Календарно-тематичне планування з географії 6 клас НУШ 2 семестр

Про матеріал
КТП з географії для 6класу на ІІ семестр 2023/2024 н. р. Календарно-тематичне планування складено: за модельною навчальною програмою «Географія. 6-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Кобернік С.Г., Коваленко Р.Р., Гільберт Т.Г., Даценко Л.М.) (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795) (у редакції наказу Міністерства освіти і науки України від 09.02.2022 № 143) Підручник:Географія : підручник для 6 класу закладів загальної середньої освіти / С. Г. Кобернік, Р. Р. Коваленко. —Кам'янець-Подільський: Абетка, 2023. — 273 с.
Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

з географії  для 6класу

на ІІ семестр 2023/2024 навчального року

Календарно-тематичне планування складено: за  модельною навчальною програмою «Географія. 6-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Кобернік С.Г., Коваленко Р.Р., Гільберт Т.Г., Даценко Л.М.) (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)  (у редакції наказу Міністерства освіти і науки України від 09.02.2022 № 143)

Підручник:Географія : підручник для 6 класу закладів загальної середньої освіти / С. Г. Кобернік, Р. Р. Коваленко. —Кам'янець-Подільський: Абетка, 2023. — 273 с.

 

№ з/п

Дата

Зміст  уроку

Очікувані результати навчання

Види навчальної діяльності

Домашнє завдання

ІІ СЕМЕСТР

Тема 2. Атмосфера – повітряна ковдра Землі

33

 

Будова атмосфери.

розуміє будову атмосфери та закономірності нагрівання атмосферного повітря;

усвідомлює значення процесів і явищ, що відбуваються в атмосфері, для природи та життя людини;

пояснює зміну атмосферного тиску на земній поверхні та причини виникнення вітру;

характеризує види хмар та опадів; виконує з допомогою вчителя / вчительки чи інших осіб спостереження, дослідження, фіксує одержані результати;

використовує метеорологічні онлайн-сервіси та онлайн-ресурси для організації власних географічних досліджень;

будує графіки ходу температури, діаграми розподілу опадів, розу вітрів за певний період;

використовує самостійно або з допомогою вчителя / вчительки здобуті знання для розв’язання життєвої проблеми щодо подолання негативних наслідків стихійних атмосферних процесів та явищ у своїй місцевості; виявляє з допомогою вчителя / вчительки взаємозв’язки явищ і процесів, що відбуваються в атмосфері;

знаходить, збирає, аналізує і представляє географічну інформацію для ознайомлення з атмосферними процесами і явищами;

дотримується рекомендацій щодо перебування на вулиці під час опадів (грози, граду, ожеледі, ожеледиці) та ураганного вітру;

аналізує самостійно / в групі кліматичну карта світу за запропонованими критеріями;

досліджує атмосферу та зміни, що в ній відбуваються, використовуючи карти, зокрема цифрові;

представляє інформацію про погоду за певний період для своєї місцевості; складає план власної діяльності під час виконання групового завдання відповідно до своєї ролі в групі, добирає необхідні ресурси;

виявляє уміння і демонструє навички здійснювати дослідження, опрацьовувати інформацію, розв’язувати проблеми (індивідуально й у співпраці), що розглядаються в темі;

презентує результати дослідження у визначений спосіб; ділиться враженнями від виконаного дослідження / проєкту

Робота з інфографікою

Практичне завдання: Моделюємо будову атмосфери

 

П.26

34

 

Температура повітря. Нагрівання атмосферного повітря. Добовий і річний хід температури повітря. Середні температури, амплітуди температур

Практичні роботи

Визначення амплітуд та середньої температури повітря, побудова графіків зміни температури повітря за певний період часу.

Розрахунок температури повітря залежно від висоти місцевості

П.27

35

 

Розподіл тепла на поверхні Землі та в тропосфері.

Спостереження

Спостереження за зміною висоти Сонця над горизонтом протягом місяця.

Практичне завдання

Характеристика днів сонцестояння та рівнодення

П.28

36

 

Атмосферний тиск та його зміни у тропосфері.

Практична робота

Розв’язування задач на визначення висоти місцевості за різницею атмосферного тиску,

П.29

37

 

Вітер, його основні характеристики. Роза вітрів.

Практична робота

Побудова рози вітрів

Навчальний проєкт

Складання рекомендацій щодо перебування на вулиці під час несприятливих атмосферних явищ: граду, ожеледі, ожеледиці, ураганного вітру, грози

П. 30

38

 

Постійні та періодичні вітри.

Практичне завдання

Моделюємо постійні та періодичні вітри

П. 31

39

 

Вологість повітря та її зміни.

Практичне завдання

Для чого знати про вологість повітря

П. 32

40

 

Хмари та хмарність, види хмар.

Рольова гра

Засідання Товариства любителів хмар

П . 33

41

 

Атмосферні опади.

Навчальний проєкт

Незвичайні та стихійні атмосферні явища

П. 34

42

 

Погода та клімат. Кліматична карта світу, України. Вплив людини на атмосферу

Спостереження

Спостереження за змінами показників погоди своєї місцевості протягом місяця

Навчальний проєкт

Опис погоди своєї місцевості за певний період часу

П.35

43

 

Оцінюємо свої досягнення з розділу «Атмосфера – повітряна ковдра Землі».

Діагностувальна робота

 

ТЕМА 3. ГІДРОСФЕРА – ВОДНЕ НАМИСТО ПЛАНЕТИ

44

 

Склад гідросфери

виявляє уміння і демонструє навички здійснювати дослідження, опрацьовувати інформацію, розв’язувати проблеми (індивідуально й у співпраці), що розглядаються в темі;

називає і пояснює склад гідросфери та її значення в житті людини;

встановлює з допомогою вчителя / вчительки взаємозв’язки явищ і процесів, що відбуваються в гідросфері; знаходить, показує на картах і позначає відповідно до навчального завдання на контурній карті Середземне, Чорне, Азовське, Карибське моря; Гібралтарську, Магелланову, Берингову, Керченську протоки; Біскайську, Бенгальську затоки; острови Гренландія, Мадагаскар, Велика Британія; півострови Аравійський, Індостан, Скандинавський, Кримський; Маріанську западину; річки Амазонка, Ніл, Дніпро, Дунай; озера Каспійське, Байкал, Шацькі;

усвідомлює та розуміє необхідність дотримання життєвоважливих вимог щодо поведінки під час повеней, паводків, льодоставу й льодоходу, перебування на березі водойми, руху болотистою місцевістю;

виявляє емоційно-ціннісне ставлення до значення води для життєдіяльності людини та стану використання прісної води у господарській діяльності; критично оцінює важливість розроблення заходів з охорони водних об’єктів у своїй місцевості

Форум до Всесвітнього дня води

 

 

П.36

45

 

Світовий океан та його частини. Умовний поділ на п’ять океанів.

Дослідження.

Визначення географічного положення об’єктів гідросфери.

Робота з картою щодо визначення глибини морів і океанів

Практична робота.

Позначення на контурній карті водних об’єктів світу та України

П.37

46

 

Суходіл в океані. Острови в океані. Материки. Півострови.

Практична робота

Позначення на контурній карті об’єктів суходолу в Океані.

 

П.38

47

 

Властивості вод Світового океану.

Дослідження.

Вивчаємо морські води в різних широтах.

П. 39

48

 

Рухи води в Світовому океані.

Дослідження

Досліджуємо морські течії

П.40

49

 

Ресурси Світового океану. Життя в океанах і морях. Ресурси Світового океану.

Дослідження

Досліджуємо життя в Океані

П.41

50

 

Склад гідросфери. Води суходолу. Річки: річкова долина, басейн річки, річкова система.

Дослідження

Встановлення залежності напрямку та характеру течії річки від рельєфу. Визначення напрямку та швидкості течії водотоків своєї місцевості.

П.42

51

 

Живлення, водний режим та робота річок.

Навчальні проєкти

 Складання правил поведінки під час повеней, паводків, льодоставу й льодоходу, перебування на березі водойми, руху болотистою місцевістю.

П. 43

52

 

Озера, походження озерних улоговин, водний режим та солоність озер.

Практична робота

Позначення на контурній карті водних об’єктів суходолу.

 Дослідження

Визначення за формою озерних улоговин їхнього походження

П.44

53

 

Болота. Штучні водойми.

Робота з інфографікою

Досліджуємо штучні водойми

П.45

54

 

Льодовики. Багаторічна мерзлота.

Робота з інфографікою

Досліджуємо висоту снігової лінії в різних широтах

П.46

55

 

Підземні води, умови їх утворення та залягання в земній корі. Термальні та мінеральні води.

Дослідження

Проводимо експертизу мінеральної води

П. 47

56

 

Оцінюємо свої досягнення з розділу «Гідросфера – водне намисто Землі».

Діагностувальна робота

 

Біосфера – простір існування живих організмів.

57

 

Складові біосфери, взаємозв’язки між ними. Межі біосфери. Біологічне розмаїття. Людина – частина біосфери.

з’ясовує і пояснює самостійно або з допомогою вчителя / вчительки інформацію про склад біосфери та її взаємозв’язки;

усвідомлює біологічне розмаїття форм життя на нашій планеті; використовує власний досвід спостереження за рослинами та тваринами своєї місцевості для розв’язання запропонованої життєвої / навчальної проблеми; презентує приклади власного досвіду з догляду за домашніми тваринами та культурними рослинами;

визначає за картою самостійно / в групі закономірності поширення основних типів ґрунтів у світі та в Україні;

виявляє за допомогою вчителя / вчительки існуючі взаємозв’язки об’єктів і явищ у біосфері для розв’язання запропонованої життєвої проблеми;

оцінює користь і небезпеку технічного прогресу для біосфери та ґрунтів;

відповідально ставиться до збереження ґрунтів та різноманіття рослин і тварин своєї місцевості;

складає план власної діяльності під час виконання групового завдання відповідно до своєї ролі в групі;

презентує результати дослідження у визначений спосіб; ділиться враженнями від виконаного дослідження / проєкту

Дослідження

Виявлення існуючих у біосфері взаємозв’язків.

 Чому живі організми нерівномірно поширені на поверхні Землі

Навчальний проєкт

Вплив живих організмів на інші оболонки Землі.

П.48

58

 

Утворення та властивості ґрунтів, їхнє значення та охорона. Карта ґрунтів світу і України.

Спостереження

Спостереження за негативними наслідками впливу водної або вітрової ерозії на ґрунти своєї місцевості.

Дослідження

Аналіз джерел надходження забруднень у ґрунти.

 Чи існує у вашій місцевості проблема виснаження та руйнування ґрунтів? Які її причини та як вирішують дану проблему?

П.49

Природні комплекси – різні обличчя планети.

59

 

Природні комплекси як наслідок взаємозв’язків компонентів природи.

розпізнає самостійно або з допомогою вчителя / вчительки наявні взаємозв’язки між компонентами природи;

виявляє самостійно / в групі екологічні проблеми в природних комплексах та пропонує шляхи для їх розв’язання дослідницьким способом;

аналізує карту природних поясів світу на предмет визначення особливостей розміщення природних зон;

розуміє значення співробітництва у розв’язанні навчальної проблеми;

взаємодіє в групі для розв’язання навчальної проблеми;

виявляє уміння і демонструє навички здійснювати дослідження, опрацьовувати інформацію, розв’язувати проблеми (індивідуально й у співпраці) природничого змісту, що розглядаються в темі; дотримується правил безпечної поведінки в природі під час навчальної екскурсії.

Дослідження

 Взаємозв’язки між компонентами природного комплексу своєї місцевості.

П. 50

60

 

Географічна оболонка – найбільший природний комплекс Землі, її межі та властивості. Види природних комплексів за масштабом, їхня охорона. Карта географічних поясів та природних зон світу

Практична робота

Визначення за тематичними картами закономірностей зміни географічних поясів та природних зон світу.

П. 51

 

61

 

Місцеві природні комплекси

Практична робота

Характеристика одного з місцевих природних комплексів за визначеним планом (робота виконується у групах).

 

62

 

Унікальні природні комплекси України.

Навчальний проєкт

Унікальні природні комплекси та об’єкти України й своєї місцевості.

 

Антропосфера – середовище життя людини

63

 

Антропосфера – географічне й соціальне середовище життя та діяльності людини. Кількість населення Землі. Розселення людей на планеті. Карта густоти населення.

усвідомлює самостійно або з допомогою вчителя / вчительки значення антропосфери як географічного й соціального середовища життя та діяльності людини;

розуміє та пояснює причини нерівномірного розселення людей на планеті;

знаходить і показує на політичній карті світу найбільші за площею та кількістю населення країни; створює самостійно / в групі чи з допомогою інших осіб презентації про найбільші за площею та кількістю населення країни світу в запропонований спосіб, зокрема з використанням цифрових технологій і пристроїв; визначає самостійно або з допомогою вчителя / вчительки за політичною картою географічні координати столиць найбільших країн світу;

наводить приклади взаємодії природного і соціального середовищі;

презентує результати дослідження у визначений спосіб; ділиться враженнями від виконаного дослідження / проєкту;

поважає розмаїття серед людей, протидіє та запобігає виявам (проявам) дискримінації та утисків.

Дослідження

Складання картосхеми розселення людей по планеті.

 Аналіз графіка зміни кількості населення Землі.

П. 52

64

 

Людські раси.

Дослідження

Аналіз расових відмінностей жителів різних материків.

 Український учений Микола Миклухо-Маклай та його дослідження рівності людських рас

П. 53

65

 

Країни. Найбільші за площею та кількістю населення країни світу. Політична карта.

Практична робота

Позначення на контурній карті найбільших за площею та кількістю населення країн світу, їхніх столиць.

П. 54

66

 

Вплив антропосфери на інші оболонки Землі.

Навчальний проєкт

Які зміни чекають на нашу планету в найближчому майбутньому?

П. 55

67

 

Оцінюємо свої досягнення з розділу «Біосфера – простір існування живих організмів. Природні комплекси – різні обличчя планети. Антропосфера – середовище життя людини».

Діагностувальна робота

 

68

 

Повторення і узагальнення вивченого за рік

 

 

 

69

 

Повторення і узагальнення вивченого за рік

 

 

 

70

 

Повторення і узагальнення вивченого за рік

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Неспляк Надія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Географія, 6 клас, Планування
Додано
7 січня
Переглядів
1589
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку