Календарно- тематичне планування з фізики 11 клас (4 години на тиждень всього 140 годин, з них на астрономічний складник відводиться 35 годин)
№ уроку |
Тема уроку |
Дата |
Примітки |
|
Електромагнітна взаємодія. Електричне поле. Напруженість електричного поля. Постійний електричний струм |
|
|
|
Електрична взаємодія точкових зарядів. Закон Кулона |
|
|
|
Речовина в електричному полі. Провідники і діелектрики в електричному полі |
|
|
|
Робота за час переміщення заряду в однорідному електричному полі. Потенціал електричного поля. Різниця потенціалів |
|
|
|
Електроємність. Електроємність плоского конденсатора. З’єднання конденсаторів. Енергія електричного поля. Використання конденсаторів у техніці |
|
|
|
Інструктаж із БЖД Лабораторна робота №1 « Визначення енергії зарядженого конденсатора та його ємності» |
|
|
|
Розрахунок електричних кіл послідовним і паралельним з’єднанням провідників |
|
|
|
Інструктаж із БЖД . Лабораторна робота №2 « Перевірка законів послідовного та паралельного з’єднання провідників» |
|
|
|
Електрорушійна сила. Закон Ома для повного кола. |
|
|
|
Інструктаж із БЖД. Лабораторна робота №3 « визначення ЕРС та внутрішнього опору джерела струму» |
|
|
|
Робота та потужність електричного струму |
|
|
|
Інструктаж із БЖД Лабораторна робота №4 « Розширення меж вимірювання амперметра та вольтметра» |
|
|
|
Безпека під час роботи з електричними пристроями |
|
|
|
Узагальнення знань №1 з теми « Електродинаміка» |
|
|
|
Електричний струм у металах. Залежність питомого опору від температури |
|
|
|
Електричний струм у розчинах і розплавах електролітів. Електроліз та його закони |
|
|
|
Газові розряди та їх застосування. Плазма |
|
|
|
Електричний струм у вакуумі. Термоелектронна емісія |
|
|
|
Електропровідність напівпровідників. Надпровідність. Власна і домішкова провідність напівпровідників |
|
|
|
Напівпровідникова елементна база сучасної мікроелектроніки |
|
|
|
Інструктаж із БЖД. Лабораторна робота №5 « Дослідження електричного кола з надпровідниковим діодом» |
|
|
|
Електронно – дірковий перехід: його властивості і застосування. |
|
|
|
Інструктаж із БЖД. Лабораторна робота № 6 «Дослідження властивостей р- n переходу» |
|
|
|
Застосування електричного струму у різних середовищах у техніці і технологіях |
|
|
|
Узагальнення знань знань №2 з теми «Електродинаміка» |
|
|
|
Електрична і магнітна взаємодії. Дія магнітного поля на провідник зі струмом. Індукція магнітного поля. Потік магнітної індукції |
|
|
|
Дія магнітного поля на рухомі заряджені частинки |
|
|
|
Сила Ампера |
|
|
|
Сила Лоренца |
|
|
|
Магнітне поле струму. Лінії магнітного поля прямого і кольорового струмів |
|
|
|
Електромагнітна індукція. Закон електромагнітної індукції. Самоіндукція |
|
|
|
Використання явищ електромагнітної індукції в сучасеій техніці і технологіях |
|
|
|
Інструктаж із БЖД. Лабораторний практикум №7 «Дослідження явища електромагнітної індукції» |
|
|
|
Індуктивність. Енергія магнітного поля струму. |
|
|
|
Практикум із розв’язування задач |
|
|
|
Інструктаж із БЖД. Лабораторний практикум №8 «Визначення електрохімічного еквіваленту речовини» |
|
|
|
Принцип дії електричних двигунів |
|
|
|
Захист навчальних проектів |
|
|
|
Узагальнення знань №3 з теми « Електродинаміка» |
|
|
Розділ 2. Коливання і хвилі |
|||
|
Механічні коливання. Гармонічні коливання. Рівняння гармонічних коливань |
|
|
|
Математичний і пружинний маятники. Період коливань маятників |
|
|
|
Розв’язування задач |
|
|
|
Вільні та вимушені коливання. Перетворення енергії під час коливань |
|
|
|
Поширення механічних коливань у пружному середовищі. Принцип Гюйгенса |
|
|
|
Розв’язування задач. |
|
|
|
Коливальний контур. |
|
|
|
Поняття про автоколивання |
|
|
|
Гармонічні електромагнітні коливання. Частота власних коливань контуру |
|
|
|
Вимушені та вільні електромагнітні коливання. Резонанс |
|
|
|
Змінний струм. Трансформатор. Виробництво, передача, та використання енергії електричного струму |
|
|
|
Розв’язування задач. |
|
|
|
Утворення і поширення електромагнітних хвиль |
|
|
|
Властивості електромагнітних хвиль |
|
|
|
Фізичні основи сучасного телекомунікаційного зв’язку. |
|
|
|
Розв’язування задач. Підготовка до контрольної роботи |
|
|
|
Контрольна робота за 2 семестр |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Світло як електромагнітна хвиля |
|
|
|
Поширення світла в різних середовищах. Ефект Доплера |
|
|
|
Поглинання і розсіювання світла. Дисперсія світла |
|
|
|
Інтерференція світла. |
|
|
|
Узагальнення знань №4 з теми « коливання і хвилі» |
|
|
|
Дифракція світла |
|
|
|
Поляризація світла |
|
|
|
Основні фотометричні величини |
|
|
|
Розв’язування задач |
|
|
|
Геометрична оптика як граничний випадок хвильової. Закони геометричної оптики |
|
|
|
Оптичні прилади та їх застосування |
|
|
|
Побудова зоображень, побудованих за допомогою лінз і зеркал. Кут зору |
|
|
|
Інструктаж із БЖД Лабораторний практикумт №9 Визначення прискорення вільного падіння за допомогою нитяного маятника |
|
|
|
Інструктаж із БЖД. Лабораторний практикум:№10 Дослідження коливань пружинного маятника |
|
|
|
Інструктаж із БЖД Лабораторний практикум:№11 Визначення роздільної здатності людського ока |
|
|
|
Інструктаж із БЖД. Лабораторний практикум: №12 Визначення довжини світлової хвилі |
|
|
|
Захист навчальних проектів |
|
|
|
Практикум із розв’язування задач |
|
|
|
Узагальнення знань №5 з теми « Оптика» |
|
|
Розділ 3. Квантова фізика |
|||
|
Квантові властивості світла. Постулати Бора |
|
|
|
Випромінювання та поглинання світла атомами. Атомні та молекулярні спектри. |
|
|
|
Неперервний спектр світла. Спектроскоп. Спектральний аналіз та його затосування |
|
|
|
Квантові властивості світла. Гіпотеза М. Планка. Світлові кванти |
|
|
|
Енергія та імпульс фотона |
|
|
|
Фотоефект. Застосування фотоефекту. Рівняння фотоефекту. Сонячні батареї |
|
|
|
Розв’язування задач |
|
|
|
Узагальнення знань №6 з теми « Квантова фізика» |
|
|
|
Атомне ядро. Ядерні сили та їх особливості. Енергія зв’язку атомних ядер |
|
|
|
Радіоактивність. Закон радіоактивного розпаду |
|
|
|
Ядерні реакції. |
|
|
|
Взаємозв’язок маси та енергії |
|
|
|
Розв’язування задач |
|
|
|
Дозиметрія. Дози випромінювання. Захист від йонізуючого випромінювання |
|
|
|
Елементарні частинки, їх класифікація та характеристика. Кварки |
|
|
|
Розв’язування задач |
|
|
|
Космічне випромінювання. Методи реєстрації елементарних частинок |
|
|
|
Інструктаж із БЖД. Лабораторний практикум: №13Спостереження неперервного і лінійчатого спектрів речовини |
|
|
|
Інструктаж із БЖД. Лабораторний практикум: №14 Дослідження треків заряджених частинок за фотографіями |
|
|
|
Захист навчальних проектів |
|
|
|
Практикум із розв’язування задач |
|
|
|
Узагальнення знань №7 з теми «Кварки» |
|
|
Астрономічний складник Розділ 1. Основи практичної астрономії |
|||
|
Небесна світила й небесна сфера |
||
|
Визначення відстаней до небесних світил. Небесні координати |
|
|
|
Видимі рухи сонця та планет. Закони Каплера та їх зв’язок між законами Ньютона |
|
|
|
Астрономія та визначення часу. Календар |
|
|
|
Захист навчальних проектів |
|
|
|
Практикум із розв’язування задач |
|
|
|
Узагальнення знань №8 з теми « Основи практичної астрономії» |
|
|
Розділ 2. Фізика Сонячної системи |
|||
|
Земля і місяць |
|
|
|
Природа тіл Сонячної системи |
|
|
|
Космічні дослідження об’єктів Соняної системи |
|
|
|
Рух штучних супутників і автоматичних міжпланетних станцій |
|
|
|
Розвиток космонавтики |
|
|
|
Космогонія Сонячної системи |
|
|
|
Рух штучних супутників і автоматичних міжпланетних станцій |
|
|
|
Захист навчальних проектів |
|
|
|
Практикум із розв’язувааня задач |
|
|
|
Узагальнення знань №9 з теми « Фізика Сонячної системи» |
|
|
Розділ 3. Методи та засоби фізичних і астрономічних досліджень |
|||
|
Основні фотометричні величини та їх вимірюввання |
|
|
|
Спектроскоп. Спектральний аналіз та його застосування |
|
|
|
Вимірювання небесних світил |
|
|
|
Методи астрономічних спостережень |
|
|
|
Принцип дії і будова оптичного та радіотелескопа, детектровів нейтрино та гравітаційних хвиль |
|
|
|
Приймачі випромінювання застосування в телескопобудуванні досягнень техніки і технології |
|
|
|
Сучасні наземні й космічні телескопи. Астрономічні обсерваторії |
|
|
|
Захист навчальних проектів |
|
|
|
Практикум із розв’язування задач |
|
|
|
Узагальнення знань №10 з теми « Методи та засоби фізичних і астрономічних досліджень» |
|
|
Розділ 4. Зорі і галактики |
|||
|
Сонце його фізичні характеристики, будова та джерела енергії. Прояви сонячної активності та їх вплив на Землю |
|
|
|
Планети земної групи Зорі та їх класифікація . Види зір. Планетні системи інших зір. Еволюція зір. Зоряні скупчення та асоціації. |
|
|
|
Чорні діри. Молочний шлях. Будова Галактики. Місце Сонячної системи в Галактиці |
|
|
|
Туманності. Підсистеми Галактики та їх спіральна структура. Світ Галактик Квазари |
|
|
|
Захист навчальних проектів |
|
|
|
Практикум із розв’язування задач |
||
|
Узагальнення знань № 11 з теми «Зорі ігалактики» |
|
|
Розділ 5. Всесвіт |
|||
|
Проблеми космології. Фундаментальні взаємодії в природі. Роль фізичної та астрономічної наук у формуванні наукового світогляду сучасної людини. Єдина природничо- наукова картина світу. |
|
|
|
Історія розвитку уявлень про Всесвіт. Походження й розвиток Всесвіту. Основні положення теорії відносності |
|
|
|
Розв’язування вправ. Підготовка до контрольної роботи |
|
|
|
Контрольна робота за 2 семеср |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи. Розв’язування вправ |
|
|
|
Людина і Всесвіт. Аннтропний принцип. Імовірність життя на інших планетах. Унікальність нашого світу. Питання існування всесвітів |
|
|
|
Захист навчальних проектів |
|
|
|
Практикум із роз в’язування задач |
|
|
|
Узагальнення знань №12 з теми « Всесвіт» |
|
|