Інтегрований урок з курсу « Я досліджую світ» і математики.
Тема: Збережемо воду — збережемо життя
Мета: розширити знання та уявлення учнів про значення води у житті людини, проблеми людства щодо кількості та якості питної води; ознайомити із одиницями вимірювання об’єму води; удосконалювати вміння розв’язувати задачі, множити та ділити трицифрові числа на одноцифрові (двоцифрові); робити висновки та застосовувати набуті знання у повсякденному житті. Виховувати відповідальне ставлення до своїх дій щодо збереження навколишнього середовища.
Очікувані результати:
Хід
І. Організація класу.
Всі почули ви дзвінок.
Він покликав на урок.
Увагу та старання не забудем взяти.
Сіли всі рівненько. Будем починати.
ІІ Актуалізація опорних знань.
1.Скільки на Землі океанів?
а) 3 б)4 в)5
2. Який океан найглибший і найбільший?
а) Індійський б) Тихий; в)Атлантичний
3. Який відсоток Світового океану становить прісна вода?
А)3 б) 7 в) 12
А) 1 б) 3 в) 5
5. Конденсація — це…
А) стан випаровування води;
Б) перехід води з газоподібного стану у рідкий;
В) процес охолодження води.
6. При якій температурі вода замерзає?
А) вище 0 град
Б) нижче 0 градусів
Взаємоперевірка. Записати свій результат за допомогою дробу.
ІІІ. Робота над матеріалом уроку.
Тема нашого уроку: «Збережемо воду — збережемо довкілля»
Сьогодні на уроці ми говоритимемо про:
1. Значення води у житті людини.
2. Проблеми людства щодо кількості та якості води.
3. Як виміряти об’єм води?
4. Скільки сім’я може витрачати грошей на місяць, щоб заплатити за воду?
5. Як берегти воду та заощаджувати гроші?
6. Які миючі засоби можна використовувати, щоб не зашкодити природі?
Наведіть аргументи.
Вчитель: - Вода — це основа життя .
22 березня відзначають Всесвітній день води.
Чи вся вода є придатною для пиття?
Проблема недостатньої кількості питної води є глобальною проблемою людства.
За офіційною статистикою ООН майже 5000 дітей гине щодня через погану якість води.
Від дефіциту прісної води страждають понад 3 млрд людей.
Особливо там, де жаркі кліматичні умови. (Індія, Африка, Єгипет, Ізраїль, Молдова, Пакистан)
Фізкультхвилинка
-Який пристрій вдома у вас вимірює цей об’єм? (лічильник)
- Які є одиниці вимірювання об’єму води?
- Чим вимірюють об’єм води при приготуванні їжі?
-Як у медицині вимірюють об’єм рідини? (вода для ін’єкцій)
Демонстрація різних посудин для вимірювання об’єму (банка, пробірка, мірна чаша, шприц)
Що таке кубометр? Пояснення.
Щоб дізнатись відповіді на запитання, скільки сім’я може витрачати грошей на оплату за воду, давайте розв’яжемо життєві задачі.
Задачі (запис. в зошит)
-Як економити воду? (робота в групах)
На цих засобах є спеціальні значки (логотипи).
Робота в групах. Дослідження засобів для прибирання та прання.
- А тепер ще раз повернемось до «Сходинок успіху» та оцінимо свої знання.
Рефлексія.
-Що нового ви дізналися на уроці?
-Які знання вам стануть у нагоді в житті?
- Що ви зрозуміли?
- Що вам сподобалось чи не сподобалось?