«Біологія» 6 клас ( за освітньою програмою – 70 годин; з них резервних – 6 |
||||||
|
№ п/п |
Дата уроку |
Теми уроків |
Практичні роботи, Дослідження |
||
4 |
ВСТУП. ЩО ТАКЕ ЖИТТЯ ТА ЯК ЙОГО ДОСЛІДЖУЮТЬ |
|||||
|
1 |
|
Біологія — наука про життя. Науки, що вивчають життя. |
Демонстрування об’єктів живої природи (у тому числі на електронних носіях) |
||
2 |
|
Основні властивості живого. |
||||
3 |
|
Різноманітність життя (на прикладах представників основних груп живої природи). Поняття про віруси. |
||||
4 |
|
Методи біологічних досліджень організмів. |
|
|||
7 |
ТЕМА 1. КЛІТИНА |
|||||
|
5 |
|
Клітина — одиниця живого. Основні положення клітинної теорії. Історія вивчення клітини. |
|
||
6 |
|
Збільшувальні прилади (лупа, мікроскопи).
|
Практична робота №1. Будова світлового мікроскопа та робота з ним. |
|||
7 |
|
Загальний план будови клітини. |
Демонстрування моделей, зображень (у тому числі електронних) клітин рослин і тварин. . |
|||
8 |
|
Будова рослинної клітини. Лабораторні дослідження: Будова клітини (листка елодеї, плоду горобини, кавуна, помідора тощо). |
||||
|
9 |
|
Практична робота № 2. Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа. |
|
||
10 |
|
Будова тваринної клітини. |
Демонстрування моделей, зображень (у тому числі електронних) клітин рослин і тварин. |
|||
11 |
|
Основні властивості клітини (ріст, поділ, обмін з навколишнім середовищем). |
|
|||
1 |
12 |
|
Узагальнення і систематизація знань, умінь та навичок з тем: «Вступ», «Клітина». |
|
||
7 |
ТЕМА 2. ОДНОКЛІТИННІ ОРАНІЗМИ. ПЕРЕХІД ДО БАГАТОКЛІТИННОСТІ |
|||||
|
13 |
|
Бактерії — найменші одноклітинні організми. |
Демонстрування мікропрепаратів одноклітинних організмів; колекцій зображень (у тому числі електронних) одноклітинних, колоніальних та багатоклітинних організмів (на прикладі вивчених). |
||
14 |
|
Паразитичні одноклітинні організми. Шкідливі бактерії.
|
||||
15 |
|
Корисні бактерії. |
Міні-проект (тематика за вибором учителя) Роль у природі та житті людини одноклітинних організмів .
|
|||
16 |
|
Різноманітність одноклітинних .Середовища існування одноклітинних організмів. |
|
|||
17 |
|
Тваринні одноклітинні організми (амеба, інфузорія , малярійний плазмодій). |
Лабораторне дослідження 2: Спостереження інфузорій. Демонстрування мікропрепаратів одноклітинних організмів; колекцій зображень (у тому числі електронних) одноклітинних, колоніальних та багатоклітинних організмів (на прикладі вивчених). |
|||
18 |
|
Одноклітинні водорості . |
||||
19 |
|
Губка – багатоклітинний організм. Багатоклітинні водорості : ульва, хара . |
||||
1 |
20 |
|
Узагальнення і систематизація знань, умінь та навичок з теми «Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності» |
|
||
21 |
ТЕМА 3. РОСЛИНИ |
|||||
|
21 |
|
Рослина – живий організм. Будова молодої рослини.. |
|
||
22 |
|
Фотосинтез як характерна особливість рослин. Живлення, дихання, рухи рослин. |
Дослідницький практикум 1«Транспорт речовин по рослині» |
|||
23 |
|
Тканини рослин. |
|
|||
24 |
|
Основні групи постійних тканин у рослин. |
|
|||
25 |
|
Будова і функції кореня. |
Лабораторне дослідження 3: Будова кореня. Демонстрування мікропрепаратів внутрішньої будови кореня. |
|||
26 |
|
Кореневі системи. Видозміни кореня. |
|
|||
27 |
|
Будова та функції пагона.
|
Лабораторні дослідження 4,5:будови пагона та бруньки Лабораторне дослідження 6:будови цибулини; |
|||
1 |
28 |
|
Підсумкова контрольна робота за І семестр. |
|
||
|
29 |
|
Будова стебла.
|
Дослідницький практикум 2«Дослідження процесу росту вегетативних органів.» |
||
|
30 |
|
Зовнішня будова та функції листка. |
|
||
31 |
|
Внутрішня будова листка. |
|
|||
32 |
|
Видозміни пагона та його частин. |
|
|||
33 |
|
Розмноження рослин : статеве та нестатеве. |
|
|||
34 |
|
Вегетативне розмноження рослини. |
Дослідницький практикум 4 «Вегетативне розмноження рослин.» |
|||
35 |
|
Квітка.
|
Лабораторне дослідження 7:Будови квітки; |
|||
36 |
|
Суцвіття. |
|
|||
37 |
|
Запилення у квіткових рослин. |
|
|||
38 |
|
Запліднення у квіткових рослин. |
|
|||
39 |
|
Насінина. |
Дослідницький практикум 5: «Дослідження умов проростання насінини » Лабораторне дослідження 8: Будова насінини. |
|||
40 |
|
Плід.
|
Лабораторне дослідження 9: Будова плоду. |
|||
41 |
|
Транспорт речовин. Взаємозв’язки між різними частинами рослини. |
|
|||
42 |
|
Рухи рослин. Ріст і розвиток рослин. |
Міні -проект : « Рослини мандрівники», «Листопад», « Квітковий годинник», «Рослини хижаки» |
|||
1 |
43 |
|
Узагальнення і систематизація знань, умінь та навичок з теми «Рослини» |
|
||
13 |
ТЕМА 4. РІЗНОМАНІТНІСТЬ РОСЛИН |
|||||
|
44 |
|
Способи класифікації рослин ( за середовищем існування, будовою, розмноженням, тощо) |
|
||
45 |
|
Водорості ( зелені, бурі, червоні).
|
Лабораторне дослідження 10: Будови зелених нитчастих водоростей; Демонстрування представників різних груп рослин , рослинних угруповань, гербарних зразків, колекцій зображень ( у тому числі електронних). |
|||
46 |
|
Мохи. |
Лабораторне дослідження11: Будови моху; Демонстрування представників різних груп рослин , рослинних угруповань, гербарних зразків, колекцій зображень ( у тому числі електронних). |
|||
47 |
|
Плауни і хвощі. |
Демонстрування представників різних груп рослин , рослинних угруповань, гербарних зразків, колекцій зображень ( у тому числі електронних). Лабораторне дослідження 12: Будови папоротей; |
|||
48 |
|
Папороті.
|
||||
|
49 |
|
Голонасінні. |
Лабораторне дослідження 13: будови пагонів і шишок хвойних рослин; Демонстрування представників різних груп рослин , рослинних угруповань, гербарних зразків, колекцій зображень ( у тому числі електронних). |
||
50 |
|
Покритонасінні (Квіткові). |
|
|||
51 |
|
Практична робота №3 «Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин». |
|
|||
52 |
|
Принципи біологічної систематики і різноманітність покритонасінних. |
|
|||
53 |
|
Екологічні групи і життєві форми рослин. |
|
|||
54 |
|
Рослинні угруповання. |
|
|||
55 |
|
Практична робота №4 «Вибір видів кімнатних рослин для вирощування в певних умовах.» |
|
|||
56 |
|
Значення рослин для існування життя на планеті Земля. |
Міні-проект « Значення рослин для існування життя на планеті Земля.», « Значення рослин для людини.» |
|||
57 |
|
Узагальнення і систематизація знань, умінь та навичок з теми «Різноманітність рослин» |
|
|||
10 |
ТЕМА 5. ГРИБИ |
|||||
|
58 |
|
Особливості будови грибів: грибна клітина, грибниця, плодове тіло. |
|
||
59 |
|
Особливості живлення грибів. |
|
|||
60 |
|
Розмноження та поширення грибів. |
|
|||
61 |
|
Шапинкові гриби. |
Лабораторні дослідження 14: Будови шапинкових грибів; Демонстрування живих об’єктів, муляжів, фотографій їстівних, отруйних, цвілевих паразитичних грибів. |
|||
62 |
|
Отруйні гриби. |
Практична робота № 5 «Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості.» Демонстрування живих об’єктів, муляжів, фотографій їстівних, отруйних, цвілевих паразитичних грибів. |
|||
63 |
|
Гриби їстівні та неїстівні. |
||||
64 |
|
Мікроскопічні гриби : дріжджі та цвілеві гриби. |
||||
65 |
|
Гриби-паразити , що викликають хвороби рослин. |
||||
66 |
|
Лишайники. |
Демонстрування живих об’єктів, муляжів, фотографій лишайників. |
|||
67 |
|
Значення грибів у природі та життя людини. |
Міні-проект: « Вирощування грибів у спеціальних господарствах» |
|||
1 |
68 |
|
Підсумкова контрольна робота за ІІ семестр. |
|
||
2 |
УЗАГАЛЬНЕННЯ |
|||||
|
69 |
|
Будова та життєдіяльність організмів. |
|
||
|
70 |
|
Будова та життєдіяльність організмів. |
|
||