Календарно-тематичне планування
8 клас
(70 годин – 2 години на тиждень, із них 4 години – резервних)
- Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів. 6–9 класи (затверджена наказом МОН України від 07. 06. 2017 № 804)
- Підручник «Біологія», О. В. Костильов, С. П. Яценко. – Кам’янець-Подільський: Аксіома,2016.
§ |
Теми уроків |
Завдання ( в зошиті/ дистанційно) |
№ |
Дата/клас |
|||
Вступ (2 год.) |
|
|
А |
В |
Г |
Д
|
|
|
Біосоціальна природа людини. Науки |
|
|
|
|
|
|
|
Значення знань про людину для збереження її здоров’я |
|
|
|
|
|
|
Тема 1. Організм людини як біологічна система (7 год) |
|
|
|
|
|
|
|
|
Організм людини як біологічна система. Різноманітність клітин організму людини |
|
|
|
|
|
|
|
Тканини. Лд.ознайомлення з препаратами тканин людини. |
|
|
|
|
|
|
|
Органи. Фізіологічні системи
|
|
|
|
|
|
|
|
Регуляторні системи організму людини.
|
|
|
|
|
|
|
|
Нервова регуляція. Нейрон. Рефлекс. Рефлекторна дуга. |
|
|
|
|
|
|
|
Гуморальна регуляція. Гормони. |
|
|
|
|
|
|
|
Імунна регуляція. Узагальнення
|
|
|
|
|
|
|
Тема 2. Опора та рух. (6 год.)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Значення опорно-рухової системи, її будова та функції. Кістки, хрящі. З’єднання кісток. |
|
|
|
|
|
|
|
Лд. мікроскопічної будови кісткової, хрящової та м’язової тканин |
|
|
|
|
|
|
|
Огляд будови скелета
|
|
|
|
|
|
|
|
Функції і будова скелетних м’язів. Основні групи скелетних м’язів.
|
|
|
|
|
|
|
|
Робота м’язів. Втома м’язів Лд. розвитку втоми при статичному і динамічному навантаженні; впливу ритму і навантаження на розвиток втоми.
|
|
|
|
|
|
|
|
Розвиток опорно-рухової системи людини з віком. Попередження травм і захворювань опорно-рухової системи
|
|
|
|
|
|
|
|
Узагальнення. Проект (гіподинамія, рухова активність) |
|
|
|
|
|
|
Тема 3. Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини (3год.) |
|
|
|
|
|
|
|
|
Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини – основна властивість живого. |
|
|
|
|
|
|
|
Харчування та обмін речовин. .Досл. пр. Самоспостереження за співвідношенням ваги і росту тіла. |
|
|
|
|
|
|
|
Їжа та її компоненти. Склад харчових продуктів. Значення компонентів харчових продуктів. Харчові та енергетичні птреби людини. |
|
|
|
|
|
|
|
Узагальнення Проект (збалансоване харчування) |
|
|
|
|
|
|
Тема 4. Травлення (6 год.) |
|
|
|
|
|
|
|
|
Огляд будови травної системи.
|
|
|
|
|
|
|
|
Процес травлення у ротовій порожнині Лд зовнішньої будови зубів Д. пр.Дія ферментів слини на крохмаль. |
|
|
|
|
|
|
|
Процес травлення в шлунку і кишечнику. Регуляція травлення. |
|
|
|
|
|
|
|
Харчові розлади та їх запобігання. |
|
|
|
|
|
|
|
Узагальнення
|
|
|
|
|
|
|
Тема 5. Дихання (4 год.)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Значення дихання. Система органів дихання. |
|
|
|
|
|
|
|
Газообмін у легенях і тканинах. |
|
|
|
|
|
|
|
Дихальні рухи.
|
|
|
|
|
|
|
|
Профілактика захворювань дихальної системи. Узагальнення |
|
|
|
|
|
|
Тема 6. Транспорт речовин (8 год.) |
|
|
|
|
|
|
|
|
Внутрішнє середовище організму. Кров Лімфа. Гомеостаз |
|
|
|
|
|
|
|
Кров, її склад та функції Лр1.Мікроскопічна будова крові людини. |
|
|
|
|
|
|
|
Імунна система. Імунітет. |
|
|
|
|
|
|
|
Зсідання крові. |
|
|
|
|
|
|
|
Групи крові та переливання крові. |
|
|
|
|
|
|
|
Система кровообігу. Серце: будова та функції. Робота серця Лд.вимірювання частоти серцевих скорочень Досл. пр. Самоспостереження за частотою серцевих скорочень упродовж доби. |
|
|
|
|
|
|
|
Будова та функції кровоносних судин. |
|
|
|
|
|
|
|
Рух крові |
|
|
|
|
|
|
|
Кровотечі. Серцево-судинні хвороби та їх профілактика. Узагальнення |
|
|
|
|
|
|
Тема7. Виділення. Терморегуляція (4 год.) |
|
|
|
|
|
|
|
|
Виділення. Будова і функції сечовидільної системи. |
|
|
|
|
|
|
|
Утворення сечі. Регуляція роботи нирок. Захворювання нирок та їх профілактика. |
|
|
|
|
|
|
|
Значення і будова шкіри. Терморегуляція. |
|
|
|
|
|
|
|
Проект (Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та складання правил догляду за власною шкірою). Узагальнення |
|
|
|
|
|
|
Тема 8. Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Нервова система. (5 год.) |
|
|
|
|
|
|
|
|
Будова нервової системи. Центральна і периферична нервова система людини. |
|
|
|
|
|
|
|
Спинний мозок. Лд. вивчення будови спинного мозку
|
|
|
|
|
|
|
|
Головний мозок Лд. вивчення будови головного мозку
|
|
|
|
|
|
|
|
Вегетативна нервова система |
|
|
|
|
|
|
|
Профілактика захворювань нервової системи. Узагальнення
|
|
|
|
|
|
|
Тема 9. Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи. ( 7 год.)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Характеристика сенсорних систем
|
|
|
|
|
|
|
|
Зорова сенсорна система. Око. Захист зору |
|
|
|
|
|
|
|
Сприйняття світла, кольору, простору Лд. визначення акомодації ока, виявлення сліпої плями на сітківці ока
|
|
|
|
|
|
|
|
Слухова сенсорна система. Вухо. Захист слуху. Лд. вимірювання порога слухової чутливості
|
|
|
|
|
|
|
|
Сенсорні системи смаку, нюху
|
|
|
|
|
|
|
|
Сенсорні системи рівноваги, руху, дотику, температури, болю. Досл. пр. Дослідження температурної адаптації рецепторів шкіри.
|
|
|
|
|
|
|
|
Узагальнення
|
|
|
|
|
|
|
Тема 10. Вища нервова діяльність (7 год.)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Поняття про вищу нервову діяльність та її основні типи. Досл. пр. Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту
|
|
|
|
|
|
|
|
Умовні та безумовні рефлекси Лд. визначення реакції зіниць на світло
|
|
|
|
|
|
|
|
Поведінка людини. Інстинкти.
|
|
|
|
|
|
|
|
Мова. Мислення та свідомість
|
|
|
|
|
|
|
|
Навчання та пам’ять. Лд. дослідження різних видів пам’яті
|
|
|
|
|
|
|
|
Сон. Біоритми.
|
|
|
|
|
|
|
|
Узагальнення
|
|
|
|
|
|
|
Тема 11. Ендокринна система. (3 год.)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Гуморальна регуляція. Гормони.
|
|
|
|
|
|
|
|
Ендокринна система. Залози внутрішньої та змішаної секреції.
|
|
|
|
|
|
|
|
Залози внутрішньої та змішаної секреції.
|
|
|
|
|
|
|
|
Узагальнення
|
|
|
|
|
|
|
Тема 12. Розмноження та розвиток людини. (4год.)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Будова та функції репродуктивної системи. |
|
|
|
|
|
|
|
Статеві клітини. Запліднення. Менструальний цикл. |
|
|
|
|
|
|
|
Вагітність. Ембріональний період розвитку людини. Плацента, її функції. |
|
|
|
|
|
|
|
Постембріональний розвиток людини. Репродуктивне здоров’я. |
|
|
|
|
|
|
Узагальнення (1 год.)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Цілісність організму людини. Взаємодія регуляторних систем організму. |
|
|
|
|
|
|