Інтегрований урок "Збережемо воду - збережемо життя"

Про матеріал
Інтегрований урок з практичним спрямуванням та використанням технологій формувального оцінювання.
Перегляд файлу

       Інтегрований  урок з курсу « Я досліджую світ» і математики.

Тема: Збережемо воду — збережемо життя

Мета: розширити знання та уявлення учнів про значення води у житті людини, проблеми людства щодо кількості та якості питної води; ознайомити із одиницями вимірювання об’єму води; удосконалювати вміння розв’язувати задачі, множити та ділити трицифрові числа на одноцифрові (двоцифрові); робити висновки та застосовувати набуті знання у повсякденному житті. Виховувати  відповідальне ставлення до своїх  дій  щодо збереження навколишнього середовища.

Очікувані результати:

  • розуміє  значення води у житті людини та проблеми людства щодо кількості та якості питної води              ;
  •  висловлює  свою думку про заходи збереження та охорону води;
  • робить висновки та застосовує  набуті знання про екологічні засоби прання та прибирання;
  • розв’язує життєві задачі.

Хід

І. Організація класу.

Всі почули ви дзвінок.

Він покликав на урок.

Увагу  та старання не забудем взяти.

Сіли всі рівненько. Будем починати.

ІІ Актуалізація опорних знань.

  • Протягом тижня ми вивчали тему « Океани». Давайте перевіримо свої знання.
  1.               Тест на перевірку домашнього завдання.

1.Скільки на Землі океанів?

а) 3  б)4   в)5

 

2. Який океан найглибший і найбільший?

а) Індійський    б) Тихий;     в)Атлантичний

 

3. Який відсоток Світового океану становить прісна вода?

А)3    б) 7       в) 12

 

  1. Який відсоток прісної води становлять озера та річки?

А) 1     б) 3      в) 5

 

5. Конденсація — це…

А) стан випаровування води;

Б) перехід води з газоподібного стану у рідкий;

В) процес охолодження води.

6.  При якій температурі вода замерзає?

А) вище 0 град

Б) нижче 0 градусів

Взаємоперевірка.    Записати свій результат за допомогою дробу.

ІІІ.  Робота над матеріалом уроку.

  1. Повідомлення теми уроку.

Тема нашого уроку: «Збережемо воду — збережемо довкілля»

Сьогодні на уроці ми говоритимемо про:

1. Значення води у житті людини.

2. Проблеми людства щодо кількості та якості води.

3. Як виміряти об’єм води?

4. Скільки сім’я може  витрачати грошей  на місяць, щоб заплатити за воду?

5. Як берегти воду та заощаджувати гроші?

6. Які  миючі засоби можна використовувати, щоб не зашкодити природі?

 

  1.          Техніка «Сходинки успіху». Самооцінювання  знань на початок уроку.
  • Якщо ви знаєте, яке значення має вода в житті людини, підніміться на  І сходинку. Якщо ні — залишайтеся на місці. Якщо ви можете розказати про проблеми людства, підніміться на наступну сходинку. Якщо ні — залишайтеся  на місціі т.д. На сходинці, де ви зупинилися, зробіть будь-яку позначку.
  • Якщо ви не змогли зараз  піднятися на найвищу сходинку, не засмучуйтесь. Бо під час уроку ваші знання покращаться, і ви наприкінці уроку зможете піднятися вище.

 

  1. Мозковий штурм « Для чого вода потрібна людині?»

Наведіть аргументи.

Вчитель:  - Вода — це основа життя .

22 березня відзначають Всесвітній день води.

Чи вся вода є придатною для пиття?

Проблема недостатньої кількості питної води є глобальною проблемою людства.

За офіційною статистикою ООН майже 5000 дітей гине щодня через погану якість води.

Від дефіциту прісної води страждають  понад 3 млрд  людей.

Особливо там, де жаркі кліматичні умови. (Індія, Африка, Єгипет, Ізраїль, Молдова, Пакистан)

  • Що є причиною дефіциту питної води?
  • Збільшення кількості населення;
  • Нераціональне використання;
  • Забруднення стічними водами, побутовою хімією, отрутохімікатами;
  • Зміна кліматичних умов (посухи) і т.д.
  1. Перегляд відео «Забруднення води. Охорона водойм від забруднення» https://youtu.be/QIqKC5ScMEc

Фізкультхвилинка

  1. Робота в групах.
  • Обговоріть  та запишіть, як уникнути забруднення води. Відповіді представників груп.

 

  1. -Як виміряти об’єм води?

-Який пристрій вдома у вас вимірює цей об’єм? (лічильник)

- Які є одиниці вимірювання об’єму води?

- Чим вимірюють об’єм води при приготуванні  їжі?

-Як у медицині вимірюють об’єм рідини? (вода для ін’єкцій)

Демонстрація різних посудин для вимірювання об’єму (банка, пробірка, мірна чаша, шприц)

Що таке кубометр? Пояснення.

Сколько литров воды в в одном кубе - 1000? Или больше? или меньше? Вы  уверены?                 

  • Скільки кубометрів води вміститься  у ванні? Припущення дітей.

 

 

Щоб дізнатись відповіді на запитання, скільки сім’я може витрачати грошей на оплату за воду,  давайте розв’яжемо життєві задачі.

 

Задачі (запис. в зошит)

 

-Як економити воду? (робота в групах)

 

  • Зменшення часу перебування у душі;
  • Вимикати воду під час чищення зубів;
  • Миття посуду в наповненій раковині або посудомийній машині;
  •    Ремонтування несправних кранів, заміна іншої сантехніки.
  • Дбайливе ставлення промислових підприємств (очищення  та фільтри)
  • Використання безпечних для екології засобів для прибирання та прання і т. д.

 

  1.                    Які миючі засоби можна використовувати, щоб не зашкодити природі?

На цих засобах є спеціальні значки (логотипи).

 

Робота в групах. Дослідження засобів для прибирання та прання.    

  • Оцініть свою роботу в групі за допомогою бланку оцінювання.

- А тепер ще раз повернемось  до «Сходинок успіху» та оцінимо свої знання.

Рефлексія.

-Що нового ви дізналися на уроці?

-Які знання  вам стануть у нагоді в житті?

- Що ви зрозуміли?

- Що вам сподобалось чи не сподобалось?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
22 лютого 2022
Переглядів
530
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку