Тема: біосоціальна природа людини. Науки, що вивчають людину. Методи дослідження організму людини.

Про матеріал
Людина— біосоціальна істота, невід’ємна частина природи, живий організм, що підкоряється біологічним законам і який з огляду на особливості свідомості та психіки пристосований до суспільного способу буття разом із подібними собі.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Біосоціальна природа людини. Науки, що вивчають людину. Методи дослідження організму людини. Значення знань про людину для збереження її здоров’я.

Номер слайду 2

Мета: Дидактична: розглянути біологічні науки, які вивчають біосоціальну природу людини, розвивати образне і логічне мислення учнів, навички індивідуальної та групової форми роботи для отримання ними знань про збереження здоров’я людини.  Розвиваюча. Розвивати уміння логічно мислити та працювати з опорними схемами та навчальною літературою; сприяти розвитку інтересу до вивчення природничих наук; розкривати ідею гармонії людини і природи. Виховна. виховувати системне біологічне мислення, бережливе ставлення до власного організму.

Номер слайду 3

Створення асоціативної хмари

Номер слайду 4

людина є політична істота (Арістотель);це мисляча істота (Р. Декарт);людина розумна (К. Лінней), об’єднав людину і вищих мавп в один рід.

Номер слайду 5

Жан-Батіст Ламарк розробив теорію спорідненості людини і орангутана. Але, найголовніше відкриття – це у 1871 році Чарльз Дарвін у праці «Походження людини і статевий добір» навів докази походження людини та розкрив біологічні фактори, які визначали еволюцію людини.1871 року Чарльз Дарвін у праці «Походження людини і статевий добір» навів докази походження людини та розкрив біологічні фактори, які визначали еволюцію людини.

Номер слайду 6

Місце виду Людина розумна (Homo sapiens) в сучасній системі органічного світу:

Номер слайду 7

Людина за будовою і функціями належить до ссавців. Спільні ознаки:схожістю процесів життєдіяльностіВнутрішньоутробний розвиток та наявність молочних залозінстинкти і рефлекси;

Номер слайду 8

Відмінності:-наявність душі-особливий тип тілесної організації;-хребет має S-подібну форму-збільшений об’єм головного мозку.-розвинена кисть руки;-абстрактне мислення;-соціальні потреби;-духовні потреби. Людина за будовою і функціями належить до ссавців

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Біологія людини — наука про будову, процеси життєдіяльності, розвиток, походження, еволюцію та географічне розселення людей.

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Методи дослідження організму людини {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Методи. Характеристика. Мікроскопія. Вивчення зразків тканин чи клітин за допомогою мікроскопа. Ультразвукова діагностика. Одержання на екрані зображення внутрішніх органів у результаті відбиття ультразвукових хвиль від їхніх меж. Рентгенографія. Одержання рентгенівських знімків різних органів. Ендоскопія. Введення ендоскопа (зонд з освітлювальним приладом) в порожнини тіла і внутрішніх органів з метою їх огляду та фотографування. Термографія. Одержання інформації про тепловіддачу різних частин тіла. Електроенцефалографія. Реєстрація біострумів мозку при різних станах організму. Сканувальна томографія. Одержання на екрані комп’ютера зображення окремих шарів досліджуваного органа. Електрокардіографія. Реєстрація біострумів серця для визначення стану його працездатності

Номер слайду 14

Значення знань про людину для збереження її здоров’я.

Номер слайду 15

Вправа «Утворіть логічні пари»{B301 B821-A1 FF-4177-AEE7-76 D212191 A09}Систематична категорія. Назва. Клас. Тварини. Вид. ХордовіРяд. Людина розумна. Тип. Ссавці Примати

Номер слайду 16

«Утворіть логічні пари» {9 DCAF9 ED-07 DC-4 A11-8 D7 F-57 B35 C25682 E}Функції організму. Апарати для їх вимірювання. А робота серця1 тонометр. Б рівень артеріального тиску2 глюкометр. В рівень глюкози в крові3 електрокардіограф. Г знімки внутрішніх органів4 рентгенівський апарат 5 електроенцефалограф

Номер слайду 17

Які дослідження можна провести запропонованими приладами?

Номер слайду 18

Домашнє завдання:1. Опрацювати параграф у підручнику, 2.доповніть арабське прислів’я «Руйнувати здоров’я – це означає:а) посилювати свою працездатність;б) обкрадати себе; в) зберігати молодість; г) знижувати тривалість життя».3. Високий рівень (інтерактивна вправа Learning. Apps)- роз’в'язати кросворд на тему: «Біологічні науки , режим доступу: https://learningapps.org/display?v=pe4egcr9t20

Номер слайду 19

Джерела інформації:1. Біологія : підруч. для 8 класу загальноосвіт. навч. закл. / К. М. Задорожний. — Х. : Вид-во «Ранок», 2016. — 240 с. : іл. режим доступу: https://www.ranok.com.ua/resources/Biologiya_8kl.pdf2. С. В. Страшко. Біологія : підруч. для 8 кл. загальноосвіт. навч. закл. / С. В. Страшко, Л. Г. Горяна, В. Г. Білик, С. А. Ігнатенко. — К. : Грамота, 2016. — 288 c. 3. Біологія : підруч. для 8 класу загальноосвіт. навч. закл./ Н. Ю. Матяш (та ін.) Видавництво Київ: Генеза, 2016.-288с. 4. Інтернет ресурс створення слів-хмар, режим доступу:https://wordart.com/create5. Інтернет онлайн-сервіс Learning. Apps.

Номер слайду 20

Дякую за увагу!

pptx
Пов’язані теми
Біологія, 8 клас, Презентації
Додано
9 вересня 2023
Переглядів
735
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку