Календарно-тематичне планування з англійської мови для 11 класу ( друга іноземна) до підручника М. Кучма, І. Задорожна
Календарно-тематичне планування
11 клас ( Кучма, Задорожна)
2 год./тиждень
№ уроку |
Дата уроку |
Тема уроку |
Лексичний матеріал |
Граматичний матеріал |
Робота в класі |
Домашнє завдання |
|
School Life (7 год.) |
|||||||
1 |
|
School life Шкільне життя |
After school activities Favourite subjects Examinations &assessments Teaching aids Teaching staff |
Present/past/Future simple, Present Perfect Voice (Active/ Passive) |
Ex. 1-5 PP.4-6 |
Ex.6 p.6 |
|
2 |
|
Favorite Subject Улюблений предмет |
Admiration, aesthetic, bee, addiction, environment, honey, mandatory, purpose, value, boast, ability, receive grades |
|
Ex.1-6 p.124-126 |
Ex.7 p.126 |
|
3 |
|
Schools in Great Britain Школи у Великій Британії |
State school, private school, comprehensive school, primary education, secondary education, assessment, law, |
|
Ex.1-3, 6-8, p.127-129 |
Ex. 4, 5 p. 128-129 |
|
4 |
|
Education in America Освіта у Америці |
Physical disabilities, tuition fees, scholarship, coeducational, quarters, reportcard, transcript |
To + infinitive |
Ex. 1-5 PP.135-137 |
Ex.8 p.137 |
|
5 |
|
Schools in the USA Школи у США |
Kindergartens, charges, equal opportunity, to be a wide choice, performing arts, elective subjects, enter |
|
Ex. 1-5 PP.138-139 |
Ex.7 p.140 |
|
6 |
|
School Rules Шкільні правила |
|
Passive Infinitive |
Ex.1-6 p.141-142 |
Ex.7 p.142 |
|
7 |
|
Schools are Different! Усі школи різні. Узагальнення теми |
Background, basics, deliver, diverse, enroll in school, impact, flood, nap, volunteer, wander |
Noun/pronoun + to + infinitive |
p.146-147 |
Ex.3, p.133 |
|
Lifestyle (9 год) |
|||||||
8 |
|
Healthy Lifestyle Здоровий спосіб життя |
Well-being, strengthen, muscles, bones, reduce, chronic disease, snack, overweight, surf online, avoid |
|
Ex.1-6 p.20-21 |
Ex.7 p.21 |
|
9 |
|
Happy & Healthy Щасливі і здорові |
|
Simple tenses |
Ex.1-5 p.22-24 |
Ex.6 , 7p.24 |
|
10 |
|
Modern Day Teens Сучасні підлітки |
Comparison, similarities, differences |
|
Ex.1-6 p.25-26 |
Ex.7 p.26 Project |
|
11 |
|
Parents & Children Батьки і діти |
Occasional, tension, arguments, opinion, conclusion, respect, privacy, pressure, jealousy, competitiveness |
|
Ex.1-8 p.27-28 |
Ex.9 p.28 |
|
12 |
|
Improving Relationship Як покращити стосунки? |
To be positive, to be open and honest, to keep interactions mature, to be appreciative, unnecessary |
|
Ex.1-5 p.29-30 |
Ex.6 p.30 |
|
13 |
|
Communication Tools Засоби спілкування |
|
|
Ex.1-6 p.31-32 |
Ex.7 p.32 |
|
14 |
|
Effective Communication Ефективне спілкування
|
Guidelines Explanations |
Word Order in Questions |
Ex.1-7 p.33-34 |
Ex.8-9 p.34 |
|
15 |
|
Tolerant Attitude to Others Толерантне ставлення до інших |
Tolerance, religious, racial, social, sexual tolerance |
|
Ex.1-6 p.35-36 |
Ex.7 p.36 |
|
16 |
|
Lifestyle Спосіб життя. Узагальнення теми.
|
Self-Assessment Module 1 |
|
Pp. 37-39 |
Повтор. ЛО теми |
|
Food (8 год.) |
|||||||
17 |
|
Healthy Food Здорова їжа |
Fish and sea food, meat, fruit and vegetables, berries, dairy |
|
Ex.1-5 p.40-42 |
Ex.6-7 p.42 |
|
18 |
|
Junk Food Шкідлива їжа |
Fresh, frozen, low-fat, raw, spicy, takeaway, tinned, junk |
|
Ex.1-7 p.42-44 |
Ex.8-9 p.44 |
|
19 |
|
Food for Brain Їжа для мозку |
Boiled, roast, baked, grilled, fried, steamed, make sure to eat |
|
Ex.1-7 p.45-46 |
Ex.8 p.46 |
|
20 |
|
Good Food Корисна їжа |
|
Modal Verbs May Might |
Ex.1-7 p.47-48 |
Ex.8 p.48 |
|
21 |
|
Favourite Recipes Улюблені рецепти |
Table(tea)spoon, vinegar, garlic clove, whisk, sprinkle, dressing, lettuce, olive oil, pepper |
|
Ex.1-5 p.49-50 |
Ex.6 p.50 |
|
22 |
|
Cuisines Кухні народів світу |
Cuisines, pecking duck, goulash, pasta, hamburger, fish & chips, sushi |
|
Ex.1-5 p.51-53 |
Ex.6 p.53 Project |
|
23 |
|
Eating out У закладі громадського харчування |
Starters, main courses, desserts, drinks, menu |
|
Ex.1-5 p.54-55
|
Ex.6 p.55 |
|
24 |
|
Favourite Dishes Улюблені страви |
|
Past Tenses |
Ex. 1-5, p.56-57 |
Ex. 6, p. 57 |
|
25 |
|
Food Їжа. Узагальнення теми |
Self-Assessment Module 2 |
|
P. 58-59 |
|
|
26 |
|
Revision Повторення вивченого за 1 семестр |
|
|
|
|
|
27 |
|
Контроль аудіювання |
|
|
|
|
|
28 |
|
Контроль читання |
|
|
|
|
|
29 |
|
Контроль письма |
|
|
|
|
|
30 |
|
Контроль говоріння |
|
|
|
|
|
31 |
|
Аналіз контрольних робіт. |
|
|
|
|
|
32 |
|
Підсумковий урок за І семестр |
|
|
|
|
|