Календарно-тематичне планування з біології 8 клас

Про матеріал
Планування відповідає чинній програмі з біології та враховує особливості дистанційного та змішаного навчання
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування 

8 клас

(70 годин – 2 години на тиждень, із них 4 години – резервних)

-          Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів. 6–9 класи (затверджена наказом  МОН України від 07. 06. 2017 № 804)

-          Підручник «Біологія», О. В. Костильов, С. П. Яценко. – Кам’янець-Подільський: Аксіома,2016.

§

Теми уроків

Завдання ( в зошиті/ дистанційно)

Дата/клас

 

Вступ (2 год.)

 

 

А

В

Г

Д

 

 

Біосоціальна природа людини.

Науки

 

 

 

 

 

 

 

Значення знань про людину для збереження її здоров’я

 

 

 

 

 

 

 

Тема 1. Організм людини як біологічна система (7 год)

 

 

 

 

 

 

 

 

Організм людини як біологічна система. Різноманітність клітин організму людини

 

 

 

 

 

 

 

Тканини.

Лд.ознайомлення з препаратами тканин людини.

 

 

 

 

 

 

 

Органи.

 Фізіологічні системи

 

 

 

 

 

 

 

 

Регуляторні системи організму людини.

 

 

 

 

 

 

 

 

Нервова регуляція. Нейрон.  Рефлекс.  Рефлекторна дуга.

 

 

 

 

 

 

 

Гуморальна регуляція.

 Гормони.

 

 

 

 

 

 

 

Імунна регуляція.

Узагальнення

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема 2. Опора та рух. (6 год.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Значення опорно-рухової системи, її будова та функції. Кістки, хрящі. З’єднання кісток.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Лд. мікроскопічної будови кісткової, хрящової та м’язової тканин

 

 

 

 

 

 

 

Огляд будови скелета

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Функції і будова скелетних м’язів.  Основні групи скелетних м’язів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота м’язів. Втома м’язів

Лд. розвитку втоми при статичному і динамічному навантаженні; впливу ритму і навантаження на розвиток втоми.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розвиток опорно-рухової системи людини з віком. Попередження травм і захворювань опорно-рухової системи

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Узагальнення. Проект (гіподинамія, рухова активність)

 

 

 

 

 

 

Тема 3. Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини (3год.)

 

 

 

 

 

 

 

Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини – основна властивість живого.

 

 

 

 

 

 

 

Харчування та обмін речовин.

.Досл. пр. Самоспостереження за співвідношенням ваги і росту тіла.

 

 

 

 

 

 

 

Їжа та її компоненти.

Склад харчових продуктів.

Значення компонентів харчових продуктів.

Харчові та енергетичні птреби людини.

 

 

 

 

 

 

 

Узагальнення Проект (збалансоване харчування)

 

 

 

 

 

 

Тема 4. Травлення (6 год.)

 

 

 

 

 

 

 

 

Огляд будови травної системи. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Процес травлення у ротовій порожнині

Лд зовнішньої будови зубів

Д. пр.Дія ферментів слини на крохмаль.

 

 

 

 

 

 

 

Процес травлення в шлунку і кишечнику.

Регуляція травлення.

 

 

 

 

 

 

 

Харчові розлади та їх запобігання.

 

 

 

 

 

 

 

Узагальнення

 

 

 

 

 

 

 

Тема 5. Дихання (4 год.)

 

 

 

 

 

 

 

 

Значення дихання. Система органів дихання.

 

 

 

 

 

 

 

Газообмін у легенях і тканинах.

 

 

 

 

 

 

 

Дихальні рухи.

 

 

 

 

 

 

 

 

Профілактика захворювань дихальної системи. Узагальнення

 

 

 

 

 

 

Тема 6. Транспорт речовин (8 год.)

 

 

 

 

 

 

 

 

Внутрішнє середовище організму. Кров Лімфа. Гомеостаз

 

 

 

 

 

 

 

 Кров, її склад та функції

Лр1.Мікроскопічна будова крові людини.

 

 

 

 

 

 

 

Імунна система. Імунітет.   

 

 

 

 

 

 

 

Зсідання крові.

 

 

 

 

 

 

 

Групи крові та переливання крові.

 

 

 

 

 

 

 

Система кровообігу.

Серце: будова та функції. Робота серця

Лд.вимірювання частоти серцевих скорочень

Досл. пр. Самоспостереження за частотою серцевих скорочень упродовж доби.

 

 

 

 

 

 

 

Будова та функції кровоносних судин.

 

 

 

 

 

 

 

Рух крові

 

 

 

 

 

 

 

Кровотечі. Серцево-судинні хвороби та їх профілактика.

Узагальнення

 

 

 

 

 

 

Тема7. Виділення.

 Терморегуляція (4 год.)

 

 

 

 

 

 

 

 

Виділення.

Будова і функції сечовидільної системи.

 

 

 

 

 

 

 

Утворення сечі. Регуляція роботи нирок. Захворювання нирок та їх профілактика.

 

 

 

 

 

 

 

Значення і будова шкіри. Терморегуляція.

 

 

 

 

 

 

 

Проект (Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та складання правил догляду за власною шкірою). Узагальнення

 

 

 

 

 

 

Тема 8. Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Нервова система. (5 год.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Будова нервової системи.

Центральна і периферична нервова система людини.

 

 

 

 

 

 

 

Спинний мозок.

 Лд. вивчення будови спинного мозку

 

 

 

 

 

 

 

 

Головний мозок

Лд. вивчення будови головного мозку

 

 

 

 

 

 

 

 

Вегетативна нервова система

 

 

 

 

 

 

 

Профілактика захворювань нервової системи. Узагальнення

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема 9. Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи. ( 7 год.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Характеристика сенсорних систем

 

 

 

 

 

 

 

 

Зорова сенсорна система. Око. Захист зору

 

 

 

 

 

 

 

Сприйняття світла, кольору, простору

Лд.  визначення акомодації ока, виявлення сліпої плями на сітківці ока

 

 

 

 

 

 

 

 

Слухова сенсорна система. Вухо. Захист слуху.

 Лд. вимірювання порога слухової чутливості

 

 

 

 

 

 

 

 

Сенсорні системи смаку, нюху

 

 

 

 

 

 

 

 

Сенсорні системи рівноваги, руху, дотику, температури, болю.

Досл. пр.

Дослідження температурної адаптації рецепторів шкіри.

 

 

 

 

 

 

 

 

Узагальнення

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема 10. Вища нервова діяльність (7 год.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Поняття про вищу нервову діяльність та її основні типи.

Досл. пр.  Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту

 

 

 

 

 

 

 

 

Умовні та безумовні рефлекси

Лд. визначення реакції зіниць на світло

 

 

 

 

 

 

 

 

Поведінка людини. Інстинкти.

 

 

 

 

 

 

 

 

Мова. Мислення та свідомість

 

 

 

 

 

 

 

 

Навчання та пам’ять.

Лд. дослідження різних видів пам’яті

 

 

 

 

 

 

 

 

Сон. Біоритми.

 

 

 

 

 

 

 

 

Узагальнення

 

 

 

 

 

 

 

Тема 11. Ендокринна система. (3 год.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Гуморальна регуляція. Гормони.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ендокринна система. Залози внутрішньої та змішаної секреції.

 

 

 

 

 

 

 

 

Залози внутрішньої та змішаної секреції.

 

 

 

 

 

 

 

 

Узагальнення

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема 12. Розмноження та розвиток людини. (4год.)

 

 

 

 

 

 

 

 

Будова та функції репродуктивної системи.

 

 

 

 

 

 

 

Статеві клітини. Запліднення. Менструальний цикл.

 

 

 

 

 

 

 

Вагітність. Ембріональний період розвитку людини. Плацента, її функції.

 

 

 

 

 

 

 

Постембріональний розвиток людини. Репродуктивне здоров’я.

 

 

 

 

 

 

Узагальнення (1 год.)

 

 

 

 

 

 

 

 

Цілісність організму людини. Взаємодія регуляторних систем організму.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, 8 клас, Планування
Додано
2 вересня 2023
Переглядів
4071
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку