|
СХВАЛЕНО Рішенням педагогічної ради від _____ _____ 2025 р. протокол № ____ |
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ т.в.о. директора від _____ _____ 2025 р. № ____________
|
Календарно-тематичне планування
з _хімії___
у ___10__ класі
2025-2026 навчальний рік
Вчитель _Чубенко Віра Василівна__
Івано-Франківськ
Пояснювальна записка
до календарно-тематичного планування
з предмета «_____хімії______» (рівень стандарту)
для здобувачів освіти _10_ класу
Мета навчального предмета хімії на рівні стандарту відповідає меті повної загальної середньої освіти і полягає у забезпеченні загальноосвітньої підготовки з предмета, що передбачає уміння пояснювати хімічні явища, робити обґрунтовані висновки про них, усвідомлювати вплив науки і технологій на зміну матеріального, інтелектуального й культурного середовищ.
Завдання предмета полягає у формуванні вмінь:
Нормативно-правове забезпечення:
Календарно-тематичне планування
у 2025-2026 навчальному році передбачає
для здобувачів освіти _10_ класу
Кількість навчальних годин – _52__ (по _1,5_ години на тиждень)
Кількість навчальних тем – __6___
|
№ уроку |
Дата |
Зміст уроку |
Примітки |
Ключові компетентності |
|
|
|
І семестр |
|
|
||
|
|
Тема 1. Повторення. Теорія будови органічних сполук (2+5 год.) |
|
|
||
|
|
|
|||
|
1. |
|
Первинний інструктаж з БЖД. Склад, властивості, застосування окремих представників вуглеводнів (метан, етан, етен, етин). |
|
Спілкування державною, математична компетентність, екологічна грамотність і здорове життя, основні компетентності у природничих науках і технологіях. |
|
|
2 |
|
Склад, властивості, застосування окремих представників оксигеновмісних (метанол, етанол, гліцерол, етанова кислота) і нітрогеновмісних (аміноетанова кислота) органічних речовин. Діагностичне тестування. |
|
Спілкування державною, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя, екологічна грамотність і здорове життя. |
|
|
3. |
|
Теорія будови органічних сполук. Залежність властивостей речовин від складу і хімічної будови молекул. Навчальні проєкти 1. Історія створення та розвитку теорії будови органічних сполук. |
|
Спілкування державною, математична компетентність, соціальна та громадянська компетентності, основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя, інформаційно-цифрова компетентність. |
|
|
4. |
|
Поняття про явище ізомерії та ізомери. Навчальні проєкти 2. Ізомери у природі. |
|
Спілкування державною, математична компетентність, уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність. |
|
|
5. |
|
Ковалентні карбон-карбонові зв’язки у молекулах органічних сполук: простий, подвійний, потрійний. Класифікація органічних сполук. Навчальні проєкти 3. 3D-моделі молекул органічних сполук. |
|
Спілкування державною, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, соціальна та громадянська компетентності, уміння вчитися впродовж життя. |
|
|
6. |
|
Розрахункові задачі 1. Виведення молекулярної формули речовини за масовими частками елементів. |
|
Спілкування державною, математична компетентність, екологічна грамотність і здорове життя, основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя. |
|
|
7 |
|
Самостійна робота з теми: «Теорія будови органічних сполук». Т.О. |
|
Спілкування державною, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя. |
|
|
|
Тема 2. Вуглеводні (12 год.) |
|
|
||
|
|
|
|||
|
8. |
|
Класифікація вуглеводнів. |
|
Спілкування державною, математична компетентність, спілкування іноземними мовами, екологічна грамотність і здорове життя. |
|
|
9. |
|
Хімічні властивості алканів. |
|
Спілкування державною, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, екологічна грамотність і здорове життя. |
|
|
10. |
|
Алкени. Загальна та молекулярні формули алкенів, структурна ізомерія, систематична номенклатура. |
|
Спілкування державною, математична компетентність, спілкування іноземними мовами, екологічна грамотність і здорове життя. |
|
|
11. |
|
Хімічні властивості етену. Методи одержання етену. |
|
Спілкування державною, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, екологічна грамотність і здорове життя. |
|
|
12. |
|
Алкіни. Загальна та молекулярні формули алкінів, структурна ізомерія, систематична номенклатура. |
|
Спілкування державною, математична компетентність, екологічна грамотність і здорове життя, уміння вчитися впродовж життя. |
|
|
13. |
|
Хімічні властивості етину. Методи одержання етину. |
|
Спілкування державною, математична компетентність, екологічна грамотність і здорове життя, основні компетентності у природничих науках і технологіях. |
|
|
14. |
|
Арени. Бензен: молекулярна і структурна формули, фізичні властивості. Хімічні властивості бензену. Методи одержання бензену. |
|
Спілкування державною, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, екологічна грамотність і здорове життя. |
|
|
15. |
|
Розрахункові задачі |
|
Спілкування державною, математична компетентність, екологічна грамотність і здорове життя, основні компетентності у природничих науках і технологіях, ініціативність і підприємливість. |
|
|
16. |
|
Розрахункові задачі |
|
Спілкування державною, математична компетентність, уміння вчитися впродовж життя, основні компетентності у природничих науках і технологіях. |
|
|
17. |
|
Застосування вуглеводнів.
Навчальні проєкти |
|
Спілкування державною, математична компетентність, інформаційно-цифрова компетентність, соціальна та громадянська компетентності, основні компетентності у природничих науках і технологіях. |
|
|
18. |
|
Виконання тренувальних вправ та розв’язання розрахункових задач. |
|
Спілкування державною, математична компетентність, екологічна грамотність і здорове життя, уміння вчитися впродовж життя, ініціативність і підприємливість. |
|
|
19. |
|
Контрольна робота 1. |
|
Спілкування державною, математична компетентність, уміння вчитися впродовж життя. |
|
|
|
Тема 3. Оксигеновмісні органічні сполуки. Ч.1 |
|
|
||
|
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів з теми
|
|
|
|
||
|
20. |
|
Спирти. Поняття про характеристичну (функціональну) групу. Гідроксильна характеристична (функціональна) група. Насичені одноатомні спирти: загальна та структурні формули, ізомерія (пропанолів і бутанолів), систематична номенклатура. Водневий зв’язок, його вплив на фізичні властивості спиртів. |
|
Спілкування державною, математична компетентність, екологічна грамотність і здорове життя, основні компетентності у природничих науках і технологіях. |
|
|
21. |
|
Хімічні властивості насичених одноатомних спиртів. Одержання етанолу. |
|
Спілкування державною, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, екологічна грамотність і здорове життя, основні компетентності у природничих науках і технологіях. |
|
|
22. |
|
Поняття про багатоатомні спирти на прикладі гліцеролу, його хімічні властивості. |
|
Спілкування державною, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, екологічна грамотність і здорове життя. |
|
|
23 |
|
Фенол: склад і будова молекули, фізичні та хімічні властивості. |
|
Спілкування державною, математична компетентність, екологічна грамотність і здорове життя, основні компетентності у природничих науках і технологіях. |
|
|
24 |
|
Розрахункові задачі |
|
Спілкування державною, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя, екологічна грамотність і здорове життя. |
|
|
№ уроку |
Дата |
Зміст уроку |
Примітки |
Ключові компетентності |
|
|
ІІ семестр |
|
|
|||
|
|
|
Тема 3. Оксигеновмісні органічні сполуки. Ч.2. |
|
|
|
|
Учень/учениця: Знаннєвий компонент Називає загальні формули та характеристичні (функціональні) групи спиртів, альдегідів, карбонових кислот, естерів; за систематичною номенклатурою спирти, альдегіди, насичені одноосновні карбонові кислоти, естери; пояснює вплив характеристичної (функціональної) групи на фізичні і хімічні властивості оксигеновмісних органічних сполук; водневого зв’язку на фізичні властивості оксигеновмісних органічних сполук; наводить приклади спиртів, альдегідів, насичених одноосновних карбонових кислот, естерів, жирів, вуглеводів і їхні тривіальні назви; поширення оксигеновмісних органічних сполук у природі і харчових продуктах. Діяльнісний компонент розрізняє насичені й ненасичені жири; моно-, ди-, полісахариди; реакції естерифікації; класифікує оксигеновмісні органічні сполуки за характеристичними групами; складає молекулярні і структурні формули спиртів, фенолу, альдегідів, насичених одноосновних карбонових кислот, естерів, жирів, вуглеводів (за назвами і загальними формулами відповідних гомологічних рядів);рівняння реакцій, які описують хімічні властивості насичених одноатомних спиртів (повне і часткове окиснення, дегідратація, взаємодія з лужними металами, гідроген галогенідами), гліцеролу (повне окиснення, взаємодія з лужними металами), фенолу (взаємодія з лужними металами, лугами, бромною водою), етаналю (часткове окиснення і відновлення), одноосновних карбонових кислот (взаємодія з індикаторами, металами, лугами, солями, спиртами), естерів (гідроліз), жирів (гідрування та лужний гідроліз), глюкози (часткове окиснення, відновлення воднем, бродіння спиртове і молочнокисле), сахарози, крохмалю і целюлози (молекулярні рівняння гідролізу), одержання етанолу (гідратація етену, бродіння глюкози), етаналю (гідратація етину, окиснення етанолу), етанової кислоти (окиснення етаналю, етанолу), фотосинтезу, утворення сахарози, крохмалю і целюлози у природі ; порівнює будову і властивості сполук з різними характеристичними групами, одноатомних спиртів і фенолу, крохмалю і целюлози; хімічні властивості насичених одноосновних карбонових і неорганічних кислот; властивості натуральних і штучних волокон; характеризує хімічні властивості одноатомних насичених спиртів, етаналю, насичених одноосновних карбонових кислот, естерів, жирів, вуглеводів; способи одержання етанолу, етаналю, етанової кислоти, глюкози, сахарози, крохмалю і целюлози; прогнозує хімічні властивості оксигеновмісних органічних сполук на основі знань про властивості характеристичних (функціональних) груп; установлює причинно-наслідкові зв’язки між складом, будовою, властивостями, застосуванням і впливом на довкілля оксигеновмісних органічних сполук; генетичні зв’язки між оксигеновмісними органічними сполуками; виявляє наявність альдегідів, карбонових кислот, глюкози. |
|
|
|||
|
25. |
14.01 |
Розрахункові задачі |
|
Спілкування державною, математична компетентність, екологічна грамотність і здорове життя, уміння вчитися впродовж життя, основні компетентності у природничих науках і технологіях. |
|
|
26. |
15.01 |
Альдегіди. Склад, будова молекул альдегідів. Альдегідна характеристична (функціональна) група. Загальна та структурні формули, систематична номенклатура і фізичні властивості альдегідів. |
|
Спілкування державною, математична компетентність, екологічна грамотність і здорове життя. |
|
|
27. |
21.01 |
Хімічні властивості етаналю, його одержання. |
|
Спілкування державною, математична компетентність, екологічна грамотність і здорове життя, основні компетентності у природничих науках і технологіях. |
|
|
28. |
28.01 |
Карбонові кислоти, їх поширення в природі та класифікація. Карбоксильна характеристична (функціональна) група. Склад, будова молекул насичених одноосновних карбонових кислот, їхня загальна та структурні формули, ізомерія, систематична номенклатура і фізичні властивості. |
|
Спілкування державною мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, екологічна грамотність і здорове життя. |
|
|
29. |
29.01 |
Хімічні властивості насичених одноосновних карбонових кислот. Реакція естерифікації. Одержання етанової кислоти.
Лабораторні досліди |
|
Спілкування державною мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, екологічна грамотність і здорове життя. |
|
|
30. |
04.02 |
Естери, загальна та структурні формули, систематична номенклатура, фізичні властивості. Гідроліз естерів. |
|
Спілкування державною мовою, спілкування іноземними мовами, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, екологічна грамотність і здорове життя. |
|
|
31. |
11.02 |
Жири як представники естерів. Класифікація жирів, їхні хімічні властивості. |
|
Спілкування державною мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, екологічна грамотність і здорове життя. |
|
|
32. |
12.02 |
Вуглеводи. Класифікація вуглеводів, їх утворення й поширення у природі. |
|
Спілкування державною мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, екологічна грамотність і здорове життя. |
|
|
33. |
18.02 |
Глюкоза: молекулярна формула та її відкрита форма. Хімічні властивості глюкози.
Лабораторні досліди |
|
Спілкування державною мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, екологічна грамотність і здорове життя. |
|
|
34. |
25.02 |
Сахароза, крохмаль і целюлоза: молекулярні формули, гідроліз. |
|
Спілкування державною мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, екологічна грамотність і здорове життя. |
|
|
35. |
26.02 |
Практична робота № 1. Розв’язування експериментальних задач. Інструктаж з БЖД. |
|
Спілкування державною мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, навчання впродовж життя, екологічна грамотність і здорове життя. |
|
|
36. |
04.03 |
Виконання тренувальних вправ та розв’язання розрахункових задач. |
|
Спілкування державною мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, екологічна грамотність і здорове життя. |
|
|
37. |
11.03 |
Контрольна робота з теми: «Оксигеновмісні органічні сполуки». |
|
Спілкування державною мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя. |
|
|
38. |
12.03 |
Захист навчальних проєктів.
Навчальні проєкти |
|
Спілкування державною мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, екологічна грамотність і здорове життя. |
|
|
|
Тема 4. Нітрогеновмісні органічні сполуки (5 год.) |
|
|
||
|
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів з теми
|
|
|
|
||
|
39. |
18.03 |
Насичені аміни: склад і будова молекули, назва найпростішої за складом сполуки. Будова аміногрупи. Аміни як органічні основи. Хімічні властивості метанаміну. |
|
Спілкування державною мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, екологічна грамотність і здорове життя. |
|
|
40. |
26.03 |
Ароматичні аміни: склад і будова молекули, назва найпростішої за складом сполуки. Хімічні властивості аніліну. Одержання аніліну. |
|
Спілкування державною мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, екологічна грамотність і здорове життя. |
|
|
41 |
01.04 |
Амінокислоти: склад і будова молекул, загальні і структурні формули, характеристичні (функціональні) групи, систематична номенклатура. Пептидна група. Хімічні властивості аміноетанової кислоти. Пептиди. |
|
Спілкування державною мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, екологічна грамотність і здорове життя. |
|
|
42. |
08.04 |
Білки як високомолекулярні сполуки. Хімічні властивості білків (без запису рівнянь реакцій).
Лабораторні досліди |
|
Спілкування державною мовою, математична компетентність, інформаційно-цифрова компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, екологічна грамотність і здорове життя. |
|
|
43. |
09.04 |
Захист навчальних проектів. Навчальні проєкти 18. Натуральні волокна тваринного походження: їхні властивості, дія на організм людини, застосування. 19. Анілін – основа для виробництва барвників. 20. Синтез білків. 21. Збалансоване харчування – запорука здорового життя. 22. Виведення плям органічного походження. |
|
Спілкування державною мовою, інформаційно-цифрова компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, екологічна грамотність і здорове життя. |
|
|
|
Тема 5. Синтетичні високомолекулярні речовини і полімерні матеріали на їх основі (4 год.) |
|
|
||
|
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів з теми
|
|
|
|
||
|
44. |
15.04 |
Синтетичні високомолекулярні речовини. Полімери. Реакції полімеризації і поліконденсації. Пластмаси |
|
Спілкування державною мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, екологічна грамотність і здорове життя. |
|
|
45. |
22.04 |
Каучуки, гума. Найпоширеніші полімери та сфери їхнього використання. |
|
Спілкування державною мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, екологічна грамотність і здорове життя. |
|
|
46. |
23.04 |
Синтетичні волокна: фізичні властивості і застосування .
Навчальні проєкти |
|
Спілкування державною мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність. |
|
|
47. |
29.04 |
Вплив полімерних матеріалів на здоров’я людини і довкілля. Проблеми утилізації полімерів і пластмас в контексті сталого розвитку суспільства. Захист навчальних проектів.
Навчальні проєкти |
|
Спілкування державною мовою, математична компетентність, інформаційно-цифрова компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, екологічна грамотність і здорове життя. |
|
|
|
Тема 6. Багатоманітність та зв’язки між класами органічних речовин (4 год.) |
|
|
||
|
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів з теми
|
|
|
|
||
|
48. |
06.05 |
Зв’язки між класами органічних речовин. |
|
Спілкування державною мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, екологічна грамотність і здорове життя. |
|
|
49. |
07.05 |
Роль органічної хімії у розв’язуванні сировинної, енергетичної, продовольчої проблем, створенні нових матеріалів.
Навчальні проєкти |
|
Спілкування державною мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, екологічна грамотність і здорове життя. |
|
|
50. |
13.05 |
Загальні поняття про біологічно активні речовини (вітаміни, ферменти). |
|
Спілкування державною мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, екологічна грамотність і здорове життя. |
|
|
51. |
20.05 |
Захист навчальних проєктів. Навчальні проєкти 30. Доцільність та шкідливість біологічно активних добавок. |
|
Спілкування державною мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність. |
|
|
52. |
21.05 |
Усний залік з тем: «Синтетичні високомолекулярні речовини і полімерні матеріали на їх основі. Багатоманітність та зв’язки між класами органічних речовин». |
|
Спілкування державною мовою, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність, екологічна грамотність і здорове життя. |
|
|
53. |
27.05 |
Підсумковий урок. |
|
|
|
Критерії оцінювання
навчальних досягнень здобувачів освіти 10 класу
з _______хімії________
|
Рівні навчальних досягнень |
Бали |
Характеристика навчальних досягнень учня (учениці) |
|
Початковий |
1 |
Учень (учениця) розпізнає деякі хімічні об’єкти (хімічні символи, формули, явища, посуд тощо) і називає їх (на побутовому рівні) |
|
2 |
Учень (учениця) описує деякі хімічні об’єкти за певними ознаками |
|
|
3 |
Учень (учениця) має фрагментарні уявлення з предмета вивчення і під керівництвом вчителя може відтворити окремі його частини |
|
|
Середній |
4 |
Учень (учениця) відтворює деякі факти, що стосуються хімічних сполук і явищ |
|
5 |
Учень (учениця) відтворює окремі частини навчального матеріалу, дає визначення основних понять |
|
|
6 |
Учень (учениця) послідовно відтворює значну частину навчального матеріалу |
|
|
Достатній |
7 |
Учень (учениця) відтворює навчальний матеріал, наводить приклади, з допомогою вчителя порівнює хімічні об’єкти |
|
8 |
Учень (учениця) логічно відтворює фактичний і теоретичний навчальний матеріал, застосовує знання в стандартних умовах, порівнює, класифікує хімічні об’єкти |
|
|
9 |
Учень (учениця) володіє знаннями основоположних хімічних теорій і фактів, наводить приклади на підтвердження цього, аналізує інформацію, робить висновки |
|
|
Високий |
10 |
Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом і застосовує знання на практиці, узагальнює й систематизує інформацію, робить аргументовані висновки |
|
11 |
Учень (учениця) володіє засвоєними знаннями і використовує їх у нестандартних ситуаціях, встановлює зв’язки між явищами; самостійно знаходить, оцінює і використовує інформацію з різних джерел згідно з поставленим завданням; робить узагальнювальні висновки |
|
|
12 |
Учень (учениця) має системні знання з предмета, аргументовано використовує їх, у тому числі в проблемних ситуаціях; аналізує додаткову інформацію; самостійно оцінює явища, приймає рішення, висловлює судження, пов’язані з речовинами та їх перетвореннями |
Критерії оцінювання практичних робіт з хімії
|
Рівні навчальних досягнень |
Характеристика навчальних досягнень учнів |
|
Початковий |
Учень (учениця) знає правила безпеки під час проведення практичних робіт, виконує найпростіші хімічні досліди під керівництвом вчителя |
|
Середній |
Учень (учениця) складає прилади; з допомогою вчителя виконує окремі хімічні досліди згідно з інструкцією, описує хід виконання дослідів |
|
Достатній |
Учень (учениця) самостійно виконує практичні роботи згідно з інструкцією, описує спостереження, робить висновки |
|
Високий |
Учень (учениця) виконує хімічні експерименти, раціонально використовуючи обладнання і реактиви; описує поетапні спостереження; складає звіт, що містить обґрунтовані висновки; виконує експериментальні задачі за власним планом |
Критерії оцінювання розв’язування розрахункових задач з хімії
|
Рівні навчальних досягнень |
Характеристика навчальних досягнень учнів |
|
Початковий |
Розв’язування задач не передбачене |
|
Середній |
Учень (учениця) складає скорочену умову задачі; робить обчислення лише з готовою формулою |
|
Достатній |
Учень (учениця) наводить потрібні формули речовин і рівняння реакцій; розв’язує задачі, користуючись алгоритмом |
|
Високий |
Учень (учениця) самостійно і раціонально розв’язує задачі; розв’язує комбіновані задачі |
Складено на підставі наказу МОН №1222 від 21.08.2013 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти».