Календарно-тематичне планування з біології 7 клас (НУШ)

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з біології 7 клас. Відповідно модельної навчальної програми "Біологія 7-9 класи" для ЗЗСО (авт. Балан П.Г. та інші). Якщо знайшли помилку чи є якісь пропозиції по коректуванню матеріалу, напишіть будь ласка в коментарях. Дякую, за увагу!
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування

Біологія 7 клас

2024-2025 навчальний рік

(2 годин на тиждень, 70 годин на рік)

Модельна навчальна програма «Біологія. 7–9 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт. Балан П. Г., Кулініч О. М., Юрченко Л. П. ) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 06.09.2023 № 1090)

Тема уроку

Клас:

Дата:

Клас:

Дата:

Клас:

Дата:

Вступ

1

Біорізноманіття нашої планети та рівні його організації (генетичне, видове, екосистемне). Значення біології в природі та житті людини. Систематика – наука, що вивчає різноманітність організмів.

 

 

 

2

Основні методи дослідження біорізноманіття. Планування біологічного дослідження. Збереження біорізноманіття – запорука стабільного існування біосфери

 

 

 

Розділ І. Клітина. Прокаріоти. Одноклітинні евкаріоти

Тема 1. Клітина – структурно-функціональна одиниця організмів. Прокаріоти

3

Типи організації клітини: про- та евкаріотичні клітини. Методи дослідження клітин.

Збільшувальні прилади і правила роботи з ними.

 

 

 

4

Будова клітини. Органели клітини, особливості їхньої будови та функцій. Взаємозв’язок органел клітини між собою.

 

 

 

5

Практична робота: “Виготовлення тимчасових мікропрепаратів та їхнє дослідження за допомогою оптичного мікроскопа”

 

 

 

6

Різноманітність прокаріотичних організмів. Роль прокаріотів у природі та житті людини

 

 

 

Тема 2. Одноклітинні евкаріоти – цілісні організми

7

Особливості організації клітин одноклітинних евкаріотів. Одноклітинні евкаріоти – мешканці водойм: прісних (на прикладі евглени зеленої та інфузорії-туфельки) та морів (на прикладі форамініфер). Лабораторне дослідження “Спостереження за інфузоріями”.

 

 

 

8

Паразитичні одноклітинні евкаріоти (на прикладі дизентерійної амеби,  гіардії (лямблії), малярійного плазмодія). Профілактика паразитарних (інвазійних) захворювань людини.

 

 

 

9

Одноклітинні евкаріоти – предки багатоклітинних видів. Поняття про колоніальні та багатоклітинні організми.

 

 

 

10

Узагальнення знань з розділів: «Вступ», «Клітина». Діагностична робота

 

 

 

Розділ 2. Різноманітність евкаріотичних організмів

Тема 3. Водорості

11

Особливості будови та процесів життєдіяльності водоростей. Середовища мешкання водоростей.

 

 

 

12

Водорості одноклітинні, колоніальні та багатоклітинні. Лабораторне дослідження: “Будови зелених одноклітинних (на прикладі хламідомонади) та багатоклітинних нитчастих водоростей (на прикладі спірогіри або улотрикса)”;

 

 

 

13

Різноманітність водоростей (зелені, бурі, червоні, діатомові). Роль водоростей у природних екосистемах та житті людини.

 

 

 

Тема 4. Характерні риси та будова вищих рослин

14

Рослина — цілісний інтегрований організм. Формування різних типів тканин та диференційованих органів (вегетативних і репродуктивних).

 

 

 

15

Адаптації вищих рослин до різних умов зростання. Формування різних життєвих форм у вищих рослин – наслідок адаптацій до різних умов зростання.

 

 

 

16

Вегетативні органи рослин – корінь, будова, функції та видозміни. Лабораторна робота: Дослідження будови кореня та видозмін кореня

 

 

 

17

Вегетативні органи рослин – пагін, їхня будова, функції та видозміни. Лабораторна робота: Дослідження будови пагонів та бруньок різних рослин

 

 

 

18

Взаємозв’язки між різними органами рослини. Рухи рослин. Лабораторне дослідження:

Дослідження транспорту речовин по рослині за допомогою барвників

 

 

 

19

Розмноження рослин: статеве та нестатеве. Життєві цикли вищих рослин.

