Індивідуальне календарне планування з географії для 8 класу , 0,5 години на тиждень
Складено згідно навчальної програми «Географія для 6 – 9 класів загальноосвітніх навчальних закладів» затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
За підручником:
Довгань Г.Б., Стадник О. Г.
Географія: підручн. для 8-го кл. загальноосвіт. навч. закладів
Харків: Вид-во «Ранок», 2016. – 272 с.: іл.
ГЕОГРАФІЯ
«УКРАЇНА У СВІТІ: ПРИРОДА, НАСЕЛЕННЯ»
8 КЛАС
(17 годин, 0,5 години на тиждень)
№ |
Дата |
Тема уроку |
Домашнє завдання |
||||||||||||||||||||||
|
|
|
|||||||||||||||||||||||
Вступ |
|||||||||||||||||||||||||
1 |
|
|
|
Інструктаж з БЖД (інструкція з БЖД № 20). Об’єкти вивчення і методи досліджень фізичної та суспільної географії України. Джерела географічної інформації. Географічні відомості про територію України в минулому. Дослідження Геродота, Г. Боплана, С. Рудницького. Сучасні географічні дослідження. |
підручник Г.Д.Довгань «Географія», «Ранок», Харків, 2016. § 1 (Виконати практичне завдання до параграфу. Знайти версії походження українського герба. § 2. Виконати практичне завдання до параграфу. |
||||||||||||||||||||
Розділ І. Географічна карта та робота з нею |
|||||||||||||||||||||||||
Тема 1. Географічна карта Тема 2. Топографічні карти |
|||||||||||||||||||||||||
2 |
|
|
|
Географічна карта. Елементи карти, картографічні проекції та види спотворень на географічних картах. Класифікація карт. Способи зображення географічних об`єктів та явищ на картах. Зображення України в картографічних творах. Навчальні карти й атласи. Національний атлас України, електронні карти. Картографічні Інтернет -джерела. Геоінформаційні та сучасні навігаційні системи. Топографічні карти. Читання та практичне використання топографічних карт. Плани міст, схеми руху транспорту. Визначення напрямків, відстаней, площ, географічних і прямокутних координат, висот точок за топографічною картою. Практична робота №1 (оцінювана). Визначення напрямків, відстаней, площ, географічних і прямокутних координат, висот точок за топографічною картою. Узагальнення знань учнів з розділів «Вступ», «Географічна карта та робота з нею». |
§ 3. Виконати практичне завдання до параграфу. § 4. Виконати практичні завдання №№1-2 до парагр. § 5. Виконати завдання для самостійної роботи №№ 1-2 до параграфу. § 6. Скласти кросворд «Топографічні карти».
Провести дослідження «Прокладання маршрутів за топографічною картою та їх обґрунтування».
ОПР
|
||||||||||||||||||||
Розділ ІІ. Географічний простір України (2 год) |
|||||||||||||||||||||||||
Тема 1. Україна на політичній карті Європи і світу (1 год) |
|||||||||||||||||||||||||
3 |
|
|
|
Політична карта світу, її елементи та процес формування. Державний лад: форми правління та адміністративно-територіальний устрій країн. Державний лад в Україні. Геополітика. Географічне положення (фізико-географічне, економіко-географічне, політико-географічне). Державна територія України. Державні кордони, розміри території, крайні точки, географічні центри країни та Європи. Практична робота №2. Позначення на контурній карті кордонів і назв сусідніх держав, крайніх точок, географічних центрів України та Європи; визначення координат точок, протяжності території країни в градусах і кілометрах. |
§ 8. Виконати практичні і самостійні завдання до параграфу. § 9. Провести дослідження «Порівняльна оцінка географічного положення України з країнами світу» (на вибір). |
||||||||||||||||||||
Тема 2. Формування території України Тема 3. Україна на карті годинних поясів (1 год) |
|||||||||||||||||||||||||
4 |
|
|
|
Територіальні зміни меж України з ХХ ст. Особливості сучасного адміністративно-територіального устрою, його проблеми та шляхи вдосконалення на різних територіальних рівнях. |
§ 10. Виконати практичні та самостійні завдання до параграфу. |
||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||||
|
|
|
|
Міжнародна система відліку часу. Годинні пояси. Місцевий час. Поясний час. Літній час. Особливості регулювання системи відліку часу в країнах світу. Час в Україні. Практична робота №3. Аналіз карти годинних поясів світу. Розв’язування задач на визначення часу. Узагальнення знань учнів з розділу «Географічний простір України». |
§ 11. Провести дослідження «Планування маршруту мандрівки країнами світу, з визначенням різниці в часі в них порівняно з київським».
|
||||||||||||||||||||
Розділ ІІІ. Природні умови і ресурси України Тема 1. Рельєф, тектонічна та геологічна будова, мінеральні ресурси |
|||||||||||||||||||||||||
5 |
|
|
|
Загальні риси рельєфу України. Форми земної поверхні. Простягання низовин, височин, гір, річкових долин. Карта «Фізична поверхня». Тектонічна будова України. Основні тектонічні структури. Зв`язок рельєфу з тектонічними структурами. Карта «Тектонічна будова» Геологічна історія Землі. Геологічне літочислення. Геологічні ери. Геологічна будова України. Практична робота №4. Встановлення за картами (тектонічною, геологічною, фізичною) зв’язків між тектонічними структурами, рельєфом, геологічною будовою та корисними копалинами у межах України. |
§ 12. Зробити постер «Форми рельєфу України». § 13. В випереджальне завдання: підготуйте короткі повідомлення про розвиток природних умов на Землі в архейську, протерозойську, палеозойську, мезозойську, кайнозойську ери, а також за темою: «Де і чому в Україні відбуваються землетруси. Сейсмічно активна зона гір Вранча в Румунії». § 14. Виконати практичне завдання до параграфу. |
||||||||||||||||||||
6 |
|
|
|
Особливості природних умов території України у різні геологічні ери. Дослідження П. Тутковського. Неотектонічні рухи. Вплив геологічної будови та тектоніки на діяльність людини. Формування рельєфу. Внутрішні та зовнішні рельєфоутворюючі чинники і процеси. Типи рельєфу за походженням. Рельєф і діяльність людини. Корисні копалини України. Класифікація за використанням, географія, закономірності поширення. Паливні корисні копалини. Діючі та перспективні басейни й райони видобутку вугілля, нафти, газу, «сланцевого газу» торфу, горючих сланців. Рудні та нерудні корисні копалини: басейни, райони залягання та видобутку. Мінеральні води та грязі. Проблеми раціонального використання мінеральних ресурсів. Особливості геологічної будови, рельєфу та мінеральних ресурсів своєї місцевості. Практична робота №4. Встановлення за картами (тектонічною, геологічною, фізичною) зв’язків між тектонічними структурами, рельєфом, геологічною будовою та корисними копалинами у межах України (закінчення). |
§ 15. Провести дослідження «Історія геологічних досліджень території України Г.Капустіним, В.Зуєвим, В.Вернадським, В.Бондарчуком (на вибір)». § 16. Виконати практичне завдання до параграфу. § 17. Провести дослідження «Використання продуктів переробки корисних копалин у побуті». § 18. Виконати практичне завдання до параграфу. |
||||||||||||||||||||
Тема 2. Клімат і кліматичні ресурси. (6 год) |
|||||||||||||||||||||||||
7 |
|
|
|
Кліматотвірні чинники: (сонячна енергія, циркуляція атмосфери, підстильна поверхня) та їх взаємодія. Розподіл сонячної енергії в атмосфері і на земній поверхні. Властивості повітряних мас, що впливають на територію України. Атмосферні фронти, циклони та антициклони. Кліматичні показники: температура, вологість повітря, опади, коефіцієнт зволоження та їх розподіл в Україні. Річний та сезонний хід кліматичних показників. Клімат України. Відображення його показників на кліматичній карті. Практична робота №5. Визначення вологості повітря за заданими показниками. Практична робота №6 (оцінювана). Встановлення особливостей клімату різних регіонів України за аналізом карт та кліматичних діаграм. Сезонні погодні умови. Несприятливі погодно-кліматичні явища. Прогноз погоди. Кліматичні ресурси. Метеорологічна служба. Б.Срезневський - організатор метеослужби в Україні. Прогноз погоди за даними синоптичної карти, народними прикметами. |
§ 19, § 20. Виконати практичне завдання до параграфу. Повторити §§ 19-20. ОПР § 21. Дослідити вплив сезонних погодних умов на життя родини (дослідження). § 22. Провести дослідження «Прогнозування погоди за народними прикметами та порівняння з прогнозом в інтернет-джерелах, ЗМІ». Підготуватись до контрольної роботи. |
||||||||||||||||||||
|
|
|
|
Контрольна робота. Узагальнення знань учнів з тем «Рельєф, тектонічна та геологічна будова, мінеральні ресурси» та «Клімат і кліматичні ресурси». |
Повторити §§ 19-22. КР
ТО 3 |
||||||||||||||||||||
Тема 3. Води суходолу і водні ресурси (1год) |
|||||||||||||||||||||||||
8 |
|
|
|
Склад вод суходолу. Поверхневі води. Річки. Будова річкової долини: річище, заплава, тераси, меандри. твердий стік. Основні річкові басейни та системи. Вплив рельєфу на річки. Характер течії. Падіння, похил річки. Вплив клімату на формування річкової системи. Живлення і режим річок, густота річкової мережі. Річковий стік, витрати води. Озера, їх типи; особливості водного режиму. Болота, їх типи і поширення, причини заболочення. Водосховища та канали. Підземні води. Основні артезіанські басейни України. Водні ресурси України, шляхи їх раціонального використання та охорони. Води суходолу своєї місцевості. Практична робота №7. Позначення на контурній карті назв найбільших річок, озер, водосховищ, каналів, позначення боліт України. |
§ 23, § 24. Виконати практичне завдання до параграфу. Зробити фото колаж «Річки України). § 25. Виконати практичне завдання до параграфу. Випереджальне завдання: підготувати презентацію «Підземні води». § 26. Провести дослідження «Аналіз забезпеченості водними ресурсами різних територій України». |
||||||||||||||||||||
Тема 4. Ґрунти та ґрунтові ресурси |
|||||||||||||||||||||||||
9 |
|
|
|
Умови ґрунтоутворення, структура ґрунту, ґрунтові горизонти, родючість. Основні типи ґрунтів, закономірності їх поширення. Дослідження В. Докучаєва. Карта «Ґрунти». Ґрунтові ресурси України. Ґрунти своєї місцевості. Зміни ґрунтів в результаті господарської діяльності. Заходи з раціонального використання і охорони ґрунтових ресурсів. Практична робота №8. Порівняльний аналіз різних типів ґрунтів України. |
§ 27. Провести дослідження «Вплив людини на родючість ґрунтів». Повторити § 27. Випереджальне завдання: підготувати повідомлення Червона та Зелена книги України. |
||||||||||||||||||||
Тема 5. Рослинність. Тема 6. Тваринний світ України. (1 год) |
|||||||||||||||||||||||||
10 |
|
|
|
Різноманітність рослинності. Закономірності поширення рослинного покриву в Україні. Рослинні угруповання. Червона та Зелена книги України. Рослинні ресурси, їх охорона і відтворення. Рослинність своєї місцевості. Різноманітність тваринного світу. Закономірності поширення тваринного світу в Україні. Тварини, занесені до Червоної книги України. Вплив людини на тваринний світ. Тваринні ресурси України, заходи з їх відтворення і охорони. Тваринний світ своєї місцевості. |
§ 28. Виконати практичне завдання до параграфу. § 29. Провести дослідження «Рослини і тварини України, які походять з інших материків і частин Євразії». |
||||||||||||||||||||
|
|
|
|
Узагальнення знань учнів з тем «Води суходолу і водні ресурси», «Ґрунти та ґрунтові ресурси», «Рослинність» та тваринний світ України». |
ТО 4 |
||||||||||||||||||||
Тема 7. Ландшафти України (2 год) |
|||||||||||||||||||||||||
11 |
|
|
|
Ландшафт як просторово-цілісна система. Районування природних ландшафтів, їх відображення на картах. Антропогенні ландшафти. Карта «Ландшафти». Дослідження К. Геренчука. Рівнинні ландшафти, їх різноманітність. Природні зони України. Зона мішаних і широколистих лісів. Лісостепова зона України. Зона степів України. Використання та охорона рівнинних ландшафтів. Практична робота №9 (оцінювана). Складання порівняльної характеристики природних зон України (за вибором). |
§ 30, § 31. Виконати практичне завдання до параграфу. § 32, § 33. Зробити інфографіку «Рівнинні ландшафти України». § 34. Провести дослідження «Ландшафти своєї місцевості, їх освоєння і використання. Виявлення ландшафтів у світі, що мають схожість з ландшафтами України». Повторити §§ 30-34. ОПР |
||||||||||||||||||||
12
|
|
|
|
Гірські ландшафти України, особливості їх зміни з висотою. Українські Карпати. Гірські ландшафти Карпат. Охорона ландшафтів гірських областей. Кримські гори, використання та охорона ландшафтів. Чорне море. Азовське море.
|
§ 35, § 36. Виконати практичне завдання до параграфу. Випереджальне завдання: Підготувати презентацію «Кримські гори». § 37. Виконати практичне завдання до параграфу. § 38. Випереджальне завдання: підготувати слайд-шоу «Азовське море». § 39. Виконати практичне завдання до параграфу. |
||||||||||||||||||||
Тема 8. Природокористування (1 год) |
|||||||||||||||||||||||||
13 |
|
|
|
Використання природно-ресурсного потенціалу України. Основні види забруднень довкілля в Україні. Вплив екологічної ситуації на життєдіяльність населення України. Природно-заповідний фонд України. Національна екологічна мережа. Моніторинг навколишнього середовища. Практична робота №10. Позначення на контурній карті об’єктів природно-заповідного фонду України. Основні заходи щодо раціонального використання природних ресурсів та охорони довкілля. Прирдно-заповідні об’єкти своєї місцевості. Природокористування в умовах сталого розвитку. |
§ 40. Виконати практичне завдання до параграфу. § 41. Провести дослідження «Зміни природи своєї місцевості під впливом діяльності людини». § 42. Виконати практичне завдання до параграфу. Повторити §§ 30-42.
|
||||||||||||||||||||
|
|
|
|
Узагальнення знань учнів з тем «Ландшафти України» та «Природокористування». |
ТО 5 |
||||||||||||||||||||
Розділ IV. Населення України та світу (3 год) |
|||||||||||||||||||||||||
Тема 1. Кількість населення в світі та Україні (1 год) |
|||||||||||||||||||||||||
14 |
|
|
|
Кількість населення в світі та Україні. Чинники, що впливають на кількість населення: природний рух. Зміна кількості населення в світі та Україні. Статевовіковий склад населення світу й України. Тривалість життя населення. Регіональні відмінності демографічних процесів. Дослідження П.Чубинського. Демографічна політика. Практична робота №12 (оцінювана). Аналіз статево-вікових пірамід України та окремих країн світу. Механічний рух населення: причини і види міграцій, основні напрямки міграційних потоків у світі та Україні. Міграційна політика держав. Українська діаспора. Практична робота №11. Обчислення показників природного та механічного руху населення в різних регіонах України. |
§ 43. Виконати практичне завдання до параграфу. Скласти схему «Родовід моєї родини». § 44, § 45. Виконати практичне завдання до параграфу.
ОПР Підготувати повідомлення «Розселення людей по Земній кулі». |
||||||||||||||||||||
Тема 2. Розселення (1 год) Тема 5. Зайнятість населення в світі й Україні ( год) |
|||||||||||||||||||||||||
15 |
|
|
|
Густота населення. Територіальні відмінності густоти населення у світі й Україні. Міське і сільське населення. Урбанізація, причини, що її зумовлюють. Міські агломерації. Мегаполіси. Світові міста. Субурбанізація. Хибна урбанізація. Міське й сільське населення України. Відмінності в рівнях і темпах урбанізації в Україні і світі. Трудові ресурси. Кількість і якість трудових ресурсів. Економічно активне населення. Зайнятість населення. Проблеми зайнятості населення. |
§ 46, § 47. Виконати практичне завдання до параграфу. Зробити слайд-щоу «Найбільші міста України». § 48. Провести дослідження «Визначення регіонів України з найбільшою і найменшою густотою населення». § 52,§ 53. Виконати практичне завдання до параграфу. |
||||||||||||||||||||
Тема 3. Етнічний склад населення Тема 4. Релігійний склад населення (1 год) |
|||||||||||||||||||||||||
16
|
|
|
|
Етноси. Найпоширеніші мовні сім'ї. Однонаціональні та багатонаціональні країни. Національний склад населення України: особливості та регіональні відмінності. Національні меншини та етнічні групи, основні райони розселення. Релігія як явище культури. Світові релігії. Регіональні відмінності релігійних вірувань в Україні. |
§ 49. Виконати практичне завдання до параграфу. Випереджальне завдання: зробити інфографіку «Національний склад населення України». § 50. Виконати практичне завдання до параграфу. § 51. Виконати практичне завдання до параграфу. |
||||||||||||||||||||
|
|
|
|
Контрольна робота. Узагальнення знань учнів з розділу «Населення України та світу». |
Повторити §§ 43-53. КР
|
||||||||||||||||||||
Розділ V. Природа та населення свого адміністративного регіону. (1 год) |
|||||||||||||||||||||||||
17 |
|
|
|
Географічне положення, адміністративно-територіальний устрій, історія формування і розвитку. Природа регіону. Особливості природних умов і ресурсів. Природокористування. Об’єкти природно-заповідного фонду. Населення регіону. Кількість та структура населення. Етнічний склад. Особливості зайнятості населення. Ознайомлення з об’єктами природи своєї місцевості (екскурсія-дослідження). Узагальнення знань учнів з розділу «Природа та населення свого адміністративного регіону». |
Опрацювати матеріали уроку. Створити постер «Моя мала Батьківщина» Створити постер «Мої земляки» Повторити матеріали уроків №№ 63-69.
ТО |
||||||||||||||||||||
Узагальнююче повторення «Україна у світі: природа, населення» |
Повторити матеріали за курс «Україна у світі: природа, населення» |
||||||||||||||||||||||||
Наприкінці навчального року вчителем робиться відповідний запис «Програму виконано в повному обсязі» (підпис та ПІБ учителя).
За програмою – 70 один
Фактично проведено – 68 годин
Програму виконано. Підпис учителя. (прізище, ініціали вчителя).