Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури в 5 класі за програмою О.Ніколенко

Про матеріал
ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 5-Б клас 1,5 години на тиждень; 53 години на рік Модельна навчальна програма: «Зарубіжна література. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт. Ніколенко О., Ісаєва О., Клименко Ж., Мацевко-Бекерська Л., Юлдашева Л., Рудніцька Н., Туряниця В, Тіхоненко С., Вітко М., Джангобекова Т.). «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795) Складено до підручника «Зарубіжна література» 5 кл. : підруч. для закл. загальн. середн. освіти / О.М. Ніколенко, Л.В. Мацевко-Бекерська, Н.П. Рудніцька Л.Л. Ковальова, О.В. Орлова, Л.П. Юлдашева, В.Г. Туряниця, Д.О. Лебедь / Київ: Видавничий центр «Академія», 2022 рік. – 269 с. : іл.
Перегляд файлу

ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА

5-Б клас

1,5 години на тиждень; 53 години на рік

Модельна навчальна програма: «Зарубіжна література. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт. Ніколенко О., Ісаєва О., Клименко Ж., Мацевко-Бекерська Л., Юлдашева Л., Рудніцька Н., Туряниця В, Тіхоненко С., Вітко М., Джангобекова Т.). «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)

 

Складено до підручника «Зарубіжна література» 5 кл. : підруч. для закл. загальн. середн. освіти / О.М. Ніколенко, Л.В. Мацевко-Бекерська, Н.П. Рудніцька Л.Л. Ковальова, О.В. Орлова, Л.П. Юлдашева, В.Г. Туряниця, Д.О. Лебедь / Київ: Видавничий центр «Академія», 2022 рік. – 269 с. : іл.

 

 

Рекомендовані види робіт із зарубіжної літератури в 5 класі

 

5 кл. НУШ (53 год)

Семестри

І

ІІ

Діагностування (у різний спосіб) прогресу набуття учнями літературних знань і компетентностей

2

3

Уроки позакласного читання

2

2

1. Сприймає усну інформацію на слух / Аудіювання

Аудіювання

1

1

2. Усно взаємодіє та висловлюється / Говоріння

Розвиток мовлення (усно)

1

1

3. Сприймає письмові тексти/ Читання

Читання вголос

1*

1*

4. Письмово взаємодіє та висловлюється / Письмо

Розвиток мовлення (письмово)

1

1

*Види діяльності, перевірка яких здійснюється індивідуально протягом семестру (на розсуд учителя); для них не виділяються окремі уроки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

№ з/п

дата

фактично

Зміст програмового матеріалу

Примітка

дата

 

 

 

 

 

 

ВСТУП. РОЛЬ КНИЖКИ В ТРЕТЬОМУ ТИСЯЧОЛІТТІ

  1.  

 

 

 

Роль книги та читання художньої літератури для формування гармонійної особистості.

Види читання в цифрову епоху. Паперові та електронні книги.

 

ТЛ: зарубіжна література

СКАРБНИЦЯ НАРОДНИХ КАЗОК

  1.  

 

 

 

Казки народів світу: різновиди, ознаки, загальнолюдські ідеали та національна самобутність. 

 

  1.  

 

 

 

Японська народна казка «Момотаро, або Хлопчик-Персик». Тема дружби, сміливості, зв'язку з природою в казці. Національний колорит японських казок.

ТЛ: фольклор,народна казка.

  1.  

 

 

 

Брати Якоб (1785-1863) і Вільгельм (1786-1859) Ґрімм. Значення діяльності братів Я. і В. Ґрімм для розвитку європейської культури. Німецька народна казка «Пані Метелиця».  

ТЛ: сюжет, мандрівні сюжети.

Зошит

  1.  

 

 

 

Розвиток мовлення № 1 (письмово). Зіставлення образів героїнь казки «Пані Метелиця». Утвердження у творі доброти, працьовитості, справедливості.

 

  1.  

 

 

 

Позакласне читання № 1. Індійська народна казка «Фарбований шакал».Викриття в образах тварин негативних людських якостей.

 

  1.  

 

 

 

Діагностична робота № 1. «Скарбниця народних казок» (тестові завдання)

 

Тематична

ЛІТЕРАТУРНІ КАЗКИ СВІТУ

  1.  

 

 

 

Літературна казка та її ознаки. Подібності й відмінності від народної казки. Ганс Крістіан Андерсен (1805–1875). «Снігова королева». Боротьба добра і зла в казці. Утвердження дружби та вірності.

ТЛ: літературна казка, подібності й відмінності літературної казки від народної.

Зошит

  1.  

 

 

 

Перешкоди на шляху Герди, її помічники. Чарівний світ твору.

 

  1.  

 

 

 

Оскар Уайльд (1854–1900). «Хлопчик-Зірка». Символічний зміст назви твору. Динаміка образу головного героя, його стосунки з матір’ю та іншими персонажами.

 

  1.  

 

 

 

Оскар Уайльд  «Хлопчик-Зірка». Шлях Хлопчика Зірки від егоїзму й байдужості до відкриття в собі любові й милосердя.

ТЛ: тема та ідея художнього твору, оригінал і переклад.

  1.  

 

 

 

Оскар Уайльд  «Хлопчик-Зірка». Любов до матері – одна з визначальних цінностей життя. Фальшиві та справжні цінності.

 

Зошит

  1.  

 

 

 

Оскар Уайльд  «Хлопчик-Зірка». Краса зовнішня та внутрішня.  Розвиток мовлення № 2 (усно). Характеристика головного героя казки за простим планом.

Навчальна практика: Створення посту для соцмереж АБО відео в ТіkTok з рекламою улюбленої казки.

Навчальна практика

  1.  

 

 

 

Діагностична робота № 1. за темою «Літературні казки світу».

 

  1.  

 

 

 

Позакласне читання № 2. Шарль Перро «Попелюшка. Поетизація працьовитості та скромності, ідея винагороди за людські чесноти та страждання, віра в перемогу добра над злом.

Узагальнення вивченого в І семестрі.

 

Зошит

Тематична

І семестр

ІІ семестр

Літературні казки (продовження)

  1.  

 

 

 

Роальд Дал (1916-1990). «Чарлі і шоколадна фабрика». Казкові пригоди персонажів на шоколадній фабриці містера Вонки.

 

  1.  

 

 

 

Шлях хлопчика Чарлі до своєї мети. Доброта, щирість і наполегливість головного героя.

ТЛ: поглиблення поняття: сюжет.

 

  1.  

 

 

 

Зображення родинних стосунків у творі: сім'я Бакетів, інші родини. Образи дітей і дорослих у повісті-казці.

 

  1.  

 

 

 

Вади й небезпеки сучасного світу, їх утілення у творі.

 

  1.  

 

 

 

Утвердження співчуття, милосердя, взаємодопомоги, відповідальності, морального вибору.

 

 СЛУХАЄМО ГОЛОСИ ПРИРОДИ

  1.  

 

 

 

Зарубіжні поети про природу. Дж. Кітс (1795-1821) «Про коника та цвіркуна» Поетизація природи, утвердження зв’язку природи й людини; утілення любові до дбайливого ставлення до довкілля.

ТЛ: вірш, пейзаж.

 

  1.  

 

 

 

Редьярд Кіплінг (1865–1936). «Мауглі». Історія хлопчика, якого виховали тварини, його дружба з ними.

 

Зошит

  1.  

 

 

 

Редьярд Кіплінг «Мауглі».  Сміливість, кмітливість, доброта Мауглі.

 

  1.  

 

 

 

Редьярд Кіплінг «Мауглі». Яскравість характерів персонажів-тварин, утілення в них людських рис.

 

  1.  

 

 

 

Редьярд Кіплінг «Мауглі». Закони джунглів і цінності людського життя. Ідея відповідальності людини за природний світ.

 

  1.  

 

 

 

Ернест Сетон-Томпсон (1860–1946). «Лобо». Авторські спостереження за світом природи.

ТЛ: оповідання.

 

  1.  

 

 

 

Ернест Сетон-Томпсон «Лобо». Образи тварин, розкриття їх у  подіях оповідання, авторських характеристиках. 

 

  1.  

 

 

 

Ернест Сетон-Томпсон «Лобо». Утвердження любові до всього живого, гуманного ставлення людей до тварин.

 

  1.  

 

 

 

Діагностична робота № 3. Р.Дал. Розділ «Слухаємо голоси природи» (комбіновані завдання).

 

  1.  

 

 

 

ПЧ № 3. Ернест Сетон-Томпсон «Снап. Історія бультер’єра»

 

Зошит

Таматична

СИЛА ТВОРЧОЇ УЯВИ

  1.  

 

 

 

Ернст Теодор Амадей Гофман (1776-1822). «Лускунчик, або Мишачий король». Реальний світ і вигадка в казці.

ТЛ: персонаж, герой/героїня літературного твору.

 

  1.  

 

 

 

Ернст Теодор Амадей Гофман. «Лускунчик, або Мишачий король». Характер головної героїні (Марі).

 

  1.  

 

 

 

Ернст Теодор Амадей Гофман. «Лускунчик, або Мишачий король». Фантастичні перетворення персонажів. Битва добра і зла. Символічний образ Різдва, різдвяної ялинки.

 

  1.  

 

 

 

Ернст Теодор Амадей Гофман. «Лускунчик, або Мишачий король». Ідея добра, людяності, любові. Значення мрії в житті людини.

 

  1.  

 

 

 

Елеанор Портер (1868–1920). Сторінки життя та творчрсті. Історія створення «Поліанни». Роман, його ознаки.

 

  1.  

 

 

 

«Полліанна». Щирість, мужність і оптимізм Полліанни, її позитивний вплив на життя міста, долю інших людей.

ТЛ: поглиблення понять: тема та ідея художнього твору, сюжет.

 

  1.  

 

 

 

Елеанор Портер. «Полліанна». Творча фантазія головної героїні. Зміни у внутрішньому світі й житті інших персонажів після зустрічі з Полліанною.

 

Зошит

  1.  

 

 

 

Елеанор Портер. «Полліанна». Ідея відчуття радості життя, що змінює світ на краще.

 

  1.  

 

 

 

Елеанор Портер. «Полліанна». Художні засоби розкриття образу Поліанни.

 

  1.  

 

 

 

Розвиток мовлення № 3 (усно). Переказ улюбленого епізоду роману «Полліанна».

Говоріння

  1.  

 

 

 

Діагностична робота № 4. «Сила творчої уяви» (тести, відповіді на питання)

Письмо

Тематична

У ВИРІ ЗАХОПЛИВИХ ПРИГОД

  1.  

 

 

 

Марк Твен (1835–1910). Роман «Пригоди Тома Соєра». Світ дитинства в романі.

ТЛ: повість. Поглиблення понять: персонаж, герой/героїня літературного твору.

 

  1.  

 

 

 

Марк Твен. Роман «Пригоди Тома Соєра» Том Соєр і Гекльберрі Фінн. Том Соєр і Беккі Тетчер.

 

  1.  

 

 

 

Марк Твен. Роман «Пригоди Тома Соєра». Життя містечка і пригоди юних друзів. Мрії Тома, його витівки, бажання самоствердитися.

 

  1.  

 

 

 

Марк Твен. Роман «Пригоди Тома Соєра». Риси характеру Тома, що розкриваються в стосунках з іншими.

 

  1.  

 

 

 

Марк Твен. Роман «Пригоди Тома Соєра». Сміливість і заповзятливість Тома Соєра та його друзів, їхнє прагнення зробити довколишній світ цікавішим і людянішим.

 

Зошит

  1.  

 

 

 

Розвиток мовлення № 4. (письмово). Лист Марку Твену (що можна розповісти автору про сучасних дітей, про що запитати).

Письмо

  1.  

 

 

 

Туве Янсон (1914–2001). Сторінки життя та творчості. Знайомство з твором «Комета прилітає».

 

  1.  

 

 

 

Туве Янсон «Комета прилітає». Чарівність художнього світу твору.

 

  1.  

 

 

 

Туве Янсон «Комета прилітає». Казкові персонажі, утілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей.

 

  1.  

 

 

 

Діагностична робота № 5. «У вирі захопливих пригод» (тести).

 

  1.  

 

 

 

Позакласне читання № 4. Льюїс Керролл. «Аліса в Задзеркаллі». Образ Аліси, світ її уяви та захопливі пригоди.

 

Тематична

ПІДСУМКИ

  1.  

 

 

 

Художні твори класики й сучасності, прочитані протягом навчального року. Актуальні теми, ідеї, сюжети творів.

Говоріння

  1.  

 

 

 

Улюблені літературні персонажі, герої/героїні. Ознаки окремих жанрів (народна казка, літературна казка, оповідання, повість, вірш та ін.).

Навчальна практика

  1.  

 

 

 

Українські перекладачі творів зарубіжних письменників. Підсумковий урок.

 

ІІ семестр

Скоригована

Річна

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
4.5
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Білаш Оксана Йосифівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
  2. Ніна Бойко
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
5 січня
Переглядів
16750
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку