discussion |
Learn new Vocabulary; Ex.4 p.44 read |
16 |
|
Мистецтво в нашому житті |
Desire, beneficially, contemplate |
Word formation |
|
Ex. 5 p.45 |
|
Ex.8 p.46 |
Ex.7 p.45 |
Ex.8 p.46 write |
17 |
|
Занурення дитини у мистецтво разом з батьками – запорука виховання успішної особистості |
Engrave, installation, conceptual |
Descriptive essays |
Pronunciation of unknown words |
Ex. 4 p.47 |
Ex.5 p.48-49 |
|
discussion |
p. 51 read and learn new phrases |
18 |
|
Музика в житті підлітка |
Reggae, techno music, organ music, indie |
Descriptive essays |
Pronunciation of unknown words |
Cards |
Ex. 7 p. 50 |
Ex. 11 p. 52 Suggested answer |
A game “What’s the style?” |
Ex. 11 p. 52 write |
19 |
|
Mass media |
Resist, depict, co-star |
A film review |
Pronunciation of unknown words |
exercises |
Ex. 3 p. 54 |
Ex. 4 p. 55 |
Ex. 6 p.56 |
Write a film review; Ex. 8 p. 57 answer the questions |
20 |
|
Театр |
Outlook, inner, touching, networking |
A film review |
Pronunciation of unknown words |
exercises |
Ex. 3 p. 59 |
text |
Ex. 11 p. 63 |
Ex. 12 p. 63 |
21 |
|
Мистецтво 21 століття |
Eternal, inspire, inspiration |
Word formation |
|
Ex. 13 p. 64 |
|
Ex. 10 p. 62 |
Ex. 12 p. 63 |
Presentation or poster “Art of the 21st century” |
22 |
|
Український фольклор |
|
Describing pictures |
|
p. 72 ex. 15 p. 73 |
ex. 3 p. 65 |
Ex. 4 p. 66 |
Ex. 1 p.65 Ex. 2 p. 65 |
Describe a picture |
23 |
|
Урок узагальнення з теми «Живопис. Мистецтво» |
|
|
|
|
revision |
|||
Unit 4. Effects of Modern Technology. In Harmony with Nature. Тема 4: Наука і технічний прогрес. Природа і довкілля. (9 годин) |
||||||||||
24 |
|
Технічний прогрес |
Drawback, wisdom, emerge |
For-and-against Essays |
Pronunciation of unknown words |
Ex. 2 p. 90 |
Ex. 4 p. 91 |
Ex. 5 p. 91 |
Ex. 1 p. 90, |
Ex. 8 p. 92 read the information |
25 |
|
«За» та «проти» мобільних телефонів |
|
For-and-against Essays |
|
Writing for-and-against essay |
|
|
Discussion Ex. 8 p. 92 |
Ex. 9 p. 93 write; ex. 4 p. 96 |
26 |
|
Вплив сучасних технологій на життя підлітків |
Sin, conscience, violence, consumer |
For-and-against Essays |
|
Ex. 9 p. 98 |
Video |
Ex. 6 p. 97 |
Ex. 5 p. 97 |
Project work in groups - poster |
27 |
|
Як «інтернет з’їв світ»! |
Awe, eternity, untold … |
|
Pronunciation of unknown words |
Ex. 3 p. 100 |
Video |
Ex. 4 p. 100 |
Ex. 11, 12 p. 103 |
ex. 9 p. 103 |
28 |
|
Оберігати Землю – оберігати власний дім |
Interaction, disaster, flood, tsunami |
Conditionals |
Pronunciation of unknown words |
Ex. 3 p. 106 |
Ex. 2 p. 105 |
Ex. 5 p. 106 |
Ex. 1 p. 105 |
Presentation of any kind of pollution in groups |
29 |
|
Eco-Actions |
|
Conditionals |
|
Ex. 8, 9 p. 109 |
Text |
|
Ex. 9 p. 110 |
Ex. 12 p. 111 complete the sentences |
30 |
|
В гармонії з природою |
|
Conditionals |
|
Ex. 10 p. 111 |
|
Ex. 14 p. 112 |
Ex. 11 p. 111 |
Ex. 5 p. 115 read |
31 |
|
Екотуризм. Асканія-Нова |
|
Conditionals |
|
Ex. 9 p. 118 |
Ex. 10 p. 119 |
Ex. 4 p. 116 |
Ex. 3 p. 114 |
Ex. 1 p. 120 |
32 |
|
Урок узагальнення з теми «Наука і технічний прогрес. Природа і довкілля |
|
Revise Conditionals |