Календарне-тематичне планування з біології (6 клас) складене згідно програми «Біологія 6-9 класи» для загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, від 07.06.2017 р. Наказ № 804
БІОЛОГІЯ 6-й клас
(2 год на тиждень)
Згідно програми «Біологія 6-9 класи» для загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженої
Наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, від 07.06.2017 р. Наказ № 804
№ п/п |
Дата |
Зміст уроку |
|||
Вступ |
|||||
1 |
|
Інструктаж з БЖД. Біологія — це наука про живу природу. |
|||
2 |
|
Основні властивості живого |
|||
3 |
|
Різноманітність життя (на прикладах тварин, рослин, грибів, бактерій) |
|||
4 |
|
Методи вивчення організмів |
|||
Тема 1. Клітина |
|||||
5 |
|
Клітина — одиниця живого. Історія вивчення клітини |
|||
6 |
|
Лупа. Мікроскоп. Практична робота №1 Будова світлового мікроскопа та робота з ним |
|||
7 |
|
Виготовлення мікропрепаратів. Практична робота № 2. Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа |
|||
8 |
|
Будова рослинної і тваринної клітини. Лабораторне дослідження № 1. Будова клітини (листка елодеї, плоду горобини, кавуна, помідора) |
|||
9 |
|
Внутрішнє середовище клітини |
|||
10 |
|
Основні органели клітини |
|||
11 |
|
Ядро клітини |
|||
12 |
|
Ріст і розмноження клітин |
|||
13 |
|
Узагальнення та систематизація знань з теми: «Клітина» |
|||
Тема 2. Одноклітинні організми |
|||||
14 |
|
Амеба, інфузорія — одноклітинні тварини (середовище існування, процеси життєдіяльності, будова, роль у природі). Лабораторне дослідження №2. Спостереження інфузорій |
|||
15 |
|
Хвороби людини, що викликаються одноклітинними тваринами (на прикладі малярійного плазмодія і дизентерійної амеби) |
|||
16 |
|
Евглена зелена, хламідомонада, хлорела — це одноклітинні рослини (середовище існування, процеси життєдіяльності, будова, роль у природі) |
|||
17 |
|
Дріжджі — це одноклітинні гриби |
|||
18 |
|
Бактерії — це найменші одноклітинні організми. Будова, поширення, розмноження бактерій |
|||
19 |
|
Роль бактерій у природі та значення у житті людини. Міні-проект «Чому скисає молоко?», «Корисний йогурт» |
|||
20 |
|
Вольвокс — це колоніальний організм. Ульва (зелений морський салат) - багатоклітинні організми |
|||
21 |
|
Губки – примітивні багатоклітинні тварини. Міні-проект «Живі фільтри» |
|||
22 |
|
Контрольна робота з теми: «Одноклітинні організми» |
|||
Тема 3. Рослини |
|||||
23 |
|
Рослина — живий організм |
|||
24 |
|
Тканини рослин |
|||
25 |
|
Корінь: будова, основні функції. Лабораторне дослідження №3 Будова кореня |
|||
26 |
|
Види коренів та їх видозміни |
|||
27 |
|
Пагін: будова, основні функції. Видозміни пагона. Лабораторне дослідження №4. Будова пагона. Лабораторне дослідження № 5 Будова бруньки |
|||
28 |
|
Стебло – осьова частина пагона. |
|||
29 |
|
Різноманітність та видозміни вегетативних органів. Лабораторне дослідження № 6. Будова цибулини. |
|||
30 |
|
Листок – бічний орган пагона. Внутрішня будова листка |
|||
31 |
|
Тривалість життя. Видозміни листка. Міні-проект «Листопад» |
|||
32 |
|
Проміжне узагальнення знань з теми: «Рослини» |
|||
33 |
|
Транспорт речовин. Взаємозв’язки між різними частинами рослини |
|||
34 |
|
Рухи рослин. Міні-проекти «Рослини хижаки», «Квітковий годинник» |
|||
35 |
|
Розмноження рослин. |
|||
36 |
|
Квітка — це орган статевого розмноження. Лабораторне дослідження № 7. Будова квітки |
|||
37 |
|
Суцвіття |
|||
38 |
|
Запилення. Міні-проекти «Квіти і комахи», «Рослини мандрівники» |
|||
39 |
|
Запліднення. Насінина. Лабораторне дослідження № 8. Будова насінини |
|||
40 |
|
Проростання насіння |
|||
41 |
|
Плід, поширення плодів. Лабораторне дослідження № 9 Будова плода |
|||
42 |
|
Ріст і розвиток рослини |
|||
43 |
|
Узагальнення та систематизація знань з теми: «Рослини» |
|||
Тема 4. Різноманітність рослин |
|||||
44 |
|
Поняття про класифікацію рослин |
|||
45 |
|
Різноманітність водоростей. Лабораторне дослідження №10. Будова зелених нитчастих водоростей |
|||
46 |
|
Мохи. Лабораторне дослідження №11 Будова моху |
|||
47 |
|
Плауни, хвощі, папороті. Лабораторне дослідження №12. Будова папоротей. Міні-проект «Як утворився торф і кам’яне вугілля?» |
|||
48 |
|
Голонасінні. Лабораторне дослідження №13. Будова пагонів і шишок хвойних рослин. Міні-проект «Викопні рослини» |
|||
49 |
|
Покритонасінні (квіткові). Практична робота № 3. Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин |
|||
50 |
|
Проміжне узагальнення знань з теми: «Різноманітність рослин» |
|||
51 |
|
Сільськогосподарські рослини |
|||
52 |
|
Екологічні групи рослин (щодо світла, води,температури). Практична робота № 4 Визначення видів кімнатних рослин, придатних для вирощування у певних умовах |
|||
53 |
|
Життєві форми. |
|||
54 |
|
Рослинні угруповання |
|||
55 |
|
Значення рослин для життя на планеті Земля та людини |
|||
56 |
|
Контрольна робота з теми: «Різноманітність рослин» |
|||
Тема 5. Гриби |
|||||
57 |
|
Поняття про гриби та особливості їх живлення. Особливості будови грибів: грибна клітина, грибниця, плодове тіло. |
|||
58 |
|
Екологічні групи грибів |
|||
59 |
|
Лишайники |
|||
60 |
|
Шапинкові гриби Лабораторне дослідження № 14. Будова шапкових грибів |
|||
61 |
|
Їстівні та отруйні шапинкові гриби |
|||
62 |
|
Гриби-паразити |
|||
63 |
|
Значення грибів у природі та у житті людини. Практична робота № 5 Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості. |
|||
64 |
|
Міні-проекти «Гриби у біосфері та житті людини», «Вирощування грибів у спеціальних господарствах» |
|||
65 |
|
Узагальнення та систематизація знань з теми: «Гриби» |
|||
Узагальнення |
|||||
66 |
|
Узагальнення та систематизація вивченого за рік |
|||