Презентація до уроку з теми "Механізми регуляції. Регуляторні системи"

Про матеріал
Матеріал презентації упорядковано з метою формування у здобувачів освіти уяви про механізми регуляції процесів життєдіяльності та основні властивості регуляторних систем організму людини.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Імунна регуляція. Вчитель біологіїОдеської загальноосвітньої школи №48 І-ІІІ ступенів. Кононенко Л. М.

Номер слайду 2

Організм має власного охоронця – імунну систему для захисту від несприятливих чинників ззовні та знешкодження сторонніх агентів із середини.

Номер слайду 3

? ? ?Що таке імунна регуляція?Які особливості імунної регуляції?Який склад та значення імунної системи? Імунітет та SARS-Co. V-2

Номер слайду 4

ІМУННА РЕГУЛЯЦІЯ - це регуляція за допомогою хімічних сполук й клітин, що поширюються в організмі рідинами внутрішнього середовища для забезпечення захисного впливу на клітини, тканини й органи

Номер слайду 5

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Імунна регуляція. Здійснюється імунною системою: червоний кістковий мозок, тимус, селезінка, лімфатичні вузли, а також скупчення лімфоїдної тканини по ходу травних і дихальних шляхів. Ця система розпізнає, переробляє й усуває сторонні частини (антигени). Центральне місце серед клітин імунної системи посідають лімфоцити. Різні форми імунної відповідіУтворення циркулюючих із кров’ю специфічних антитіл («гуморальний імунітет»)Поява підвищеної кількості Т-лімфоцитів («клітинний імунітет»)Поява Т- і В-лімфоцитів, які живуть тривалий час і мають «імунну пам’ять»Виникнення алергії

Номер слайду 6

ІМУННА СИСТЕМА - сукупність органів, тканин, клітин, які захищають організм від генетично чужорідних клітин або речовин, що надходять із навколишнього середовища чи утворюються в організмі

Номер слайду 7

Номер слайду 8

ІМУНІТЕТ - здатність організму розпізнавати чужорідний матеріал та мобілізувати клітини й речовини на швидке його видалення. Наука про імунітет - імунологія. Засновники імунології: Е. Дженер, Л. Пастер, І. Мечников, П. Ерліх, Д. Заболотний, М. ГамаліяІмунологія – ц та галузь біології, яка має найбільшу кількість лауреатів Нобелівської премії з фізіології та медицини (І. Мечников, П. Ерліх, К. Ландштейнер, Ф. Бернет, П. Медавар та інші)

Номер слайду 9

ІМУННА ВІДПОВІДЬ - сукупність реакцій, що виникають в організмі у відповідь на чужорідний матеріал

Номер слайду 10

ІМУННІ ЗАХВОРЮВАННЯ – захворювання, при яких спостерігають розвиток імунопатологічних процесів, викликаних порушеннями функціонування імунної системи

Номер слайду 11

АЛЕРГІЯ - імунне порушення, спричинене невиправданим підвищенням імунної відповіді на дію певних чинників (гіперімунна відповідь)Причина: гістамін, що виділяється лейкоцитами, коли алерген потрапляє в наш організм. Молекули цієї речовини у великій кількості викидаються в кров, і як результат - алергічні реакції

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Вірус SARS-Co. V-2, що спричиняє COVID-19

Номер слайду 14

Для діагностики COVID-19 існує два варіанти тестування. Перший  – полімеразна ланцюга реакція (ПЛР-тест), метод ПЛР є стандартом для встановлення діагнозу COVID-19 від Всесвітньої організації охорони здоров’я. Задля того, щоб виявити наявність вірусу на ранніх стадіях та здатність до його поширення необхідним є ПЛР-тест. Аналіз проводиться шляхом взяття  біоматеріалу з горла чи носа (носоглотки). Другий варіант –тест на дослідження коронавірусу методом ІФА (імуно-ферментного аналізу) вказує нам на наявність антитіл, які з’являються в організмі людини при зіткненні з вірусом.Імуноглобуліни (Ig. M) до коронавірусу починають вироблятись в організмі на 5-7 день після інфікування. Виявлення антитіл Ig. M свідчить про можливість гострої фази протікання хвороби.

Номер слайду 15

Для визначення наявності імунітету  до SARS-Co. V-2 необхідним є проведення тестування на виявлення антитіл Ig. G. Наявність в організмі антитіл Ig. G визначає можливість того, що Ви вже перенесли захворювання та отримали набутий імунітет. Останнім часом все частіше виявляють випадки перебігу захворювання в легкій формі, коли людина має грипоподібні симптоми і не звертається за медичною допомогою. Тому доцільно здавати аналізи на виявлення антитіл Ig. M та Ig. G комплексно, оскільки при цьому можна отримати відповіді на запитання, чи є у організмі людини антитіла, чи перенесла вона вірус, чи сформувався імунітет, а також чи долікований коронавірус, якщо мова йде про пацієнта після лікування.

Номер слайду 16

Здоров’я – не все, але все без здоров’я – ніщо. (Сократ) 

Номер слайду 17

Підсумовуємо:

Номер слайду 18

Завдання§59 (прочитати, відповідати на питання на стор.260 за підручником: Біологія 8 клас, В.І. Соболь, Кам’янець-Подільський «Абетка», 2016)Зародження інфекційної імунології пов'язують з ім'ям – Луї Пастер. Чому? (повідомлення за бажанням)

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Костіна Неля Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Жмутіна Тетяна Іллівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
30 серпня 2020
Переглядів
7408
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку