Всесвітня історія. 7-й клас
(36 год., 1 год. на тиждень)
7 кл. Всесвітня історія. Пометун О., Малієнко Ю., Освіта, 2020
№ з/п |
Зміст навчального матеріалу |
Дата |
Коригування |
Примітка |
1 |
Повторення: Велике переселення народів та його наслідки. Розселення слов’ян. |
|
|
|
2 |
Вступ: Середньовіччя як період розвитку людства. Періодизація. |
|
|
|
Тема 1. ПЕРШІ СЕРЕДНЬОВІЧНІ ДЕРЖАВИ |
||||
3 |
Утворення «варварських королівств». Франкська держава. Хлодвіг. |
|
|
|
4 |
Завоювання Карла Великого. Імперія франків. Розподіл імперії. |
|
|
|
5 |
Візантійська імперія доби Юстиніана. |
|
|
|
6 |
Природно-географічні умови Аравії. Виникнення ісламу. |
|
|
|
7 |
Практичне заняття. Спільні риси ранньосередньовічних монархій |
|
|
|
8 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання з теми «ПЕРШІ СЕРЕДНЬОВІЧНІ ДЕРЖАВИ» (різнорівневі завдання) |
|
|
|
Тема 2. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СВІТ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ |
||||
9 |
Зв’язок людини і природи. Рух населення. Внутрішня і воєнна колонізація. |
|
|
|
10 |
Середньовічне європейське суспільство |
|
|
|
11 |
Практичне заняття. Життя і традиції рицарів і селян |
|
|
|
12 |
Організація християнської церкви в Середньовіччі. |
|
|
|
Тема 3. ЄВРОПЕЙСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО І ДЕРЖАВИ в Х–ХV ст. |
||||
13 |
Скандинавія в добу середньовіччя. Походи вікінгів та їхні завоювання. |
|
|
|
14 |
Хрестові походи. Держави хрестоносців. Духовно-рицарські ордени. |
|
|
|
15 |
Середньовічні держави: від роздробленості до станово-представницьких монархій. Реконкіста. |
|
|
|
16 |
Франція у ХІ–ХV ст. Столітня війна. Жанна д’Арк. Консолідація влади в руках французьких королів. Луї ХІ. |
|
|
|
17 |
Англія в ХІ–ХV ст. Генріх ІІ Плантагенет. «Велика хартія вольностей». Війна троянд. |
|
|
|
18 |
Практичне заняття.Велика хартія вольностей |
|
|
|
19 |
Священна Римська імперія: устрій та боротьба за політичний провід між світськими і духовними володарями. |
|
|
|
20 |
Держави Середземноморя. |
|
|
|
21 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання з тем «СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СВІТ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ», «ЄВРОПЕЙСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО І ДЕРЖАВИ в Х–ХV ст.» (різнорівневі завдання) |
|
|
|
Тема 4. МАТЕРІАЛЬНИЙ І ДУХОВНИЙ СВІТ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ |
||||
22 |
Церковний розкол 1054 р. Католицька церква в ХІ–ХV cт. Тома Аквінський. Середньовічні єресі й боротьба з ними. |
|
|
|
23 |
Практичне заняття. Середньовічні школи та університети. Наукові й технічні досягнення. Книгодрукування. |
|
|
|
24 |
Наукові й технічні дослідження.Книгодрукування. |
|
|
|
25 |
Раннє Відродження. Гуманізм. |
|
|
|
26 |
Архітектура і мистецтво. |
|
|
|
27 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання з теми «МАТЕРІАЛЬНИЙ І ДУХОВНИЙ СВІТ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ» (різнорівневі завдання) |
|
|
|
Тема 5. КРАЇНИ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА СХІДНОЇ ЄВРОПИ в Х–ХV ст. |
||||
28 |
Держави Центральної та Східної Європи в Х- ХV ст. |
|
|
|
29 |
Новгородська боярська республіка. Устрій та територіальні надбання Великого князівства Московського ХІV – на початку ХVІ cт. Іван ІІІ. |
|
|
|
30 |
Практичне заняття. Взаємодія культурних традицій країн Центральної та Східної Європи. |
|
|
|
31 |
Утворення Османської імперії. Правління Мехмеда ІІ. Культура Османської імперії. |
|
|
|
Тема 6. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СХІД |
||||
32 |
Держава і суспільство в середньовічному Китаї. Досягнення китайської культури. |
|
|
|
33 |
Індія в період політичної децентралізації (дроблення). Делійський султанат. Досягнення індійської культури. Японія. |
|
|
|
34 |
Практичне заняття. Проект (вікторину, квест та ін.) про культурні досягнення середньовічного Сходу. |
|
|
|
35 |
Узагальнення. Тематичне оцінювання з тем «КРАЇНИ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА СХІДНОЇ ЄВРОПИ в Х–ХV ст.», «СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СХІД»(різнорівневі завдання) |
|
|
|