№ |
К-сть год. на тему |
Тема |
К-сть год. |
Тема уроку |
Дата |
1 |
2 |
1 |
Від Античності до Середньовіччя. Цивілізаційна спадщина Античного світу. Хронологічні межі й періодизація історії Середніх віків. Джерела вивчення Середньовіччя. |
|
|
2 |
1 |
Народження середньовічної Європи. Велике переселення народів. Римський і варварський світи в середні І тисячоліття. |
|
||
3 |
4 |
1 |
Франкська імперія. Прихід до влади династії Каролінгів. Імперія Карла Великого. Утворення держав середньовічної Європи. |
|
|
4 |
1 |
Візантійська імперія. Візантійська імперія доби Юстиніана. Розквіт Візантії за Македонської династії та династії Комнінів. Культура Візантії. |
|
||
5 |
1 |
Арабський світ. Природно-географічні умови Аравії. Виникнення ісламу. Мухаммад. Арабські завоювання. Розквіт і занепад перших Халіфатів. Розвиток арабо-мусульманської культури. |
|
||
6 |
1 |
Практичне заняття: «Вплив Візантії, імперії Карла Великого, перших Арабських халіфатів на становлення Середньовічної Європи». |
|
||
7 |
1 |
1 |
Урок контролю (і корекції) навчальних досягнень учнів із «Вступу», розділу 1 «Перші середньовічні держави». |
|
|
8 |
4 |
1 |
Населення Західної Європи у період раннього Середньовіччя. Зв’язок людини і природи. Рух населення. Внутрішня і воєнна колонізація. |
|
|
9 |
1 |
Суспільство середньовіччя. Нова структура суспільства і теорія трьох станів. Духовенство. Світські феодали та система васалітету. Селянство. |
|
||
10 |
1 |
Практичне заняття: «Середньовічний замок. Рицарські традиції. Життя селян».
|
|
||
11 |
1 |
Середньовічне місто. Ремесло і цехи. Торгівля й гільдії. Міські комуни. Міська культура та повсякденне життя. |
|
||
12 |
1 |
1 |
Урок контролю (і корекції) навчальних досягнень учнів по розділу 2 «Середньовічний світ Західної Європи». |
|
|
13 |
8 |
1 |
Походи вікінгів та їх завоювання. Спосіб життя вікінгів. Завоювання вікінгів |
|
|
14 |
1 |
Хрестові походи. Держави хрестоносців. Духовно-рицарські ордени. |
|
||
15 |
1 |
Практичне заняття: «Наслідки Хрестових походів». |
|
||
16 |
1 |
Середньовічні держави: від роздробленості до станово-представницьких монархій. Феодальна роздробленість. Станова монархія. Станово-представницькі органи. |
|
||
17 |
1 |
Франція у ХІ – ХV ст. Філіп ІV Красивий. Столітня війна. Жанна д'Арк. |
|
||
18 |
1 |
Англія в ХІ – ХV ст. Вільгельм I Завойовник. Генріх ІІ Плантагенет. «Велика хартія вольностей». |
|
||
19 |
1 |
Священна Римська імперія. Оттон І. Зовнішня політика германських імператорів. Фрідріх ІІ Штауфен. |
|
||
20 |
1 |
Держави Середземномор'я в Середні віки. Італійські торговельні республіки. Реконкіста. Утворення королівства Іспанія. |
|
||
21 |
1 |
1 |
Урок контролю (і корекції) навчальних досягнень учнів із розділу 4 « Європей ське суспільство і держава в Х – ХV ст.» |
|
|
22 |
5 |
1 |
Наукові і технічні досягнення. Книгодрукування. Початок наукових досліджень. Винайдення книгодрукуваня. Винаходи середньовіччя. |
|
|
23 |
1 |
Християнська церква в ХІ – ХV cт. Єретики і боротьба з ними. |
|
||
24 |
1 |
Практичне заняття: «Середньовічні школи та університети. Життя середньовічного студента». |
|
||
25 |
1 |
Раннє Відродження. Поява раннього Відродження та гуманізму. Основні ідеї середньовічної культури. |
|
||
26 |
1 |
Архітектура та мистецтво. |
|
||
27 |
1 |
1 |
Урок контролю (і корекції) навчальних досягнень учнів із розділу 4 «Матеріальний і духовний світ Європейського Середньовіччя». |
|
|
28 |
3
|
1 |
Польське королівство. Казимир ІІІ. Велике князівство Литовське. |
|
|
29 |
1 |
Угорське королівство. Іштван І. Королівство Чехія. Ян Гус і Гуситські війни. |
|
||
30 |
1 |
Русь-Україна. Монгольська навала на Русь. Новгородська боярська республіка. Московська держава. Іван ІІІ. |
|
||
31 |
1 |
Практичне заняття: «Виникнення слов'янської писемності. Кирило і Мефодій». |
|
||
32 |
1 |
Османська імперія. Утворення Османської імперії. Правління Мехмеда ІІ. Культура Османської імперії. |
|
||
33 |
1 |
|
1 |
Урок контролю (і корекції) навчальних досягнень учнів із розділу 5 «Країни Центральної та Східної Європи». |
|
34 |
1 |
Розділ 6 Середньо-вічний Схід. (оглядово) |
1 |
Країни Сходу у Середньовіччі |
|
35 |
1 |
|
1 |
Узагальнення: «Внесок Середньовіччя у світову історію» |
|