Календарно тематичне планування з біології для 6-х класів
За програмою з біології для 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, наказ МОН від 07.06.2017 № 804.
№ |
Дата 6-А |
Дата 6-Б |
№ |
Зміст |
Примітки |
|
|
|
|
Вступ (5 год) |
|
1 |
|
|
1 |
Біологія — наука про життя. |
|
2 |
|
|
2 |
Основні властивості живого. Науки, що вивчають життя. |
|
3 |
|
|
3 |
Різноманітність життя (на прикладах представників основних груп живої природи). Поняття про віруси. |
|
4 |
|
|
4 |
Методи біологічних досліджень організмів. |
|
5 |
|
|
5 |
Значення біологічних знань у практичній діяльності людини. |
Тести |
|
|
|
|
Тема 1. Клітина ( 10 год) |
|
6 |
|
|
1 |
Клітина — одиниця живого. Історія вивчення клітини. |
|
7 |
|
|
2 |
Збільшувальні прилади (лупа, мікроскопи). Практична робота №1. Будова світлового мікроскопа та робота з ним. |
П.р. №1 |
8 |
|
|
3 |
Загальний план будови рослинної клітини. Лабораторні дослідження: Будова клітини (листка елодеї, плоду горобини, кавуна, помідора). |
Біодиктант Лабораторні дослідження |
9 |
|
|
4 |
Складові частини рослинної клітини: клітинна мембрани і клітинна стінка. |
|
10 |
|
|
5 |
Складові частини рослинної клітини: цитоплазма, ядро. |
|
11 |
|
|
6 |
Складові частини рослинної клітини:пластиди, мітохондрії, вакуоля |
Тести |
12 |
|
|
7 |
Практична робота №2. Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа. |
П.р. №2 |
13 |
|
|
8 |
Будова рослинної і тваринної клітини. |
Біодиктант |
14 |
|
|
9 |
Основні властивості клітини (ріст, поділ, обмін з навколишнім середовищем). |
|
15 |
|
|
10 |
Основні положення клітинної теорії. Тематична письмова робота. |
Тематична письмова робота. Т.О.№1 |
|
|
|
|
Тема 2. Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності (9 год) |
|
16 |
|
|
1 |
Бактерії — найменші одноклітинні організми. |
|
17 |
|
|
2 |
Роль бактерій у природі та житті людини. |
|
18 |
|
|
3 |
Одноклітинні організми: хламідомонада, хлорела, діатомові водорості. Середовища існування одноклітинних організмів, їхні процеси життєдіяльності, особливості будови, |
Біодиктант |
19 |
|
|
4 |
Одноклітинні організми: амеба, евглена, інфузорія. Середовища існування одноклітинних організмів, їхні процеси життєдіяльності, особливості будови.Лабораторні дослідження Спостереження інфузорій.
|
Лабораторні дослідження |
20 |
|
|
5 |
Паразитичні одноклітинні організми. |
|
21 |
|
|
6 |
Роль одноклітинних організмів у природі та житті людини. |
|
22 |
|
|
7 |
Колоніальні організми, перехід до багатоклітинності (губки, ульва). |
|
23 |
|
|
8 |
Захист міні-проектів. |
Міні-проекти |
24 |
|
|
9 |
Узагальнення і систематизація знань. Тематична письмова робота. |
Тематична письмова робота. Т.О.№2 |
|
|
|
|
Тема 3. Рослини ( 21 год) |
|
25 |
|
|
1 |
Рослина — живий організм. Фотосинтез як характерна особливість рослин, живлення, дихання, рухи рослин. |
|
26 |
|
|
2 |
Будова рослини. Тканини рослин. |
|
27 |
|
|
3 |
Будова рослини. Вегетативні органи. Корінь, будова та основні функції, Лабораторні дослідження: будови кореня. |
Лабораторні дослідження |
28 |
|
|
4 |
Видозміни кореня |
|
29 |
|
|
5 |
Мінеральне живлення рослини |
Біодиктант |
30 |
|
|
6 |
Будова рослини. Вегетативні органи. Пагін, будова та основні функції. Лабораторні дослідження: будови пагона, будови бруньки. |
Лабораторні дослідження |
31 |
|
|
7 |
Видозміни пагона. Лабораторні дослідження: будови цибулини. |
Лабораторні дослідження |
32 |
|
|
8 |
Будова рослини. Вегетативні органи. Стебло, будова та основні функції.
|
|
33 |
|
|
9 |
Будова рослини. Вегетативні органи. Листок, будова та основні функції. |
|
34 |
|
|
10 |
Транспорт речовин |
|
35 |
|
|
11 |
Узагальнення і систематизація знань. Тести |
Тести.Т.О.№3 |
36 |
|
|
12 |
Розмноження рослин: статеве та нестатеве. Вегетативне розмноження рослин.
|
|
37 |
|
|
13 |
Квітка як орган статевого розмноження рослин .Лабораторні дослідження будови квітки |
Лабораторні дослідження |
38 |
|
|
14 |
Суцвіття. |
|
39 |
|
|
15 |
Запилення і запліднення. |
Біодиктант |
40 |
|
|
16 |
Насінина. Лабараторне дослідження будови насінини |
Лабораторні дослідження |
41 |
|
|
17 |
Плід. Лабораторні дослідження будови плода. |
Лабораторні дослідження |
42 |
|
|
18 |
Способи поширення плодів і насіння. |
|
43 |
|
|
19 |
Ріст і розвиток рослин |
|
44 |
|
|
20 |
Захист міні-проектів. |
Міні-проект |
45 |
|
|
21 |
Узагальнення і систематизація знань. Тематична письмова робота. |
Тематична письмова робота. Т.О.№4 |
|
|
|
|
Тема 4. Різноманітність рослин (14 год) |
|
46 |
|
|
1 |
Способи класифікації рослин (за середовищем існування, будовою, розмноженням). |
|
47 |
|
|
2 |
Водорості зелені. Лабораторне дослідження: будови зелених нитчастих водоростей |
Лабораторне дослідження |
48 |
|
|
3 |
Водорості : бурі, червоні. |
Біодиктант |
49 |
|
|
4 |
Мохи. Лабораторне дослідження: будови моху |
Лабораторне дослідження |
50 |
|
|
5 |
Папороті, хвощі, плауни. . Лабораторне дослідження: будови папоротей; |
Лабораторне дослідження |
51 |
|
|
6 |
Голонасінні. Лабораторне дослідження: будови пагонів і шишок хвойних рослин |
Лабораторне дослідження |
52 |
|
|
7 |
Різноманітність голонасінних. |
Тести. |
53 |
|
|
8 |
Покритонасінні (Квіткові). Практична робота №3 Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин. |
П.р.№3
|
54 |
|
|
9 |
Практична робота №4. Вибір видів кімнатних рослин для вирощування в певних умовах. |
П.р.№4 |
55 |
|
|
10 |
Сільськогосподарські рослини |
Презентації. |
56 |
|
|
11 |
Екологічні групи рослин |
|
57 |
|
|
12 |
Життєві форми рослин. Рослинні угруповання. |
|
58 |
|
|
13 |
Значення рослин для існування життя на планеті Земля. Значення рослин для людини. Тематична письмова робота. |
Тематична письмова робота. |
59 |
|
|
14 |
Захист міні-проектів. |
Т.О. №5 |
|
|
|
|
Тема 5. Гриби ( 9 год) |
|
60 |
|
|
1 |
Особливості живлення, життєдіяльності та будови грибів: грибна клітина, грибниця, плодове тіло. Розмноження та поширення грибів. |
|
61 |
|
|
2 |
Групи грибів: симбіотичні — мікоризоутворюючі шапинкові гриби; |
Лабораторне дослідження
|
62 |
|
|
3 |
Групи грибів: симбіотичні — лишайник |
Тести. |
63 |
|
|
4 |
Практична робота№5 Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості. |
П.р.№5 |
64 |
|
|
5 |
Групи грибів: сапротрофні — цвільові гриби, дріжджі; |
|
65 |
|
|
6 |
Групи грибів: паразитичні (на прикладі трутовиків і збудників мікозів людини). |
Біодиктант. |
66 |
|
|
7 |
Значення грибів у природі та житті людини. |
|
|
|
|
8 |
Захист міні- проектів. |
Міні-проекти |
67 |
|
|
9 |
Узагальнення і систематизація знань. Тематична письмова робота. |
Т.О.№6 |
|
|
|
|
Повторення |
|
68 |
|
|
1 |
Панування покритонасінних на нашій планеті. |
|
69 |
|
|
2 |
Лікарські рослини. |
|
70 |
|
|
3 |
Значення рослин для природи і в житті людини. |
|