Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури в 5 класі за програмою О.Ніколенко

Про матеріал
ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 5-Б клас 1,5 години на тиждень; 53 години на рік Модельна навчальна програма: «Зарубіжна література. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт. Ніколенко О., Ісаєва О., Клименко Ж., Мацевко-Бекерська Л., Юлдашева Л., Рудніцька Н., Туряниця В, Тіхоненко С., Вітко М., Джангобекова Т.). «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795) Складено до підручника «Зарубіжна література» 5 кл. : підруч. для закл. загальн. середн. освіти / О.М. Ніколенко, Л.В. Мацевко-Бекерська, Н.П. Рудніцька Л.Л. Ковальова, О.В. Орлова, Л.П. Юлдашева, В.Г. Туряниця, Д.О. Лебедь / Київ: Видавничий центр «Академія», 2022 рік. – 269 с. : іл.
Перегляд файлу

ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА

5-Б клас

1,5 години на тиждень; 53 години на рік

Модельна навчальна програма: «Зарубіжна література. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт. Ніколенко О., Ісаєва О., Клименко Ж., Мацевко-Бекерська Л., Юлдашева Л., Рудніцька Н., Туряниця В, Тіхоненко С., Вітко М., Джангобекова Т.). «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)

 

Складено до підручника «Зарубіжна література» 5 кл. : підруч. для закл. загальн. середн. освіти / О.М. Ніколенко, Л.В. Мацевко-Бекерська, Н.П. Рудніцька Л.Л. Ковальова, О.В. Орлова, Л.П. Юлдашева, В.Г. Туряниця, Д.О. Лебедь / Київ: Видавничий центр «Академія», 2022 рік. – 269 с. : іл.

 

 

Рекомендовані види робіт із зарубіжної літератури в 5 класі

 

5 кл. НУШ (53 год)

Семестри

І

ІІ

Діагностування (у різний спосіб) прогресу набуття учнями літературних знань і компетентностей

2

3

Уроки позакласного читання

2

2

1. Сприймає усну інформацію на слух / Аудіювання

Аудіювання

1

1

2. Усно взаємодіє та висловлюється / Говоріння

Розвиток мовлення (усно)

1

1

3. Сприймає письмові тексти/ Читання

Читання вголос

1*

1*

4. Письмово взаємодіє та висловлюється / Письмо

Розвиток мовлення (письмово)

1

1

*Види діяльності, перевірка яких здійснюється індивідуально протягом семестру (на розсуд учителя); для них не виділяються окремі уроки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

№ з/п

дата

фактично

Зміст програмового матеріалу

Примітка

дата

 

 

 

 

 

 

ВСТУП. РОЛЬ КНИЖКИ В ТРЕТЬОМУ ТИСЯЧОЛІТТІ

  1.  

 

 

 

Роль книги та читання художньої літератури для формування гармонійної особистості.

Види читання в цифрову епоху. Паперові та електронні книги.

 

ТЛ: зарубіжна література

СКАРБНИЦЯ НАРОДНИХ КАЗОК

  1.  

 

 

 

Казки народів світу: різновиди, ознаки, загальнолюдські ідеали та національна самобутність. 

 

  1.  

 

 

 

Японська народна казка «Момотаро, або Хлопчик-Персик». Тема дружби, сміливості, зв'язку з природою в казці. Національний колорит японських казок.

ТЛ: фольклор,народна казка.

  1.  

 

 

 

Брати Якоб (1785-1863) і Вільгельм (1786-1859) Ґрімм. Значення діяльності братів Я. і В. Ґрімм для розвитку європейської культури. Німецька народна казка «Пані Метелиця».  

ТЛ: сюжет, мандрівні сюжети.

Зошит

  1.  

 

 

 

Розвиток мовлення № 1 (письмово). Зіставлення образів героїнь казки «Пані Метелиця». Утвердження у творі доброти, працьовитості, справедливості.

 

  1.  

 

 

 

Позакласне читання № 1. Індійська народна казка «Фарбований шакал».Викриття в образах тварин негативних людських якостей.

 

  1.  

 

 

 

Діагностична робота № 1. «Скарбниця народних казок» (тестові завдання)

 

Тематична

ЛІТЕРАТУРНІ КАЗКИ СВІТУ

  1.  

 

 

 

Літературна казка та її ознаки. Подібності й відмінності від народної казки. Ганс Крістіан Андерсен (1805–1875). «Снігова королева». Боротьба добра і зла в казці. Утвердження дружби та вірності.

ТЛ: літературна казка, подібності й відмінності літературної казки від народної.

Зошит

  1.  

 

 

 

Перешкоди на шляху Герди, її помічники. Чарівний світ твору.

 

  1.  

 

 

 

Оскар Уайльд (1854–1900). «Хлопчик-Зірка». Символічний зміст назви твору. Динаміка образу головного героя, його стосунки з матір’ю та іншими персонажами.

 

  1.  

 

 

 

Оскар Уайльд  «Хлопчик-Зірка». Шлях Хлопчика Зірки від егоїзму й байдужості до відкриття в собі любові й милосердя.

ТЛ: тема та ідея художнього твору, оригінал і переклад.

  1.  

 

 

 

Оскар Уайльд  «Хлопчик-Зірка». Любов до матері – одна з визначальних цінностей життя. Фальшиві та справжні цінності.

 

Зошит

  1.  

 

 

 

Оскар Уайльд  «Хлопчик-Зірка». Краса зовнішня та внутрішня.  Розвиток мовлення № 2 (усно). Характеристика головного героя казки за простим планом.

Навчальна практика: Створення посту для соцмереж АБО відео в ТіkTok з рекламою улюбленої казки.

Навчальна практика

  1.  

 

 

 

Діагностична робота № 1. за темою «Літературні казки світу».

 

  1.  

 

 

 

Позакласне читання № 2. Шарль Перро «Попелюшка. Поетизація працьовитості та скромності, ідея винагороди за людські чесноти та страждання, віра в перемогу добра над злом.

Узагальнення вивченого в І семестрі.

 

Зошит

Тематична

І семестр

ІІ семестр

Літературні казки (продовження)

  1.  

 

 

 

Роальд Дал (1916-1990). «Чарлі і шоколадна фабрика». Казкові пригоди персонажів на шоколадній фабриці містера Вонки.

 

  1.  

 

 

 

Шлях хлопчика Чарлі до своєї мети. Доброта, щирість і наполегливість головного героя.

ТЛ: поглиблення поняття: сюжет.

 

  1.  

 

 

 

Зображення родинних стосунків у творі: сім'я Бакетів, інші родини. Образи дітей і дорослих у повісті-казці.

 

  1.  

 

 

 

Вади й небезпеки сучасного світу, їх утілення у творі.

 

  1.  

 

 

 

Утвердження співчуття, милосердя, взаємодопомоги, відповідальності, морального вибору.

 

 СЛУХАЄМО ГОЛОСИ ПРИРОДИ

  1.  

 

 

 

Зарубіжні поети про природу. Дж. Кітс (1795-1821) «Про коника та цвіркуна» Поетизація природи, утвердження зв’язку природи й людини; утілення любові до дбайливого ставлення до довкілля.

ТЛ: вірш, пейзаж.

 

  1.  

 

 

 

Редьярд Кіплінг (1865–1936). «Мауглі». Історія хлопчика, якого виховали тварини, його дружба з ними.

 

Зошит

  1.  

 

 

 

Редьярд Кіплінг «Мауглі».  Сміливість, кмітливість, доброта Мауглі.

 

  1.  

 

 

 

Редьярд Кіплінг «Мауглі». Яскравість характерів персонажів-тварин, утілення в них людських рис.

 

  1.  

 

 

 

Редьярд Кіплінг «Мауглі». Закони джунглів і цінності людського життя. Ідея відповідальності людини за природний світ.

 

  1.  

 

 

 

Ернест Сетон-Томпсон (1860–1946). «Лобо». Авторські спостереження за світом природи.

ТЛ: оповідання.

 

  1.  

 

 

 

Ернест Сетон-Томпсон «Лобо». Образи тварин, розкриття їх у  подіях оповідання, авторських характеристиках. 

 

  1.  

 

 

 

Ернест Сетон-Томпсон «Лобо». Утвердження любові до всього живого, гуманного ставлення людей до тварин.

 

  1.  

 

 

 

Діагностична робота № 3. Р.Дал. Розділ «Слухаємо голоси природи» (комбіновані завдання).

 

  1.  

 

 

 

ПЧ № 3. Ернест Сетон-Томпсон «Снап. Історія бультер’єра»

 

Зошит

Таматична

СИЛА ТВОРЧОЇ УЯВИ

  1.  

 

 

 

Ернст Теодор Амадей Гофман (1776-1822). «Лускунчик, або Мишачий король». Реальний світ і вигадка в казці.

ТЛ: персонаж, герой/героїня літературного твору.

 

  1.  

 

 

 

Ернст Теодор Амадей Гофман. «Лускунчик, або Мишачий король». Характер головної героїні (Марі).

 

  1.  

 

 

 

Ернст Теодор Амадей Гофман. «Лускунчик, або Мишачий король». Фантастичні перетворення персонажів. Битва добра і зла. Символічний образ Різдва, різдвяної ялинки.

 

  1.  

 

 

 

Ернст Теодор Амадей Гофман. «Лускунчик, або Мишачий король». Ідея добра, людяності, любові. Значення мрії в житті людини.

 

  1.  

 

 

 

Елеанор Портер (1868–1920). Сторінки життя та творчрсті. Історія створення «Поліанни». Роман, його ознаки.

 

  1.  

 

 

 

«Полліанна». Щирість, мужність і оптимізм Полліанни, її позитивний вплив на життя міста, долю інших людей.

ТЛ: поглиблення понять: тема та ідея художнього твору, сюжет.

 

  1.  

 

 

 

Елеанор Портер. «Полліанна». Творча фантазія головної героїні. Зміни у внутрішньому світі й житті інших персонажів після зустрічі з Полліанною.

 

Зошит

  1.  

 

 

 

Елеанор Портер. «Полліанна». Ідея відчуття радості життя, що змінює світ на краще.

 

  1.  

 

 

 

Елеанор Портер. «Полліанна». Художні засоби розкриття образу Поліанни.

 

  1.  

 

 

 

Розвиток мовлення № 3 (усно). Переказ улюбленого епізоду роману «Полліанна».

Говоріння

  1.  

 

 

 

Діагностична робота № 4. «Сила творчої уяви» (тести, відповіді на питання)

Письмо

Тематична

У ВИРІ ЗАХОПЛИВИХ ПРИГОД

  1.  

 

 

 

Марк Твен (1835–1910). Роман «Пригоди Тома Соєра». Світ дитинства в романі.

ТЛ: повість. Поглиблення понять: персонаж, герой/героїня літературного твору.

 

  1.  

 

 

 

Марк Твен. Роман «Пригоди Тома Соєра» Том Соєр і Гекльберрі Фінн. Том Соєр і Беккі Тетчер.

 

  1.  

 

 

 

Марк Твен. Роман «Пригоди Тома Соєра». Життя містечка і пригоди юних друзів. Мрії Тома, його витівки, бажання самоствердитися.

 

  1.  

 

 

 

Марк Твен. Роман «Пригоди Тома Соєра». Риси характеру Тома, що розкриваються в стосунках з іншими.

 

  1.  

 

 

 

Марк Твен. Роман «Пригоди Тома Соєра». Сміливість і заповзятливість Тома Соєра та його друзів, їхнє прагнення зробити довколишній світ цікавішим і людянішим.

 

Зошит

  1.  

 

 

 

Розвиток мовлення № 4. (письмово). Лист Марку Твену (що можна розповісти автору про сучасних дітей, про що запитати).

Письмо

  1.  

 

 

 

Туве Янсон (1914–2001). Сторінки життя та творчості. Знайомство з твором «Комета прилітає».

 

  1.  

 

 

 

Туве Янсон «Комета прилітає». Чарівність художнього світу твору.

 

  1.  

 

 

 

Туве Янсон «Комета прилітає». Казкові персонажі, утілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей.

 

  1.  

 

 

 

Діагностична робота № 5. «У вирі захопливих пригод» (тести).

 

  1.  

 

 

 

Позакласне читання № 4. Льюїс Керролл. «Аліса в Задзеркаллі». Образ Аліси, світ її уяви та захопливі пригоди.

 

Тематична

ПІДСУМКИ

  1.  

 

 

 

Художні твори класики й сучасності, прочитані протягом навчального року. Актуальні теми, ідеї, сюжети творів.

Говоріння

  1.  

 

 

 

Улюблені літературні персонажі, герої/героїні. Ознаки окремих жанрів (народна казка, літературна казка, оповідання, повість, вірш та ін.).

Навчальна практика

  1.  

 

 

 

Українські перекладачі творів зарубіжних письменників. Підсумковий урок.

 

ІІ семестр

Скоригована

Річна

 

docx
Додано
5 січня
Переглядів
3954
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку