Календарно - тематичне планування уроків біології для 8 класу І семестр. Складено до підручника Л.І.Остапченко,Матяш Н.Ю. за новою програмою з біології для 6-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (оновлена), затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.
Календарно-тематичне планування з біології
для загальноосвітніх навчальних закладів
8 клас
на 2020-2021 н. р.
(70 годин – 2 години на тиждень, із них 4 години – резервних)
Навчальна програма з біології для 6 – 9 класів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Підручник: Матяш Н .Ю. Біологія: підручник для 8-х класів загальноосвітніх навчальних закладів /.- К.: Генеза, 2016. – 286 ст., іл.
За рік |
|||
|
I семестр |
II семестр |
Всього за рік |
Контрольні роботи |
1 |
1 |
2 |
Тематичний контроль |
3 |
4 |
7 |
Лабораторна робота |
___ |
1 |
1 |
Лабораторних досліджень |
4 |
7 |
11 |
Дослідницьких практикумів |
2 |
3 |
5 |
Проектів |
2 |
3 |
5 |
Календарно-тематичне планування
Біологія 8 клас
на 2020-2021 н. р.
(70 годин – 2 години на тиждень, із них 4 години – резервних)
№ п/п |
Теми уроків |
Лабораторні роботи, дослідження, проекти |
Д/з |
Дата |
|
Вступ (2 год.) |
|||||
1 |
Первинний інструктаж з ТБ під час занять з біології. Біосоціальна природа людини. Науки, що вивчають людину. Методи дослідження організму людини. |
|
§4 , завд. ст.. 24 |
|
|
2 |
Значення знань про людину для збереження її здоров’я. |
|
|
|
|
ТЕМА 1. ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ ЯК БІОЛОГІЧНА СИСТЕМА ( 7 год) |
|||||
3 |
Організм людини як біологічна система. Різноманітність клітин організму людини |
|
§1 завд. ст.7 |
|
|
4 |
Тканини. Органи. Фізіологічні системи
|
Лабораторне дослідження 1: Ознайомлення з препаратами тканин людини |
§2 завд. ст.7-9 § 3 завд. ст.13-17 |
|
|
5 |
Поняття про механізми регуляції. |
|
§3 завд. ст..17 -18 |
|
|
6 |
Нервова регуляція. Нейрон. Рефлекс. Рефлекторна дуга. |
|
§3 робота зі схемами |
|
|
7 |
Гуморальна регуляція. Поняття про гормони. |
|
Опрацювати конспект , завд. ст..281-283 |
|
|
8 |
Імунна регуляція. |
|
|
|
|
9 |
Узагальнення та систематизація знань з теми: « Вступ. Організм людини , як біологічна система». (тестова письмова робота) |
|
Повторити §1-3 |
|
|
ТЕМА 2. ОПОРА ТА РУХ ( 6 год) |
|||||
10 |
Значення опорно-рухової системи, її будова та функції.. Кістки, хрящі. З’єднання кісток.
|
Лабораторні дослідження 2 Мікроскопічної будови кісткової, хрящової та м’язової тканин; |
§28, §29 завд. ст.143- 146 |
|
|
11 |
Огляд будови скелета |
|
§30 завд. ст.151 |
|
|
12 |
Функції і будова скелетних м’язів Основні групи скелетних м’язів. |
|
§31 завд. ст.156 |
|
|
13 |
Робота м’язів. Втома м’язів |
Лабораторні дослідження3: Розвитку втоми при статичному і динамічному навантаженні; впливу ритму і навантаження на розвиток втоми. |
§32 завд. ст.159, |
|
|
14 |
Розвиток опорно-рухової системи людини з віком. Надання першої допомоги при ушкодженнях опорно-рухової системи. Профілактика порушень опорно-рухової системи. |
Проект: «Гіподинамія- ворог сучасної людини. Рухова активність - основа фізичного здоров’я |
§33 завд. ст.162 підготувати проект |
|
|
15 |
Проект (за вибором) Гіподинамія – ворог сучасної людини Рухова активність - основа фізичного здоров’я |
|
Повторити §28-33 |
|
|
ТЕМА 3. ОБМІН РЕЧОВИН ТА ПЕРЕТВОРЕННЯ ЕНЕРГІЇ В ОРГАНІЗМІ ЛЮДИНИ (3 год +1 год резервна) |
|||||
16 |
Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини – основна властивість живого. |
|
§5завд. ст.29 |
|
|
17 |
Харчування та обмін речовин.
|
.Дослідницький практикум№1. Самоспостереження за співвідношенням ваги і росту тіла. |
§6 завд. ст.33, завд. ст. 284 |
|
|
18 |
Їжа та її компоненти. Склад харчових продуктів. Значення компонентів харчових продуктів. Харчові та енергетичні потреби людини. |
Проект Збалансоване харчування. |
§7 завд. ст. 39 Підготовка до т/к повторити §1-3, 28-33 |
|
|
19 |
Контрольна робота №1з теми: « Опора та рух. Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини» ( тестові завдання ) |
|
повторити §1-3, 28-33 Знайти цікаву інформацію про травлення |
|
|
ТЕМА 4. ТРАВЛЕННЯ (5 год) |
|||||
20 |
Значення травлення. Система органів травлення. |
|
§ 8 зав.ст. 43 |
|
|
21 |
Процес травлення: ковтання, перистальтика, всмоктування. Процес травлення у ротовій порожнині
|
Лабораторні дослідження 4: Зовнішньої будови зубів (за муляжами, моделями) |
§ 9 завд. ст. 48
|
|
|
22 |
Процес травлення в шлунку і кишечнику. |
Дослідницький практикум №2 Дія ферментів слини на крохмаль. |
§10 завд. ст.53 |
|
|
23 |
Регуляція травлення. |
|
§11 завд. ст.57 |
|
|
24 |
Харчові розлади та їх запобігання. |
. |
§12 завд. ст.61 |
|
|
ТЕМА 5. ДИХАННЯ ( 5 год) |
|||||
25 |
Значення дихання. Система органів дихання. |
|
§13 завд. ст.68 |
|
|
26 |
Газообмін у легенях і тканинах. |
|
§14 завд. ст. 72 |
|
|
27 |
Дихальні рухи. Нейрогуморальна регуляція дихальних рухів. |
|
§15. завд. ст. 77 |
|
|
28 |
Профілактика захворювань дихальної системи. |
|
§16.завд. ст.82 |
|
|
29 |
Узагальнення та систематизація знань з теми: «Травлення. Дихання» |
|
Повторити § 8-12, 13-16 |
|
|
ТЕМА 6. ТРАНСПОРТ РЕЧОВИН (7 год + 2 год резервні) |
|||||
30 |
Внутрішнє середовище організму. Поняття про гомеостаз. Кров, її склад та функції. Лімфа |
. |
§17 ст 84 |
|
|
31 |
Еритроцити. Групи крові та переливання крові. |
|
§18 завд. ст.92 |
|
|