Календарно-тематичне планування інтегрованого курсу
«Я досліджую світ» за підручником «Я досліджую світ»,
автори Бібік Н. М., Бондарчук Г. П. (2021) для 4 класу
за програмою НУШ (2021-2022 н. р.)
Тематичну основу курсу складають змістові лінії, які визначені Державним стандартом початкової освіти і охоплюють складники названих вище галузей в їх інтегрованій суті, а саме:
«Людина» (людина – частина природи і суспільства, пізнання себе, своїх можливостей; здорова і безпечна поведінка);
«Людина серед людей» (соціальні ролі (школяр, член сім’ї і громади), стандарти поведінки в сім'ї, в школі, в громадських місцях; моральні норми; навички співжиття і співпраці, соціальні зв’язки між людьми у процесі виконання соціальних ролей); «Людина в суспільстві» (громадянські права та обов’язки як члена суспільства і громадянина України. Пізнання свого краю, історії, символів держави. Внесок українців у світові досягнення); «Людина і світ» (Земля – спільний дім для всіх людей; толерантне ставлення до різноманітності світу людей, культур, звичаїв; залежність стану довкілля від поведінки всіх людей);
«Природа» (різноманітність природи; методи дослідження природи; нежива і жива природа; зв’язки у природі; природа Землі; природа України).
«Людина і природа» (взаємозв'язки людини і природи; використання людиною природничих знань, матеріалів, виробів і технологій; відповідальна діяльність людини у природі; правила поведінки в природі; участь дітей в природоохоронній діяльності)
№ уроку |
Дата уроку |
Тема уроку |
|
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності |
ІІ семестр |
|
|||
|
|
Неповторність континенту Північної Америки. Чим південна Америка відрізняється від інших материків. |
|
знаходить і показує на картах материки, океани та інші об’єкти відповідно до навчального завдання; [4 ПРО 2.2] дізнається з різних джерел про методи передбачення погоди, народні прикмети про зміну погоди; [4 ПРО 2.1] |
|
|
Австралія- найпосушливіший материк землі. |
|
|
|
|
Чим Антарктида відрізняється від інших материків. |
|
|
|
|
Океани землі. Особливості природи океанів. |
|
|
|
|
Діагностувальна робота. |
|
|
|
|
У кожному куточку світу свої традиції і звичаї |
с.4-6 |
|
|
|
У кожному куточку світу свої традиції і звичаї |
с.4-6 |
має уявлення і виявляє практично турботу про своє оточення, про довкілля та культурну спадщину; [4 ГІО 1.3] цікавиться історією і культурою свого краю; накопичує відповідну інформацію розуміє значення добрих взаємин, їх перевагу над конфліктами, сутність доброзичливості, милосердя, поступливості, наполегливості, відповідальності; [4 ГІО 6.1] вирішує конфліктні ситуації мирним шляхом; [4 ГІО 6.2]
|
|
|
Календар народних свят українців |
с.7-8 |
|
|
|
Проєкт-дослідження «Народні свята в Україні»
|
с.9 |
|
|
|
Правила гостинності |
с.10 |
|
|
|
Історія пана Коцького про те,як приймати гостей, поводитися за столом, і взагалі про правильне життя
|
с.11-13 |
|
|
|
Поспішайте робити добро |
с.14-16 |
|
|
|
Неповторність кожної людини |
с.17-18 |
|
|
|
Дбай про своє добре ім’я |
с.18-19 |
|
|
|
Діагностувальна робота |
|
|
|
|
Складові успіху. Плани на майбутнє
|
с.20-21
|
пояснює можливості людини; значення знань, освіти, працелюбства в досягненні успіхів і спілкуванні; [4 ПРО 1.6] пояснює, від чого залежить безпека вдома, в школі, в довкіллі [4 СЗО 2.1] наводить та оцінює приклади позитивного й негативного ставлення до старших і молодших, знає про можливі правопорушення серед дітей; [4 ГІО 6.2] наводить приклади, відповідальності за скоєні правопорушення; розмірковує, як правильно розпоряджатися кишеньковими грошима [4 ГІО 8.1]
|
|
|
Українці,які вдосконалили світ |
с.21-23 |
|
|
|
Безпека вдома, у школі, у довкіллі
|
с.24-26 |
|
|
|
Безпека вдома, у школі, у довкіллі
|
с.26-28 |
|
|
|
Безпека в школі. Безпека в людних місцях |
с.28-31 |
|
|
|
Безпека на дорозі. |
с.31-35 |
|
|
|
Безпека на дорозі |
с.31-35 |
|
|
|
Права та обов’язки |
с.36-37 |
|
|
|
Права та обов’язки |
с.38-40 |
|
|
|
Гроші. Планування сімейного бюджету |
с.41-43 |
|
|
|
Чому ощадливим бути добре,а скупим - погано |
с.44-46 |
|
|
|
Діагностувальна робота |
|
|
|
|
Україна на карті Європи та світу |
с.47-49 |
показує на карті України і називає місцевість свого проживання, Природа України. Україна на карті світу. 62 називає природні ресурси України (водні, ґрунтові, корисні копалини, рослинні і тваринні) і пояснює їх значення для громадян нашої держави; [4 ПРО 1.3] наводить приклади і описує природні угруповання своєї місцевості за планом (назва угруповання, рослини і тварини угруповання, зв’язки між ними, значення угруповання для людини); [4 ПРО 1.5] розпізнає і називає рослини, тварин, гриби своєї місцевості (по 3-4 представники), моделює зв’язки між ними; [4 ПРО 4.3] розповідає про
|
|
|
Форми земної поверхні України. Низовини і височини |
с.50-51 |
|
|
|
Форми земної поверхні України. Гори |
с.52-54 |
|
|
|
Створюємо макет місцевості |
с.55 |
|
|
|
Водойми України. Річки |
с.56-59 |
|
|
|
Водойми України.Озера і болота |
с.60-62 |
|
|
|
Природні зони України.Мішані та широколисті ліси. |
с.63-67 |
|
|
|
Природні зони України.Мішані та широколисті ліси. |
с.63-67 |
|
|
|
Тваринний світ |
с.68-70 |
|
|
|
Лісостеп. Степ. |
с.71-72 |
|
|
|
Рослинний світ. Тваринний світ. |
с.73-76 |
|
|
|
Українські Карпати.Рослини Карпат |
с.77-79 |
|
|
|
Тварини Карпат |
с.80-81 |
|
|
|
Кримські гори. Рослини Кримських гір |
с.82-85 |
|
|
|
Тварини Кримських гір |
||
|
|
Діагностувальна робота |
|
|
|
|
Твій рідний край на карті України |
с.86 |
висловлює судження щодо різноманітності і цінності природи України; [4 ПРО 4.1], [4 ГІО 2.2] усвідомлює відповідальність за стан природи у місцевій громаді; [4 ПРО 3.4], [4 ПРО 4.4] виявляє повагу до досвіду українського народу у збереженні природи [4 ГІО 5.1] розповідає про найважливіші природні об’єкти України, своєї місцевості; [4 ПРО 2.2] характеризує значення 2-3 видів корисних копалин для економіки нашої країни і добробуту її громадян; природну зону України за планом; мешканців природного угруповання, їхні зв’язки між собою і неживою природою; [4 ПРО 3.1] пояснює залежність між умовами природної зони та її мешканцями, особливостями праці і побуту людей, які в ній проживають; [4 ПРО 3.3]
|
|
|
Корисні копалини в рідному краї |
с.87-90 |
|
|
|
Природні угруповання рідного краю |
с.91-93 |
|
|
|
Проєкт-дослідження «Природне угруповання моєї місцевості» |
с.94-95 |
|
|
|
Рослинництво в рідному краї |
с.96-97 |
|
|
|
Рослинництво |
с.98-101 |
|
|
|
Тваринництво в рідному краї |
с.102-103 |
|
|
|
Господарська діяльність в твоєму краї |
с.104-107 |
|
|
|
Господарська діяльність в твоєму краї |
с.104-107 |
|
|
|
Діагностувальна робота |
|
|
|
|
Таємниці географічних назв |
108-110 |
має уявлення про Землю як спільний дім для всіх людей, та необхідність толерантного ставлення до різноманітності культур, звичаїв народів; виявляє інтерес і повагу до різних культур і звичаїв; [4 ГІО 3.1] наводить приклади співробітництва України з іншими країнами щодо проблем охорони природи
|
|
|
Таємниці географічних назв |
108-110 |
|
|
|
Культурна спадщина народу |
с.111-112 |
|
|
|
Земля – спільний дім для всіх людей |
с.113-118 |
|
|
|
Земля – спільний дім для всіх людей |
с.113-118 |
|
|
|
Земля – спільний дім для всіх людей |
с.113-118 |
|
|
|
Проєкт-дослідження «Екологічний календар» |
с.119 |
|
|
|
Проєкт-дослідження «Екологічний календар» |
|
|
|
|
Діагностувальна робота |
|
|
|
|
Підсумковий урок за рік |
|