Календарно-тематичне планування з біології і екології (профільний рівень)
для загальноосвітніх навчальних закладів
у 11 класі
на 2019-2020н. р.
Складені згідно програми для загальноосвітніх навчальних закладів
Підручник «Біологія і екологія 11 клас» (профільний рівень) закл. загал серед. освіти. К.М.Задорожний, О.М. Утєвська, Д.В. Леонтьєв. Харків. Видавництво «Ранок»,2019 24 с. іл..
(175 годин, 5 годин на тиждень)
Кі-ть годин |
№ п/п |
Дата проведення |
Скоригована дата |
Теми уроків |
Лабораторні роботи,дослідження,проекти |
|
|
Тема 6. Адаптації( 60 год) |
|||
|
|
Подразливість (15 год) |
|||
1 |
1 |
|
|
Інструктаж з БЖД. Подразливість біологічних об’єктів. Подразливість на клітинному рівні: будова та значення клітинних рецепторів; механізм трансмембранної передачі сигналу. |
|
2 |
2 |
|
|
Подразливість в одноклітинних організмів та грибів. Міжорганізмова передача сигналів у прокаріот , грибів. Лаб.дослід. Таксиси у протистів |
Лаб.дослід. Таксиси у протистів |
3. |
3. |
|
|
Фізіологічні основи подразливості у рослин. Реакції рослин на світло,гравітаційне поле,зміну температури, вологості. Особливості комахоїдних рослин. |
|
4 |
4 |
|
|
Подразливість у тварин. Збудливість тканин тварин. Мембранний потенціал дії. |
|
5 |
5 |
|
|
Види рецепторів. Сприйняття сигналів, поріг збудливості. |
Лабор.дослід. Встановлення порогу чутливості смакового аналізатора. |
6 |
6 |
|
|
Сенсорні системи тварин, їх компоненти, різноманіття. Еволюційне ускладнення сенсорних систем. Міні-проект. - Еволюція сенсорних систем у тварин (різних видів систем: зорової, слухової, хімічного чуття, положення тіла в просторі)
|
Лаб. Дослід. Дослідження адаптації аналізаторів. |
7 |
7 |
|
|
Узагальнення і контроль знань з теми: «Подразливість»-1 |
|
8 |
8 |
|
|
Рефлекси. Роль нервової та м’язової систем у реакції-відповіді на подразнення. |
|
9 |
9 |
|
|
Безумовні та умовні рефлекси. |
|
10 |
10 |
|
|
Відповідь на подразнення за участі вищої нервової діяльності. |
|
11 |
11 |
|
|
Слова і символи як подразники. Перша і друга сигнальні системи. Формування другої сигнальної система у людини. |
|
12 |
12. |
|
|
Подразливість і пристосування до умов середовища. |
|
13 |
13 |
|
|
Роль подразливості у внутрішньовидових та міжвидових взаємодіях в екосистемі.. |
|
14 |
14 |
|
|
Практична робота 1. Моделювання фізіологічних і поведінкових реакцій на подразники, сформовані іншими організмами екосистеми (у вигляді розгорнутих ілюстрованих схем) |
Практична робота 1. Моделювання фізіологічних і поведінкових реакцій на подразники, сформовані іншими організмами екосистеми ( у вигляді розгорнутих ілюстрованих схем) |
15 |
15 |
|
|
Узагальнення і контроль знань з теми: «Подразливість»-2 |
|
Рух (15 год) |
|||||
1. |
16 |
|
|
Рух у живій природі. Рух як властивість живого. Функції руху. Рух на різних рівнях організації живого. |
|
2 |
17 |
|
|
Типи руху організмів. |
|
3 |
18 |
|
|
Поняття про амебоїдний та миготливий рух. Будова і функціонування джгутиків та війок. |
|
4 |
19 |
|
|
Поширення і значення клітин з миготливими структурами в організмі людини.
|
|
5 |
20 |
|
|
Будова і робота м’язів. Типи м’язової тканини. Структура міоцитів і саркомерів. Механізм м’язового скорочення. |
|
6 |
21 |
|
|
Типи рухів рослин. |
|
7 |
22 |
|
|
Практична робота. Ростові рухи рослин на прикладі проростків насіння |
Практична робота. Ростові рухи рослин на прикладі проростків насіння |
8 |
23 |
|
|
Способи розселення живих організмів |
|
9 |
24 |
|
|
Практична робота. Дослідження залежності між типом руху організму і будовою його тіла.
|
Практична робота. Дослідження залежності між типом руху організму і будовою його тіла |
10 |
25 |
|
|
Поширення організмів внаслідок окультурення і одомашнення. |
|
11 |
26 |
|
|
Проект Дослідження зв’язку між чисельністю одомашнених тварин і розвитком людства |
Проект Дослідження зв’язку між чисельністю одомашнених тварин і розвитком людства |
12 |
27 |
|
|
Міграції тварин: причини, способи і шляхи. |
|
13 |
28 |
|
|
Вплив людської діяльності на міграційні процеси. |
|
14 |
29 |
|
|
Узагальнення і контроль знань з теми:Рух. |
|
Саморегуляція (15 год) |
|||||
1 |
30 |
|
|
Саморегуляція як здатність біологічних систем самостійно встановлювати і забезпечувати на відносно стабільному рівні фізіологічні, біохімічні та інші показники. |
|
2 |
31 |
|
|
Поняття саморегулюючої біологічної системи. Негативний і позитивний зворотний зв'язок.
|
|
3 |
32 |
|
|
Саморегуляція на молекулярному рівні. Регуляція активності ферментів.
|
|
4 |
33 |
|
|
Саморегуляція на клітинному рівні. Внутрішньоклітинна сигналізація. Механізми регуляції експресії генів в прокаріотів та еукаріотів. |
|
5 |
34 |
|
|
Самозбирання клітинних органел. Підтримання стабільного значення мембранного потенціалу. Саморегуляція клітинного циклу; апоптоз, як можливий механізм самоліквідації клітини.
|
|
6 |
35 |
|
|
Саморегуляція на тканинному рівні. Міжклітинний сигналізація |
|
7 |
36 |
|
|
Саморегуляція на рівні організму. Гомеостаз. Нервова, гуморальна й імунна регуляція. Автономна нервова система та її роль у саморегуляції. Біологічно активні речовини ‑ цитокіни, нейромедіатори, гормони, нейрогормони. Механізми дії гормонів. |
|
8 |
37 |
|
|
Терморегуляція. Гомойотермні і пойкілотермні тварини. Водно-сольовий гомеостаз. Механізми підтримання сталого рівня глюкози та рН крові. Роль печінки у детоксикації та підтриманні гомеостазу. |
|
9 |
38 |
|
|
Практична робота. Моделювання механізмів підтримання гомеостазу (Укладання схем регуляції рівня глюкози в крові, водно-сольового гомеостазу, рівня кальцію в крові)
|
Практична робота. Моделювання механізмів підтримання гомеостазу (Укладання схем регуляції рівня глюкози в крові, водно-сольового гомеостазу, рівня кальцію в крові) |
10 |
39 |
|
|
Імунітет як засіб збереження гомеостазу. Реакції запалення. Неспецифічний і специфічний імунітет. |
|
11 |
40 |
|
|
Поведінкові механізми збереження гомеостазу. Інтеграція нервової, гуморальної та імунної регуляції в організмі людини і тварин. |
|
12 |
41 |
|
|
Регуляція у рослин. Фітогормони. Регуляція надходження і виділення речовин. Механізми захисту рослин для збереження гомеостазу.
|
|
13 |
42 |
|
|
Прояви саморегуляції біологічних систем надорганізмових рівнів. |
|
14 |
43 |
|
|
Проект. Регуляція харчової поведінки в людини й тварин. |
Проект. Регуляція харчової поведінки в людини й тварин. |
15. |
44 |
|
|
Узагальнення і контроль знань з теми «Саморегуляція». |
|
Адаптації (15 год) |
|||||
1 |
45 |
|
|
Значення пристосувальних реакцій для збереження життя. Пристосованість організмів як результат еволюції. Економічність функціонування адаптованої системи. Морфологічні, фізіологічні, поведінкові адаптації. Короткочасні і довготривалі адаптації. Оборотність фізіологічної адаптації. Генотипні і фенотипні адаптації. Рівні адаптаційних змін. Клітинні механізми адаптації. |
|
2 |
46 |
|
|
Адаптації в прокаріотів. Анабіоз, інцистування, спороутворення. Формування резистентності до антибіотиків. Пристосування архей до екстремальних умов існування. |
|
3 |
47 |
|
|
Адаптації у протистів. Інцистування, регуляція життєвого циклу залежно від умов. Пристосування паразитичних та мутуалістичних одноклітинних до співіснування з організмом хазяїна. |
|
4 |
48 |
|
|
Адаптації у рослин. Фізіологічні і морфологічні адаптації рослин до дії абіотичних чинників. Пристосування рослин до низьких та високих температур, до нестачі та надлишку вологи,недостатнього освітлення, до життя на оліготрофних ґрунтах. Фотоперіодизм. |
|
5 |
49 |
|
|
Пристосування рослин до запилення, запліднення, поширення у природі. Практична робота. Дослідження особливостей будови плодів і насіння залежно від способу поширення. |
Практична робота. Дослідження особливостей будови плодів і насіння залежно від способу поширення. |
6 |
50 |
|
|
Реакції у відповідь на проникнення патогенів та виїдання. Роль регенерації в адаптації рослин до дії пошкоджувальних чинників. |
|
7 |
51 |
|
|
Адаптації у людини і тварин. Адаптаційно-трофічна функція симпатико-адреналової системи. Роль гормонів у пристосувальних реакціях. Гіпоталамо-гіпофізарний комплекс як центр управління адаптаційними змінами. Функціональні системи та їх взаємодія в організмі. Роль умовних рефлексів у пристосувальних процесах. |
|
8 |
52 |
|
|
Адаптації до зміни природних умов. Термінова та довготривала адаптація до холоду; високих температур. |
|
9 |
53 |
|
|
Практична робота. Моделювання адаптаційних змін в організмі людини (або тварин) при зміні умов (спека, холод, підйом в гори).
|
Практична робота. Моделювання адаптаційних змін в організмі людини (або тварин) при зміні умов (спека, холод, підйом в гори).
|
10 |
54 |
|
|
Адаптації до умов харчування. Пристосування до захоплення, подрібнення, перетравлення їжі. Перенесення голоду. Добові та сезонні адаптації. Зимова сплячка та заціпеніння у тварин. Адаптивна поведінка. |
|
11 |
55 |
|
|
Пристосувальні реакції на дію деяких пошкоджувальних чинників. Імунні адаптаційні реакції. Фізіологічні механізми підтримання гомеостазу в умовах крововтрат. Реакції на вплив токсичних речовин. Автотомія у тварин. Фізіологічна та репаративна регенерація. |
|
12 |
56 |
|
|
Адаптації до фізичного навантаження та стресових ситуацій. Екстрене та довготривале пристосування до підвищеної м'язової діяльності. Адаптації до гіпокінезії. Наслідки гіподинамії. Стрес та дистрес. Загальний адаптаційний синдром та неспецифічна резистентність організму. Проект. Планування подорожі в субекстремальні умови (джунглі, пустелю, Арктику, підйом у високогір’я, занурення на глибину) |
Проект. Планування подорожі в субекстремальні умови (джунглі, пустелю, Арктику, підйом у високогір’я, занурення на глибину) |
13 |
57 |
|
|
Вікова динаміка адаптаційних можливостей організму Адаптації до вагітності. Формування адаптацій у новонароджених. Компенсаторні можливості організму людини. Загартування. Перехресна адаптація. |
|
14 |
58 |
|
|
Адаптація як результат еволюції. Захисне і застережне забарвлення. Мімікрія. Відповідність будови тіла умовам існування та способу життя організмів. Формування коадаптацій у симбіотичних організмів (Пристосування організмів до співіснування в екосистемі. |
|
15 |
59 |
|
|
Узагальнення знань і контроль знань з теми «Адаптації». |
|
Тема 7. Біологічні основи здорового способу життя (30 год) |
|||||
1 |
60 |
|
|
Складові здорового способу життя: раціональне харчування, рухова активність, особиста і побутова гігієна, відпочинок. |
|
2 |
61 |
|
|
Негативний вплив на здоров’я людини алкоголю, куріння та наркотиків. Вплив стресових факторів на організм людини. Вплив навколишнього середовища на здоров’я людини. |
|
3 |
62 |
|
|
Безпека і статева культура. |
|
4 |
63 |
|
|
Профілактика неінфекційних захворювань опорно-рухової системи людини. Вплив регулярних тренувань на стан опорно-рухової системи людини. |
|
5 |
64 |
|
|
Профілактика неінфекційних захворювань кровоносної, дихальної, травної, видільної, ендокринної і статевої систем. |
|
6 |
65 |
|
|
Практична робота. Надання першої медичної допомоги при: - пошкодженнях опорно-рухової системи; - кровотечах; - сонячному й тепловому ударах; - обмороженні; - опіках; - укусах отруйних тварин.
|
Практична робота. Надання першої медичної допомоги при: - пошкодженнях опорно-рухової системи; - кровотечах; - сонячному й тепловому ударах; - обмороженні; - опіках; - укусах отруйних тварин. |
7 |
66 |
|
|
Профілактика неінфекційних захворювання нервової системи. Профілактика порушення психічної діяльності людини. |
|
8 |
67 |
|
|
Практична робота. Вивчення (складання) вмісту аптечки для надання першої медичної допомоги.
|
Практична робота. Вивчення (складання) вмісту аптечки для надання першої медичної допомоги. |
9 |
68 |
|
|
Імунна система людини, особливості її функціонування. Види імунітету. Алергія. Імунодефіцити. Імунотерапія |
|
10 |
69 |
|
|
Причини онкологічних хвороб. Механізми виникнення і розвитку пухлин. Способи профілактики і лікування пухлин. |
|
11 |
70 |
|
|
Генетичні хвороби людини. Причини виникнення спадкових хвороб. Медико-генетичне консультування та пренатальна діагностика. Перспективи використання генної терапії для їх лікування |
|
12 |
71 |
|
|
Узагальнення знань і контроль знань з теми «Біологічні основи здорового способу життя 1» Контрольна робота 1 семестр. |
|
13 |
72 |
|
|
Інфекційні та інвазійні захворювання людини. Шляхи зараження. Трансмісивні захворювання та їхні природні осередки |
|
14 |
73 |
|
|
Сучасні методи діагностики інфекційних та інвазійних захворювань людини. |
|
15 |
74 |
|
|
Методи боротьби з паразитичними та кровосисними видами членистоногих. Профілактика захворювань, які переносять паразитичні та кровосисні членистоногі. |
|
16 |
75 |
|
|
Методи боротьби з паразитичними та кровосисними видами членистоногих. Профілактика захворювань, які переносять паразитичні та кровосисні членистоногі. |
|
17 |
76 |
|
|
Профілактика основних вірусних захворювань людини. Можливості лікування вірусних хвороб. Необхідність глобального контролю за вірусними інфекціями людини, тварин і рослин у сучасних умовах. Перспективи ліквідації найбільш небезпечних вірусних інфекцій |
|
18 |
77 |
|
|
Профілактика основних вірусних захворювань людини. Можливості лікування вірусних хвороб. Необхідність глобального контролю за вірусними інфекціями людини, тварин і рослин у сучасних умовах. Перспективи ліквідації найбільш небезпечних вірусних інфекцій
|
|
19 |
78 |
|
|
Профілактика захворювань людини і тварин, які спричиняються пріонами.
|
|
20 |
79 |
|
|
Профілактика захворювань людини і тварин, які спричиняються пріонами.
|
|
21 |
80 |
|
|
Профілактика основних інфекційних захворювань людини, спричинених бактеріями. Застосування антибіотиків, вакцин і сироваток для профілактики та лікування інфекційних захворювань людини.
|
|
22 |
81 |
|
|
Профілактика основних інфекційних захворювань людини, спричинених бактеріями. Застосування антибіотиків, вакцин і сироваток для профілактики та лікування інфекційних захворювань людини |
|
23 |
82 |
|
|
Профілактика захворювань людини, збудниками яких є паразитичні гриби.
|
|
24 |
83 |
|
|
Профілактика інвазійних захворювань людини, спричинених одноклітинними тваринами.
|
|
25 |
84 |
|
|
Профілактика захворювань людини, збудниками яких є паразитичні черви.
|
|
26 |
85 |
|
|
Проект. Вивчення поінформованості населення щодо здорового способу життя (соціально орієнтоване дослідження).
|
|
27 |
86 |
|
|
Узагальнення знань і контроль знань з теми «Біологічні основи здорового способу життя 2.» |
|
Тема 8. Селекція та біотехнологія. ( 20 год) |
|||||
1 |
87 |
|
|
Основи сучасної селекції, її завдання. |
|
2 |
88 |
|
|
Поняття сорту, породи, штаму. |
|
3 |
89 |
|
|
Внесок вітчизняних учених в розвиток селекції. |
|
4 |
90 |
|
|
Штучний добір та його форми. |
|
5 |
91 |
|
|
Методи селекції рослин. |
|
6 |
92 |
|
|
Методи селекції тварин. |
|
7 |
93 |
|
|
Типи схрещувань в методи розведення. |
|
8 |
94 |
|
|
Практична робота: «Порівняльна характеристика порід тварин (сортів рослин)». |
Практична робота: «Порівняльна характеристика порід тварин (сортів рослин)». |
9 |
95 |
|
|
Узагальнення і контроль знань з теми «Селекція та біотехнологія»-1 |
|
10 |
96 |
|
|
Селекція рослин. Центри різноманітності та походження культурних рослин. |
|
11 |
97 |
|
|
Селекція тварин. |
|
12 |
98 |
|
|
Селекція мікроорганізмів. |
|
13 |
99 |
|
|
Генетична й клітинна інженерія. |
|
14 |
100 |
|
|
Клонування ДНК (рекомбінантні ДНК та ПЛР) та організмів. |
|
15 |
101 |
|
|
Генетично модифіковані організми. |
|
16 |
102 |
|
|
ГМО: за і проти. (диспут) |
|
17 |
103 |
|
|
Біотехнологія. |
|
18 |
104 |
|
|
Проблеми та перспективи розвитку селекції й біотехнології. |
|
19 |
105 |
|
|
Узагальнення і контроль знань з теми «Селекція та біотехнологія»-2 |
|
Тема 9. Екологія (35 год) |
|||||
1 |
106 |
|
|
Визначення, об’єкт, предмет і завдання екології. Тлумачення поняття «екологія». |
|
2 |
107 |
|
|
Короткий нарис розвитку екології. Зв’язки екології з іншими науками. Структурні підрозділи екології. |
|
3 |
108 |
|
|
Методологія екологічних досліджень. |
|
4 |
109 |
|
|
Екологічні фактори та їхня класифікація, умови та ресурси. |
|
5 |
110 |
|
|
Вплив біотичних факторів при різних формах спільного існування організмів. |
|
6 |
111 |
|
|
Основні закони факторіальної екології. Поняття про екологічну валентність організмів, стено- та еврибіонтні види. |
|
7 |
112 |
|
|
Адаптація до впливу факторів (фізіологічна та еволюційна, енергетична, речовинна, інформаційна). |
|
8 |
113 |
|
|
Практична робота. Визначення оптимального та песимального значення екологічного фактору, зони толерантності та проведення порівняння екологічної валентності модельних видів. |
Практична робота. Визначення оптимального та песимального значення екологічного фактору, зони толерантності та проведення порівняння екологічної валентності модельних видів. |
9 |
114 |
|
|
Екологічна ніша. Структура екологічної ніші (топічна, трофічна, часова тощо) та параметри (ширина, перекриття). |
|
10 |
115 |
|
|
Правило обов’язкового заповнення екологічної ніші та принцип конкурентного виключення, екологічне дублювання та диверсифікація. |
|
11 |
116 |
|
|
Узагальнення і контроль знань з теми « Екологія». |
|
12 |
117 |
|
|
Визначення терміну популяція, види популяцій та субпопуляційних груп. |
|
13 |
118 |
|
|
Статичні параметри популяцій: чисельність популяції (динаміка чисельності, методи її оцінки), вікова, статева, генетична, етологічна. Динамічні параметри: приріст та народжуваність, смертність та криві виживання. Поняття ємкості середовища. Типи життєвих (екологічних) стратегій популяцій. |
|
14 |
119 |
|
|
Практична робота. Розрахунок чисельності, середньої та екологічної щільності для субпопуляційної групи (учнів у класі).
|
Практична робота. Розрахунок чисельності, середньої та екологічної щільності для субпопуляційної групи (учнів у класі). |
15 |
120 |
|
|
Екосистема як центральний об’єкт вивчення екології. Види екосистем: (екосистеми різних масштабів, за походженням‑ біогеоценоз, біом, штучні та антропогенно-змінені екосистеми). Склад екосистеми: біоценоз та біотоп. Функціональна роль популяцій в біоценозі ‑ консорції та еколого-ценотичні групи. |
|
16 |
121 |
|
|
Просторово-часова неоднорідність біоценозів (ярусність та мозаїчність). Структурне різноманіття біоценозу (видове багатство та різноманіття). |
|
17 |
122 |
|
|
Часова неоднорідність екосистем (фенологічні зміни, сукцесія) Трофічна структура біоценозу та екологічні піраміди. Трансформація речовини та енергії в екосистемах, продуктивність біоценозу (первинна, вторинна). |
|
18 |
123 |
|
|
Практична робота. Розкриття трофічної структури біоценозу за наданим переліком видів. Встановлення біоценотичної ролі для окремих видів. |
Практична робота. Розкриття трофічної структури біоценозу за наданим переліком видів. Встановлення біоценотичної ролі для окремих видів. |
19 |
124 |
|
|
Сучасні уявлення про біосферу як глобальну екосистему. |
|
20 |
125 |
|
|
Структура та складові біосфери. |
|
21 |
126 |
|
|
Жива речовина і її роль у біосфері. |
|
22 |
127 |
|
|
Біогеохімічні цикли. |
|
23 |
128 |
|
|
Еволюція біосфери, причини та наслідки змін біосфери. Основні чинники еволюційного процесу |
|
24 |
129 |
|
|
Сучасний етап розвитку біосфери та роль людини |
|
25 |
130 |
|
|
Основні глобальні екологічні проблеми сучасної біосфери. |
|
26 |
131 |
|
|
Показники порушення стійкості біосфери. |
|
27 |
132 |
|
|
Узагальнення та контроль знань з теми «Екологія»-2 |
|
Тема 10. Сталий розвиток та збалансоване природокористування (20 годин) |
|||||
1 |
133 |
|
|
Основні уявлення про антропогенний вплив на біосферу. |
|
2 |
134 |
|
|
Особливості природного і антропогенного забруднення довкілля. |
|
3 |
135 |
|
|
Види забруднення, їх наслідки для екосистем та людини. |
|
4 |
136 |
|
|
Поняття якість довкілля. Критерії забруднення довкілля. |
|
5 |
137 |
|
|
Екологічна складова управління та поводження з відходами виробництва та споживання. |
|
6 |
138 |
|
|
Фактори порушення якості атмосфери (види і джерела впливу на атмосферу, трансформація забруднювальних речовин, поняття про якість атмосферного повітря, основні негативні наслідки забруднення атмосфери, основні напрями охорони атмосфери).
|
|
7 |
139 |
|
|
Основні причини порушення якості природних вод (дефіцит водних ресурсів, принципи оцінки екологічного стану водних об’єктів, негативні наслідки забруднення вод та їх охорона). |
|
8 |
140 |
|
|
Загальні уявлення про геологічне середовище, екологічні функції геологічного середовища та його вплив на стан біти та здоров’я людини.
|
|
9 |
141 |
|
|
Причини деградації ґрунтів (ерозія ґрунту, види забруднення та охорона ґрунтів). |
|
10 |
142 |
|
|
Антропогенний вплив на біологічне різноманіття: вимирання видів, види-вселенці. Сучасні напрямки охорони природи та захисту навколишнього середовища в Україні та світі. Міждержавні угоди та екологічна політика України. |
|
11 |
143 |
|
|
Узагальнення та контроль знань з теми « Сталий розвиток та збалансоване природокористування»-1 |
|
12 |
144 |
|
|
Базові положення природокористування. Природні ресурси, принципи їх класифікації, і проблема їх використання. |
|
13 |
145 |
|
|
Основні закони природокористування Принципи управління природними системами. |
|
14 |
146 |
|
|
Природокористування в контексті сталого розвитку. |
|
15 |
147 |
|
|
Практична робота. Аналіз власної повсякденної діяльності відповідно принципів сталого розвитку.
|
Практична робота. Аналіз власної повсякденної діяльності відповідно принципів сталого розвитку. |
16 |
148 |
|
|
Основні шляхи екологізації природокористування. Шляхи реалізації збалансованого розвитку та на індивідуальному, місцевому, державному та міжнародному рівнях. |
|
17 |
149 |
|
|
Практична робота. Укладання плану заходів щодо екологізації окремої форми антропогенної діяльності (на прикладі виробництва, транспорту, рекреаційно-туристичної діяльності тощо).
|
Практична робота. Укладання плану заходів щодо екологізації окремої форми антропогенної діяльності (на прикладі виробництва, транспорту, рекреаційно-туристичної діяльності тощо).
|
18 |
150 |
|
|
Природоохоронне законодавство України, Червона книга України. |
|
19 |
151 |
|
|
Врахування наукових, економічних, морально-етичних та правових аспектів при вирішенні екологічних проблем. Природоохоронні та екологічні громадянські ініціативи.
|
|
20 |
152 |
|
|
Проект. Прогнозування наслідків впливу одного з видів забруднень у своєму регіоні на здоров'я насення. |
Проект. Прогнозування наслідків впливу одного з видів забруднень у своєму регіоні на здоров'я насення. |
21 |
153 |
|
|
Узагальнення ті контроль знань з теми «Сталий розвиток та збалансоване природокористування»-2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|