Календарно-тематичне планування з біології для 6 класу

Про матеріал
Календарно- тематичне планування виконано згідно програми, затвердженої у 2017р
Перегляд файлу

«Біологія» 6 клас

( за освітньою програмою – 70 годин;  з них резервних – 6

 

п/п

Дата

уроку

Теми уроків

Практичні роботи,

Дослідження

4

ВСТУП. ЩО ТАКЕ ЖИТТЯ ТА ЯК ЙОГО ДОСЛІДЖУЮТЬ

 

1

 

Біологія — наука про життя. Науки, що вивчають життя.

Демонстрування об’єктів живої природи (у тому числі на електронних носіях)

2

 

 Основні властивості живого.

3

 

Різноманітність життя (на прикладах представників основних груп живої природи). Поняття про віруси.

4

 

Методи біологічних досліджень організмів.

 

7

 ТЕМА 1.     КЛІТИНА

 

5

 

 Клітина — одиниця живого. Основні положення клітинної теорії. Історія вивчення клітини.

 

6

 

Збільшувальні прилади (лупа, мікроскопи).

 

Практична робота №1. Будова світлового мікроскопа та робота з ним.

7

 

Загальний план будови клітини.

Демонстрування моделей, зображень (у тому числі електронних) клітин рослин і тварин.

.

8

 

Будова рослинної  клітини. Лабораторні дослідження:

Будова клітини (листка елодеї, плоду горобини, кавуна, помідора тощо).

 

9

 

Практична робота № 2. Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа.

 

10

 

Будова тваринної клітини.

Демонстрування моделей, зображень (у тому числі електронних) клітин рослин і тварин.

11

 

Основні властивості клітини (ріст, поділ, обмін з навколишнім середовищем).

 

1

12

 

Узагальнення  і систематизація знань, умінь та навичок  з тем: «Вступ», «Клітина».

 

7

ТЕМА 2.             ОДНОКЛІТИННІ ОРАНІЗМИ. ПЕРЕХІД ДО     БАГАТОКЛІТИННОСТІ

 

13

 

Бактерії — найменші  одноклітинні організми.

Демонстрування

мікропрепаратів одноклітинних організмів; колекцій зображень (у тому числі електронних) одноклітинних, колоніальних та багатоклітинних організмів (на прикладі вивчених).

14

 

Паразитичні одноклітинні організми. Шкідливі бактерії.

 

 

 

 

15

 

Корисні  бактерії.

 Міні-проект (тематика за вибором учителя) Роль у природі та житті людини одноклітинних  організмів .

  1. Чому  скисає  молоко?
  2. Живі фільтри

16

 

Різноманітність одноклітинних .Середовища існування одноклітинних організмів.

 

17

 

Тваринні  одноклітинні  організми (амеба, інфузорія , малярійний плазмодій).

Лабораторне дослідження 2:

Спостереження інфузорій.

Демонстрування

мікропрепаратів одноклітинних організмів; колекцій зображень (у тому числі електронних) одноклітинних, колоніальних та багатоклітинних організмів (на прикладі вивчених).

18

 

Одноклітинні  водорості .

19

 

Губка – багатоклітинний  організм.

Багатоклітинні  водорості : ульва, хара .

1

20

 

Узагальнення  і систематизація знань, умінь та навичок  з теми «Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності»

 

21

ТЕМА 3.    РОСЛИНИ

 

21

 

Рослина – живий організм. Будова молодої рослини..

 

22

 

Фотосинтез  як характерна  особливість рослин. Живлення, дихання, рухи рослин.

Дослідницький практикум 1«Транспорт речовин по рослині»

 23

 

Тканини рослин.

 

24

 

 Основні групи постійних  тканин  у рослин.

 

25

 

Будова і функції кореня.

Лабораторне дослідження 3: Будова кореня.

Демонстрування  мікропрепаратів внутрішньої будови кореня.

26

 

Кореневі системи. Видозміни  кореня.

 

27

 

Будова та функції пагона.

 

Лабораторні дослідження 4,5:будови  пагона та бруньки Лабораторне  дослідження 6:будови цибулини;

1

28

 

Підсумкова контрольна робота за І семестр.

 

 

29

 

Будова стебла.

 

Дослідницький практикум 2«Дослідження процесу росту вегетативних органів.»

 

30

 

 

Зовнішня будова та функції листка.

 

31

 

Внутрішня будова листка.

 

32

 

Видозміни пагона та його частин.