 

 

 

20

Узагальнення знань з тем: «Водорості», «Характерні риси та будова вищих рослин».

Діагностична робота

 

 

 

Тема 5. Різноманітність вищих рослин

21

Вищі спорові рослини (мохи, папороті, плауни, хвощі).

 

 

 

22

Практична робота: Порівняння будови різних представників вищих спорових рослин

 

 

 

23

Насінні рослини – голонасінні  Лабораторне дослідження: Дослідження шишок та хвої (сосни або ялини)

 

 

 

24

Насінні рослини. Покритонасінні. Квітка. Суцвіття Лабораторне дослідження: Дослідження будови квітки та суцвіття

 

 

 

25

Особливості розмноження насінних рослин (процеси запилення та запліднення, формування насінини та оплодня (у квіткових рослин)). Насінина. Лабораторне дослідження: Дослідження будови насінини (на прикладі квасолі та пшениці)

 

 

 

26

Плід. Способи поширення насіння та плодів. Лабораторне дослідження: Дослідження різноманітності плодів.

 

 

 

27

Різноманітність покритонасінних (дводольні та однодольні). Роль вищих рослин у природі та житті людини. Рідкісні та зникаючі України / свого краю. Червона та Зелена книги України, їхня роль у збережені біорізноманіття.  Природно-заповідний фонд України, його значення для збереження біорізноманіття.

 

 

 

28

Практична робота: Порівняння будови різних представників насінних рослин (голонасінних та покритонасінних (квіткових)).

 

 

 

29

Узагальнення знань з теми: «Різноманітність вищих рослин»

 

 

 

30

Діагностична контрольна робота за семестр

 

 

 

31

Захист проєктів

 

 

 

32

Повторення вивченого матеріалу

 

 

 

Тема 6. Характерні риси тварин

33

Гетеротрофний тип живлення. Середовища існування та пристосування до них тварин.

 

 

 

34

Диференціація клітин, формування тканин, органів та їхніх систем. Системи органів тварин та їх функції

 

 

 

35

Нейрогуморальна регуляція життєвих функцій.

 

 

 

36

Типи розмноження тварин. Способи запліднення (зовнішнє та внутрішнє). Типи розвитку (прямий та непрямий). Лабораторне дослідження: Дослідження внутрішньої будови яйця птахів – тварин з прямим типом розвитку (на прикладі яєць свійських птахів)

 

 

 

37

Форми поведінки тварин (рефлекси безумовні та умовні, інстинкти). Способи комунікації тварин. Міграції тварин та методи їх вивчення. Лабораторне дослідження: Спостереження за поведінкою тварин

 

 

 

38

Практична робота “Визначення різних форм поведінки тварин (за відеоматеріалами)”.

 

 

 

39

Узагальнення з теми: «Характерні риси тварин». Діагностична робота.

 

 

 

Тема 7. Різноманітність тварин

40

Губки – примітивні водні тварини, що не мають сформованих тканин. Жалкі – двошарові тварини. Небезпека жалких для здоров’я людини.

 

 

 

41

Плоскі черви – паразити людини і тварин. Круглі черви (нематоди) – паразити людини, тварин і рослин.

 

 

 

42

Кільчасті черви, їхня роль у природі та житті людини. Лабораторне дослідження: зовнішньої будови та руху кільчастих червів (на прикладі дощового черв’яка або трубочника);

 

 

 

43

Молюски: двостулкові, черевоногі та головоногі, їхня роль у природі та житті людини. Лабораторне дослідження: зовнішньої будови та руху черевоногих молюсків (на прикладі акваріумних видів).

 

 

 

44

Членистоногі – безхребетні тварини із зовнішнім скелетом. Ракоподібні. Промислові види ракоподібних

 

 

 

45

Павукоподібні: отруйні види (павуки), кровосисні види (кліщі) – переносники збудників захворювань людини і тварин, шкідники харчових продуктів.

 

 

 

46

Комахи. Роль комах у природі та житті людини. Лабораторне дослідження: зовнішньої будови комах (на прикладі колекційного матеріалу та мікропрепаратів ротових органів та різних типів крил)

 

 

 

47

Практична робота: Виявлення прикладів пристосувань до середовища та способу життя в комах.

 

 

 

48

Хордові – тварини із внутрішнім скелетом. Головохордові – примітивні хордові тварини. Хрящові риби.

 

 

 

49

Променепері та лопатепері риби, пристосування до мешкання у водоймах. Лабораторне дослідження: зовнішньої будови та руху риб (на прикладі акваріумних видів).

 

 

 

50

Амфібії (земноводні), рептилії (плазуни), їхня роль у природі та житті людини.

 

 

 

51

Птахи, їхня роль у природі та житті людини.

 

 

 

52

Практична робота: Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у представників різних екологічних груп птахів.

 

 

 

53

Ссавці – четвероногі хордові тварини, їхня роль у природі та житті людини.

 

 

 

54

Практична робота: Визначення особливостей зовнішньої будови ссавців у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування.

 

 

 

55

Рідкісні та зникаючі види тварин України / свого краю. Тварини Червоної книги України. Роль природно-заповідного фонду України у справі збереження біорізноманіття тварин.

 

 

 

56

Узагальнення з теми: «Різноманітність тварин». Діагностична робота.

 

 

 

Тема 8. Середовище існування тварин

57

Середовище існування тварин, їхня характеристика. Пристосування тварин до певного середовища існування.

 

 

 

58

Зв’язки тварин між собою та іншими організмами в екосистемах.

 

 

 

59

Роль тварин у біосфері (санітарна, тварини-запилювачі, поширення насіння та плодів, участь у процесах ґрунтоутворення, регуляція чисельності інших груп організмів, естетична функція тощо). Роль тварин у житті людини.

 

 

 

Тема 9. Гриби – гетеротрофні організми.

60

Способи живлення грибів: гриби-сапротрофи, паразити, симбіотрофи. Поняття про справжні гриби та грибоподібні організми. Лабораторне дослідження: цвілевих грибів (на прикладі мукора або інших представників);

 

 

 

61

Гриби багатоклітинні та одноклітинні. Будова та процеси життєдіяльності одноклітинних (на прикладі дріжджів) грибів. Лабораторне дослідження: мікроскопічних грибів (на прикладі дріжджів)

 

 

 

62

Будова та процеси життєдіяльності багатоклітинних (на прикладі шапинкових) грибів. Лабораторне дослідження: будови шапинкових грибів

 

 

 

63

Значення грибів у природі та житті людини. Гриби їстівні та отруйні. Правила збирання грибів. Вирощування грибів у промислових масштабах. Використання грибів у різних галузях промисловості (харчовій, фармакології).

 

 

 

64

Практична робота: Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості

 

 

 

65

Гриби – паразити рослин (фітофторові, борошнисторосяні, сажки, ріжки, трутовики). Шкода, якої завдають гриби здоров’ю та господарству людині.

 

 

 

66

Лишайники – асоціації справжніх грибів з фотосинтезуючими організмами (водоростями та ціанобактеріями). Будова слані та особливості життєдіяльності (живлення, розмноження) лишайників. Значення лишайників у природі та житті людини.

 

 

 

67

Узагальнення знань з тем: «Середовище існування тварин», «Гриби – гетеротрофні організми»

 

 

 

Узагальнення

68

Сучасні уявлення про систему органічного світу.

 

 

 

69

Підсумкова діагностична робота за семестр

 

 

 

70

Повторення вивченого матеріалу

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Ревак Лілія Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Постольна Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Джур Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Біологія, 7 клас, Планування
Додано
28 серпня
Переглядів
8387
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку