Календарно-тематичне планування з біології для 6 класу на 2018-2019 навчальний рік (до підручника І. Ю. Костіков та ін.) розроблене відповідно до Програми з біології для 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (оновленій), затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804 (http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/navchalni-programi-5-9-klas2017.html).-тематичне планування з біології для 6 класу на 2018-2019 навчальний рікКалендарно
Календарно-тематичне планування на 2018-2019 навчальний рік
Біологія. 6 клас
(до підручника І. Ю. Костіков та ін.)
(70 год – 2 год на тиждень)
№ за/п |
Дата |
Теми розділів та уроків |
Примітка |
|
І семестр Вступ (4 год.) |
||||
1 |
|
Біологія – наука про життя. Основні властивості живого. |
Д/з: §1. |
|
2 |
|
Різноманітність життя (на прикладах тварин, рослин, грибів, бактерій). Поняття про віруси. |
Демонстрування об’єктів живої природи (у тому числі на електронних носіях). Д/з: §2. |
|
3 |
|
Науки, що вивчають життя. |
Д/з: §3. |
|
4 |
|
Методи біологічних досліджень організмів. |
Д/з: §4. |
|
Тема 1. Клітина (9 год.) |
||||
5 |
|
Клітина – одиниця живого. Історія вивчення клітини. |
Д/з: §5. |
|
6 |
|
Збільшувальні прилади. |
Д/з: §6. |
|
7 |
|
Практична робота 1. Будова світлового мікроскопа та робота з ним. |
Д/з: повторити§6. |
|
8 |
|
Загальний план будови клітини. |
Демонстрування моделей, зображень (у тому числі електронних) клітин рослин і тварин. Д/з: §§7, 8. |
|
9 |
|
Будова рослинної клітини. Лабораторне дослідження: будова клітини (листка елодеї, плоду горобини, кавуна, помідора тощо). |
Демонстрування моделей, зображень (у тому числі електронних) клітин рослин. Д/з: §§8, 9. |
|
10 |
|
Практична робота 2. Виготовлення мікропрепаратів шкірки луски цибулі та розгляд її за допомогою оптичного мікроскопа. |
Д/з: повторити §§7, 8, 9. |
|
11 |
|
Будова тваринної клітини. |
Демонстрування моделей, зображень (у тому числі електронних) клітин тварин. Д/з: §§ 7, 8, 9. |
|
12 |
|
Основні властивості клітини (ріст, поділ, обмін з навколишнім середовищем). |
Д/з: §10. |
|
13 |
|
Узагальнення і систематизація знань, умінь та навичок з тем: «Вступ», «Клітина». |
Д/з: повторити §§ 1-10. |
|
|
Тематична |
|
||
Тема 2. Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності (10 год.) |
||||
14 |
|
Бактерії – найменші одноклітинні організми. Середовища існування, процеси життєдіяльності, особливості будови. |
Демонстрування колекцій зображень (у тому числі електронних) бактерій (на прикладі вивчених). Д/з: §11;міні-проект (на вибір): Чому скисає молоко? Корисний йогурт. Живі фільтри. |
|
15 |
|
Різноманітність бактерій, їх значення в житті людини. Шкідливі бактерії. |
Демонстрування колекцій зображень (у тому числі електронних) бактерій (на прикладі вивчених). Д/з: §12. |
|
16 |
|
Різноманітність бактерій, їх значення в житті людини. Корисні бактерії. Представлення результатів міні-проектів: «Чому скисає молоко?», «Корисний йогурт». |
Демонстрування колекцій зображень (у тому числі електронних) бактерій (на прикладі вивчених). Д/з: §13. |
|
17 |
|
Різноманітність бактерій, їх роль у природі. |
Демонстрування колекцій зображень (у тому числі електронних) бактерій (на прикладі вивчених). Д/з: §14. |
|
18 |
|
Одноклітинні організми. Хламідомонада, діатомові водорості, (середовища існування, процеси життєдіяльності, особливості будови, роль у природі та житті людини). |
Демонстрування мікропрепаратів одноклітинних організмів; колекцій зображень (у тому числі електронних) одноклітинних (на прикладі вивчених). Д/з: §15, 17. |
|
19 |
|
Евглена зелена, амеба (середовища існування, процеси життєдіяльності, особливості будови, роль у природі та житті людини). |
Демонстрування мікропрепаратів одноклітинних організмів; колекцій зображень (у тому числі електронних) одноклітинних (на прикладі вивчених). Д/з: §15,16. |
|
20 |
|
Інфузорія (середовище існування, процеси життєдіяльності, особливості будови, роль у природі та житті людини). Лабораторне дослідження: спостереження інфузорій. |
Демонстрування мікропрепаратів одноклітинних організмів; колекцій зображень (у тому числі електронних) одноклітинних (на прикладі вивчених). Д/з: §16. |
|
21 |
|
Паразитичні одноклітинні організми. |
Демонстрування мікропрепаратів одноклітинних організмів; колекцій зображень (у тому числі електронних) одноклітинних (на прикладі вивчених). Д/з: §16. |
|
22 |
|
Колоніальні організми, перехід до багатоклітинності (губки, ульва). Представлення результатів міні-проекту «Живі фільтри».
|
Демонстрування колекцій зображень (у тому числі електронних) колоніальних та багатоклітинних організмів (на прикладі вивчених). Д/з: §§18,19. |
|
23 |
|
Контрольна робота з теми «Одноклітинні організми. Перехід до багатоклітинності». |
Д/з: повторити §§11-19. |
|
|
Тематична |
|
||
Тема 3. Рослини (21 год.) |
||||
24 |
|
Рослина живий організм. Фотосинтез як характерна особливість рослин. |
Демонстрування дослідів, що підтверджують фотосинтез. Д/з: §21, міні-проект (на вибір) : Листопад. Квіти і комахи. Рослини-мандрівники. Рослини-хижаки. |
|
25 |
|
Живлення (мінеральне, повітряне) рослин. |
Демонстрування дослідів, що підтверджують вплив мінеральних речовин на розвиток рослин. Д/з: §21. |
|
26 |
|
Дихання рослин. Рухи рослин. |
Демонстрування дослідів, що підтверджують дихання рослин. Д/з: §21; дослідницький практикум - дослідження процесу росту вегетативних органів. |
|
27 |
|
Будова рослини. Тканини рослин. |
Д/з: §§22,23. |
|
28
|
|
Будова рослини. Органи рослин. Дослідницький практикум: дослідження процесу росту вегетативних органів. |
Д/з: §20, дослідницький практикум - спостереження за розвитком пагона з бруньки. |
|
29 |
|
Корінь: будова, основні функції. Лабораторне дослідження будови кореня. |
Демонстрування дослідів, що підтверджують поглинання коренем води; мікропрепаратів внутрішньої будови кореня. Д/з: §24; дослідницький практикум - транспорт речовин по рослині. |
|
30 |
|
Кореневі системи. Видозміни кореня. |
Д/з: §25. |
|
31 |
|
Пагін: будова, основні функції. Лабораторні дослідження: будови пагона; будови бруньки. Дослідницький практикум: спостереження за розвитком пагона з бруньки. |
Д/з: §26. |
|
32 |
|
Стебло – осьова частина пагона. Будова і функції стебла. Дослідницький практикум: транспорт речовин по рослині. |
Демонстрування мікропрепаратів внутрішньої будови стебла. Д/з: §27. |
|
|
Тематична |
|
||
ІІ семестр Тема 3. Рослини (продовження) |
||||
33 |
|
Листок – бічний орган пагона. |
Демонстрування дослідів, що підтверджують випаровування води. Д/з: §28. |
|
34 |
|
Внутрішня будова листка. |
Демонстрування мікропрепаратів внутрішньої будови листка. Д/з: §29. |
|
35 |
|
Видозміни пагона та його частин. Лабораторне дослідження будови цибулини. |
Д/з: §25,30; дослідницький практикум - вегетативне розмноження рослин. |
|
36 |
|
Розмноження рослин: статеве та нестатеве. |
Д/з: § 31 |
|
37 |
|
Вегетативне розмноження рослин. Дослідницький практикум : вегетативне розмноження рослин. |
Д/з: § 31 |
|
38 |
|
Квітка. Лабораторне дослідження будови квітки. |
Д/з: § 32; міні-проект (за вибором): квіти і комахи. |
39 |
|
Суцвіття, їх різноманітність і біологічне значення. |
Д/з: § 34. |
40
|
|
Запилення. Основні типи запилення. Запліднення у покритонасінних рослин. |
Д/з: дослідницький практикум - дослідження умов проростання насіння. § 33.
|
41 |
|
Насінина, її будова та значення. Лабораторне дослідження будови насінини. Дослідницький практикум: дослідження умов проростання насіння. |
Д/з: § 35. |
42 |
|
Плід. Способи поширення плодів. Лабораторне дослідження будови плода. |
Д/з: § 36. |
43 |
|
Представлення результатів міні-проектів: «Листопад», «Квіти і комахи», «Рослини-мандрівники», «Рослини-хижаки». |
|
44 |
|
Узагальнення і систематизація знань, умінь та навичок учнів з теми «Рослини». |
Д/з: повт. § 30-36,44. |
|
Тематична |
|
|
Тема 4. Різноманітність рослин (14 год.) |
|||
45 |
|
Способи класифікації рослин (за середовищем існування, будовою, розмноженням, тощо). |
|
46 |
|
Водорості (зелені, бурі, червоні). Лабораторне дослідження будови зелених нитчастих водоростей. |
Демонстрування представників, гербарних зразків, колекцій зображень (у тому числі електронних). Д/з: § 38; міні-проект (на вибір): Як утворився торф і кам’яне вугілля? Викопні рослини. |
47 |
|
Мохи. Лабораторне дослідження будови моху. |
Демонстрування представників, гербарних зразків, колекцій зображень (у тому числі електронних). Д/з: § 39. |
48 |
|
Хвощі, плауни. |
Демонстрування представників, гербарних зразків, колекцій зображень (у тому числі електронних). Д/з: § 40. |
49 |
|
Папороті. Лабораторне дослідження будови папоротей. Представлення результатів міні-проектів: «Як утворився торф і кам’яне вугілля?», «Викопні рослини».
|
Демонстрування представників, гербарних зразків, колекцій зображень (у тому числі електронних). Д/з: § 41. |
50 |
|
Голонасінні. Лабораторне дослідження будови пагонів і шишок хвойних рослин. |
Демонстрування представників, гербарних зразків, колекцій зображень (у тому числі електронних). Д/з: § 42. |
51 |
|
Покритонасінні (Квіткові). |
Демонстрування представників, гербарних зразків, колекцій зображень (у тому числі електронних). Д/з: § 43. |
52 |
|
Практична робота 3. Порівняння будови мохів, папоротей та покритонасінних (квіткових) рослин. |
Д/з: повт. §§38-43. |
|
Тематична |
|
|
53 |
|
Екологічні групи рослин (за відношенням до світла, води, температури). |
Демонстрування представників різних груп рослин, рослинних угруповань, гербарних зразків, колекцій зображень (у тому числі електронних). Д/з: § 45. |
54 |
|
Життєві форми рослин. |
Демонстрування представників різних груп рослин, рослинних угруповань, гербарних зразків, колекцій зображень (у тому числі електронних). Д/з: § 45. |
55 |
|
Практична робота 4. Визначення видів кімнатних рослин, придатних для вирощування в певних умовах. |
Д/з: повт. § 44, 45. |
56 |
|
Рослинні угруповання. |
Демонстрування представників різних груп рослин, рослинних угруповань, гербарних зразків, колекцій зображень (у тому числі електронних). Д/з: § 46, с. 211-212 |
57 |
|
Значення рослин для існування життя на планеті Земля. Значення рослин для людини. |
|
58 |
|
Контрольна робота з теми «Різноманітність рослин». |
Д/з: повт. §§ 38-46. |
|
Тематична |
|
|
Тема 5. Гриби (10 год.) |
|||
59 |
|
Особливості будови грибів: грибна клітина, грибниця, плодове тіло. Розмноження грибів. |
Демонстрування живих об’єктів, муляжів грибів. Д/з: §48; міні-проект: гриби у біосфері та житті людини. |
60 |
|
Особливості живлення грибів. Поширення грибів. |
Д/з: §47. |
61 |
|
Групи грибів: симбіотичні-мікоризоутворюючі шапинкові гриби. Лабораторне дослідження будови шапинкових грибів. |
Демонстрування живих об’єктів, муляжів, фотографій їстівних, отруйних грибів. Д/з: §49. |
62 |
|
Отруйні шапинкові гриби. |
Демонстрування живих об’єктів, муляжів, фотографій отруйних грибів. Д/з: § 50. |
63 |
|
Їстівні шапинкові гриби. |
Демонстрування живих об’єктів, муляжів, фотографій їстівних грибів. Д/з: § 51. |
64 |
|
Практична робота 5. Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості. |
Демонстрування живих об’єктів, муляжів, фотографій їстівних, отруйних грибів. Д/з: §§ 50-51. |
65 |
|
Лишайники. |
Демонстрування живих об’єктів, муляжів, фотографій лишайників. Д/з: § 54. |
66 |
|
Сапротрофні – цвільові гриби, дріжджі. |
Демонстрування живих об’єктів, муляжів, фотографій цвілевих грибів. Д/з: § 52. |
67 |
|
Паразитичні (на прикладі трутовиків і збудників мікозів людини) гриби. Значення грибів у природі та житті людини. Представлення результатів міні-проекту: гриби у біосфері та житті людини. |
Демонстрування живих об’єктів, муляжів, фотографій паразитичних грибів. Д/з: § 53. |
68 |
|
Узагальнення і систематизація знань, умінь та навичок учнів з теми «Гриби». |
|
|
Тематична |
|
|
Узагальнення (2 год.) |
|||
69 |
|
Будова та життєдіяльність організмів. |
Д/з: повт. будову і процеси життєдіяльності основних груп організмів |
70 |
|
Будова та життєдіяльність організмів. |
|