11-А, 11-Б клас рівень стандарт 70 год; 2 год на тиждень
2 семестр 2020/2021 н.р.
№ |
Тема уроку |
КР/ПР |
Дата/Клас |
Тема 7. Екологія (13 год) |
|
||
33 |
Предмет вивчення екології, її завдання та методи. Зв’язки екології з іншими науками. Екологічні закони. |
|
|
34 |
Екологічні чинники та їхня класифікація. Закономірності впливу екологічних чинників на організми та їх угруповання. |
|
|
35 |
Стено- та еврибіонтні види.
|
|
|
36 |
Популяції. Класифікація популяцій. Структура та характеристики популяцій. |
|
|
37 |
Механізми регуляції густоти (щільності) та чисельності популяцій. Функціональна роль популяцій в екосистемах. |
|
|
38 |
Властивості та характеристики екосистем. Типи зв’язків між популяціями різних видів в екосистемах. |
|
|
39 |
Екологічні сукцесії як процеси саморозвитку екосистем. Причини сукцесій та їхні типи. Закономірності сукцесій. |
|
|
40 |
Агроценози, їхня структура та особливості функціонування. Шляхи підвищення продуктивності агроценозів. |
|
|
41 |
Біосфера як глобальна екосистема, її структура та межі.
|
|
|
42 |
Біогеохімічні цикли як необхідна умова існування біосфери.
|
|
|
43 |
Вчення В. І. Вернадського про біосферу та ноосферу та його значення для уникнення глобальної екологічної кризи. |
|
|
44 |
Проект Дослідження особливостей структури місцевих екосистем (природних чи штучних). |
|
|
45 |
Узагальнення матеріалів з теми. Самостійна робота. |
СР |
|
Т Е М А Т И Ч Н А |
|
|
|
Тема 8. Сталий розвиток та раціональне природокористування (12 год.) |
|
||
46 |
Сучасні екологічні проблеми у світі та в Україні. Види забруднення, їхні наслідки для природних і штучних екосистем та людини. |
|
|
47 |
Поняття про якість довкілля. Критерії забруднення довкілля.
|
|
|
48 |
Антропічний вплив на атмосферу Наслідки забруднення атмосферного повітря та його охорона. |
|
|
49 |
Антропічний вплив на гідросферу. Причини порушення якості природних вод, дефіцит водних ресурсів. |
|
|
50 |
Принципи оцінки екологічного стану водойм. Охорона водойм.
|
|
|
51 |
Основні джерела антропічного забруднення ґрунтів, їхні наслідки. Необхідність охорони ґрунтів. |
|
|
52 |
Антропічний вплив на біорізноманіття. Проблеми акліматизації та реакліматизації видів. Збереження біорізноманіття як необхідна умова стабільності біосфери. |
|
|
53 |
Екологічна політика в Україні: природоохоронне законодавство України, міждержавні угоди. Червона книга та чорні списки видів тварин. |
|
|
54 |
Червона книга та чорні списки видів тварин. Зелена книга України.
|
|
|
55 |
Концепція сталого розвитку та її значення. Природокористування в контексті сталого розвитку. Поняття про екологічне мислення. Необхідність міжнародної взаємодії у справі охорони довкілля. |
|
|
56 |
Інструктаж з ТБ. Практична робота № 3 Оцінка екологічного стану свого регіону. |
ПР № 3 |
|
57 |
Узагальнення матеріалів з теми. Контрольна робота № 2. |
КР№ 2 |
|
Т Е М А Т И Ч Н А |
|
|
|
Тема 9. Застосування результатів біологічних досліджень у медицині, селекції та біотехнології (12 год.) |
|
||
58 |
Завдання та досягнення сучасної селекції. Внесок вітчизняних учених-селекціонерів. |
|
|
59 |
Сучасні методи селекції тварин, рослин і мікроорганізмів. Явище гетерозису та його генетичні основи. |
|
|
60 |
Значення для планування селекційної роботи вчення М. І. Вавилова про центри різноманітності та походження культурних рослин, закону гомологічних рядів спадкової мінливості. |
|
|
61 |
Застосування методів генної та клітинної інженерії в сучасній селекції. |
|
|
62 |
Генна інженерія людини: досягнення та ризики.
|
|
|
63 |
Біоетичні проблеми сучасної медицини. Сучасна біотехнологія та її основні напрямки. |
|
|
64 |
Застосування досягнень молекулярної генетики, молекулярної біології та біохімії у біотехнології. |
|
|
65 |
Проект (один на вибір; створення бук-трейлеру, презентації, буклету, скрайбу, постеру тощо) Клонування організмів. Нанотехнології в біології. Трансгенні організми: за і проти |
|
|
66 |
Поняття про біологічну небезпеку, біологічний тероризм та біологічний захист. |
|
|
67 |
Біологічна безпека та основні напрямки її реалізації.
|
|
|
68 |
Узагальнення: роль біології у вирішенні сучасних глобальних проблем людства. |
|
|
69 |
Узагальнення матеріалів за ІІ семестр.
|
|
|
Т Е М А Т И Ч Н А |
|
|