Матеріал презентації упорядковано з метою формування у здобувачів освіти уяви про механізми регуляції процесів життєдіяльності та основні властивості регуляторних систем організму людини.
Імунна регуляція. Вчитель біологіїОдеської загальноосвітньої школи №48 І-ІІІ ступенів. Кононенко Л. М.
Номер слайду 2
Організм має власного охоронця – імунну систему для захисту від несприятливих чинників ззовні та знешкодження сторонніх агентів із середини.
Номер слайду 3
? ? ?Що таке імунна регуляція?Які особливості імунної регуляції?Який склад та значення імунної системи? Імунітет та SARS-Co. V-2
Номер слайду 4
ІМУННА РЕГУЛЯЦІЯ - це регуляція за допомогою хімічних сполук й клітин, що поширюються в організмі рідинами внутрішнього середовища для забезпечення захисного впливу на клітини, тканини й органи
Номер слайду 5
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Імунна регуляція. Здійснюється імунною системою: червоний кістковий мозок, тимус, селезінка, лімфатичні вузли, а також скупчення лімфоїдної тканини по ходу травних і дихальних шляхів. Ця система розпізнає, переробляє й усуває сторонні частини (антигени). Центральне місце серед клітин імунної системи посідають лімфоцити. Різні форми імунної відповідіУтворення циркулюючих із кров’ю специфічних антитіл («гуморальний імунітет»)Поява підвищеної кількості Т-лімфоцитів («клітинний імунітет»)Поява Т- і В-лімфоцитів, які живуть тривалий час і мають «імунну пам’ять»Виникнення алергії
Номер слайду 6
ІМУННА СИСТЕМА - сукупність органів, тканин, клітин, які захищають організм від генетично чужорідних клітин або речовин, що надходять із навколишнього середовища чи утворюються в організмі
Номер слайду 7
Номер слайду 8
ІМУНІТЕТ - здатність організму розпізнавати чужорідний матеріал та мобілізувати клітини й речовини на швидке його видалення. Наука про імунітет - імунологія. Засновники імунології: Е. Дженер, Л. Пастер, І. Мечников, П. Ерліх, Д. Заболотний, М. ГамаліяІмунологія – ц та галузь біології, яка має найбільшу кількість лауреатів Нобелівської премії з фізіології та медицини (І. Мечников, П. Ерліх, К. Ландштейнер, Ф. Бернет, П. Медавар та інші)
Номер слайду 9
ІМУННА ВІДПОВІДЬ - сукупність реакцій, що виникають в організмі у відповідь на чужорідний матеріал
Номер слайду 10
ІМУННІ ЗАХВОРЮВАННЯ – захворювання, при яких спостерігають розвиток імунопатологічних процесів, викликаних порушеннями функціонування імунної системи
Номер слайду 11
АЛЕРГІЯ - імунне порушення, спричинене невиправданим підвищенням імунної відповіді на дію певних чинників (гіперімунна відповідь)Причина: гістамін, що виділяється лейкоцитами, коли алерген потрапляє в наш організм. Молекули цієї речовини у великій кількості викидаються в кров, і як результат - алергічні реакції
Номер слайду 12
Номер слайду 13
Вірус SARS-Co. V-2, що спричиняє COVID-19
Номер слайду 14
Для діагностики COVID-19 існує два варіанти тестування. Перший – полімеразна ланцюга реакція (ПЛР-тест), метод ПЛР є стандартом для встановлення діагнозу COVID-19 від Всесвітньої організації охорони здоров’я. Задля того, щоб виявити наявність вірусу на ранніх стадіях та здатність до його поширення необхідним є ПЛР-тест. Аналіз проводиться шляхом взяття біоматеріалу з горла чи носа (носоглотки). Другий варіант –тест на дослідження коронавірусу методом ІФА (імуно-ферментного аналізу) вказує нам на наявність антитіл, які з’являються в організмі людини при зіткненні з вірусом.Імуноглобуліни (Ig. M) до коронавірусу починають вироблятись в організмі на 5-7 день після інфікування. Виявлення антитіл Ig. M свідчить про можливість гострої фази протікання хвороби.
Номер слайду 15
Для визначення наявності імунітету до SARS-Co. V-2 необхідним є проведення тестування на виявлення антитіл Ig. G. Наявність в організмі антитіл Ig. G визначає можливість того, що Ви вже перенесли захворювання та отримали набутий імунітет. Останнім часом все частіше виявляють випадки перебігу захворювання в легкій формі, коли людина має грипоподібні симптоми і не звертається за медичною допомогою. Тому доцільно здавати аналізи на виявлення антитіл Ig. M та Ig. G комплексно, оскільки при цьому можна отримати відповіді на запитання, чи є у організмі людини антитіла, чи перенесла вона вірус, чи сформувався імунітет, а також чи долікований коронавірус, якщо мова йде про пацієнта після лікування.
Номер слайду 16
Здоров’я – не все, але все без здоров’я – ніщо. (Сократ)
Номер слайду 17
Підсумовуємо:
Номер слайду 18
Завдання§59 (прочитати, відповідати на питання на стор.260 за підручником: Біологія 8 клас, В.І. Соболь, Кам’янець-Подільський «Абетка», 2016)Зародження інфекційної імунології пов'язують з ім'ям – Луї Пастер. Чому? (повідомлення за бажанням)