Календарно-тематичне планування з всесвітньої історії для 7 класу
Всесвітня історія (1 година на тиждень, 35 – на рік)
Відповідно до Навчальної програми для закладів загальної середньої освіти
«ІСТОРІЯ УКРАЇНИ. ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ 6 – 11 КЛАСИ», затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)
№ |
Дата |
Тема уроку |
Домашнє завдання |
Примітки |
|
Розділ І. Перші середньовічні держави. |
|||||
1. |
|
|
Повторення. Вступ. Середньовіччя як період розвитку людства. |
|
внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Велике переселення народів, Франкське королівство, Франкську та Візантій ську імперії, перші Арабські халіфати (Омеядів і Аббасидів), об’єднання арабів під владою Мухаммада, виникнення ісмалу та ісласького літочислення.
|
2. |
|
|
Виникнення «варварських королівств». Франська держава. |
|
|
3. |
|
|
Хлодвіг. Завоювання Карла Великого. Імперія франків. |
|
|
4. |
|
|
Візантійська імперія за доби Юстиніана. Культура Візантії. |
|
позначити на контурній карті «варварські» королівства, імперію Карла Великого, Візантію, напрямки завойовницьких походів арабів, Арабський халіфат.
|
5. |
|
|
Природно-географічні умови Аравії Виникнення ісламу. Мухаммад. |
|
|
6. |
|
|
Арабський халіфат. Розвиток арабо-мусульманської культури. |
|
|
7. |
|
|
Практичне заняття. Зіставити організації влади у «варварських королівствах», Франкській імперії, Візантійській імперії, перших Арабських халіфатах. |
|
|
8. |
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання за розділом «Перші середньовічні держави» |
|
|
Розділ ІІ. Середньовічний світ Західної Європи. |
|||||
9. |
|
|
Людина в Середньовіччі. |
|
|
10. |
|
|
Середньовічне європейське суспільство. |
|
|
11. |
|
|
Християнська церква в V – ХІ ст. Середньовічне місто. |
|
|
12. |
|
|
Узагальнення за розділом «Середньовічний світ Західної Європи» |
|
|
Розділ ІІІ. Європейське суспільство й держави в Х – ХV ст. |
|||||
13. |
|
|
Скандинавія в Середньовіччі. Походи вікінгів та їхні завоювання. |
|
Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про походи вікінгів, нормандське завоювання Англії, хрестові походи, Реконкісту, утворення Королівства Іспанія, Столітню війну, утворення Священної Римської імперії, перше скликання англійського парламенту і Генеральних штатів у Франції, інші (на розсуд учительки/учителя).
|
14. |
|
|
Хрестові походи. Держави хрестоносців. Духовно-рицарські ордени. |
|
|
15. |
|
|
Середньовічні держави від роздробленості до станово-представницьких монархій. |
|
|
16. |
|
|
Франція у ХІ - XV ст |
|
|
17. |
|
|
Англія у ХІ – XV ст. «Велика хартія вольностей». Війна троянд. Практичне заняття. Встановити Цінність «Великої хартії вольностей» для сучасних європейців, її значення для становлення європейської правової культури. (на основі витягів з тексту документа) |
|
Позначити на контурній карті територію поширення християнства, кордони Королівства Іспанії, Королівства Франції, Королівства Англії, Священної Римської імперії, італійських торговельних республік, найбільші міста Європи, основні торговельні шляхи Середньовіччя, напрямки походів вікінгів, хрестових походів.
|
18. |
|
|
Священна Римська імперія. |
|
|
19. |
|
|
Країни Середземного моря. |
|
|
20. |
|
|
Реконкіста. Утворення Іспанського королівства. |
|
|
21. |
|
|
Практичне заняття. Зіставити Устрій станово-представницької монархії у Франції та в інших державах Західної Європи (монархіях, середньовічних республіках); тезово (усно або письмово) представити результати зіставлення (висновки); |
|
|
22. |
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання за розділом «Європейське суспільство і держави у ХІ – XV ст.» |
|
|
Розділ IV. Матеріальний та духовний світ. |
|||||
23. |
|
|
Християнська церква ХІ- ХV ст. |
|
Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про розкол християнської церкви, час поширення романського і готичного мистецьких стилів, винайдення книгодрукування; Раннє Відродження.
|
24. |
|
|
Середновічні школи та університети. |
|
|
25. |
|
|
Середньовічна культура Західної Європи. Архітектура і мистецтво. Раннє Відродження. Гуманізм. |
|
|
26. |
|
|
Практичне заняття. «Середньовічні замки та собори: візитна картка туристичної Європи». підготувати ілюстровану уявну екскурсію |
|
|
27. |
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання з розділом «Матеріальний та духоний світ». |
|
|
позначити на контурній карті та надписати університетські центри й міста, пов’язані з початком Відродження, межі поширення впливу католицької і православної церков.
|
|||||
Розділ V. Країни Центральної та Східної Європи. |
|||||
28. |
|
|
Центральна та Східна Європа. Чернечі лицарські ордени. |
|
Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про утворення Польського, Угорського, Чеського королівств, Османської імперії, Новгородської боярської республіки, Великого князівства Московського, Грюнвальдську битву, падіння Константинополя і гуситські війни, правління володарів держав Східної та Центральної Європи
|
29. |
|
|
Польське королівство Казимира ІІІ. Угорське королівство за Іштвана І. Гуситські війни в Чехії. |
|
|
30. |
|
|
Монгольське панування. Устрій та територіальні загарбання Великого князівства Московського XV –ХVІ ст. |
|
|
31. |
|
|
Утворення Османської імперії. Правління Мехмеда ІІ. Культура Османської імперії |
|
|
32. |
|
|
Практичне заняття. Виявити в пам’ятках культури народів Центрально-Східної Європи прояви візантійської, руської та західноєвропейської (католицької) культурних традицій |
|
|
33. |
|
|
Узагальнення. Тематичне оцінювання за розділом «Країни Центральної та Східної Європи» |
|
|
Розділ VI. Середньовічний Схід |
|||||
34. |
|
|
Середньовічний Китай та Японія. Середньовічна Індія. |
|
|
35. |
|
|
Узагальнення. |
|
Період, дата (століття, десятиліття, або рік) |
Події на теренах України |
Події за межами України |
Примітки |
Раннє Середньовіччя
Зріле (Високе) Середньовіччя
Пізнє Середньовіччя |
|
|
|