Презентація до уроку з теми "Механізми регуляції. Регуляторні системи"

Про матеріал
Матеріал презентації упорядковано з метою формування у здобувачів освіти уяви про механізми регуляції процесів життєдіяльності та основні властивості регуляторних систем організму людини.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Імунна регуляція. Вчитель біологіїОдеської загальноосвітньої школи №48 І-ІІІ ступенів. Кононенко Л. М.

Номер слайду 2

Організм має власного охоронця – імунну систему для захисту від несприятливих чинників ззовні та знешкодження сторонніх агентів із середини.

Номер слайду 3

? ? ?Що таке імунна регуляція?Які особливості імунної регуляції?Який склад та значення імунної системи? Імунітет та SARS-Co. V-2

Номер слайду 4

ІМУННА РЕГУЛЯЦІЯ - це регуляція за допомогою хімічних сполук й клітин, що поширюються в організмі рідинами внутрішнього середовища для забезпечення захисного впливу на клітини, тканини й органи

Номер слайду 5

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Імунна регуляція. Здійснюється імунною системою: червоний кістковий мозок, тимус, селезінка, лімфатичні вузли, а також скупчення лімфоїдної тканини по ходу травних і дихальних шляхів. Ця система розпізнає, переробляє й усуває сторонні частини (антигени). Центральне місце серед клітин імунної системи посідають лімфоцити. Різні форми імунної відповідіУтворення циркулюючих із кров’ю специфічних антитіл («гуморальний імунітет»)Поява підвищеної кількості Т-лімфоцитів («клітинний імунітет»)Поява Т- і В-лімфоцитів, які живуть тривалий час і мають «імунну пам’ять»Виникнення алергії

Номер слайду 6

ІМУННА СИСТЕМА - сукупність органів, тканин, клітин, які захищають організм від генетично чужорідних клітин або речовин, що надходять із навколишнього середовища чи утворюються в організмі

Номер слайду 7

Номер слайду 8

ІМУНІТЕТ - здатність організму розпізнавати чужорідний матеріал та мобілізувати клітини й речовини на швидке його видалення. Наука про імунітет - імунологія. Засновники імунології: Е. Дженер, Л. Пастер, І. Мечников, П. Ерліх, Д. Заболотний, М. ГамаліяІмунологія – ц та галузь біології, яка має найбільшу кількість лауреатів Нобелівської премії з фізіології та медицини (І. Мечников, П. Ерліх, К. Ландштейнер, Ф. Бернет, П. Медавар та інші)

Номер слайду 9

ІМУННА ВІДПОВІДЬ - сукупність реакцій, що виникають в організмі у відповідь на чужорідний матеріал

Номер слайду 10

ІМУННІ ЗАХВОРЮВАННЯ – захворювання, при яких спостерігають розвиток імунопатологічних процесів, викликаних порушеннями функціонування імунної системи

Номер слайду 11

АЛЕРГІЯ - імунне порушення, спричинене невиправданим підвищенням імунної відповіді на дію певних чинників (гіперімунна відповідь)Причина: гістамін, що виділяється лейкоцитами, коли алерген потрапляє в наш організм. Молекули цієї речовини у великій кількості викидаються в кров, і як результат - алергічні реакції

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Вірус SARS-Co. V-2, що спричиняє COVID-19

Номер слайду 14

Для діагностики COVID-19 існує два варіанти тестування. Перший  – полімеразна ланцюга реакція (ПЛР-тест), метод ПЛР є стандартом для встановлення діагнозу COVID-19 від Всесвітньої організації охорони здоров’я. Задля того, щоб виявити наявність вірусу на ранніх стадіях та здатність до його поширення необхідним є ПЛР-тест. Аналіз проводиться шляхом взяття  біоматеріалу з горла чи носа (носоглотки). Другий варіант –тест на дослідження коронавірусу методом ІФА (імуно-ферментного аналізу) вказує нам на наявність антитіл, які з’являються в організмі людини при зіткненні з вірусом.Імуноглобуліни (Ig. M) до коронавірусу починають вироблятись в організмі на 5-7 день після інфікування. Виявлення антитіл Ig. M свідчить про можливість гострої фази протікання хвороби.

Номер слайду 15

Для визначення наявності імунітету  до SARS-Co. V-2 необхідним є проведення тестування на виявлення антитіл Ig. G. Наявність в організмі антитіл Ig. G визначає можливість того, що Ви вже перенесли захворювання та отримали набутий імунітет. Останнім часом все частіше виявляють випадки перебігу захворювання в легкій формі, коли людина має грипоподібні симптоми і не звертається за медичною допомогою. Тому доцільно здавати аналізи на виявлення антитіл Ig. M та Ig. G комплексно, оскільки при цьому можна отримати відповіді на запитання, чи є у організмі людини антитіла, чи перенесла вона вірус, чи сформувався імунітет, а також чи долікований коронавірус, якщо мова йде про пацієнта після лікування.

Номер слайду 16

Здоров’я – не все, але все без здоров’я – ніщо. (Сократ) 

Номер слайду 17

Підсумовуємо:

Номер слайду 18

Завдання§59 (прочитати, відповідати на питання на стор.260 за підручником: Біологія 8 клас, В.І. Соболь, Кам’янець-Подільський «Абетка», 2016)Зародження інфекційної імунології пов'язують з ім'ям – Луї Пастер. Чому? (повідомлення за бажанням)

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Гайдай Людмила Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Машкіна Тетяна Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Костіна Неля Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Жмутіна Тетяна Іллівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
pptx
Додано
30 серпня 2020
Переглядів
9290
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку