8-А клас
ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА
(70 год., 2 год. на тиждень)
ІІ семестр
№ п/п |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Примітка |
|
|||
33 |
|
Епоха Відродження (Ренесансу) в Європі. Гуманізм. Культ античності. Характерні риси ренесансної культури і літератури. |
|
34 |
|
Франческо Петрарка (1304–1374). Сонети № 61, 132. Історія кохання в сонетах Ф. Петрарки. Образ ліричного героя та героїні. (Сонет напам’ять за власним вибором). |
|
35 |
|
Утілення гуманістичних ідеалів у поезії митця. Структура сонетів Ф. Петрарки. (ТЛ) Поглиблення поняття про сонет. Катрен, терцет, ямб. |
|
36 |
|
Вільям Шекспір (1564–1616). Виняткова роль В. Шекспіра в розвитку англійської національної літератури і світового мистецтва. Сонети № 66, 116, 130. Основні теми сонетів В. Шекспіра – кохання до Смаглявої леді, дружба. (Сонет напам’ять за власним вибором). |
|
37 |
|
Відображення внутрішнього світу ренесансної людини (описи природи, змалювання сили почуттів та ін.). Художні особливості сонетів В. Шекспіра. |
|
38 |
|
Розвиток мовлення № 3 (пис.). Порівняльний аналіз сонетів Ф. Петрарки та В. Шекспіра, художніх засобів створення жіночих образів. |
|
39 |
|
Трагедія «Ромео і Джульєтта» В. Шекспіра. Історія створення. Конфлікт справжнього почуття і забобонів. (ТЛ) Поглиблення поняття про трагедію. |
|
40 |
|
Оспівування чистого пристрасного кохання Ромео і Джульєтти, вплив кохання на людську особистість (зміни в характерах головних героїв, їхня еволюція). (ТЛ) Поглиблення поняття про вічний образ. |
|
41 |
|
Проблема життя і смерті. Трактування фіналу. |
|
42 |
|
Гуманістична цінність трагедії В. Шекспіра, її популярність серед різних поколінь. |
|
43 |
|
Мігель де Сервантес Сааведра (1547-1616). «Дон Кіхот» I частина (огляд, 2-3 розділи за вибором учителя). Історія створення роману, його зв’язок із лицарськими романами, пародійний характер. Особливості сюжету і композиції твору. (ТЛ) Поглиблення поняття про роман. |
|
44 |
|
Конфлікт високих прагнень Дон Кіхота і буденної дійсності, неможливості реалізації ідеалів героя. «Донкіхотство». |
|
45 |
|
Дон Кіхот і Санчо Панса – парні образи, у яких утілено високу мрію і прагматизм. (ТЛ) Поглиблення поняття про вічний образ. |
|
46 |
|
Синтез різних жанрових ознак у романі (героїчного епосу, лицарського,авантюрно-пригодницького,філософського роману, пародії). Широта філософського змісту твору, можливість його різних тлумачень. Популярність вічних образів. |
|
47 |
|
Контрольна робота № 4. Різнорівневі завдання з теми «Відродження». |
|
|
|||
48 |
|
Бароко як доба і художній напрям у європейській літературі й мистецтві. Видатні представники європейського бароко та їхні здобутки (огляд). |
|
49 |
|
Із лірики європейського бароко. Джонн Донн (1572–1631). «Щоб мучить мене…». Напруга почуттів ліричного героя. Символіка. Поетична мова. (ТЛ) Поглиблення понять про вірш (філософський). |
|
50 |
|
Історичні умови,філософське та естетичні підґрунтя класи цизму.Характерні ознаки класицизму як художнього напряму. |
|
51 |
|
Мольєр (1622–1673). Мольєр – майстер класицистичної комедії. Художнє новаторство Мольєра у драматургії, вплив його відкриттів на світове театральне мистецтво. (ТЛ) Cатира, сарказм. Поглиблення понять про гумор, іронію. |
|
52 |
|
Історія створення комедії «Міщанин-шляхтич». Тематика і проблематика твору, його загальнолюдське значення. |
|
53 |
|
Основні образи комедії (пан Журден, пані Журден, граф Дорант, графиня Дорімена, Клеонт та ін.). |
|
54 |
|
Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм). |
|
55 |
|
Розвиток мовлення(усно) № 4. Складання рецензії, анотації до твору Мольєра «Міщанин-шляхтич», або Інсценізаця уривків комедії Мольєра «Міщанін-шляхтич». |
|
56 |
|
Контрольна робота № 5. Різнорівневі завдання з теми «Бароко і класицизм». |
|
57 |
|
Бесіда про позакласне читання № 3. Бунін І. О. «Красуня» |
|
7. Література XX–XXI СТ. У пошуках себе і високого польоту |
|
||
58
|
|
Антуан де Сент-Екзюпері (1900–1944). Людські взаємини, мораль ні цінності в казці-притчі «Маленький принц».) Притча. |
|
59 |
|
Художні образи. |
|
60 |
|
Філософський зміст твору. |
|
61 |
|
Річард Бах (нар. 1936). «Чайка Джонатан Лівінгстон». Сюжет твору як філософська метафора людського буття. (ТЛ) Поглиблення понять про метафору. |
|
62 |
|
Утілення прагнення до високої мети в образі чайки Джонатана. Художній конфлікт і можливість його подолання. |
|
63 |
|
Алегоричні образи повісті. Ознаки притчі у творі. (ТЛ) Поглиблення понять про алегорію. |
|
64 |
|
Барбара Космовська (нар. 1958). Художній світ Б. Космовської. «Буба». Ідея поваги й любові до людини. |
|
65 |
|
Барбара Космовська. «Буба», «Буба: мертвий сезон». Батьки – діти, діди – онуки. Сімейні цінності у творі. |
|
66 |
|
М. Аромштам. «Коли відпочивають янголи». Учителька (Марсем) та її учні: два погляди на один світ. |
|
67 |
|
Моральні проблеми та їхнє осмислення у творі. |
|
68 |
|
Контрольна робота № 6. Твір на літературну тему. |
|
69 |
|
Бесіда про позакласне читання № 4. Парр М. «Вафельне серце» або Старк У. Маленька книга про любов |
|
8. Підсумки |
|
||
70 |
|
Узагальнення та систематизація навчального матеріалу. |
|