Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури. 10 клас, рівень стандарт
Розроблено згідно з оновленою програмою (2017 року) «Зарубіжна література. Програма для 10–11 класів загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання». Голова авторського колективу Програми – учитель-методист зарубіжної літератури Л. П. Юлдашева
Автор: Фефілова Галина Євгенівна, учитель зарубіжної літератури та російської мови, учитель вищої категорії, учитель-методист, керівник міського методичного об'єднання вчителів зарубіжної літератури м. Куп'янська Харківської області
Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури
10 клас, рівень стандарт
Розроблено згідно з оновленою програмою (2017 року) «Зарубіжна література. Програма для 10–11 класів загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання». Голова авторського колективу Програми – учитель-методист зарубіжної літератури Л. П. Юлдашева)
Автор: Фефілова Галина Євгенівна, учитель зарубіжної літератури та російської мови, учитель вищої категорії, учитель-методист, керівник міського методичного об’єднання вчителів зарубіжної літератури м. Куп’янська Харківської області
Усього – 34 (35) години;
текстуальне вивчення творів – 28 годин;
розвиток мовлення – 4 години (у межах годин на текстуальне вивчення);
позакласне читання – 2 години.
№ |
Запланована дата проведення |
Фактична дата проведення |
Тема уроку |
Примітка |
І семестр |
||||
Вступ (1 година) |
||||
1 |
|
|
Оригінальна і перекладна література в сучасному світі. Перекладна література як важливий складник вітчизняної культури й чинник формування української нації |
|
Золоті сторінки далеких епох (6 годин + 1)
|
||||
2 |
|
|
Етапи й шедеври античності (огляд). Гомер – легендарний засновник європейської літератури, автор епічних поем «Іліада» та «Одіссея» |
|
3 |
|
|
Специфіка італійського Відродження, його етапи, представники |
|
4 |
|
|
Данте Аліг’єрі – останній поет Середньовіччя, перший поет Відродження. Поема «Божественна комедія» як філософсько-художній синтез середньовічної культури й утілення ідей раннього Відродження |
|
5 |
|
|
Англійське Відродження: характерні риси культури і літератури. Вільям Шекспір – геній англійського Ренесансу |
|
6 |
|
|
«Гамлет»: світ шекспірівської трагедії. Філософські та моральні проблеми в трагедії «Гамлет». Провідні мотиви твору |
|
7 |
|
|
Трагедія «Гамлет». Гамлет — європейський інтелігент, індивідуаліст, носій ренесансних ідеалів |
|
8 |
|
|
Контрольна робота № 1 (тестові завдання). Література Середньовіччя та доби Відродження. Творчість Данте, В. Шекспіра |
|
Проза й поезія пізнього романтизму та переходу до реалізму XIX століття (7 годин)
|
||||
9 |
|
|
Від романтизму – до реалізму. «Романтична іронія» у творчості німецьких романтиків. Концепція «двох світів» у творчості Гофмана |
|
10 |
|
|
Протистояння митця та філістера – основний конфлікт повісті Е. Т. А. Гофмана «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер» |
|
11 |
|
|
«Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер»: особливості жанру, сюжету і композиції повісті Гротескні образи. Викривальний зміст твору
|
|
12 |
|
|
«Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер». Гротескні образи. Викривальний зміст твору. Символіка |
|
13 |
|
|
ПЧ. Поезія «чистого мистецтва»: представники, теми, образний світ. Особливості поетичного світу А. А. Фета та Ф. І. Тютчева |
|
14 |
|
|
Особливості розвитку романтизму в американській літературі. Місце Волта Вітмена в літературному процесі США. Збірка «Листя трави»: тематика, проблематика, композиція, зв'язок з історією та життям Америки |
|
15 |
|
|
Контрольна робота № 2: комплексна залікова робота за 1 семестр |
|
Роман XIX століття (6 годин + 2)
|
||||
16 |
|
|
Роман як жанр літератури, його формування й провідні ознаки. Французький роман та творчість Стендаля |
|
17 |
|
|
Стендаль. «Червоне і чорне»: поєднання соціально-політичного й психологічного аспектів у романі |
|
18 |
|
|
Конфлікт молодої людини та суспільства в романі «Червоне і чорне». Образ Жульєна Сореля |
|
19 |
|
|
Густав Флобер – характерний представник реалізму другої половини XIX століття. «Пані Боварі» – соціально-побутовий роман нового типу |
|
20 |
|
|
«Пані Боварі». Еволюція Емми Боварі. Психологічні деталі |
|
21 |
|
|
«Пані Боварі». Зображення суспільства. Образи обивателів. Боварізм як суспільно-психологічне явище |
|
22 |
|
|
ПЧ. О. Уайльд. «Портрет Доріана Грея» – взірець інтелектуального роману. Проблема краси й моралі в романі |
|
23 |
|
|
РЗМ. Контрольна робота № 3: контрольний твір-роздум за романом Ф. Стендаля «Червоне і чорне» або Г. Флобера «Пані Боварі» |
|
Перехід до модернізму. Взаємодія символізму й імпресіонізму в ліриці (4 години)
|
||||
24 |
|
|
Модернізм як літературно-мистецький напрям кінця XIX – початку XX століття |
|
25 |
|
|
Шарль Бодлер – пізній романтик і зачинатель модернізму. Відображення світогляду та естетичних поглядів Бодлера у збірці «Квіти зла» |
|
26 |
|
|
Поль Верлен – «король» символізму. Естетичні погляди поета у вірші «Поетичне мистецтво». Зображення пейзажів природи і душі в «Осінній пісні» |
|
27 |
|
|
Своєрідність творчого розвитку Артюра Рембо. Поєднання рис імпресіонізму й символізму в сонеті «Голосівки». Образ ліричного героя у вірші «Моя циганерія» |
|
Драматургія кінця XIX – початку XX століття (3 години)
|
||||
28 |
|
|
Зміни в драматургії на межі XIX–XX столітті. Роль М. Метерлінка у становленні «нової драми» |
|
29 |
|
|
«Синій птах» – світла лірична феєрія про вищі цінності людського буття. Символічний сенс сюжету |
|
30 |
|
|
Ідея одухотворення життя й відновлення втрачених зв’язків у драмі-феєрії М. Метерлінка «Синій птах». Образи Тільтіля та Мітіль |
|
32 |
|
|
РЗМ. Контрольна робота № 4 (комплексна): аналітичне дослідження віршів Ш. Бодлера, П. Верлена та А. Рембо + творча робота за драмою М. Метерлінка «Синій птах» |
|
Сучасна література в юнацькому читанні (2 години)
|
||||
33 |
|
|
Паоло Коельо як представник постмодернізму. Доля і призначення людини у романі «Алхімік» (огляд) |
|
34 |
|
|
Найуспішніша книга Сью Таунсенд – «Таємний щоденник Адріана Моула» (огляд) |
|
35 |
|
|
Підсумковий урок. «Велике бачиться на відстані...»: від далеких епох до сучасності |
|