КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
УРОКІВ КУРСУ «ЕТИКА»
у 5-му класі
За модельною навчальною програмою «Етика. 5–6 класи» для закладів
загальної середньої освіти (автори Ашортія Є.Д., Бакка Т.В., Желіба О.В., Козіна Л.Є., МелещенкоТ.В., Щупак І.Я.)
рекомендованою Міністерством освіти і науки України
(наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)
№ уроку |
ТЕМА |
Дата |
1 |
ВСТУП. Походження «етики». Мораль і моральні цінності. Людські чесноти. Моральні взаємини й спілкування людей |
|
|
РОЗДІЛ 1 |
|
|
Моральні норми |
|
2 |
Індивідуальність та унікальність людини. Формування особистості. |
|
3 |
Цінність людського життя. Правила. |
|
4 |
Моральні норми та принципи. |
|
5 |
Вчинок та його наслідки. Відповідальність за вчинки. |
|
6 |
Повага до людини, як основа етики. «Золоте правило» моралі. |
|
7 |
Морально-культурні надбання суспільства. Патріотизм. |
|
8 |
Узагальнення з теми: «Моральні норми». Діагностичне оцінювання. |
|
|
РОЗДІЛ 2 |
|
|
Людські чесноти |
|
9 |
Гідність людини. Людські чесноти. Роль світогляду в становленні особистості. Роль чеснот у житті людини. |
|
10 |
Доброчесність, стриманість, терплячість. |
|
11 |
Доброзичливість. Емпатія. |
|
12 |
Старанність. |
|
13 |
Щедрість. |
|
14 |
Ввічливість. |
|
15 |
Узагальнення з теми: «Людські чесноти». Діагностичне оцінювання. |
|
|
РОЗДІЛ 2 |
|
|
Людина серед людей |
|
16 |
Цінність довіри. |
|
17 |
Родинне коло. Права та обов’язки в родині. |
|
18 |
Дружба й товаришування. |
|
19 |
Людина в колективі. |
|
20 |
Етикет. Шкільна етика. Зовнішній вигляд людини як повідомлення. |
|
21 |
Поведінка в громадських місцях. |
|
22 |
Толерантність у взаємодії з іншими. |
|
23 |
Конфлікт. Шляхи розв’язання конфліктів. |
|
24 |
Узагальнення з теми: «Людина серед людей». Діагностична робота. |
|
|
РОЗДІЛ 3 |
|
|
Спілкування у житті людей |
|
25 |
Спілкування та його роль у житті людини. Вплив спілкування на здоров’я, безпеку і добробут. |
|
26 |
Вербальне та невербальне спілкування. |
|
27 |
Культура спілкування. Конструктивна комунікація. Спілкування в групі. Активне слухання. |
|
28 |
Безпечне та відповідальне спілкування. Долання бар’єрів слухання. |
|
29 |
Дистанційне спілкування. Особливості та ризики віртуального спілкування. |
|
30 |
Агресивність у спілкуванні. Наслідки та протистояння. Булінг та кібербулінг: прояви, запобігання та протидія. |
|
31 |
Узагальнення з теми: «Спілкування». Діагностична робота. |
|
32 |
ПІДСУМКОВИЙ УРОК. Подорож країною Етики. |
|