Календарно тематичне планування з географії 6 клас Бойко 2020

Про матеріал
Календарно тематичне планування з географії 6-го класу. (Бойко 2020) За новими стандартами.
Перегляд файлу

«ПОГОДЖЕНО»

Заступник директора з НВР

______________   ________

«____»_____________2021р.

 

Календарно-тематичне планування з Географії

для учнів 6 класу

 на 2021-2022  н.р.

вчителя географії

___________________

 

Календарно-тематичне планування  складено відповідно  програмі

«Географія 6 клас», затверджена  наказом МОН України від 03.11.2020 №1/11-7812;

Підручник

«Географія»  Бойко В.М., Міхелі С.В.   2020р.

 

(70 годин – 2 години на тиждень)

 

Тема розділу

Кількість запланованих робіт

К-ть годин

Практична робота

дата

Тематичний контроль

дата

Дослідження

дата

Вступ

2

-

 

-

 

1

 

Розділ I. Розвиток географічних знань про землю 

4

 

 

1

 

 

 

Тема1. Уявлення про Землю в давнину

 

 

 

 

 

 

 

Тема2. Відкриття нових земель та навколосвітні подорожі

 

 

 

 

 

 

 

Тема3. Сучасні дослідження

 

 

 

 

 

 

 

РОЗДІЛ ІІ. Земля на плані та карті

12

 

 

1

 

 

 

Тема1. Орієнтування на місцевості

 

 

 

 

 

 

 

Тема2. Способи зображення землі

 

2

 

 

 

 

 

Тема3. Географічні координати

 

 

 

 

 

 

 

РОЗДІЛ  ІІІ. ОБОЛОНКИ ЗЕМЛІ

41

 

 

4

 

 

 

Тема1. Літосфера

 

 

 

 

 

 

 

Тема2. Атмосфера

 

 

 

 

 

 

 

Тема3. Гідросфера

 

 

 

 

 

 

 

Тема4. Біосфера та грунти

 

 

 

 

 

 

 

Тема5. Природні комплекси

 

 

 

 

 

 

 

РОЗДІЛ  ІV. ПЛАНЕТА ЛЮДЕЙ

5

 

 

 

 

 

 

Тема1. Кількість і розміщення населення на Землі

 

 

 

 

 

 

 

Тема2. Держави світу

 

 

 

 

 

 

 

Тема3. Вплив людини на природу

 

 

 

 

 

 

 

Усього

70

 

 

 

 

 

 

 

 

ДАТА

ТЕМА

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ

ПОВТОРЕННЯ

Д/З

Посилання на дистанційний  урок

Демонстрація

Коригування

ВСТУП

Наскрізні змістові лінії: Екологічна безпека та сталий розвиток Усвідомлює дбайливе ставлення до природи, дотримується правил безпечної поведінки в природі. Орієнтує на формування в учнів екологічної свідомості для збереження і захисту довкілля. Здоров’я і безпека Сприяє розвитку інтересу до географічних наук. Громадянська відповідальність Пояснює на конкретних прикладах значення географії для життєдіяльності людини, добираючи інформацію з різних джерел. Сприяє позитивному ставленню до навчання, розвиває здатність спільного розуміння проблеми і толерантне й неупереджене ставлення до інших думок і поглядів. Уміє дискутувати на тему «Що і навіщо вивчати сучасним географам, коли вже все на Землі відкрито?»

  1.  

 

Що вивчає географія

ЗНАТИ:  об’єкти вивчення географії, складові географічної науки.

УМІТИ: обґрунтовати на конкретних прикладах значення  географії для життєдіяльності людини.

 

Параграф 1, ст.8-11

Прочитати,вивчити поняття. Знайти відомості про одну з галузей географії (гідрологія, кліматологія, географія населення тощо).

 

 

 

  1.  

 

Географічні досліждення

Дослідження. Спостереження за змінами в природі

ЗНАТИ: основні джерела географічних знань та методи географічних досліджень.

УМІТИ: користуватися методами географічних досліджень; організовувати власні дослідження

 

Параграф 2,ст.12-15

Розпочати проведення регулярних спостережень за погодою.

 

 

 

РОЗДІЛ І. Розвиток географічних  знань про Землю                

Наскрізні змістові лінії: Громадянська відповідальність Формує необхідні моральні якості, відстоює свою позицію в дискусії, конструктивно спілкується. Підприємливість та фінансова грамотність Вчиться спільно досягати мети.

  1.  

 

Тема 1. Уявлення про Землю у давнину

Уявлення про Землю в давні часи

ЗНАТИ: особливості зображення Землі на картах у давнину.

УМИТИ: зіставляти карти Ератосфена і Птолемея з сучасною картою; складати короткі повідомлення про пізнання Землі у давнину

 

 

Параграф 3, ст.17-20

 

 

 

  1.  

 

Тема2. Відкриття нових земель та навколосвітні подорожі

Пізнання нових земель

ЗНАТИ: відомих мореплавців та мандрівників  (Марко Поло, Христофора  Колумба, Ф.Магеллана), які здійснили видатнігеографічні відкриття в різні епохи.

УМІТИ: простежувати за картою маршрути мандрівників і дослідників.

 

Параграф 4 ст. 21-23

Позначити на картографічній карті маршрути подорожей.

 

 

 

  1.  

 

Великі географічні відкриття

ЗНАТИ: умови настання доби Великих географічних відкриттів

УМІТИ: робить висновки про значення навколосвітніх подорожей для розширення знань про Землю

 

Параграф 5 ст. 24-27

 

 

 

 

  1.  

 

Навколосвітні експедиції та відкриття материків

ЗНАТИ: хто і коли відкрив Австралію, Антарктиду;

УМІТИ: знаходити на карті море, острів і протоку на честь одного з першовідкривателів.

 

Параграф 6 ст.28-31 Знайти геогр. об’єкти, які названі на честь Дж. Кука, підписати їх на к. к.

 

 

 

  1.  

 

Тема3. Сучасні дослідження

Сучасні географічні  дослідження

 

 

ЗНАТИ: які дослідження проводилися в Антарктиді; як допомагають космічні знімки вивчити Землю;

УМІТИ: указувати маршрут подорожі; показувати пункти на карті Україні або світу;

Повторити

§ 1-7.

Параграф 7 ст.32-36

Підготуватися до підсумково-узагальнюючого уроку

 

 

 

  1.  

 

Узагальнення та систематизація за темами «Вступ» та «Розвиток географічних знань про Землю»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РОЗДІЛ ІІ. Земля на плані та карті

Наскрізні змістові лінії: Здоров’я і безпека Розуміє важливість уміння читати карту, план місцевості та орієнтуватись для власної безпеки і безпеки інших під час подорожей і екскурсій. Виконує тренувальні вправи з використанням рисунків, карт, планів місцевості, що формують навички орієнтуватись на місцевості задля власної безпеки і безпеки інших.

  1.  

 

Тема1. Орієнтування на місцевості

Способи орієнтування на місцевості

ЗНАТИ: що означає орієнтуватися; знати прилади для орієнтування;

УМІТИ: визначати напрямки  на місцевості;

 

§ 8.ст.39-41

 

 

 

  1.  

 

Поняття про азимут

ЗНАТИ: що таке азимут; нові пристрої для орієнтування;

УМІТИ: рухатися за азимутом; вимірювати відстані на місцевості;

 

§9 ст.42-44

 (читати, вивчити основні поняття)

 

 

 

  1.  

 

Тема2. Способи зображення Землі

Способи зображення земної поверхні

ЗНАТИ: зображення Землі;

УМІТИ: зображувати місцевість на площині;

 

§10 ст.45-47

Скласти 5 запитань до тексту параграфа.

 

 

 

  1.  

 

Масштаб Практична робота №1  (оцінювана) «Розв’язування задач використанням різних видів масштабу».

ЗНАТИ: види масштабу;

УМІТИ: виміряти відстань на площині й карті;

Повторити §8-11

§11 ст.48-50

Скласти творче запитання , пов’язане зі способами зображення земної поверхні, обміркувати відповіді до нього

 

 

 

  1.  

 

Абсолютна і відносна висота місцевості

ЗНАТИ: чим відносна висота відрізняється від абсолютної; що означає позначка висоти на плані й карті;

УМІТИ: вимірювати відносну висоту; визначати абсолютну висоту;

 

§12 ст.51-54

 

 

 

  1.  

 

План

ЗНАТИ: як позначаються об’єкти на плані; як визначити на плані південь і північ;

УМІТИ: позначати об’єкти на плані;

 

§13 ст.55-57

 

 

 

  1.  

 

Складання плану місцевості

ЗНАТИ: що таке окомірна зйомка; чим полярна окомірна зйомка відрізняється від маршрутної;

УМІТИ: складати план місцевості; користуватися планом місцевості;

 

§14 ст.58-60

 

 

 

  1.  

 

Географічна карта – образ землі

ЗНАТИ: що спільного й відмінного між планом і географічною картою;

УМІТИ: зображувати на картах різні об’єкти та явища;

 

§15 ст.61-63

Знайти різні види умовних позначень геогр.. карт, намалювати їх у зошиті

 

 

 

  1.  

 

Види географічних карт Практична робота №1  (оцінювана) «Розв’язування задач використанням різних видів масштабу».

ЗНАТИ: які види карт за масштабом розрізняють учені;

УМІТИ: користуватися географічними картами;

Повторити §12-16

§16 ст.64-66

 

 

 

  1.  

 

Тема3. Географічні координати

Градусна сітка на глобусі й карті

ЗНАТИ: що називають меридіанами; який напрямок мають  меридіани на глобусі й  карті;

УМІТИ: користуватися картою півкуль; визначати меридіани;

 

§17 ст.67-68

 

 

 

  1.  

 

Географічні координати Практична робота № 2 (оцінювана). Визначення географічних координат за географічною картою.

ЗНАТИ: яку широту мають екватори;

УМІТИ: визначати географічну довготу міст; визначати географічні координати острова;

 

§18 ст.69-72 підготуватися до практичної роботи Визначити географічні координати деяких столиць країн світу.

 

 

 

  1.  

 

Узагальнення та систематизація за темою «Земля на плані та карті»

ЗНАТИ: основні події, дати.

УМІТИ: систематизувати знання з теми, аргументувати основні події теми.

Повторити

§ 8-18.

 

 

 

 

РОЗДІЛ ІІI. Оболонки землі

Наскрізні змістові лінії: Здоров’я і безпека Аналізує ознаки наближення землетрусу, цунамі, виверження вулкану для власної безпеки та безпеки інших. Громадянська відповідальність Характеризує систему попереджень та алгоритм поведінки під час прояву несприятливих природних явищ. Підприємливість та фінансова грамотність Розуміє переваги і недоліки господарювання людей у районах поширення вулканізму.

  1.  

 

Тема1. Літосфера

Внутрішня будова землі

ЗНАТИ: внутрішню будову Землі; що таке літосфера;

УМІТИ: розказати про мантію землі; показувати на карті півкуль місця, де земна кора має найбільшу потужність,  а де – найменшу;

 

§19 ст.75-77

Розпочати роботу над міні-проектом про унікальні форми рельєфу Землі.

 

 

 

  1.  

 

Літосферні плити

ЗНАТИ: які є докази вертикальних рухів поверхні Землі;

УМІТИ: називати та показувати на карті основні літосферні плити Землі;

 

§20 ст.78-81

Підписати на контурній карті найбільші літосферні плити.

 

 

 

  1.  

 

Землетруси

ЗНАТИ: як виникає землетрус; чим осередок землетрусу відрізняються від його епіцентру;

УМІТИ: користуватися шкалою що визначає силу землетрусу;

 

§21 ст. 82-85

 

 

 

  1.  

 

Вулканізм і вулкани. Гейзери Практична робота № 3 (початок). Позначення на контурній карті  суходолу

ЗНАТИ: терміни «вулканізм, вулкан, гейзер); яку будову має вулкан;

УМІТИ: позначати вулкани та гейзери на карті;

 

§22 ст.86-89 Створити модель вулкана з пластиліну (в розрізі, вулкан у стані спокою та під час виверження).

 

 

 

  1.  

 

Зовнішні процеси, що змінюють земну поверхню

ЗНАТИ: які явища належать до зовнішніх процесів;

УМІТИ: що таке вивітрювання;

 

§23 ст. 90-93

Знайдіть в Інтернеті зображення останців. Які фігури вони можуть утворювати?

 

 

 

  1.  

 

Породи, що складають земну кору

ЗНАТИ: групи порід і мінералів розрізняють за способами утворення;

УМІТИ: називати основні ознаки, за якими материкова земна кора відрізняється від океанічної;

 

§24 ст.94-98

 

 

 

  1.  

 

Рівнини

ЗНАТИ: основні поняття; які форми рельєфу називають рівнинами;

УМІТИ: користуватися фізичною картою;

 

§25 ст.99-102

 

 

 

  1.  

 

Практична робота № 3 (продовження). Позначення на контурній карті рівнин

 

 

Позначити на контурній карті України рівнини. Скласти кросворд, використовуючи назви рівнин.

 

 

 

  1.  

 

Гори

ЗНАТИ: які форми рельєфу називають горами;

УМІТИ: відрізняти гори від рівнин;

 

§26 ст.103-107

 

 

 

  1.  

 

Практична робота № 3 (продовження). Позначення на контурній карті гір

 

 

Позначити на контурній карті України гори.

 

 

 

  1.  

 

Рельєф дна океану

ЗНАТИ: як розрізнити частини океанічного дна;

УМІТИ: визначати нерівності океанічного дна;

 

§27 ст.108-111

 

 

 

  1.  

 

Унікальні форми рельєфу

ЗНАТИ: які об’єкти природи називають унікальними;

УМІТИ: зменшувати вплив людини на поверхню землі;

 

§28 ст. 112-114

 

 

 

  1.  

 

Узагальнення та систематизація за темою «Земля на плані та карті»

ЗНАТИ: основні події, дати.

УМІТИ: систематизувати знання з теми, аргументувати основні події теми.

 

 

 

 

 

  1.  

 

Тема2 Атмосфера

Будова атмосфери

ЗНАТИ: будову атмосферного повітря;

УМІТИ: порівнювати тропосферу і атмосферу;

 

§29 ст. 116- 119

Знайти в Інтернеті інформацію про основні способи вивчення атмосфери

 

 

 

  1.  

 

Добовий хід температури повітря

ЗНАТИ: чому на метеорологічних станціях термометр встановлюють у спеціальній будці;

УМІТИ: визначати температуру;

 

§30 ст. 120-122

 

 

 

  1.  

 

Практична робота №4 (початок). Розв’язування задач на зміну температури повітря

 

 

 

 

 

 

  1.  

 

Річний хід температури повітря. Практична робота № 5 (оцінювана). Складання графіка зміни температури повітря

ЗНАТИ: чому річний хід температури повітря залежить від висоти Сонця над горизонтом;

УМІТИ: вимірювати температуру;

 

§31 ст.123-125

Підготувати повідомлення про температурні рекорди на Землі.

 

 

 

  1.  

 

Освітлення й теплові пояси землі

ЗНАТИ: чому середні річні температури знижуються від екватора до полюсів; в якому тепловому поясі розташована Україна;

УМІТИ: знаходити на карті теплові пояси;

 

§32 ст.126-129

 

 

 

  1.  

 

Атмосферний тиск Практична робота №4 (закінчення). Розв’язування задач на зміну температури повітря й атмосферного тиску з висотою.

ЗНАТИ: чому атмосферний тиск знижується з висотою;

УМІТИ: вимірювати атмосферний тиск;

 

§33 ст.130-133

 

 

 

  1.  

 

Вітер Практична робота № 5 (оцінювана). Складання рози вітрів, її аналіз.

ЗНАТИ: що утворює вітер;

УМІТИ: пояснювати утворення денного бризу;

 

§34 ст.134-137

Користуючись календарем погоди, скласти розу вітрів одного з місяців.

 

 

 

  1.  

 

Вологість повітря

ЗНАТИ: що таке абсолютна й відносна вологість повітря;

УМІТИ: регулювати вологість повітря дома;

 

§35 ст.138-141

 

 

 

 

  1.  

 

Атмосферні опади

ЗНАТИ: утворення атмосферних опадів;

УМІТИ: систематизувати знання з теми;

 

§36 ст.142-145

Скласти діаграму кількості опадів

 

 

 

  1.  

 

Практична робота № 5 (оцінювана). Складання графіка зміни опадів, його аналіз

 

 

 

 

 

 

  1.  

 

Погода

ЗНАТИ: що називають погодою;

УМІТИ: описувати погоду;

 

§37 ст.146-149

Записати в зошит приклади народних прикмет про погоду.

 

 

 

 

  1.  

 

Клімат

ЗНАТИ: що називають кліматом;

УМІТИ: користуватися кліматичними картами;

 

§38 ст.150-153

 

 

 

 

  1.  

 

Кліматичні пояси

ЗНАТИ: особливості кліматичного поясу;

УМІТИ: розрізняти основні та перехідні кліматичні пояси;

 

§39 ст.154-157

 

 

 

 

  1.  

 

Вплив людини на атмосферу

ЗНАТИ: поняття «атмосфера»;

УМІТИ: аналізувати стан повітря у своєму населеному пункті;

 

§40 ст.158-160

 

 

 

 

  1.  

 

Узагальнення та систематизація за темою «Атмосфера»

 

 

 

 

 

 

  1.  

 

Тема3. Гідросфера

Вода на Землі. Світовий океан

ЗНАТИ: поняття «гідросфера»

УМІТИ: називати складники гідросфери;

 

§41 ст.162-166

 

 

 

 

  1.  

 

Властивості вод світового океану

ЗНАТИ: чому вода має солоний гіркуватий смак;

УМІТИ: показувати на фізичній карті світу найсолоніше море;

 

§42ст.167-169

 

 

 

 

  1.  

 

Хвилі

ЗНАТИ: яку роботу виконують хвилі;

УМІТИ: пояснювати утворення вітрових хвиль в океані;

 

§43 ст.170-173

 

 

 

 

  1.  

 

Течії

ЗНАТИ: чим відрізняється рух води в течіях від води у хвилях;

УМІТИ: пояснювати зміни течії;

 

§44 ст.174-176

 

 

 

 

  1.  

 

Життя в океанах та морях

ЗНАТИ: мешканців  океанів та морів;

УМІТИ: охарактеризувати групи морських організмів та умови їхнього існування;

 

§45 ст.177-179

Скласти кросворд за номенклатурою Світового океану

 

 

 

  1.  

 

Океан та людина

ЗНАТИ: які природні багатства морів і океанів людина використовує для своїх потреб;

УМІТИ: уміти відрізняти корисні копалини від некорисних;

 

§46 ст.180-182

Скласти кросворд з десяти питань до теми «Світовий океан».

 

 

 

  1.  

 

Річки

ЗНАТИ:  основні поняття;

УМІТИ: показувати річки на фізичній карті;

 

§47 ст.183-186

 

 

 

  1.  

 

Робота і характер течії річок

 

Практична робота №6 (продовження). Позначення на контурній карті  річок, водоспадів

ЗНАТИ: у чому полягає руйнівна і творча робота річки;

УМІТИ: позначати та знаходити річки на карті;

 

§48 ст.187-191

Підготувати повідомлення про одну з річок України

 

 

 

  1.  

 

Озера

Практична робота №6 (закінченні) Позначення на контурній карті  річок, водоспадів

ЗНАТИ: поняття «озеро»

УМІТИ: позначати та знаходити розера на карті;

 

§49 ст.192-195

 

 

 

 

  1.  

 

Болота

ЗНАТИ: поняття «болото»; як утворюється;

УМІТИ: позначати та знаходити річки на карті;

 

§50 ст.196-199

 

 

 

 

  1.  

 

Штучні потоки та водойми

ЗНАТИ: як утворюють штучні болота;

УМІТИ: відрізняти озера від штучних водойм;

 

 

§51 ст.200-202

Описати (за власним планом) найближчу до школи штучну водойму

 

 

 

  1.  

 

Льодовики  та багаторічна мерзлота

ЗНАТИ: поняття  «льодовик», як він утворюється;

УМІТИ: характеризувати льодовики;

 

§52 ст.203-206

 

 

 

  1.  

 

Підземні води

 

 

Узагальнення та систематизація за темою «Гудросфера»

ЗНАТИ: поняття «підземні води»

УМІТИ: розповідати про підземні води;

 

§53 ст.207-210

Підготувати усне повідомлення «Як економити підземні води?»

 

 

 

  1.  

 

Тема4. Біосфера та грунти

Біосфера

ЗНАТИ: поняття «біосфера, рослинність, тваринний світ»;

УМІТИ: розподіляти на групи;

 

§54 ст.212-216

 

 

 

 

  1.  

 

Грунти

ЗНАТИ: поняття «грунт»

УМІТИ: вберегти грунти від руйнування та виснаження;

 

§55 ст.217-220

Скласти кросворд з назвами різних типів ґрунтів.

 

 

 

  1.  

 

Тема5. Природні комплекси

Природні комплекси

Практична робота № 7. Складання опису одного з природних комплексів своєї місцевості (за типовим планом)

ЗНАТИ: поняття «природний комплекс»

УМІТИ: наводити приклади комплексів своєї місцевості;

 

§56 ст.221- 223

 

 

 

  1.  

 

Географічна оболонка

ЗНАТИ: поняття «географічна оболонка»;

УМІТИ: пояснювати закономірність географічної оболонки;

 

§57 ст.224-226

 

 

 

  1.  

 

Природні зона

 

 

Узагальнення та систематизація за темами «Біосфера та грунти» та «Природні комплекси»

 

 

ЗНАТИ: поняття «природна зона»; поширення природних зон;

УМІТИ: характеризувати природні зони;

 

§58 ст.227- 230

 

 

 

РОЗДІЛ ІV. Планета людей

Наскрізні змістові лінії: Громадянська відповідальність Усвідомлює важливість толерантного ставлення до представників інших рас і народів світу. Екологічна безпека та сталий розвиток Презентація міні-проектів з утилізації побутових відходів.

  1.  

 

Тема1. Кількість та розміщення населення

Кількість та розміщення населення

ЗНАТИ: поняття «густота населення»

УМІТИ: визначати густоту населеняя;

 

§59 ст.233- 235

Скласти кросворд, використовуючи назви держав та їхніх столиць.

 

 

 

  1.  

 

Раси і народи світу

ЗНАТИ: поняття «людські раси»;

УМІТИ: знаходити інформацію про різні раси;

 

§60 ст.236-241

 

 

 

  1.  

 

Тема2. Держави світу

Країни світу

 

Практична робота №8.  Позначення на контурній карті кордонів найбільших держав та їх столиць

ЗНАТИ: розташування країн на карті;

УМІТИ: зображувати країни на політичній карті світу

 

§61 ст.242-247

 

 

 

  1.  

 

Тема3. Вплив людину на природу

Забруднення довкілля та його охорона         Дослідження. Розробка міні-проекту з утилізації побутових відходів

ЗНАТИ: як впливає на природні компоненти господарська діяльність людини;

УМІТИ: покращувати екологічний стан природи;

 

§62 ст.248-250

 

 

 

 

docx
Додано
5 вересня 2021
Переглядів
9007
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку