Календарно-тематичне планування з географії 8 клас(індивідуальне)

Про матеріал

Індивідуальне календарне планування з географії для 8 класу , 0,5 години на тиждень

Перегляд файлу

Складено згідно навчальної програми «Географія  для  6 – 9  класів загальноосвітніх навчальних закладів» затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

                                                               

                                                                        За підручником:

                                                                         Довгань Г.Б., Стадник О. Г.

                                                                         Географія: підручн. для  8-го кл. загальноосвіт. навч. закладів

                                                                         Харків: Вид-во «Ранок», 2016. – 272 с.: іл.

 

 

ГЕОГРАФІЯ

«УКРАЇНА У СВІТІ: ПРИРОДА, НАСЕЛЕННЯ»

8 КЛАС

                                                              (17 годин, 0,5 години на тиждень)

 

Дата

                                Тема уроку

Домашнє завдання

 

Бегалі  Софія

1 тиждень

Ішутін Юрій

2 тиждень

Хазай Іван

4 тиждень

 

 

  Вступ

1

 

 

 

Інструктаж з БЖД (інструкція з БЖД № 20).

Об’єкти вивчення і методи досліджень фізичної та суспільної географії України. 

Джерела географічної  інформації.

Географічні відомості про територію України в минулому. Дослідження  Геродота, Г. Боплана,  С. Рудницького.

 Сучасні географічні дослідження.

підручник Г.Д.Довгань «Географія», «Ранок», Харків, 2016.

§ 1

(Виконати практичне завдання до параграфу. Знайти версії походження українського герба.

§ 2.

Виконати практичне завдання до параграфу.

                                Розділ І. Географічна карта та робота з нею  

Тема 1. Географічна карта  

Тема 2. Топографічні карти

2

 

 

 

Географічна карта. Елементи карти, картографічні проекції та види спотворень на географічних картах.

Класифікація карт. Способи зображення географічних об`єктів та явищ на картах.

Зображення України в  картографічних творах. Навчальні карти й атласи. Національний атлас України, електронні карти. Картографічні  Інтернет -джерела. Геоінформаційні та сучасні навігаційні системи.

Топографічні карти. Читання та практичне використання топографічних карт. Плани міст, схеми руху транспорту.

Визначення напрямків, відстаней, площ, географічних і прямокутних координат, висот точок за топографічною картою.

Практична робота №1 (оцінювана).

 Визначення напрямків, відстаней, площ, географічних і прямокутних координат, висот точок за топографічною картою.

Узагальнення знань учнів з розділів «Вступ», «Географічна карта та робота з нею».

§ 3.

Виконати практичне завдання до параграфу.

§ 4.

Виконати практичні завдання №№1-2 до парагр.

§ 5.

Виконати завдання для самостійної роботи №№ 1-2 до параграфу.

§ 6.

Скласти кросворд «Топографічні карти».

 

Провести дослідження «Прокладання маршрутів за топографічною картою та їх обґрунтування».

           

ОПР      

 

                             Розділ ІІ. Географічний простір України    (2 год)

Тема 1. Україна на політичній карті Європи і світу  (1 год)                

3

 

 

 

Політична карта світу, її елементи та процес формування. Державний лад: форми правління та адміністративно-територіальний устрій країн. Державний лад в Україні. Геополітика.

Географічне положення (фізико-географічне, економіко-географічне, політико-географічне). Державна територія України. Державні кордони, розміри території, крайні точки, географічні центри країни та Європи.

Практична робота №2.

 Позначення на контурній карті кордонів і назв сусідніх держав, крайніх точок, географічних центрів України та Європи; визначення координат точок, протяжності  території країни в градусах і кілометрах.

§ 8.

 Виконати практичні і самостійні завдання до параграфу.

§ 9.

Провести дослідження «Порівняльна оцінка географічного положення України з країнами світу» (на вибір).

Тема 2. Формування території України

Тема 3. Україна на карті годинних поясів   (1 год)                   

4

 

 

 

Територіальні зміни меж України з ХХ ст. Особливості сучасного адміністративно-територіального устрою, його проблеми та шляхи вдосконалення на різних територіальних рівнях.

§ 10.

Виконати практичні та самостійні завдання до параграфу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Міжнародна система відліку часу. Годинні пояси. Місцевий час. Поясний час. Літній час. Особливості регулювання системи відліку часу в країнах світу. Час в Україні.

Практична робота №3.

Аналіз карти годинних поясів світу. Розв’язування задач на визначення часу.

Узагальнення знань учнів з розділу «Географічний простір України».

§ 11.

 Провести дослідження «Планування маршруту мандрівки країнами світу, з визначенням різниці в часі в них  порівняно з київським».

 

                          Розділ ІІІ. Природні умови і ресурси України 

Тема 1. Рельєф, тектонічна та геологічна будова, мінеральні ресурси       

5

 

 

 

Загальні риси рельєфу України. Форми земної поверхні. Простягання низовин, височин, гір, річкових долин. Карта «Фізична поверхня».

 Тектонічна будова України. Основні тектонічні структури. Зв`язок рельєфу  з тектонічними структурами. Карта «Тектонічна будова»

  Геологічна історія Землі. Геологічне літочислення. Геологічні ери. Геологічна будова України.

Практична робота №4.

 Встановлення за картами (тектонічною, геологічною, фізичною) зв’язків між тектонічними структурами, рельєфом, геологічною будовою та корисними копалинами у межах України.

§ 12.

Зробити постер

«Форми рельєфу України».

§ 13.

 В  випереджальне завдання: підготуйте короткі повідомлення про розвиток природних умов на Землі в архейську, протерозойську, палеозойську, мезозойську, кайнозойську ери, а також за темою: «Де і чому в Україні відбуваються землетруси. Сейсмічно активна зона гір Вранча в Румунії».

§ 14.

 Виконати практичне завдання до параграфу.

6

 

 

 

Особливості природних умов території України у різні геологічні ери. Дослідження П. Тутковського. Неотектонічні рухи. Вплив геологічної будови та тектоніки на діяльність людини.

Формування рельєфу. Внутрішні та зовнішні рельєфоутворюючі чинники і процеси. Типи рельєфу за походженням. Рельєф і діяльність людини.

 Корисні копалини України. Класифікація за використанням, географія, закономірності поширення. Паливні корисні копалини. Діючі та перспективні басейни й райони видобутку вугілля, нафти, газу, «сланцевого газу» торфу, горючих сланців.

  Рудні та нерудні корисні копалини: басейни, райони залягання та видобутку. Мінеральні води та грязі.  Проблеми раціонального використання мінеральних ресурсів. Особливості геологічної будови, рельєфу та мінеральних ресурсів своєї  місцевості. 

Практична робота №4.

Встановлення за картами (тектонічною, геологічною, фізичною) зв’язків між тектонічними структурами, рельєфом, геологічною будовою та корисними копалинами у межах України (закінчення).

§ 15.

Провести дослідження «Історія геологічних досліджень території України Г.Капустіним, В.Зуєвим, В.Вернадським, В.Бондарчуком (на вибір)».

§ 16.

Виконати практичне завдання до параграфу.

§ 17.

Провести дослідження «Використання продуктів переробки корисних копалин у побуті».

§ 18.

Виконати практичне завдання до параграфу.

Тема 2. Клімат і кліматичні ресурси. (6 год) 

7

 

 

 

Кліматотвірні чинники: (сонячна енергія, циркуляція атмосфери, підстильна поверхня) та їх взаємодія. Розподіл сонячної енергії в атмосфері і на земній поверхні. Властивості повітряних мас, що впливають на територію України. Атмосферні фронти, циклони та антициклони. Кліматичні показники: температура, вологість повітря, опади, коефіцієнт зволоження та їх розподіл в Україні. Річний та сезонний хід кліматичних показників.

Клімат України. Відображення його показників на кліматичній карті.

Практична робота №5.

Визначення вологості повітря за заданими показниками.

Практична робота №6 (оцінювана). Встановлення особливостей клімату різних регіонів України за аналізом карт та кліматичних діаграм.

Сезонні погодні умови. Несприятливі погодно-кліматичні явища.

Прогноз погоди. Кліматичні ресурси. Метеорологічна служба. Б.Срезневський - організатор метеослужби в Україні. Прогноз погоди за даними синоптичної карти, народними прикметами.

§ 19, § 20.

Виконати практичне завдання до параграфу.

Повторити §§ 19-20.

 ОПР

§ 21.

Дослідити вплив сезонних погодних умов на життя родини (дослідження).

§ 22.

Провести дослідження «Прогнозування погоди за народними прикметами та порівняння з прогнозом в інтернет-джерелах, ЗМІ». Підготуватись до контрольної роботи.

 

 

 

 

Контрольна робота.

Узагальнення знань учнів з тем «Рельєф, тектонічна та  геологічна будова, мінеральні ресурси» та «Клімат і кліматичні ресурси».

Повторити §§ 19-22.

   КР

 

  ТО 3

Тема 3. Води суходолу і водні ресурси (1год) 

8

 

 

 

Склад вод суходолу. Поверхневі води. Річки. Будова річкової долини: річище, заплава, тераси, меандри. твердий стік.

 Основні річкові басейни та системи. Вплив рельєфу на річки. Характер течії. Падіння, похил річки. Вплив клімату на формування річкової системи. Живлення і режим річок, густота річкової мережі. Річковий стік, витрати води.

 Озера, їх типи; особливості водного режиму.

 Болота, їх типи і поширення, причини заболочення. Водосховища та канали.

  Підземні води. Основні артезіанські басейни України. Водні ресурси України, шляхи їх раціонального використання та охорони. Води суходолу своєї місцевості.

Практична робота №7.

Позначення на контурній карті назв найбільших річок, озер, водосховищ, каналів, позначення боліт України.

§ 23, § 24.

Виконати практичне завдання до параграфу.

Зробити фото колаж «Річки України).

§ 25.

Виконати практичне завдання до параграфу. Випереджальне  завдання: підготувати презентацію «Підземні води».

§ 26.

Провести дослідження «Аналіз забезпеченості водними ресурсами різних територій України».

Тема 4. Ґрунти та ґрунтові  ресурси 

9

 

 

 

Умови ґрунтоутворення, структура ґрунту, ґрунтові горизонти, родючість. Основні типи ґрунтів, закономірності їх поширення. Дослідження В. Докучаєва. Карта «Ґрунти».

Ґрунтові ресурси України. Ґрунти своєї місцевості. Зміни ґрунтів в результаті господарської діяльності. Заходи з раціонального використання і охорони ґрунтових ресурсів.

Практична робота №8.

Порівняльний аналіз різних типів ґрунтів України.

§ 27.

 Провести дослідження «Вплив людини на родючість ґрунтів».

Повторити § 27. Випереджальне завдання: підготувати повідомлення Червона  та Зелена книги України.

Тема 5. Рослинність.

 Тема 6. Тваринний світ України. (1 год)

10

 

 

 

Різноманітність рослинності. Закономірності поширення рослинного покриву в Україні. Рослинні угруповання. Червона та Зелена книги України. Рослинні ресурси, їх охорона і відтворення. Рослинність своєї місцевості.

Різноманітність тваринного світу. Закономірності поширення тваринного світу в Україні. Тварини, занесені до Червоної книги України. Вплив людини на тваринний світ. Тваринні ресурси України, заходи з їх відтворення і охорони. Тваринний світ своєї місцевості.

§ 28.

Виконати практичне завдання до параграфу.

§ 29.

Провести дослідження «Рослини і тварини України, які походять з інших материків і частин Євразії».

 

 

 

 

Узагальнення знань учнів з тем «Води суходолу і водні ресурси», «Ґрунти та ґрунтові ресурси», «Рослинність» та тваринний світ України».

 

 

ТО  4

Тема 7. Ландшафти України  (2 год)

11

 

 

 

Ландшафт як просторово-цілісна система.

Районування природних ландшафтів, їх відображення на картах. Антропогенні ландшафти. Карта «Ландшафти». Дослідження К. Геренчука.

Рівнинні ландшафти, їх різноманітність. Природні зони України. Зона мішаних і широколистих лісів.

Лісостепова зона України.

Зона степів України. Використання та охорона рівнинних ландшафтів.

Практична робота №9 (оцінювана).

Складання порівняльної характеристики природних зон України (за вибором).

§ 30, § 31.

Виконати практичне завдання до параграфу.

§ 32, § 33.

Зробити інфографіку «Рівнинні ландшафти України».

§ 34.

Провести дослідження «Ландшафти своєї місцевості, їх освоєння і використання. Виявлення ландшафтів у світі, що мають схожість з ландшафтами України».

Повторити §§ 30-34.

ОПР

12

 

 

 

 

Гірські ландшафти України, особливості їх зміни з висотою. Українські Карпати.

Гірські ландшафти Карпат. Охорона ландшафтів гірських областей.

Кримські гори, використання та охорона ландшафтів.

Чорне море.

Азовське море.

 

 

 

 

 

 

 

 

§ 35, § 36.

Виконати практичне завдання до параграфу.

 Випереджальне завдання: Підготувати презентацію «Кримські гори».

§ 37.

Виконати практичне завдання до параграфу.

§ 38.

Випереджальне завдання: підготувати слайд-шоу «Азовське море».

§ 39. Виконати практичне завдання до параграфу.

Тема 8. Природокористування (1 год)  

13

 

 

 

Використання природно-ресурсного потенціалу України.  Основні види забруднень довкілля в Україні. Вплив екологічної ситуації на життєдіяльність населення  України.

Природно-заповідний фонд України. Національна екологічна мережа. Моніторинг навколишнього середовища.

Практична робота №10.

Позначення на контурній карті об’єктів природно-заповідного фонду України.

Основні заходи щодо раціонального використання природних ресурсів та охорони довкілля. Прирдно-заповідні об’єкти своєї місцевості.

Природокористування в умовах сталого розвитку.

§ 40.

Виконати практичне завдання до параграфу.

§ 41.

Провести дослідження «Зміни природи  своєї місцевості під впливом діяльності людини».

§ 42.

 Виконати практичне завдання до параграфу.

Повторити §§ 30-42.

 

 

 

 

 

 

Узагальнення знань учнів з тем «Ландшафти України» та «Природокористування».

 

ТО  5

Розділ IV. Населення України та світу (3 год)  

Тема 1. Кількість населення в світі та Україні  (1 год)

14

 

 

 

Кількість населення в світі та Україні. Чинники, що впливають на кількість населення: природний рух. Зміна кількості населення в світі та Україні.

Статевовіковий склад населення світу й України. Тривалість життя населення. Регіональні відмінності демографічних процесів. Дослідження П.Чубинського. Демографічна політика.

Практична робота №12 (оцінювана).

 Аналіз статево-вікових пірамід України та окремих країн світу.

Механічний рух населення: причини і види міграцій, основні напрямки міграційних потоків у світі та Україні. Міграційна політика держав. Українська діаспора.

Практична робота №11.

Обчислення показників природного та механічного руху населення в різних регіонах України.

§ 43.

Виконати практичне завдання до параграфу. Скласти схему «Родовід моєї родини».

§ 44, § 45.

Виконати практичне завдання до параграфу.

 

 

ОПР

 Підготувати повідомлення «Розселення людей по Земній кулі».

Тема 2. Розселення (1 год)   

Тема 5. Зайнятість населення в світі й Україні  ( год) 

15

 

 

 

Густота населення. Територіальні відмінності густоти населення у світі й Україні.

Міське і сільське населення. Урбанізація, причини, що її зумовлюють. Міські агломерації. Мегаполіси. Світові міста. Субурбанізація. Хибна урбанізація.

Міське й сільське населення України. Відмінності в рівнях і темпах урбанізації в Україні і світі.

Трудові ресурси. Кількість і якість трудових ресурсів.

Економічно активне населення. Зайнятість населення. Проблеми зайнятості населення.

§ 46, § 47.

Виконати практичне завдання до параграфу. Зробити слайд-щоу «Найбільші міста України».

§ 48.

Провести дослідження

«Визначення регіонів України з найбільшою і найменшою густотою населення».

§ 52,§ 53.

Виконати практичне завдання до параграфу.

Тема 3. Етнічний склад населення

 Тема 4. Релігійний склад населення (1 год)

16

 

 

 

 

Етноси. Найпоширеніші мовні сім'ї.      Однонаціональні та багатонаціональні країни.

Національний склад населення України: особливості та регіональні відмінності. Національні меншини та етнічні групи, основні райони розселення.

  Релігія як явище культури. Світові релігії. Регіональні відмінності релігійних вірувань в

Україні.

§ 49.

Виконати практичне завдання до параграфу. Випереджальне завдання: зробити інфографіку «Національний склад населення України».

§ 50.

 Виконати практичне

завдання до параграфу.

§ 51.

Виконати практичне завдання до параграфу.

 

 

 

 

Контрольна робота.

Узагальнення знань учнів з розділу «Населення України та світу».

Повторити §§ 43-53.

 КР

 

Розділ V.  Природа та населення свого адміністративного регіону. (1  год) 

17

 

 

 

Географічне положення, адміністративно-територіальний устрій, історія формування і розвитку.

Природа регіону.

Особливості природних умов і ресурсів.

Природокористування. Об’єкти природно-заповідного фонду.

Населення регіону.

Кількість та структура населення. Етнічний склад. Особливості зайнятості населення.

Ознайомлення з об’єктами природи своєї місцевості (екскурсія-дослідження).

Узагальнення знань учнів з розділу «Природа та населення свого адміністративного регіону».

Опрацювати матеріали уроку. Створити постер «Моя мала Батьківщина»

Створити постер «Мої земляки»

Повторити матеріали уроків №№ 63-69.

 

ТО 

Узагальнююче повторення «Україна у світі: природа, населення»

Повторити матеріали за курс «Україна у світі: природа, населення»

 Наприкінці навчального року вчителем робиться відповідний запис «Програму виконано в повному обсязі» (підпис та ПІБ учителя).

За програмою – 70 один

Фактично проведено – 68 годин

Програму виконано. Підпис учителя. (прізище, ініціали вчителя).

 

docx
Пов’язані теми
Географія, 8 клас, Планування
Додано
19 листопада 2021
Переглядів
2467
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку