Календарно-тематичне планування з хімії 10 клас

Про матеріал
Календарне планування уроків з хімії 10 клас до підручника Григорович О.В з ключовими компетентностями до кожного уроку та нормативно-правовим забезпеченням. Також містить Критерії оцінювання навчальних досягнень з предмету хімії, Критерії оцінювання практичних робіт та Критерії оцінювання розрахункових задач з хімії на підставі наказу МОН №1222 від 21.08.2013 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти».
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

        СХВАЛЕНО

Рішенням педагогічної ради

від _____ _____ 2025 р.

протокол № ____

                                                                               ЗАТВЕРДЖЕНО

                                                                                Наказ т.в.о. директора

від _____  _____ 2025 р.

                                                                       № ____________

 

 

 

Календарно-тематичне планування

з _хімії___

у ___10__ класі

2025-2026 навчальний рік

 

 

 

 

Вчитель _Чубенко Віра Василівна__

 

 

Івано-Франківськ

Пояснювальна записка

до календарно-тематичного планування

з предмета «_____хімії______» (рівень стандарту)

для здобувачів освіти _10_ класу

Мета навчального предмета  хімії на рівні стандарту відповідає меті повної загальної середньої освіти і полягає у забезпеченні загальноосвітньої підготовки з предмета, що передбачає уміння пояснювати хімічні явища, робити обґрунтовані висновки про них, усвідомлювати вплив науки і технологій на зміну матеріального, інтелектуального й культурного середовищ.

Завдання предмета полягає у формуванні вмінь: 

  •                 поглиблювати і розширювати знання про хімічну складову природничо-наукової картини світу: найважливіші хімічні поняття, закони і закономірності, теорії і процеси; сучасну хімічну номенклатуру речовин;
  • розвивати уміння самостійно набувати хімічні знання з різних інформаційних джерел та у ході експериментальних досліджень і критично їх осмислювати; застосовувати отримані знання для пояснення властивостей речовин і різноманітних хімічних явищ; безпечно використовувати речовини і матеріали; оцінювати роль хімії у розвитку сучасних технологій та розв’язанні глобальних проблем; творчо розв’язувати практичні завдання хімічного характеру у повсякденному житті, попереджувати явища, що завдають шкоди здоров'ю людини і довкіллю;
  •                 виховувати переконаність у позитивній ролі хімії як науки у забезпеченні прогресу суспільства, усвідомлення необхідності хімічно грамотного ставлення до власного здоров'я і довкілля.

Нормативно-правове забезпечення:

  • Про освіту: Закон України від 05.09.2017 №2145-VIII URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text ;
  • Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти: gостанова КМУ від 23 листопада 2011 р. № 1392 URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1392-2011-%D0%BF#Text
  • Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти з хімії рівень стандарту;
  • Про затвердження Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти: yаказ МОН України від 13.04.2011 № 329 URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0566-11#Text ;
  • Підручник: 10 клас. Григорович О.В. : Хімія. (рівень стандарту): підруч. для 10кл. закл.загал.серед.освіти/ Олексій Григорович. – Харків: Вид-во «Ранок», 2018. – 239 с. : іл.,фот.

 

 

 

Календарно-тематичне планування

у 2025-2026 навчальному році передбачає

для здобувачів освіти _10_ класу

 

Кількість навчальних годин – _52__ (по _1,5_ години на тиждень)

Кількість навчальних тем – __6___

 

уроку

Дата

Зміст уроку

Примітки

Ключові компетентності

 

І семестр

 

 

 

Тема 1. Повторення. Теорія будови органічних сполук (2+5 год.)

 

 

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів з теми

 

Учень/учениця:

Знаннєвий компонент

пояснює суть явища ізомерії; залежність властивостей речовин від складу і будови їхніх молекул на основі положень теорії будови органічних сполук;

наводить приклади органічних сполук із простими, подвійними, потрійними карбон-карбоновими зв’язками.

Діяльнісний компонент

Розрізняє органічні сполуки за якісним складом: вуглеводні, оксигено- і нітрогеновмісні речовини;

простий, подвійний, потрійний карбон-карбонові зв’язки;

характеризує суть теорії будови органічних сполук;

простий, подвійний, потрійний карбон-карбонові зв’язки;

характеризує суть теорії будови органічних сполук;

розв’язує задачі на виведення молекулярної формули речовини за масовими частками елементів, обґрунтовуючи обраний спосіб розв’язання.

Ціннісний компонент

усвідомлює необхідність знання властивостей речовини для встановлення її впливу на власне здоров’я і довкілля;

висловлює судження про значення теорії будови органічних сполук для розвитку органічної хімії;

робить висновки про багатоманітність органічних сполук на основі теорії хімічної будови.

 

 

 

1.

 

Первинний інструктаж з БЖД.

Склад, властивості, застосування окремих представників вуглеводнів (метан, етан, етен, етин).

 

Спілкування державною, математична компетентність, екологічна грамотність і здорове життя,  основні компетентності у природничих науках і технологіях.

2

 

Склад, властивості, застосування окремих представників оксигеновмісних (метанол, етанол, гліцерол, етанова кислота) і нітрогеновмісних (аміноетанова кислота) органічних речовин. Діагностичне тестування.

 

Спілкування державною, математична компетентність,  основні компетентності у природничих науках і технологіях,  уміння вчитися впродовж життя, екологічна грамотність і здорове життя.

3.

 

Теорія будови органічних сполук. Залежність властивостей речовин від складу і хімічної будови молекул.

Навчальні проєкти

1. Історія створення та розвитку теорії будови органічних сполук.

 

Спілкування державною, математична компетентність, соціальна та громадянська компетентності,  основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя,  інформаційно-цифрова компетентність.

4.

 

Поняття про явище ізомерії та ізомери. Навчальні проєкти

2. Ізомери у природі.

 

Спілкування державною, математична компетентність,  уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентності,  основні компетентності у природничих науках і технологіях, інформаційно-цифрова компетентність.

5.

 

Ковалентні карбон-карбонові зв’язки у молекулах органічних сполук: простий, подвійний, потрійний. Класифікація органічних сполук.

Навчальні проєкти

3. 3D-моделі молекул органічних сполук.

 

Спілкування державною, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях,  інформаційно-цифрова компетентність, соціальна та громадянська компетентності,  уміння вчитися впродовж життя.

6.

 

Розрахункові задачі

1. Виведення молекулярної формули речовини за масовими частками елементів.

 

Спілкування державною, математична компетентність, екологічна грамотність і здорове життя,  основні компетентності у природничих науках і технологіях,   уміння вчитися впродовж життя.

7

 

Самостійна робота з теми: «Теорія будови органічних сполук». Т.О.

 

Спілкування державною, математична компетентність,  основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя.

 

 Тема 2. Вуглеводні (12 год.)

 

 

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів з теми

 

Учень/учениця:

Знаннєвий компонент

називає алкани, алкени і алкіни за систематичною номенклатурою;

пояснює суть структурної ізомерії вуглеводнів;

розпізнає структурні ізомери певної речовини;

наводить приклади

насичених, ненасичених й ароматичних вуглеводнів.

Діяльнісний компонент

розрізняє вуглеводні різних гомологічних рядів;

складає на основі загальної формули молекулярні формули вуглеводнів певного гомологічного ряду;

молекулярною формулою сполуки; рівняння реакцій, які описують хімічні властивості алканів

класифікує вуглеводні різних гомологічних рядів, порівнює їхні будову і властивості;

дотримується правил безпечного поводження з вуглеводнями і їхніми похідними у побуті;

розв’язує задачі на виведення молекулярної формули речовини за загальною формулою гомологічного ряду та густиною або відносною густиною;

 

 

 

8.

 

Класифікація вуглеводнів.
Алкани. Загальна формула алканів, структурна ізомерія, систематична номенклатура. 

 

Спілкування державною, математична компетентність, спілкування іноземними мовами, екологічна грамотність і здорове життя.

      9.

 

Хімічні властивості алканів.
Методи одержання алканів.

 

Спілкування державною, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, екологічна грамотність і здорове життя.

10.

 

Алкени. Загальна та молекулярні формули алкенів, структурна ізомерія, систематична номенклатура.

 

Спілкування державною, математична компетентність, спілкування іноземними мовами,  екологічна грамотність і здорове життя.

11.

 

Хімічні властивості етену. Методи одержання етену.

 

Спілкування державною, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, екологічна грамотність і здорове життя.

12.

 

Алкіни. Загальна та молекулярні формули алкінів, структурна ізомерія, систематична номенклатура.

 

Спілкування державною, математична компетентність, екологічна грамотність і здорове життя, уміння вчитися впродовж життя.

13.

 

Хімічні властивості етину. Методи одержання етину.

 

Спілкування державною, математична компетентність, екологічна грамотність і здорове життя, основні компетентності у природничих науках і технологіях.

14.

 

Арени. Бензен: молекулярна і структурна формули, фізичні властивості. Хімічні властивості бензену. Методи одержання бензену.

 

Спілкування державною, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях, екологічна грамотність і здорове життя.

15.

 

Розрахункові задачі
2. Виведення молекулярної формули речовини за загальною формулою гомологічного ряду та густиною або відносною густиною.

 

Спілкування державною, математична компетентність, екологічна грамотність і здорове життя,  основні компетентності у природничих науках і технологіях, ініціативність і підприємливість.

16.

 

Розрахункові задачі
3. Виведення молекулярної формули речовини за масою, об’ємом або кількістю речовини реагентів або продуктів реакції.

 

Спілкування державною, математична компетентність, уміння вчитися впродовж життя,  основні компетентності у природничих науках і технологіях.

17.

 

Застосування вуглеводнів.

Навчальні проєкти
4. Октанове число та якість бензину.
5. Цетанове число дизельного палива.
6. Ароматичні сполуки навколо нас.
7. Смог як хімічне явище.
8. Коксування вугілля: продукти та їх використання.
9. Біогаз.
10. Вплив на довкілля вуглеводнів та їхніх похідних.

 

Спілкування державною, математична компетентність, інформаційно-цифрова компетентність, соціальна та громадянська компетентності,  основні компетентності у природничих науках і технологіях.

18.

 

Виконання тренувальних вправ та розв’язання розрахункових задач.

 

Спілкування державною, математична компетентність, екологічна грамотність і здорове життя, уміння вчитися впродовж життя, ініціативність і підприємливість.

19.

 

Контрольна робота 1.

 

Спілкування державною, математична компетентність, уміння вчитися впродовж життя.

 

Тема 3. Оксигеновмісні органічні сполуки. Ч.1

 

 

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів з теми

 

Учень/учениця:

Знаннєвий компонент

Називає загальні формули та характеристичні (функціональні) групи спиртів, альдегідів, карбонових кислот, естерів; за систематичною номенклатурою спирти, альдегіди, насичені одноосновні карбонові кислоти, естери;

пояснює вплив характеристичної (функціональної) групи на фізичні і хімічні властивості оксигеновмісних органічних сполук; водневого зв’язку на фізичні властивості оксигеновмісних органічних сполук;

наводить приклади спиртів, альдегідів, насичених одноосновних карбонових кислот, естерів, жирів, вуглеводів і їхні тривіальні назви; поширення оксигеновмісних органічних сполук у природі і харчових продуктах.

Діяльнісний компонент

розрізняє насичені й ненасичені жири;

моно-, ди-, полісахариди; реакції естерифікації;

класифікує оксигеновмісні органічні сполуки за характеристичними групами;

складає молекулярні і структурні формули спиртів, фенолу, альдегідів, насичених одноосновних карбонових кислот, естерів, жирів, вуглеводів (за назвами і загальними формулами відповідних гомологічних рядів);рівняння реакцій, які описують хімічні властивості насичених одноатомних спиртів (повне і часткове окиснення, дегідратація, взаємодія з лужними металами, гідроген галогенідами), гліцеролу (повне окиснення, взаємодія з лужними металами), фенолу (взаємодія з лужними металами, лугами, бромною водою), етаналю (часткове окиснення і відновлення), одноосновних карбонових кислот (взаємодія з індикаторами, металами, лугами, солями, спиртами), естерів (гідроліз), жирів (гідрування та лужний гідроліз), глюкози (часткове окиснення, відновлення воднем, бродіння спиртове і молочнокисле), сахарози, крохмалю і целюлози (молекулярні рівняння гідролізу), одержання етанолу (гідратація етену, бродіння глюкози), етаналю (гідратація етину, окиснення етанолу), етанової кислоти (окиснення етаналю, етанолу), фотосинтезу, утворення сахарози, крохмалю і целюлози у природі ;

порівнює будову і властивості сполук з різними характеристичними групами, одноатомних спиртів і фенолу, крохмалю і целюлози; хімічні властивості насичених одноосновних карбонових і неорганічних кислот; властивості натуральних і штучних волокон;

характеризує хімічні властивості одноатомних насичених спиртів, етаналю, насичених одноосновних карбонових кислот, естерів, жирів, вуглеводів;

способи одержання етанолу, етаналю, етанової кислоти, глюкози, сахарози, крохмалю і целюлози;

прогнозує хімічні властивості оксигеновмісних органічних сполук на основі знань про властивості характеристичних (функціональних) груп;

установлює причинно-наслідкові зв’язки між складом, будовою, властивостями, застосуванням і впливом на довкілля оксигеновмісних органічних сполук;

генетичні зв’язки між оксигеновмісними органічними сполуками;

виявляє наявність альдегідів, карбонових кислот, глюкози;

дотримується правил безпечного поводження з органічними речовинами;

обчислює за хімічними рівняннями кількість речовини, масу або об’єм за кількістю речовини, масою або об’ємом реагенту, що містить певну частку домішок, обґрунтовуючи обраний спосіб розв’язання;

розв’язує експериментальні задачі, обґрунтовуючи обраний спосіб розв’язання.

Ціннісний компонент

робить висновки щодо властивостей оксигеновмісних органічних речовин на підставі їхньої будови і про будову оксигеновмісних речовин на підставі їхніх властивостей; на основі спостережень;

усвідомлює взаємозв’язок складу, будови, властивостей, застосування оксигеновмісних органічних речовин і їхнього впливу на довкілля;

необхідність охорони довкілля від промислових відходів, що містять фенол;

висловлює судження щодо впливу продуктів органічного синтезу на здоров’я людини та екологічний стан довкілля;

розв’язує проблему власного раціонального харчування на основі знань про жири і вуглеводи;

оцінює біологічне значення жирів і вуглеводів для харчування людини; раціональне співвідношення вживання рослинних та тваринних жирів, перевагу одягу з натуральних тканин; безпечність органічних речовин і приймає обґрунтоване рішення щодо їхнього використання.

 

 

20.

 

Спирти. Поняття про характеристичну (функціональну) групу. Гідроксильна характеристична (функціональна) група. Насичені одноатомні спирти: загальна та структурні формули, ізомерія (пропанолів і бутанолів), систематична номенклатура. Водневий зв’язок, його вплив на фізичні властивості спиртів.

 

Спілкування державною, математична компетентність, екологічна грамотність і здорове життя,  основні компетентності у природничих науках і технологіях.

21.

 

Хімічні властивості насичених одноатомних спиртів. Одержання етанолу.

 

Спілкування державною, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях,  екологічна грамотність і здорове життя, основні компетентності у природничих науках і технологіях.

22.

 

Поняття про багатоатомні спирти на прикладі гліцеролу, його хімічні властивості.

 

Спілкування державною, математична компетентність,  основні компетентності у природничих науках і технологіях, екологічна грамотність і здорове життя.

23

 

Фенол: склад і будова молекули, фізичні та хімічні властивості.

 

Спілкування державною, математична компетентність, екологічна грамотність і здорове життя,  основні компетентності у природничих науках і технологіях.

24

 

Розрахункові задачі
4. Обчислення за хімічними рівняннями кількості речовини, маси або об’єму за кількістю речовини, масою або об’ємом реагенту, що містить певну частку домішок. Самостійна робота.

 

Спілкування державною, математична компетентність, основні компетентності у природничих науках і технологіях,  уміння вчитися впродовж життя,  екологічна грамотність і здорове життя.


 

 

 

 

 

 

 

 

уроку

Дата

Зміст уроку

Примітки

Ключові компетентності

ІІ семестр

 

 

 

 

Тема 3. Оксигеновмісні органічні сполуки. Ч.2.

 

 

чікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів з теми

Учень/учениця:

Знаннєвий компонент

Називає загальні формули та характеристичні (функціональні) групи спиртів, альдегідів, карбонових кислот, естерів; за систематичною номенклатурою спирти, альдегіди, насичені одноосновні карбонові кислоти, естери;

пояснює вплив характеристичної (функціональної) групи на фізичні і хімічні властивості оксигеновмісних органічних сполук; водневого зв’язку на фізичні властивості оксигеновмісних органічних сполук;

наводить приклади спиртів, альдегідів, насичених одноосновних карбонових кислот, естерів, жирів, вуглеводів і їхні тривіальні назви; поширення оксигеновмісних органічних сполук у природі і харчових продуктах.

Діяльнісний компонент

розрізняє насичені й ненасичені жири;

моно-, ди-, полісахариди; реакції естерифікації;

класифікує оксигеновмісні органічні сполуки за характеристичними групами;

складає молекулярні і структурні формули спиртів, фенолу, альдегідів, насичених одноосновних карбонових кислот, естерів, жирів, вуглеводів (за назвами і загальними формулами відповідних гомологічних рядів);рівняння реакцій, які описують хімічні властивості насичених одноатомних спиртів (повне і часткове окиснення, дегідратація, взаємодія з лужними металами, гідроген галогенідами), гліцеролу (повне окиснення, взаємодія з лужними металами), фенолу (взаємодія з лужними металами, лугами, бромною водою), етаналю (часткове окиснення і відновлення), одноосновних карбонових кислот (взаємодія з індикаторами, металами, лугами, солями, спиртами), естерів (гідроліз), жирів (гідрування та лужний гідроліз), глюкози (часткове окиснення, відновлення воднем, бродіння спиртове і молочнокисле), сахарози, крохмалю і целюлози (молекулярні рівняння гідролізу), одержання етанолу (гідратація етену, бродіння глюкози), етаналю (гідратація етину, окиснення етанолу), етанової кислоти (окиснення етаналю, етанолу), фотосинтезу, утворення сахарози, крохмалю і целюлози у природі ;

порівнює будову і властивості сполук з різними характеристичними групами, одноатомних спиртів і фенолу, крохмалю і целюлози; хімічні властивості насичених одноосновних карбонових і неорганічних кислот; властивості натуральних і штучних волокон;

характеризує хімічні властивості одноатомних насичених спиртів, етаналю, насичених одноосновних карбонових кислот, естерів, жирів, вуглеводів;

способи одержання етанолу, етаналю, етанової кислоти, глюкози, сахарози, крохмалю і целюлози;

прогнозує хімічні властивості оксигеновмісних органічних сполук на основі знань про властивості характеристичних (функціональних) груп;

установлює причинно-наслідкові зв’язки між складом, будовою, властивостями, застосуванням і впливом на довкілля оксигеновмісних органічних сполук;

генетичні зв’язки між оксигеновмісними органічними сполуками;

виявляє наявність альдегідів, карбонових кислот, глюкози.

 

 

25.

14.01

Розрахункові задачі
4. Обчислення за хімічними рівняннями кількості речовини, маси або об’єму за кількістю речовини, масою або об’ємом реагенту, що містить певну частку домішок.

 

Спілкування державною, математична компетентність, екологічна грамотність і здорове життя, уміння вчитися впродовж життя, основні компетентності у природничих науках і технологіях.

26.

15.01

Альдегіди. Склад, будова молекул альдегідів. Альдегідна характеристична (функціональна) група. Загальна та структурні формули, систематична номенклатура і фізичні властивості альдегідів.

 

Спілкування державною, математична компетентність, екологічна грамотність і здорове життя.

27.

21.01

Хімічні властивості етаналю, його одержання.

 

Спілкування державною, математична компетентність, екологічна грамотність і здорове життя, основні компетентності у природничих науках і технологіях.

28.

28.01

Карбонові кислоти, їх поширення в природі та класифікація. Карбоксильна характеристична (функціональна) група. Склад, будова молекул насичених одноосновних карбонових кислот, їхня загальна та структурні формули, ізомерія, систематична номенклатура і фізичні властивості.

 

Спілкування державною мовою,

математична компетентність,

основні компетентності у природничих науках і технологіях,

інформаційно-цифрова компетентність,

екологічна грамотність і здорове життя.

29.

29.01

Хімічні властивості насичених одноосновних карбонових кислот. Реакція естерифікації. Одержання етанової кислоти.

Лабораторні досліди
1. Виявлення органічних кислот у харчових продуктах. Інструктаж з БЖД.

 

Спілкування державною мовою,

математична компетентність,

основні компетентності у природничих науках і технологіях,

екологічна грамотність і здорове життя.

30.

04.02

Естери, загальна та структурні формули, систематична номенклатура, фізичні властивості. Гідроліз естерів.

 

Спілкування державною мовою,

спілкування іноземними мовами,

математична компетентність,

основні компетентності у природничих науках і технологіях,

екологічна грамотність і здорове життя.

31.

11.02

Жири як представники естерів. Класифікація жирів, їхні хімічні властивості.

 

Спілкування державною мовою,

математична компетентність,

основні компетентності у природничих науках і технологіях,

екологічна грамотність і здорове життя.

32.

12.02

Вуглеводи. Класифікація вуглеводів, їх утворення й поширення у природі.

 

Спілкування державною мовою,

математична компетентність,

основні компетентності у природничих науках і технологіях,

екологічна грамотність і здорове життя.

33.

18.02

Глюкоза: молекулярна формула та її відкрита форма. Хімічні властивості глюкози.

Лабораторні досліди
2. Окиснення глюкози свіжоодержаним купрум(ІІ) гідроксидом. Інструктаж з БЖД.

 

Спілкування державною мовою,

математична компетентність,

основні компетентності у природничих науках і технологіях,

інформаційно-цифрова компетентність,

екологічна грамотність і здорове життя.

34.

25.02

Сахароза, крохмаль і целюлоза: молекулярні формули, гідроліз.

 

Спілкування державною мовою,

математична компетентність,

основні компетентності у природничих науках і технологіях,

екологічна грамотність і здорове життя.

35.

26.02

Практична робота № 1. Розв’язування експериментальних задач. Інструктаж з БЖД.

 

Спілкування державною мовою,

математична компетентність,

основні компетентності у природничих науках і технологіях,

навчання впродовж життя,

екологічна грамотність і здорове життя.

36.

04.03

Виконання тренувальних вправ та розв’язання розрахункових задач.

 

Спілкування державною мовою,

математична компетентність,

основні компетентності у природничих науках і технологіях,

екологічна грамотність і здорове життя.

37.

11.03

Контрольна робота з теми: «Оксигеновмісні органічні сполуки».

 

Спілкування державною мовою,

математична компетентність,

основні компетентності у природничих науках і технологіях, уміння вчитися впродовж життя.

38.

12.03

Захист навчальних проєктів.

Навчальні проєкти
11. Екологічна безпечність застосування і одержання фенолу.
12. Виявлення фенолу в екстракті зеленого чаю або гуаші.
13. Вуглеводи у харчових продуктах: виявлення і біологічне значення.
14. Натуральні волокна рослинного походження: їхні властивості, дія на організм людини, застосування.
15. Штучні волокна: їхнє застосування у побуті та промисловості.
16. Етери та естери в косметиці.
17. Біодизельне пальне.

 

Спілкування державною мовою,

математична компетентність,

основні компетентності у природничих науках і технологіях,

інформаційно-цифрова компетентність,

екологічна грамотність і здорове життя.

 

Тема 4. Нітрогеновмісні органічні сполуки (5 год.)

 

 

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів з теми

 

Учень/учениця:

Знаннєвий компонент

Називає загальні формули та характеристичні (функціональні) групи амінів та амінокислот;

Пояснює структурні формули амінів та амінокислот; амфотерність амінокислот; зміст понять: характеристична (функціональна) аміногрупа, пептидна група, поліпептид;

наводить приклади амінів, амінокислот, білків.

Діяльнісний компонент

розрізняє насичені й ароматичні аміни;

складає молекулярні та структурні формули амінів та амінокислот за назвами і загальними формулами;

рівняння реакцій, які описують хімічні властивості метанаміну (горіння, взаємодія з водою і хлоридною кислотою), аніліну (взаємодія з хлоридною кислотою, бромною водою), аміноетанової кислоти (взаємодія з натрій гідроксидом, хлоридною кислотою, утворення дипептиду) та одержання аніліну (відновлення нітробензену);

класифікує нітрогеновмісні органічні сполуки за характеристичними (функціональними) групами;

прогнозує хімічні властивості амінокислот, зумовлені особливостями будови їхніх молекул;

характеризує хімічні властивості метанаміну, аніліну, аміноетанової кислоти і білків (гідроліз, кольорові реакції);

біологічну роль амінокислот, білків;

установлює причинно-наслідкові зв’язки між складом, будовою, властивостями нітрогеновмісних органічних сполук;

дотримується правил безпечного поводження з органічними речовинами.

Ціннісний компонент

усвідомлює вплив аніліну та його похідних (вогненебезпечність, подразливість, отруйність) на довкілля та організм людини;

висловлює судження про вплив окремих нітрогеновмісних органічних сполук на організм людини;

обґрунтовує застосування речовин їхніми властивостями;

оцінює  біологічне значення амінокислот і білків;

розв’язує проблему власного раціонального харчування на основі знань про білки;

робить висновки про властивості амінів, амінокислот та білків, виходячи з будови молекул речовин, і про будову речовин, виходячи з їхніх властивостей; на основі спостережень.

 

 

39.

18.03

Насичені аміни: склад і будова молекули, назва найпростішої за складом сполуки. Будова аміногрупи. Аміни як органічні основи. Хімічні властивості метанаміну.

 

Спілкування державною мовою,

математична компетентність,

основні компетентності у природничих науках і технологіях,

екологічна грамотність і здорове життя.

40.

26.03

Ароматичні аміни: склад і будова молекули, назва найпростішої за складом сполуки. Хімічні властивості аніліну. Одержання аніліну.

 

Спілкування державною мовою,

математична компетентність,

основні компетентності у природничих науках і технологіях,

екологічна грамотність і здорове життя.

41

01.04

Амінокислоти: склад і будова молекул, загальні і структурні формули, характеристичні (функціональні) групи, систематична номенклатура. Пептидна група.

Хімічні властивості аміноетанової кислоти. Пептиди.

 

Спілкування державною мовою,

математична компетентність,

основні компетентності у природничих науках і технологіях,

екологічна грамотність і здорове життя.

42.

08.04

Білки як високомолекулярні сполуки. Хімічні властивості білків (без запису рівнянь реакцій).

Лабораторні досліди
3. Біуретова реакція.
4. Ксантопротеїнова реакція. Інструктаж з БЖД.

 

Спілкування державною мовою,

математична компетентність,

інформаційно-цифрова компетентність,

основні компетентності у природничих науках і технологіях,

екологічна грамотність і здорове життя.

43.

09.04

Захист навчальних проектів.

Навчальні проєкти

18. Натуральні волокна тваринного походження: їхні властивості, дія на організм людини, застосування.

19. Анілін – основа для виробництва барвників.

20. Синтез білків.

21. Збалансоване харчування – запорука здорового життя.

22. Виведення плям органічного походження.

 

Спілкування державною мовою,

інформаційно-цифрова компетентність,

основні компетентності у природничих науках і технологіях,

екологічна грамотність і здорове життя.

 

Тема 5. Синтетичні високомолекулярні речовини і полімерні матеріали на їх основі (4 год.)

 

 

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів з теми

 

Учень/учениця:

Знаннєвий компонент

Пояснює суть поняття полімер;

реакцій полімеризації і поліконденсації як способів добування полімерів;

наводить приклади синтетичних високомолекулярних речовин і полімерних матеріалів на їх основі;

рівнянь реакцій полімеризації і поліконденсації.

Діяльнісний компонент

розрізняє  реакції полімеризації і поліконденсації; пластмаси, каучуки, гуму та синтетичні волокна;

описує властивості полімерних матеріалів;

порівнює природні, штучні і синтетичні волокна, пластмаси;

установлює причинно-наслідкові зв’язки між складом, будовою, властивостями та застосуванням полімерів;

дотримується правил безпечного поводження з синтетичними матеріалами.

Ціннісний компонент

обґрунтовує значення полімерів у створенні нових матеріалів та синтетичних волокон.

 

 

44.

15.04

Синтетичні високомолекулярні речовини. Полімери. Реакції полімеризації і поліконденсації. Пластмаси

 

Спілкування державною мовою,

математична компетентність,

основні компетентності у природничих науках і технологіях,

екологічна грамотність і здорове життя.

45.

22.04

Каучуки, гума. Найпоширеніші полімери та сфери їхнього використання.

 

Спілкування державною мовою,

математична компетентність,

основні компетентності у природничих науках і технологіях,

інформаційно-цифрова компетентність,

екологічна грамотність і здорове життя.

46.

23.04

Синтетичні волокна: фізичні властивості і застосування .

Навчальні проєкти
23. Синтетичні волокна: їх значення, застосування у побуті та промисловості.

 

Спілкування державною мовою,

математична компетентність,

основні компетентності у природничих науках і технологіях,

екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність.

47.

29.04

Вплив полімерних матеріалів на здоров’я людини і довкілля. Проблеми утилізації полімерів і пластмас в контексті сталого розвитку суспільства. Захист навчальних проектів.

Навчальні проєкти
24. Рециклінг як єдиний цивілізований спосіб утилізації твердих побутових відходів.
25. Переробка побутових відходів в Україні та розвинених країнах світу.
26. Перспективи одержання і застосування полімерів із наперед заданими властивостями.
27. Дослідження маркування виробів із полімерних матеріалів і пластмас.
28. Виготовлення виробів із пластикових пляшок.

 

Спілкування державною мовою,

математична компетентність,

інформаційно-цифрова компетентність,

основні компетентності у природничих науках і технологіях,

екологічна грамотність і здорове життя.

 

Тема 6. Багатоманітність та зв’язки між класами органічних речовин (4 год.)

 

 

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів з теми

 

Учень/учениця:

Знаннєвий компонент

Пояснює причини багатоманітності органічних речовин;

наводить приклади гомологів та ізомерів; сполук із простими і кратними зв’язками; сполук з різними характеристичними (функціональними) групами;

природних та синтетичних біологічно активних речовин.

Діяльнісний компонент

розрізняє органічні сполуки за належністю до відповідних гомологічних рядів;

складає рівняння реакцій, які характеризують генетичні зв’язки органічних сполук;

досліджує наявність органічних кислот у продуктах харчування за допомогою індикаторів;

установлює зв’язки між класами органічних сполук;

використовує знання про органічні сполуки для пояснення їх різноманітності;

дотримується правил безпечного поводження з органічними речовинами.

Ціннісний компонент

усвідомлює необхідність знання властивостей речовини для встановлення її впливу на власне здоров’я і довкілля;

роль органічної хімії у розв’язуванні сировинної, енергетичної, продовольчої проблем, створенні нових матеріалів;

оцінює значення біологічно активних речовин для організму людини;

популяризує хімічні знання;

усвідомлює право на власний вибір і прийняття рішення;

відповідальність за збереження довкілля від шкідливих викидів;

висловлює судження про можливості використання органічних сполук залежно від їхніх властивостей;

обґрунтовує значення органічних речовин у створенні нових матеріалів;

робить висновки про важливість знань про органічні сполуки.

 

 

48.

06.05

Зв’язки між класами органічних речовин.

 

Спілкування державною мовою,

математична компетентність,

основні компетентності у природничих науках і технологіях,

екологічна грамотність і здорове життя.

49.

07.05

Роль органічної хімії у розв’язуванні сировинної, енергетичної, продовольчої проблем, створенні нових матеріалів.

 Навчальні проєкти
29. Найважливіші хімічні виробництва органічної хімії в Україні.

 

Спілкування державною мовою,

математична компетентність,

основні компетентності у природничих науках і технологіях,

екологічна грамотність і здорове життя.

50.

13.05

Загальні поняття про біологічно активні речовини (вітаміни, ферменти).

 

Спілкування державною мовою,

математична компетентність,

основні компетентності у природничих науках і технологіях,

інформаційно-цифрова компетентність,

екологічна грамотність і здорове життя.

51.

20.05

Захист навчальних проєктів.

Навчальні проєкти 30. Доцільність та шкідливість біологічно активних добавок.

 

Спілкування державною мовою,

математична компетентність,

основні компетентності у природничих науках і технологіях,

екологічна грамотність і здорове життя, інформаційно-цифрова компетентність.

52.

21.05

Усний залік з тем: «Синтетичні високомолекулярні речовини і полімерні матеріали на їх основі. Багатоманітність та зв’язки між класами органічних речовин».

 

Спілкування державною мовою,

математична компетентність,

основні компетентності у природничих науках і технологіях,

інформаційно-цифрова компетентність,

екологічна грамотність і здорове життя.

53.

27.05

Підсумковий урок.

 

 

 

 

 

Критерії оцінювання

навчальних досягнень здобувачів освіти 10 класу

з _______хімії________

 

Рівні навчальних досягнень

Бали

Характеристика навчальних досягнень учня (учениці)

Початковий

1

Учень (учениця) розпізнає деякі хімічні об’єкти (хімічні символи, формули, явища, посуд тощо) і називає їх (на побутовому рівні)

2

Учень (учениця) описує деякі хімічні об’єкти за певними ознаками

3

Учень (учениця) має фрагментарні уявлення з предмета вивчення і під керівництвом вчителя може відтворити окремі його частини

Середній

4

Учень (учениця) відтворює деякі факти, що стосуються хімічних сполук і явищ

5

Учень (учениця) відтворює окремі частини навчального матеріалу, дає визначення основних понять

6

Учень (учениця) послідовно відтворює значну частину навчального матеріалу

Достатній

7

Учень (учениця) відтворює навчальний матеріал, наводить  приклади, з допомогою вчителя порівнює хімічні об’єкти

8

Учень (учениця) логічно відтворює фактичний і теоретичний навчальний матеріал, застосовує знання в стандартних умовах, порівнює, класифікує хімічні об’єкти

9

Учень (учениця) володіє знаннями основоположних хімічних теорій і фактів, наводить приклади на підтвердження цього, аналізує інформацію, робить   висновки

Високий

10

Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом і застосовує знання на практиці, узагальнює й систематизує інформацію, робить аргументовані висновки

11

Учень (учениця) володіє засвоєними знаннями і використовує їх у нестандартних ситуаціях, встановлює зв’язки між явищами; самостійно знаходить, оцінює і використовує інформацію з різних джерел згідно з поставленим завданням; робить узагальнювальні висновки

12

Учень (учениця) має системні знання з предмета, аргументовано використовує їх, у тому числі в проблемних ситуаціях; аналізує додаткову інформацію; самостійно оцінює явища, приймає рішення, висловлює судження, пов’язані з речовинами та їх перетвореннями

 

 

Критерії оцінювання практичних робіт з хімії

 

Рівні навчальних досягнень

Характеристика навчальних досягнень учнів

Початковий

Учень (учениця) знає правила безпеки під час проведення практичних робіт, виконує найпростіші хімічні досліди під керівництвом вчителя

Середній

Учень (учениця) складає прилади; з допомогою вчителя виконує окремі хімічні досліди згідно з інструкцією, описує хід виконання дослідів

Достатній

Учень (учениця) самостійно виконує практичні роботи згідно з інструкцією, описує спостереження, робить   висновки

Високий

Учень (учениця) виконує хімічні експерименти, раціонально використовуючи обладнання і реактиви; описує поетапні спостереження; складає звіт, що містить обґрунтовані висновки; виконує експериментальні задачі за власним планом


 

 

 

 

Критерії оцінювання розв’язування розрахункових задач з хімії

Рівні навчальних досягнень

Характеристика навчальних досягнень учнів

Початковий

Розв’язування задач не передбачене

Середній

Учень (учениця) складає скорочену умову задачі; робить обчислення лише з готовою формулою

Достатній

Учень (учениця) наводить потрібні формули речовин і рівняння реакцій; розв’язує задачі, користуючись алгоритмом

Високий

Учень (учениця) самостійно і раціонально розв’язує задачі; розв’язує комбіновані задачі

 


Складено на підставі наказу МОН №1222 від 21.08.2013 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання  навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти».

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 10 клас, Планування
Додано
30 жовтня
Переглядів
394
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку