Календарно-тематичне планування
з фізики
на 2024-2025 навчальний рік
для 9 класу
вчителя
ФІЗИКА 9 КЛАС
105 годин (3 год на тиждень)
Програма: ФIЗИКА 7-9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів
Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Підручник: Фізика : підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. / [В. Г. Бар’яхтар, С. О. Довгий, Ф. Я. Божинова, О. О. Кірюхіна]; за ред. В. Г. Бар’яхтара, С. О. Довгого. - Харків : Вид-во «Ранок», 2017. - 272 с.
№ уроку |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
ПОВТОРЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ |
|||
1 |
|
Теплові явища |
Повторити навчальний матеріал з теми |
2 |
|
Електричний струм |
Повторити навчальний матеріал з теми |
3 |
|
Діагностична контрольна робота |
|
Розділ 1. МАГНІТНІ ЯВИЩА (15 год) |
|||
4 |
|
Магнітні явища. Постійні магніти, взаємодія магнітів. Дослід Ерстеда. Магнітне поле.
|
Пояснює досліди Ерстеда. Розуміє механізм магнітної взаємодії; матеріальність магнітного поля. Оцінює роль видатних учених у розвитку знань про електромагнетизм. |
5 |
|
Індукція магнітного поля. Магнітне поле Землі. Демонстрації 1. Конфігурації магнітних полів. 2. Магнітне поле Землі. |
Графічно зображає магнітне поле. Визначає напрямок індукції магнітного поля. Знає прояви магнітного поля Землі.
|
6 |
|
Магнітне поле струму. Правило свердлика |
Графічно зображає магнітне поле. Визначає напрямок індукції магнітного поля. |
7 |
|
Дія магнітного поля на провідник зі струмом. Сила Ампера. Демонстрації 1. Дія магнітного поля на провідник зі струмом. |
Володіє поняттям, формулює визначення індукції магнітного поля та її одиниці. Визначає напрямок сили Ампера. |
8 |
|
Сила Ампера. Розв'язування задач. |
Застосовує формулу сили Ампера під час розв’язування задач різних типів. Визначає напрямок сили Ампера. |
9 |
|
Магнітні властивості речовин та їх застосування. Гіпотеза Ампера. Магнітна левітація. |
Розуміє гіпотезу Ампера. Оцінює роль видатних учених у розвитку знань про електромагнетизм. Розуміє механізм магнітної левітації. |
10 |
|
Електромагніти та їх застосування. Демонстрації 1. Електромагніт. |
Пояснює принцип дії електромагніту. |
11 |
|
Електромагніти. Розв'язування задач. |
Пояснює принцип дії електромагніту. |
12 |
|
Лабораторна робота № 1. Складання та випробування електромагніту. |
Складає електромагніт. |
13 |
|
Електродвигуни. Електровимірювальні прилади. Гучномовець Демонстрації 1. Електродвигун |
Пояснює принцип дії електродвигуна, електровимірювальних приладів. |
14 |
|
Досліди Фарадея. Явище електромагнітної індукції. Індукційний електричний струм. Демонстрації 1. Явище електромагнітної індукції 2. Генератори індукційного струму |
Пояснює досліди Фарадея. Розуміє механізм електромагнітної індукції. Визначає напрямок індукційного струму. Оцінює переваги та недоліки розвитку різних напрямків електроенергетики |
15 |
|
Явище електромагнітної індукції. Розв'язування задач. |
Розуміє механізм електромагнітної індукції. |
16 |
|
Лабораторна робота № 2. Спостереження явища електромагнітної індукції. |
|
17 |
|
Явище електромагнітної індукції. Розв'язування задач. |
Визначає напрямок індукційного струму. |
18 |
|
Магнітні явища. Розв'язування задач. |
|
19 |
|
Контрольна робота № 1 Магнітні явища. |
|
Розділ 2. СВІТЛОВІ ЯВИЩА (17 год) |
|||
20 |
|
Світлові явища. Швидкість поширення світла. Демонстрації 1. Прямолінійне поширення світла. |
Розуміє поняття точкового джерела світла. Усвідомлює значення світла для життя на Землі та в побуті. |
21 |
|
Світловий промінь. Закон прямолінійного поширення світла. Сонячне та місячне затемнення. |
Розуміє поняття світлового променю. Формулює закон прямолінійного поширення світла. Пояснює причини затемнень. |
22 |
|
Закон прямолінійного поширення світла. Розв'язування задач. |
Застосовує закон прямолінійного поширення світла під час розв’язування задач різних типів. |
23 |
|
Відбивання світла. Закон відбивання світла. Плоске дзеркало. Демонстрації 1. Відбивання світла. |
Формулює закон відбивання світла; указує хід променів під час побудови зображень, отриманих за допомогою плоского дзеркала. |
24 |
|
Закон відбивання світла. Розв'язування задач. Демонстрації 1. Зображення у плоскому дзеркалі. |
Застосовує закон відбивання світла під час розв’язування задач різних типів; указує хід променів під час побудови зображень, отриманих за допомогою плоского дзеркала. |
25 |
|
Лабораторна робота № 3. Дослідження відбивання світла за допомогою плоского дзеркала. |
Застосовує закон відбивання світла під час під час виконання лабораторних робіт. |
26 |
|
Заломлення світла на межі поділу двох середовищ. Закон заломлення світла. Демонстрації 1. Заломлення світла. |
Формулює закон заломлення світла, визначення показника заломлення світла. |
27 |
|
Закон заломлення світла. Розв'язування задач. |
Застосовує закон заломлення світла під час розв’язування задач різних типів. |
28 |
|
Лабораторна робота № 4. Дослідження заломлення світла. |
Застосовує закон заломлення світла під час під час виконання лабораторних робіт. |
29 |
|
Розкладання білого світла на кольори. Утворення кольорів. Демонстрації 1. Розкладання білого світла за допомогою призми. |
Розуміє спектральний склад білого світла, причини різнобарв’я. |
30 |
|
Лінзи. Оптична сила й фокусна відстань лінзи. Демонстрації 1. Хід променів у лінзах. 2. Утворення зображень за допомогою лінзи. |
Розуміє поняття тонкої лінзи; формулює визначення фокусної відстані, оптичної сили лінзи; одиниці оптичної сили та фокусної відстані лінзи. |
31 |
|
Отримання зображень за допомогою лінзи. Формула тонкої лінзи. Найпростіші оптичні прилади Демонстрації 1. Будова та дія оптичних приладів |
Указує хід променів під час побудови зображень, отриманих за допомогою тонкої лінзи. Розуміє принцип дії найпростіших оптичних приладів |
32 |
|
Лінзи. Розв'язування задач. |
Застосовує формулу тонкої лінзи під час розв’язування задач різних типів. |
33 |
|
Лабораторна робота № 5. Визначення фокусної відстані та оптичної сили тонкої лінзи. |
Вимірює фокусну відстань та визначає оптичну силу лінзи. |
34 |
|
Око як оптичний прилад. Зір і бачення. Вади зору та їх корекція. Окуляри Демонстрації 1. Модель ока. 2. Інерція зору. |
Розуміє вади зору, способи їхньої корекції, методи профілактики захворювань органів зору. Усвідомлює значення гігієни зору та профілактики його вад. |
35 |
|
Світлові явища. Розв'язування задач. |
Застосовує закони поширення, відбивання та заломлення світла під час розв’язування задач різних типів. |
36 |
|
Контрольна робота № 2 Світлові явища. |
|
Розділ 3. МЕХАНІЧНІ ТА ЕЛЕКТРОМАГНІТНІ ХВИЛІ (8 год) |
|||
37 |
|
Виникнення та поширення механічних хвиль. Демонстрації 1. Поширення механічних коливань у пружному середовищі. |
Розуміє поняття хвильового процесу, умови утворення механічних хвиль
|
38 |
|
Звукові хвилі. Швидкість поширення звуку, довжина і частота звукової хвилі. Гучність звуку та висота тону. Інфразвук та ультразвук. Демонстрації 1. Залежність гучності звуку від амплітуди коливань. 2. Залежність висоти тону від частоти коливань. |
Формулює визначення довжини і частоти хвилі, гучності звуку та висоти тону. Порівнює властивості звукових хвиль різних частот. Оцінює вплив вібрацій і шумів на живі організми. |
39 |
|
Лабораторна робота № 6 «Дослідження звукових коливань різноманітних джерел звуку за допомогою сучасних цифрових засобів» |
Порівнює властивості звукових хвиль різних частот. |
40 |
|
Електромагнітне поле й електромагнітні хвилі. Демонстрації 1. Випромінювання і поглинання електромагнітних хвиль. |
Розуміє умови утворення електромагнітних хвиль.Використовує формули взаємозв’язку довжини, частоти й швидкості поширення хвилі, швидкості поширення хвилі для розв’язування задач різних типів. |
41 |
|
Шкала електромагнітних хвиль. Демонстрації 1. Шкала електромагнітних хвиль. |
Знає залежність властивостей електромагнітних хвиль від частоти.
|
42 |
|
Фізичні основи сучасних бездротових засобів зв'язку та комунікацій. |
Знає фізичні основи сучасних бездротових засобів зв’язку та комунікацій. Пояснює значення сучасних засобів зв’язку та комунікацій. |
43 |
|
Механічні та електромагнітні хвилі. Розв'язування задач. |
Використовує формули взаємозв’язку довжини, частоти й швидкості поширення хвилі, швидкості поширення хвилі для розв’язування задач різних типів. |
44 |
|
Контрольна робота № 3. Механічні та електромагнітні хвилі |
|
Розділ 4. ФІЗИКА АТОМА ТА АТОМНОГО ЯДРА. ФІЗИЧНІ ОСНОВИ АТОМНОЇ ЕНЕРГЕТИКИ (12 год) |
|||
45 |
|
Сучасна модель атома. Досліди Резерфорда. Протонно-нейтронна модель ядра атома. Ядерні сили. Ізотопи. Демонстрації 1. Модель досліду Резерфорда. 2. Модель атома. Модель ядра атома. |
Знає сучасні моделі атома та ядра; поняття ізотопу. Описує досліди Резерфорда. |
46 |
|
Радіоактивність. Радіоактивні випромінювання. |
Знає поняття радіоактивності. Оцінює ефективність методів захисту від впливу радіоактивного випромінювання. |
47 |
|
Активність радіоактивної речовини. Використання ізотопів. |
Знає поняття періоду піврозпаду й активності радіонукліда. |
48 |
|
Радіоактивні випромінювання. Розв'язування задач. |
Знає поняття радіоактивності. Знає поняття періоду піврозпаду й активності радіонукліда. |
49 |
|
Радіоактивні випромінювання. Розв'язування задач. |
Знає поняття радіоактивності. Знає поняття періоду піврозпаду й активності радіонукліда. |
50 |
|
Йонізаційна дія радіоактивного випромінювання. Природний радіоактивний фон. Дозиметри. Демонстрації 1. Принцип дії лічильника йонізаційних частинок. 2. Дозиметри (за наявності). |
Описує йонізаційну дію радіоактивного випромінювання. Знає про вплив радіоактивного випромінювання на живі організми. Оцінює ефективність методів захисту від впливу радіоактивного випромінювання. Користується дозиметром (за наявності). |
51 |
|
Радіоактивні випромінювання. Розв'язування задач. |
Знає поняття радіоактивності. Знає поняття періоду піврозпаду й активності радіонукліда. |
52 |
|
Ланцюгова ядерна реакція. Ядерний реактор. Термоядерні реакції. Енергія Сонця й зір.
|
Знає поняття ядерної та термоядерної реакцій. Розуміє механізм ланцюгових ядерних реакцій; принцип дії ядерного реактора; механізми ядерних процесів у Сонця й зір. Усвідомлює можливості використання термоядерного синтезу. |
53 |
|
Ланцюгова ядерна реакція. Термоядерні реакції. Розв'язування задач. |
Знає поняття ядерної та термоядерної реакцій. Розуміє механізм ланцюгових ядерних реакцій. |
54 |
|
Атомні електростанції. Атомна енергетика України. Екологічні проблеми атомної енергетики. |
Усвідомлює переваги, недоліки і перспективи розвитку атомної енергетики; оцінює доцільність використання атомної енергетики та її вплив на екологію. Використовує набуті знання для безпечної життєдіяльності. |
55 |
|
Фізика атома та атомного ядра. Розв'язування задач |
|
56 |
|
Контрольна робота № 4 Фізика атома та атомного ядра. Фізичні основи атомної енергетики. |
|
Розділ 5. РУХ І ВЗАЄМОДІЯ. ЗАКОНИ ЗБЕРЕЖЕННЯ ( 34 год + 2 год резерв) |
|||
Частина 1. Кінематика прямолінійного рівноприскореного руху. Закони Ньютона. Застосування законів динаміки (21год + 2 год резерв) |
|||
57 |
|
Рівноприскорений рух. Прискорення. Демонстрації 1. Рівноприскорений рух. |
Знає характеристики і властивості рівноприскореного руху; поняття прискорення. |
58 |
|
Рівноприскорений рух. Розв'язування задач. |
Застосовує набуті знання, формулу прискорення, рівняння прямолінійного рівноприскореного руху в процесі розв’язування фізичних задач. |
59 |
|
Переміщення під час рівноприскореного прямолінійного руху. Рівняння координати |
Знає характеристики і властивості рівноприскореного руху, поняття переміщення |
60 |
|
Графіки прямолінійного рівноприскореного руху. |
Будує графіки залежності швидкості та переміщення від часу для прямолінійного рівноприскореного руху. |
61 |
|
Графіки прямолінійного рівноприскореного руху. Розв'язування задач. |
Будує графіки залежності швидкості та переміщення від часу для прямолінійного рівноприскореного руху. |
62 |
|
Інерціальні системи відліку. Перший закон Ньютона. Демонстрації 1. Явище інерції. |
Знає поняття інерціальної системи відліку, перший закон Ньютона. |
63 |
|
Другий закон Ньютона. |
Знає другий закон Ньютона. |
64 |
|
Другий закон Ньютона. Розв'язування задач. |
Вміє знаходити прискорення, силу та масу із другого закону Ньютона |
65 |
|
Другий закон Ньютона. Розв'язування задач. |
Вміє знаходити прискорення, силу та масу із другого закону Ньютона |
66 |
|
Третій закон Ньютона. Демонстрації 1. Взаємодія тіл. |
Знає третій закон Ньютона. Застосовує набуті знання. Оцінює роль законів Ньютона у розвитку фізичного знання. |
67 |
|
Закон всесвітнього тяжіння. Прискорення вільного падіння. |
Знає закон всесвітнього тяжіння; поняття прискорення вільного падіння. |
68 |
|
Закон всесвітнього тяжіння. Прискорення вільного падіння. Розв'язування задач. |
Знає закон всесвітнього тяжіння; поняття прискорення вільного падіння. |
69 |
|
Закон всесвітнього тяжіння. Прискорення вільного падіння. Розв'язування задач. |
Застосовує набуті знання. |
70 |
|
Рух тіла під дією сили тяжіння. Демонстрації 1. Падіння тіл у повітрі та розрідженому просторі. |
Застосовує набуті знання. |
71 |
|
Рух тіла під дією сили тяжіння. Розв'язування задач. |
Застосовує набуті знання. |
72 |
|
Рух тіла під дією сили тяжіння. Розв'язування задач. |
Застосовує набуті знання. |
73 |
|
Рух тіла під дією кількох сил. Демонстрації 1. Рух тіл під дією кількох сил. |
Характеризує рух тіла під дією кількох сил у вертикальному напрямку. |
74 |
|
Рух тіла під дією кількох сил. Розв'язування задач. |
Застосовує закони Ньютона в процесі розв’язування фізичних задач різних типів. |
75 |
|
Рух тіла під дією кількох сил. Розв'язування задач. |
Застосовує закони Ньютона в процесі розв’язування фізичних задач різних типів. |
76 |
|
Кінематика прямолінійного рівноприскореного руху. Закони Ньютона. Застосування законів динаміки. |
Застосовує закони Ньютона в процесі розв’язування фізичних задач різних типів. |
77 |
|
Контрольна робота № 5. Кінематика прямолінійного рівноприскореного руху. Застосування законів динаміки |
Застосовує набуті знання. |
Частина 2. Закони збереження (15 год ) |
|||
78 |
|
Взаємодія тіл. Імпульс. Закон збереження імпульсу. Демонстрації 1. Взаємодія тіл. |
Знає поняття імпульсу тіла; закон збереження імпульсу. Застосовує формули імпульсу тіла, закон збереження імпульсу. |
79 |
|
Закон збереження імпульсу. Розв'язування задач. |
Застосовує закон збереження імпульсу в процесі розв’язування фізичних задач різних типів. |
80 |
|
Закон збереження імпульсу. Розв'язування задач. |
Застосовує закон збереження імпульсу в процесі розв’язування фізичних задач різних типів. |
81 |
|
Реактивний рух. Фізичні основи ракетної техніки. Досягнення космонавтики. Демонстрації 1. Реактивний рух. |
Застосовує закон збереження імпульсу в процесі розв’язування фізичних задач різних типів. |
82 |
|
Реактивний рух. Розв'язування задач. |
Застосовує закон збереження імпульсу в процесі розв’язування фізичних задач різних типів. Оцінює досягнення людства та внесок України в освоєння космосу |
83 |
|
Застосування законів збереження енергії й імпульсу в механічних явищах. Демонстрації 1. Закони збереження. |
Знає універсальний характер законів збереження в природі |
84 |
|
Застосування законів збереження енергії й імпульсу в механічних явищах. Розв'язування задач. |
Застосовує закони збереження механічної енергії та імпульсу в процесі розв’язування фізичних задач різних типів. |
85 |
|
Застосування законів збереження енергії й імпульсу в механічних явищах. Розв'язування задач. |
Застосовує закони збереження механічної енергії та імпульсу в процесі розв’язування фізичних задач різних типів. |
86 |
|
Застосування законів збереження енергії й імпульсу в механічних явищах. Розв'язування задач. |
Застосовує закони збереження механічної енергії та імпульсу в процесі розв’язування фізичних задач різних типів. |
87 |
|
Лабораторна робота № 7. Вивчення закону збереження механічної енергії. |
Застосовує закони збереження механічної енергії в процесі виконання лабораторної роботи. |
88 |
|
Фундаментальні взаємодії в природі. Межі застосування фізичних законів і теорій. Фундаментальний характер законів збереження.
|
Наводить приклади застосування фізичних знань у сфері матеріальної й духовної культури; прояви і наслідки фундаментальних взаємодій, універсальний характер законів збереження в природі. Оцінює фундаментальний характер законів збереження. Обґрунтовує органічну єдність людини та природи. |
89 |
|
Прояви законів збереження в теплових, електромагнітних, ядерних явищах. Демонстрації 1. Закони збереження. |
Наводить приклади основних законів і закономірностей, що характеризують механічний рух і взаємодію, тепловий рух, взаємодію електрично заряджених тіл. Застосовує закони збереження механічної енергії в процесі розв’язування фізичних задач різних типів. |
90 |
|
Закони збереження. Розв'язування задач. |
Застосовує закони збереження для пояснення фізичних явищ і процесів. Оцінює межі застосування класичної механіки, фізичних законів і теорій. |
91 |
|
Контрольна робота № 6. Закони збереження |
Застосовує набуті знання. |
92 |
|
Еволюція фізичної картини світу. Вплив фізики на суспільний розвиток та науково-технічний прогрес. |
Усвідомлює історію розвитку фізичної картини світу; роль фізики як фундамен-тальної науки сучасного природознавства; сучасну фізичну картину світу. |
ФІЗИКА Й ЕКОЛОГІЯ. Захист навчальних проектів (5+4 години) |
|||
93 |
|
Фізика і проблеми безпеки життєдіяльності людини. |
Знає фізичні параметри забрудненості довкілля |
94 |
|
Фізичні основи бережливого природокористування та збереження енергії. |
Визначає фізичні параметри безпечної життєдіяльності людини за довідниковими джерелами |
95 |
|
Альтернативні джерела енергії. |
Знає фізико-технічні основи роботи засобів попередження та очищення довкілля від викидів; фізичні основи безпечної енергетики. |
96
|
|
Сучасні проблеми екології та енергетики в Україні та світі.
|
Усвідомлює необхідність екологічно виваженого використання досягнень сучасної фізики для суспільного розвитку, вплив цього процесу на життя та майбутнє існування людей на Землі; причинно-наслідкові зв’язки у взаємодії людини, суспільства і природи |
97 |
|
Захист навчальних проектів. |
|
98 |
|
Захист навчальних проектів. |
|
99 |
|
Захист навчальних проектів. |
|
100 |
|
Захист навчальних проектів. |
|
101 |
|
Фізика й екологія. Тематичне оцінювання |
|
ПОВТОРЕННЯ (5+4 години) |
|||
102 |
|
Повторення розділу 1 «Магнітні явища» |
|
103 |
|
Повторення розділу 2 «Світлові явища» |
|
104 |
|
Повторення розділів 3 «Механічні та електромагнітні хвилі» та 4 «Фізика атома та атомного ядра» |
|
105 |
|
Повторення розділу 5 «Рух і взаємодія. Закони збереження» |
|