 

33

 

Розмноження рослин : статеве та нестатеве.

 

34

 

Вегетативне розмноження рослини.

Дослідницький практикум 4

«Вегетативне розмноження рослин.»

35

 

Квітка.

 

Лабораторне  дослідження 7:Будови квітки;

36

 

Суцвіття.

 

37

 

Запилення  у квіткових рослин.

 

38

 

Запліднення у квіткових рослин.

 

39

 

Насінина.

Дослідницький практикум  5:  «Дослідження  умов  проростання  насінини »

Лабораторне  дослідження 8: Будова насінини.

40

 

 Плід.

 

Лабораторне  дослідження 9: Будова плоду.

41

 

Транспорт речовин. Взаємозв’язки між різними частинами рослини.

 

42

 

Рухи рослин. Ріст і розвиток рослин.

Міні -проект :

« Рослини мандрівники», «Листопад», « Квітковий годинник»,  «Рослини  хижаки»

1

43

 

Узагальнення  і систематизація знань, умінь та навичок  з теми «Рослини»

 

13

ТЕМА 4.    РІЗНОМАНІТНІСТЬ РОСЛИН

 

44

 

Способи класифікації рослин     ( за середовищем існування,  будовою, розмноженням, тощо)

 

 

 

45

 

Водорості ( зелені, бурі, червоні).

 

Лабораторне дослідження 10: Будови зелених нитчастих водоростей;

Демонстрування представників  різних груп рослин , рослинних угруповань, гербарних зразків, колекцій зображень ( у тому числі електронних). 

46

 

Мохи.

Лабораторне  дослідження11:  Будови моху;

Демонстрування представників  різних груп рослин , рослинних угруповань, гербарних зразків, колекцій зображень ( у тому числі електронних). 

47

 

Плауни і хвощі.

Демонстрування представників  різних груп рослин , рослинних угруповань, гербарних зразків, колекцій зображень ( у тому числі електронних). 

Лабораторне дослідження 12: Будови папоротей;

48

 

Папороті.

 

 

49

 

Голонасінні.

Лабораторне дослідження 13: будови пагонів і шишок хвойних рослин;

Демонстрування представників  різних груп рослин , рослинних угруповань, гербарних зразків, колекцій зображень ( у тому числі електронних). 

50

 

 Покритонасінні (Квіткові).

 

51

 

Практична  робота №3 «Порівняння будови мохів, папоротей та  покритонасінних (квіткових) рослин».

 

52

 

Принципи біологічної систематики  і різноманітність  покритонасінних.

 

 

 

53

 

Екологічні групи і життєві форми рослин.

 

 

54

 

Рослинні угруповання.

 

55

 

Практична  робота №4 «Вибір видів кімнатних рослин для вирощування в певних умовах.»

 

 

56

 

Значення рослин для  існування життя на планеті Земля.

Міні-проект

« Значення рослин для існування життя на планеті Земля.»,

« Значення рослин для людини.»

57

 

Узагальнення  і систематизація знань, умінь та навичок  з теми «Різноманітність рослин»

 

10

ТЕМА 5.     ГРИБИ

 

58

 

Особливості будови грибів: грибна клітина, грибниця, плодове тіло.

 

59

 

Особливості живлення грибів.

 

60

 

Розмноження та поширення грибів.

 

61

 

Шапинкові гриби.

Лабораторні дослідження 14: Будови шапинкових грибів;

Демонстрування  живих об’єктів, муляжів, фотографій  їстівних, отруйних, цвілевих паразитичних грибів.

62

 

Отруйні гриби.

Практична робота № 5 «Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості.»

Демонстрування  живих об’єктів, муляжів, фотографій  їстівних, отруйних, цвілевих паразитичних грибів.

63

 

Гриби їстівні та неїстівні.

64

 

Мікроскопічні гриби : дріжджі та цвілеві гриби.

65

 

Гриби-паразити , що викликають хвороби рослин.

66

 

Лишайники.

Демонстрування  живих об’єктів, муляжів, фотографій  лишайників.

67

 

Значення грибів  у природі та життя людини.

Міні-проект: « Вирощування  грибів у спеціальних господарствах»

1

68

 

Підсумкова контрольна робота за ІІ семестр.

 

2

 УЗАГАЛЬНЕННЯ 

 

69

 

Будова та життєдіяльність організмів.

 

 

70

 

Будова та життєдіяльність організмів.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, 6 клас, Планування
Додано
17 вересня
Переглядів
211
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку