Календарно – тематичне планування уроків зарубіжної літератури

Про матеріал
Календарно – тематичне планування уроків зарубіжної літератури 5 клас Рекомендована кількість годин: 1, 5 год. на тиждень (52,5 год. за навчальний рік) Модельна навчальна програма «Зарубіжна література. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автор Волощук Є.В.) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 р. № 795)
Перегляд файлу

Модельна навчальна програма «Зарубіжна література. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автор Волощук Є.В.) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 р. № 795)

Календарно – тематичне планування

уроків зарубіжної літератури

5 клас

Рекомендована кількість годин: 1, 5 год. на тиждень (52,5 год. за навчальний рік)

№ п./п.

Дата

Програмовий матеріал

При-

мітки

Дист.

навч.

1.

 

ВСТУП

Зарубіжна література – надбання світової культури. Оригінальна та перекладна література. Автор і перекладач художнього твору.

ТЛ. Поняття «зарубіжна література», початкові поняття про оригінал та переклад.

 УМ. Українські перекладачі зарубіжної літератури.

 

 

2.

 

Національна та зарубіжна літератури. Література національних меншин України. Іншомовна література рідного краю.

Друкований та цифровий текст. Складники друкованого тексту. Літературні твори в сучасному інтермедійному просторі.

КК. Література та інші види мистецтва.

МЗ. Історія та природознавство.

 

 

3.

 

ТЕМА 1. БІБЛІЙНІ ПЕРЕКАЗИ

Біблія – духовна скарбниця людства. Біблійні історії про творення світу й перших людей. Причини втрати первісної гармонії людини з Богом і світом.

КК. Біблійні сюжети в образотворчому мистецтві.

 

 

4.

 

Народження Ісуса Христа в Новому Заповіті.

Значення образів та деталей у розповіді про Різдво. Утвердження цінності співчуття та милосердя в оповідях Ісуса Христа.

ТЛ. Поняття про інакомовне значення художнього образу.

 

 

5.

 

Притча про доброго самарянина.

«Притча про таланти»

 

 

6.

 

РМ (у.) Пошук ілюстрацій до біблійних переказів в інтернет-мережі та порівняння біблійних переказів та ілюстрацій до них.

 

 

7.

 

ТЕМА 2. У СВІТІ КАЗОК

2.1. Казки народів світу

Усна народна творчість та її жанри (загадки, прислів'я, приказки, пісні, казки тощо).

ТЛ. Поглиблення понять «фольклор», «прислів’я», «приказка», «загадка», «народна пісня», «народна казка». Типи фольклорних казок. Поняття «антитеза», «гіпербола», «мандрівні сюжети».

 

 

8.

 

Казки народів світу. Збірки народних казок: «Панчатантра», «Тисяча й одна ніч», «Дитячі та родинні казки братів Ґрімм» тощо. Типи фольклорної казки (чарівна, про тварин, соціально-побутова). Сюжет чарівної казки. «Чарівні помічники»

 

 

9.

 

Індійська народна казка «Фарбований шакал».

УМ. Зв’язки між індійською народною казкою «Фарбований шакал» та казкою «Фарбований лис» Івана Франка.

Чесноти та вади казкових персонажів. Протистояння добра та зла в казкових сюжетах; характерні мотиви народних казок. Повчальний зміст казок.

 

 

10.

 

Німецька народна казка «Пані Метелиця».

Фантастичні елементи в казках. Антитеза як характерний прийом казки. Загальнолюдські ідеали та національний колорит народних казок. «Мандрівні сюжети».

 

 

11.

 

РМ (п.) Порівняння образів доньки та падчерки у казці «Пані Метелиця». Складання порівняльної характеристики та підбір прислів’я до образів падчерки та рідної доньки.

 

 

12.

 

1 з казок про Сіндбада-мореплавця.

 

 

13.

 

Польська народна казка «Цвіт папороті»

КК. Казкові персонажі в живописі, музиці та балеті. Кінострічки та мультиплікаційні фільми, зняті за народними казками.

 

 

14.

 

ПЧ 1 Шарль Перро – основоположник європейської літературної казки. Збірка «Казки моєї матінки Гуски, або Історії минулих часів із повчаннями». «Попелюшка». Поетизація працьовитості та скромності в казці.

 

 

15

 

КР з тем «Біблійні перекази», «У світі казок». Тести з творчим завданням.

 

 

16.

 

2.2. Візерунки літературної казки

Літературна казка, її відмінності від фольклорної казки. Видатні автори літературних казок.

ТЛ. Поняття «літературна казка», «автор», «епітет». Поглиблення поняття про прозову та віршовану мову.

 

 

17.

 

Олександр Пушкін (1799–1837). «Казка про рибалку та рибку». Стислі відомості про автора. Фольклорні традиції та самобутня поетична фантазія в «Казці про рибалку та рибку».

 

 

18.

 

Критика жадібності, невситимої жаги прагнення багатства й влади у творі. Центральні образи казки. Роль художніх описів природи. Особливості поетичної мови пушкінських казок.

 

 

 

19.

 

Ганс Крістіан Андерсен (1805–1875). «Снігова королева» Стислі відомості про автора.

 

 

20.

 

Справжні й штучні цінності; протистояння щирого серця бездушній владі в казках Андерсена.

 

 

21.

 

РМ (п.) У чому сила Герди? Характеристика образу Герди за планом.

 

 

22.

 

Утвердження перемоги ідей світлих сил. Поєднання побутового й фантастичного, роль художніх деталей.

 

 

23.

 

Оскар Вайлд (1854–1900). «Хлопчик-зірка» Стислі відомості про автора.

 

 

24.

 

Протиріччя між зовнішньою та внутрішньою красою в казці; конфлікт краси й добра.

 

 

25.

 

Моральні помилки Хлопчика-зірки, його шлях від себелюбства до людяності.

 

 

26.

 

Роль стосунків Хлопчика - зірки з матір’ю в контексті його життєвих випробувань. Поетизація оповіді у творі.

КК. Сюжети літературних казок у музиці, живописі, кіно та мультиплікаційних стрічках. МЗ. Етнографія.

 

 

 

27.

 

КР з теми «Візерунки літературної казки»

(Пушкін, Андерсен, Вайлд). Тести з творчим завданням.

 

 

28.

 

ТЕМА 3. У СВІТІ ПРИРОДИ

Розкриття багатства, краси й одухотвореності світу природи в літературних творах. Неоднозначні стосунки людини та природи. Художня література й сучасне екомислення.

 

 

 

29.

 

3.1. Оповідання про природу

Ернест Сетон-Томпсон (1860–1946). «Лобо – володар Курумпо». Стислі відомості про автора.

 

 

30.

 

Зображення поведінки та звичок звірів в оповіданні «Лобо – володар Курумпо».

ТЛ. Поняття «пейзаж», «тема» та «ідея» твору, «оповідання».

 

 

31.

 

Риси характеру Лобо, його почуття.

 

 

32.

 

Стосунки людей та звірів. Ставлення оповідача до Лобо.

КК. Художні кінострічки за творами про звірів. МЗ. Природознавство.

 

 

33.

 

3.2. Краса природи в західноєвропейській поезії

Роберт Бернс (1759–1796). «Моє серце в верховині». Стислі відомості про автора.

Твори для вивчення напам’ять: «Моє серце в верховині» Роберта Бернса. 1-2 поезії про природу на вибір учителя з рекомендованого переліку до теми «У світі природи».

 

 

34.

 

Краса рідних краєвидів у вірші «Моє серце в верховині». Настрій твору.

ТЛ. Поняття «рима», «порівняння», «метафора», «епітет», «пейзажна лірика»; поглиблення поняття «віршована мова».

 

 

35.

 

Джон Кітс (1795–1821). «Про коника та цвіркуна». Стислі відомості про автора. «Поезія землі» у вірші. «Голоси» та картини природи. Оспівування «дрібниць» природного життя.

 

 

36.

 

3.3. Розмаїття природного життя у віршах єврейських поетів з України

Краса землі у творчості єврейських поетів, що народилися в Україні й писали мовою їдиш. Лейб Квітко (1890–1952). «Жук». Стислі відомості про автора.

 

 

37.

 

Співчутливе зображення життя «маленьких мешканців» природного світу. Багатство природного життя у творі.

 

 

38.

 

Перец Маркіш (1895–1952) «Врожай». Стислі відомості про автора. Закоханість у природу рідного краю. Засоби одухотворення рослинної природи у вірші.

 

 

 

39.

 

КК. Пейзажна лірика та образотворче мистецтво. Українські краєвиди в живописі.

УМ. Поглиблення поняття про художній переклад.

МЗ. Література національних меншин України. Література та природознавство.

 

 

40.

 

ПЧ 2 Чапек К. «З погляду кішки»

 

 

41.

 

КР з теми «У світі природи». Тести з творчим завданням.

 

 

42.

 

ТЕМА 4. У СВІТІ ДИТИНСТВА

4.1. Яскраві миті дитинства

Марк Твен (Семюель Ленґгорн Клеменс) (1835–1910). «Пригоди Тома Соєра» (фрагменти). Стислі відомості про автора

 

 

43.

 

Світ дитинства у творі. Витівки та пригоди героїв; їхня дружба й стосунки зі світом дорослих

 

 

44.

 

РМ ( у. ) Переказ епізодів твору « Том і Гек на кладовищі», « Том і Беккі в печері».

 

 

45.

 

Образи Тома Соєра й Гекльберрі Фінна.

ТЛ. Поняття про портрет та внутрішній світ героя. Поняття «гумор». УМ. Подорож Марка Твена українськими містами. КК. Персонажі Марка Твена на кіноекрані.

 

 

46.

 

Зображення американського життя у творі. Своєрідність гумору.

МЗ. Історія, суспільствознавчі науки.

 

 

47.

 

КР Твір з елементами роздуму на тему «Чи хотів би я мати такого друга, як Том Соєр?»

 

 

48.

 

4.2. Бестселери дитячої літератури ХХ–ХХІ ст. Туве Янссон (1914–2001). «Капелюх Чарівника» (уривки) Стислі відомості про авторку.

Історія створення книжки «Капелюх Чарівника». Мумі-троль та його оточення.

ТЛ. Поглиблення поняття про портрет та внутрішній світ героя.

 

 

49.

 

Казковий світ Долини Мумі-тролів. Цінності дружби, доброти, співчуття та щирих стосунків у книжці.

КК. Кіно- та мультиплікаційні стрічки за творами Туве Янссон.

 

 

50.

 

КР з теми «У світі дитинства» ( Марк Твен, Туве Янссон ). Тести з творчим завданням.

 

 

51.

 

Повторення.

 

 

52.

 

Узагальнення вивченого матеріалу протягом року.

 

 

 

 

Твори для вивчення напам’ять: «Моє серце в верховині» Роберта Бернса. 1-2 поезії про природу на вибір учителя з рекомендованого переліку до теми «У світі природи».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Музика Тамара Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Куцюк Лариса
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. roznochenska oxana
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 листопада 2021
Переглядів
7366
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку