(70 год. 2 год. на тиждень, з них 6 годин - резервні)
|
№ п/п |
Дата |
Тема уроку |
Дослідження, проекти |
4 |
ВСТУП |
|||
|
1 |
|
Тварина - живий організм. |
|
|
2 |
|
Тварини та їх життєдіяльність. Будова тварин: клітини і тканини. |
|
|
3 |
|
Органи та системи органів тваринних організмів. |
Демонстрування: опудал, вологих препаратів, колекцій зображень ( у тому числі електронних) тварин |
|
4 |
|
Основні відмінності тварин від рослин та грибів. |
|
28 |
РОЗДІЛ І . РІЗНОМАНІТНІСТЬ ТВАРИН |
|||
16 |
ТЕМА 1. БЕЗХРЕБЕТНІ |
|||
|
5 |
|
Поняття про класифікацію тварин. |
|
|
6 |
|
Різноманітність тварин та їх поширення. |
|
|
7 |
|
Кишковопорожнинні. Гідроїдні поліпи. Особливості та різноманітність .Роль у природі та значення в житті людини. |
|
|
8 |
|
Жалкі, їх різноманітність та значення.
|
Міні-проект (за вибором) Як утворюються коралові острови? |
|
9 |
|
Кільчасті черви . Особливості їх будови та життєдіяльності.
|
Лабораторне дослідження: Зовнішня будова та рух кільчастих червів (на прикладі дощового черв’яка або трубочника) |
|
10 |
|
Різноманітність кільчастих черв та значення. |
|
|
11 |
|
Членистоногі. |
|
|
12 |
|
Ракоподібні. |
|
|
13 |
|
Павукоподібні. |
|
|
14 |
|
Комахи. Визначальні ознаки будови, біологічні особливості, середовища існування. |
|
|
15 |
|
Комахи. Типи розвитку комах з неповним перетворенням. |
|
|
16 |
|
Комахи . Типи розвитку комах з повним перетворенням.
|
Практична робота№1 : «Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у комах.» |
|
17 |
|
Молюски.
|
Лабораторні дослідження: Будова мушлі черевоногих та двостулкових молюсків. |
|
18 |
|
Різноманітність молюсків, роль у природі та значення в житті людини.
|
Міні-проект (за вибором) Як утворюються перлини? |
|
19 |
|
Паразитизм. Паразитичні безхребетні тварини. |
|
|
20 |
|
Паразитичні черви та членистоногі. |
|
1 |
21 |
|
Узагальнення і систематизація знань з тем: «Вступ», «Безхребетні». |
|
12 |
ТЕМА 2. ХОРДОВІ |
|||
|
22 |
|
Хордові, їх особливості та різноманітність. |
|
|
23 |
|
Риби. Їх особливості. |
|
|
24 |
|
Класифікація та різноманітність риб. |
|
|
25 |
|
Амфібії. |
|
|
26 |
|
Рептилії. Особливості існування, різноманітність. |
|
1 |
27 |
|
Підсумкова контрольна робота за І семестр |
|
|
28 |
|
Птахи. |
|
|
29 |
|
Різноманітність птахів. |
|
|
30 |
|
Основні групи птахів, їхнє значення та охорона.
|
Практична робота№2 Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у птахів. |
|
31 |
|
Ссавці. |
Міні проект ( за вибором) Зуби ссавців. |
|
32 |
|
Різноманітність ссавців: першозвірі та нижчі звірі. |
|
|
33 |
|
Різноманітність плацентарних ссавців: хижі, ластоногі. |
|
|
34 |
|
Різноманітність плацентарних ссавців: китоподібні, примати. |
Практична робота№3 Визначення особливостей зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування. |
17 |
РОЗДІЛ ІІ. ПРОЦЕСИ ЖИТТТЄДІЯЛЬНОСТІ ТВАРИН |
|||
|
35 |
|
Особливості обміну речовин гетеротрофного організму. Живлення . |
|
|
36 |
|
Травлення. |
|
|
37 |
|
Дихання та газообмін у тварин. Органи дихання, їх різноманітність та функції. Значення процесів дихання для вивільнення енергії в клітині. |
|
|
38 |
|
Транспорт речовин у тварин. Незамкнена та замкнена кровоносні системи. Кров, її основні функції.
|
Практична робота№4. Порівняння будови кровоносної системи хребетних тварин |
|
39 |
|
Виділення, його значення для організму. Форми виділення у тварин. Органи виділення тварин. |
|
|
40 |
|
Опора. Види скелету. |
|
|
41 |
|
Рух тварин. Значення опорно-рухової системи |
|
|
42 |
|
Практична робота №5 Порівняння будови скелетів хребетних тварин. |
|
|
43 |
|
Покриви тіла тварин, їх різноманітність та функції.
|
Лабораторні дослідження:Вивчення особливостей покривів тіла тварин. |
|
44 |
|
Захист. Пристосування для активного захисту і нападу.
|
Міні-проект (за вибором) 1.Майстерність маскування. 2.Як бачать тварини. 3.Турбота про потомство. 4. Як тварини визначають напрям руху. |
1 |
45 |
|
Узагальнення та систематизація знань з теми «Процеси життєдіяльності тварин(частина1).» |
|
|
46 |
|
Подразливість. Органи чуття їх значення |
Лабораторні дослідження: Вивчення реакцій тварин різних груп у відповідь на подразнення |
|
47 |
|
Регуляція функцій тварин . Нервова система. |
|
|
48 |
|
Практична робота №6. Порівняння будови головного мозку хребетних тварин. |
|
|
49 |
|
Розмноження та його значення. Форми розмноження тварин. Статеві клітини та запліднення. |
|
|
50 |
|
Індивідуальний розвиток тварин. |
|
|
51 |
|
Періоди та тривалість життя тварин. |
|
|
52 |
|
Лабораторні дослідження:Визначення віку тварин (на прикладі двостулкових молюсків і кісткових риб). |
|
1 |
53 |
|
Узагальнення і систематизація знань з теми: «Процеси життєдіяльності тварин». |
|
9 |
РОЗДІЛ ІІІ. ПОВЕДІНКА ТВАРИН |
|||
|
54 |
|
Поведінка тварин , методи її вивчення.
|
Лабораторні дослідження: Спостереження за поведінкою тварин (вид визначається учителем). |
|
55 |
|
Типи поведінкових реакцій. Форми поведінки тварин . Структура поведінкового акту. |
Практична робота №7 Визначення форм поведінки тварин (за відеоматеріалами). |
|
56 |
|
Вроджена і набута поведінка. |
|
|
57 |
|
Елементарна розумова діяльність. |
|
|
58 |
|
Індивідуальна поведінка тварин. |
|
|
59 |
|
Територіальна поведінка тварин. Типи угрупувань тварин за К.Лоренцем. |
|
|
60 |
|
Соціальна поведінка тварин . |
|
|
61 |
|
Комунікація тварин |
|
|
62 |
|
Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення. |
|
1 |
63 |
|
Узагальнення і систематизація знань з теми «Поведінка тварин». |
|
4 |
РОДІЛ ІV. ОРГАНІЗМИ І СЕРЕДОВИЩЕ ІСНУВАННЯ. |
|||
|
64 |
|
Поняття про популяцію, екосистему та чинники середовища. |
|
|
65 |
|
Співіснування організмів в угрупованнях. |
Міні-проект : Як тварини пристосовані до життя в різних умовах. |
|
66 |
|
Ланцюги живлення. Кругообіг речовин і потік енергії в екосистемі. |
|
|
67 |
|
Вплив людини та її діяльності на організми Основи охорони природи. Природоохоронні території. Червона книга України.
|
Міні-проект : Заповідні території України. |
1 |
68 |
|
Підсумкова контрольна робота за ІІ семестр |
|
1 |
69 |
|
Захист міні-проектів. |
|
1 |
70 |
|
Узагальнення і повторення вивченого за рік. Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин - свідчення єдності живої природи |
|