Календарно-тематичне планування уроків з образотворчого мистецтва для учнів 6-х класів.
Календарно-тематичний план для 6 класу
№ |
К-ть годин |
Дата |
Тема уроку |
Домашнє завдання |
Техніка виконання |
|||||
6-А |
6-Б |
6-В |
|
|||||||
«Жанри мистецтва». І семестр Тема № 1. Анімалістичний жанр. Пейзаж. (8 год.) |
||||||||||
1 |
8 |
|
|
|
Сприйняття мистецтва. Жанри образотворчого мистецтва. Анімалістичний жанр у графіці. |
Розрізняти жанри ОТМ |
|
|||
2 |
|
|
|
Первісне мистецтво. Звіриний стиль та рослинні мотиви в ужитковому мистецтві народів різних континентів. "Бізони", "Мамонти". |
Спостерігати за рухами та пластикою тварин. |
Живопис |
||||
3 |
|
|
|
Анімалістичний жанр у скульптурі. Створення декоративних образів тварин у техніці орігамі. |
Аналізувати пропорції тварин |
Паперо-пластика |
||||
4 |
|
|
|
Анімалістичний жанр у декоративно-ужитковому мистецтві. |
Володіти художніми поняттями |
Живопис |
||||
5 |
|
|
|
Сприйняття мистецтва. Пейзаж та його види. Пейзаж у графіці. Створення тематичної композиції сільські мотиви. |
Розрізняти види перспективи |
Графіка |
||||
6 |
|
|
|
|
Пейзаж у живописі. Вплив світла на колір в пейзажі «Краєвиди мого міста». |
Вплив світла на зміну кольорів. |
Живопис |
|||
|
||||||||||
7 |
|
|
|
|
Пейзажні мотиви у декоративному мистецтві «Фантастичне місто». |
Аналізувати твори митців |
Аплікація |
|||
8 |
|
|
|
Узагальнення вивченого матеріалу. Виставка робіт. |
Повторення |
Змішана |
||||
Тема № 2. Портретний жанр. ( 8 год.). |
||||||||||
9 |
8 |
|
|
|
Сприйняття мистецтва. Портрет як жанр мистецтва. Види портрету. Виконання композиції «Мій улюблений герой» |
Спостерігати за творами митців |
Живопис |
|||
10 |
|
|
|
Формула портрета. Пропорції елементів голови. Створення автопортрету. |
Спостерігати за емоціями |
Графіка |
||||
11 |
|
|
|
Зображення людини в українському станковому живописі. |
Володіти художніми поняттями |
Змішана техніка |
||||
12 |
|
|
|
Модель і образ у портреті. Настрій у портреті. Зображення людини певного фаху чи роду занять. |
Спостерігати зміну емоці-йного настрою |
Графіка |
||||
13 |
|
|
|
. Відтворення пропорційної будови людської фігури та динаміки її руху в композиції "Футболіст","Гімнастка"і тд. |
Спостерігати за рухами однолітків. |
Пластилін |
||||
14 |
|
|
|
Порівняльна характеристика пропорційної будови дорослих і дітей у роботі за уявою "Мої рідні". |
порівнювати пропорційні відношення. |
Змішана техніка |
||||
15 |
|
|
|
Відтворення особливостей характеру людини в учбовій роботі "Дружній шарж". |
Аналізувати форму та її будову. |
Графіка |
||||
16 |
|
|
|
Узагальнюючий урок. Виставка робіт. |
Повторення |
На вибір |
||||
ІІ семестр. Тема 3. Побутовий жанр. Натюрморт. (11 год.). |
||||||||||
17 |
11 |
|
|
|
Сприйняття мистецтва. Сюжети картин побутового жанру. |
Повторити жанри ОТМ |
Графіка |
|||
18 |
|
|
|
Домашній інтер’єр. Знайомство з перспективою. Створення ескізу власної кімнати. |
Володіти художніми поняттями |
Змішана техніка |
||||
19 |
|
|
|
Зображення сцен з повсякденного життя людей у сюжетно-тематичній композиції «Сімейній відпочинок». |
Спостерігати за повсякденним життям сім’ї. |
Графіка
|
||||
20 |
|
|
|
Сприйняття мистецтва. Натюрморт. Основи композиції натюрморту. Зображення на площині. Відтворення об’єму форми засобами світлотіні за допомогою штрихування (конус, циліндр). |
Аналізувати твори митців. |
Графіка |
||||
21 |
|
|
|
Зображення на площині. Виявлення об’єма форми предмету засобами світлотіні. Виконання елементарного натюрморту з двох предметів, наближених за формою до геометричних тіл за уявою в техніці гризайлі. |
Повторити правила композиції. |
Живопис |
||||
|
||||||||||
22 |
|
|
|
|
Зображення на площині. Вправи з відтворення впливу оточуючого кольорового середовища на предмет білого кольору (куб) в трьох варіантах колірного середовища (жовто-синього, жовто-червоного, синьо-червоного). Етюди з натури. |
Виконання етюдів. |
Живопис |
|||
23 |
|
|
|
Зображення на площині. Компонування та вибір формату. Створення тематичного натюрмотру з посудом. |
Пригадати види перспективи. |
Графіка |
||||
24 |
|
|
|
Зображення на площині. Створення тематичного натюрморту за мотивами голландських майстрів (на кольоровому тлі). |
Техніка безпеки при роботі з різними худ.мат. |
Змішана техніка |
||||
25 |
|
|
|
Зображення на площині. Творчий натюрморт з натури з предметів, що визначають епоху – "Трипільські мотиви", "Зброя вікінга", "Українська світлиця". |
Сприймання творів наро-дних умільців. |
Живопис |
||||
26 |
|
|
|
Стилізація натюрморту. Трансформація та узагальнення форм. Виконання тематичного натюрморту «Пишний букет» з натури. |
Володіти художніми прийомами |
Аплікація |
||||
27 |
|
|
|
|
Узагальнюючий урок. Оформлення та виставка робіт. |
Повторення |
На вибір |
|||
Тема4. Жанри образотворчого мистецтва: історичний, міфологічний, релігійний, батальний. (8 год.) |
||||||||||
28 |
8
|
|
|
|
Історичний жанр в образотворчому мистецтві. |
Порівнювати живописні та скульптурні твори. |
Живопис |
|||
29 |
|
|
|
Батальний жанр. Особливості композиції в роботах батального жанру. |
Аналізувати твори митців. |
Живопис |
||||
30 |
|
|
|
Міфологічний жанр у декоративному мистецтві. Створення оберегу за мотивами давньослов’янських міфів. |
Пригадати міфи різних країн. |
Витинанка |
||||
31 |
|
|
|
Релігійний жанр. Традиції біблейського жанру. мозайка |
Пригадати релігійні свята. |
|
||||
32 |
|
|
|
ДПМ. Розробка орнаменту за мотивами ужиткового мистецтва древніх слов’ян (трипільська культура). |
Пригадати закони компо-зиції |
Живопис |
||||
33 |
|
|
|
Фреска і вітраж у культових спорудах. Створення ескізу вітражу на релігійний сюжет або вікна рози для храму (за вибором). |
Виконання ескізів. |
Змішана техніка |
||||
34 |
|
|
|
Жанри об’єднуються. Створення композиції за уявою, у якій присутні ознаки різних жанрів образотворчого мистецтва. |
Спостерігати за творами митців. |
Змішана техніка |
||||
35 |
|
|
|
Узагальнення вивченого матеріалу. Виставка робіт. |
Повторення. |
На вибір |
||||