11 клас
70 год (2 год на тиждень 64 год + 6 год резерв) За підручником Хімія, 11 кл О.В. Григорович
№ |
Зміст (тема) уроку |
К-ть годин |
Дата |
Примітка (Д/З) |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності |
||
|
Тема 1. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів |
6 |
|
|
Учень/учениця: Знаннєвий компонент називає s-, p-, d-елементи за їхнім місцем у періодичній системі; пояснює валентність і ступінь окиснення елементів 2 і 3 періодів у основному і збудженому станах атомів; наводить приклади s-, p-, d-елементів. Діяльнісний компонент складає електронні і графічні електронні формули атомів s-, p-, d-елементів (Ферум) 1-4 періодів з урахуванням принципу «мінімальної енергії»; атомів неметалічних елементів 2 і 3 періодів у основному і збудженому станах; аналізує відмінності електронних конфігурацій атомів s-, p-, d-елементів (Ферум) 1-4 періодів; порівнює можливі ступені окиснення неметалічних елементів 2 і 3 періодів, що знаходяться в одній групі, на основі електронної будови їхніх атомів. Ціннісний компонент обґрунтовує періодичну зміну властивостей елементів і їхніх простих речовин на основі електронної будови їхніх атомів; висловлює судження щодо застосування періодичного закону для передбачення властивостей іще не відкритих елементів. |
||
1 |
Вступний інструктаж з БЖД (31,32). Повторення основних понять про будову атома. Демонстрації 1. Різні варіанти періодичної системи хімічних елементів (довга і коротка форми, віртуальні 3D). |
1 |
|
§1 |
|||
2 |
Електронні і графічні електронні формули атомів s-, p-, d-елементів. Принцип «мінімальної енергії». Інструктаж з БЖД (43, 96) Демонстрації 2. Форми електронних орбіталей (у тому числі 3D-проектування). 3. Моделі атомів s-, p-, d-елементів (у тому числі 3D-проектування). |
1 |
|
§2 |
|||
3 |
Електронні і графічні електронні формули атомів s-, p-, d-елементів. Принцип «мінімальної енергії». Інструктаж з БЖД (96,97) Навчальні проекти 1. Створення 3D-моделей атомів елементів. |
1 |
|
§2 |
|||
4 |
Збуджений стан атома. Валентні стани елементів. Можливі ступені окиснення неметалічних елементів 2 і 3 періодів. Інструктаж з БЖД (43,96,97) Демонстрації 2. Форми електронних орбіталей (у тому числі 3D-проектування). 3. Моделі атомів s-, p-, d-елементів (у тому числі 3D-проектування). |
1 |
|
§3 |
|||
5 |
Збуджений стан атома. Валентні стани елементів. Можливі ступені окиснення неметалічних елементів 2 і 3 періодів. Інструктаж з БЖД (96,97) Навчальні проекти 2. Застосування радіонуклідів у медицині. 3. Використання радіоактивних ізотопів як індикаторів у тваринництві, археології. |
1 |
|
§3 |
|||
6 |
Явище періодичної зміни властивостей елементів і їхніх сполук на основі уявлень про електронну будову атомів. |
1 |
|
§4 |
|||
Наскрізні змістові лінії Підприємливість і фінансова грамотність Явище періодичної зміни властивостей елементів і їхніх сполук на основі уявлень про електронну будову атомів. |
|||||||
|
Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини |
8 |
|
|
|
||
7 |
Природа хімічного зв’язку. Йонний зв'язок. Інструктаж з БЖД (43,96,97) Демонстрації 4. Моделі різних типів кристалічних ґраток (у тому числі 3D-проектування). |
1 |
|
§5 |
Учень/учениця: Знаннєвий компонент установлює види хімічного зв’язку в речовинах за їхніми формулами; наводить приклади речовин із різними видами хімічного зв’язку; аморфних і кристалічних речовин. Діяльнісний компонент пояснює відмінності вмеханізмах утворенняковалентних зв’язків у молекулі амоніаку та йоні амонію; між аморфними і кристалічними речовинами; прогнозує фізичні властивості речовин на основі їхньої будови та будову речовин на основі їхніх фізичних властивостей. Ціннісний компонент оцінює на основі будови молекул води і спиртів можливість утворення водневого зв’язку між молекулами води, спиртів, води і спиртів; висловлює судження щодо залежності між використанням речовин та їхньою будовою і властивостями. |
||
8 |
Природа хімічного зв’язку. Ковалентний зв'язок. |
1 |
|
§6 |
|||
9 |
Донорно-акцепторний механізм утворення ковалентного зв’язку (на прикладі катіону амонію). Інструктаж з БЖД (39,43) Демонстрації 5. Утворення амоній хлориду з амоніаку і гідроген хлориду. |
1 |
|
§6 |
|||
10 |
Природа хімічного зв’язку. Водневий зв'язок. Інструктаж з БЖД (96,97) Навчальні проекти 6. Значення водневого зв’язку для організації структур біополімерів. |
1 |
|
§7 |
|||
11 |
Природа хімічного зв’язку. Металічний зв'язок. Інструктаж з БЖД (96,97)
Навчальні проекти 5. Використання речовин із різними видами хімічних зв’язків у техніці. |
1 |
|
§8 |
|||
12 |
Кристалічний і аморфний стани твердих речовин. Інструктаж з БЖД (96,97,43) Демонстрації 4. Моделі різних типів кристалічних ґраток (у тому числі 3D-проектування). 6. Зразки кристалічних і аморфних речовин. Навчальні проекти 4. Застосування рідких кристалів. |
1 |
|
§9 |
|||
13 |
Залежність фізичних властивостей речовин від їхньої будови. Інструктаж з БЖД (43) Демонстрації 6. Зразки кристалічних і аморфних речовин. |
1 |
|
§10 |
|||
14 |
Контроль знань з тем «ПЗ і ПСХЕ. Хімічний зв'язок і будова речовини». Самостійна робота. |
1 |
|
Повт. § |
|||
Наскрізні змістові лінії Здоров’я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова грамотність. Залежність фізичних властивостей речовин від їхньої будови. |
|||||||
|
Тема 3. Хімічні реакції |
8 |
|
|
Учень/учениця: Знаннєвий компонент пояснює вплив різних чинників на зміщення хімічної рівноваги, на гідроліз солей; принцип дії гальванічного елемента; наводить приклади необоротних і оборотних хімічних реакцій. Діяльнісний компонент складає рівняння реакцій гідролізу солей; розрізняє необоротні і оборотні хімічні реакції; характеризує сутьхімічної рівноваги, гідролізу солей; прогнозує можливість реакції гідролізу солей; рН середовища водних розчинів солей; добирає умови зміщення хімічної рівноваги оборотних процесів на основі принципу Ле Шательє; дотримується правил безпеки під час виконання хімічних дослідів; експериментальновизначає рН середовища водних розчинів солей за допомогою індикаторів; обчислюєза хімічними рівняннями відноснийвихід продукту реакції, обґрунтовуючи обраний спосіб розв’язання. Ціннісний компонент висловлює судження про значення принципуЛе Шательє в керуванні хімічними процесами; обґрунтовує значення оборотних процесів у довкіллі, промислових виробництвах; вплив гідролізу солей на рН грунтів; оцінюєнегативний вплив на екологію відпрацьованих гальванічних елементів і дотримується правил їхньої утилізації. |
||
15 |
Необоротні і оборотні хімічні процеси. Хімічна рівновага. Принцип Ле Шательє. |
1 |
|
§11 |
|||
16 |
Кислотність розчинів солей. Гідроліз солей. Інструктаж з БЖД (43,37,44) Лабораторні досліди 1.Визначення рН середовища водних розчинів солей за допомогою індикаторів. |
1 |
|
§13 |
|||
17 |
Гідроліз солей.
|
1 |
|
§13 |
|||
18 |
Поняття про гальванічний елемент як хімічне джерело електричного струму. |
1 |
|
§14 |
|||
19 |
Поняття про гальванічний елемент як хімічне джерело електричного струму. Інструктаж з БЖД (96,97) Навчальні проекти 7. Гальванічний елемент з картоплі, лимону. 8. Види і принципи роботи малих джерел електричного струму, утилізація їх. |
1 |
|
§14 |
|||
20 |
Розрахункові задачі 1. Обчислення за хімічними рівняннями відносного виходу продукту реакції. |
1 |
|
§12 |
|||
21 |
Розрахункові задачі 1. Обчислення за хімічними рівняннями відносного виходу продукту реакції. |
1 |
|
§12 |
|||
22 |
Контрольна робота №1 |
1 |
|
Повт § |
|||
|
|
|
|
|
|||
Наскрізні змістові лінії Підприємливість і фінансова грамотність Поняття про гальванічний елемент як хімічне джерело струму. |
|||||||
|
Тема 4. Неорганічні речовини і їхні властивості |
40 |
|
|
|
||
23 |
Неметали. Загальна характеристика неметалів. Фізичні властивості. Інструктаж з БЖД (43) Демонстрації 8. Зразки неметалів. |
1 |
|
§15 |
Учень/учениця: Знаннєвий компонент називає найпоширеніші у природі металічні й неметалічні елементи; представників класів неорганічних сполук за систематичною номенклатурою; пояснює суть явища алотропії; відмінності властивостей алотропних модифікацій Оксигену, Сульфуру, Карбону, Фосфору їхнім кількісним складом або будовою; суть явища адсорбції; антропогенні і природні причини появи в атмосфері оксидів неметалічних елементів; наводить приклади алотропних модифікацій Оксигену, Сульфуру, Карбону, Фосфору; сполук неметалічних елементів з Гідрогеном (гідроген хлорид, гідроген сульфід, амоніак); взаємозв’язків між речовинами. Діяльнісний компонент складає рівняння, що підтверджують відновні властивості металів, зокрема алюмінію і заліза (реакцій з неметалами, водою, кислотами і солями в розчинах); окисні властивості неметалів (кисень, сірка, вуглець, хлор) в реакціях з воднем і металами; відновні властивості водню й вуглецю в реакціях з оксидами металічних елементів; реакцій, які характеризують особливості водних розчинів гідроген хлориду (з основами), гідроген сульфіду (з лугами), амоніаку (з кислотами); реакцій, які характеризують хімічні властивості та одержання оснόвних, кислотних та амфотерних оксидів; кислот, основ, амфотерних гідроксидів (Алюмінію і Цинку), середніх і кислих солей; реакцій нітратної і концентрованої сульфатної кислот з магнієм, цинком, міддю; характеризує метали і неметали, їхні фізичні властивості та застосування (у тому числі сплавів металів); застосування гідроген хлориду, гідроген сульфіду, амоніаку; фізичні та хімічні властивості (взаємодія з магнієм, цинком, міддю) нітратної і концентрованої сульфатної кислот; застосування гідроксидів Натрію і Кальцію; поширення солей у природі; складаєплан дослідженнятаекспериментально встановлюєгенетичні зв’язки між неорганічними і органічними речовинами; порівнює фізичні та хімічні властивості металів (алюміній і залізо) і неметалів, оксидів металічних і неметалічних елементів; особливості водних розчинів гідроген хлориду, гідроген сульфіду, амоніаку; основ (гідроксидів Натрію і Кальцію); аналізує і тлумачить результати досліджень; прогнозує рН середовища кислотних і лужних ґрунтів; установлює генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук; проводить якісні реакції й визначає в розчинах йони: Феруму(2+), Феруму(3+), осаджуючи їх лугами, Барію, амонію, силікат- і ортофосфат-іони; досліджує якіснийсклад солей; адсорбційну здатність активованого вугілля та аналогічних лікарських препаратів; аналізує види жорсткості води і пропонує безпечні способи усунення жорсткості води у побуті; дотримується правил безпеки під час виконання хімічних дослідів; обчислюєкількість речовини, масу або об’єм продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку, обґрунтовуючи обраний спосіб розв’язання. Ціннісний компонент робить висновки на основі спостережень; обґрунтовує значення алотропних перетворень; причини існування кислотних і лужних ґрунтів; оцінює біологічне значення металічних (Кальцію, Калію, Натрію, Магнію, Феруму) і неметалічних (Оксигену, Нітрогену, Карбону, Фосфору, галогенів) елементів; найважливіших представників основних класів неорганічних сполук; доводить практичну значущість явища адсорбції, металів і неметалів та сполук металічних і неметалічних елементів; уплив жорсткої води на побутові прилади і комунікації; висловлює судження щодо біологічної ролі озону і його застосування, екологічних наслідків викидів в атмосферу оксидів Карбону, Нітрогену, Сульфуру; кислотних дощів, парникового ефекту, нераціонального використання мінеральних добрив. |
||
24 |
Галогени. Хлор. |
1 |
|
§16 |
|||
25 |
Сполуки неметалічних елементів з Гідрогеном. Особливості водних розчинів цих сполук, їх застосування. Гідроген хлорид. Хлоридна кислота. |
1 |
|
§17 |
|||
26 |
Розрахункові задачі 2. Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку. |
1 |
|
§18 |
|||
27 |
Розрахункові задачі 2. Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку. |
1 |
|
§18 |
|||
28 |
Алотропія. Алотропні модифікації речовин неметалічних елементів. Оксиген. Кисень і озон. |
1 |
|
§19 |
|||
29 |
Алотропія. Сульфур. Сірка. Окисні та відновні властивості неметалів. Інструктаж з БЖД (43,96,97) Демонстрації 9. Моделі кристалічних ґраток алотропних модифікацій Сульфуру (у тому числі 3D-проектування). |
1 |
|
§20 |
|||
30 |
Сполуки неметалічних елементів з Гідрогеном. Особливості водних розчинів цих сполук, їх застосування. Гідроген сульфід. Сульфідна кислота. |
1 |
|
§21 |
|||
31 |
Повторний інструктаж з БЖД (31,32). Сульфатна кислота. Особливості взаємодії металів з концентрованою сульфатною кислотою. |
1 |
|
§22 |
|||
32 |
Сульфатна кислота. Особливості взаємодії металів з концентрованою сульфатною кислотою. |
1 |
|
§22 |
|||
33 |
Нітроген. Азот. Окисні та відновні властивості неметалів. Інструктаж з БЖД (96,97) Навчальні проекти 9. Запобігання негативному впливові нітратів на організм людини. |
1 |
|
§23 |
|||
34 |
Сполуки неметалічних елементів з Гідрогеном. Особливості водних розчинів цих сполук, їх застосування. Амоніак. |
1 |
|
§24 |
|||
35 |
Нітратна кислота. Особливості взаємодії металів з нітратною кислотою. |
1 |
|
§25 |
|||
36 |
Нітратна кислота. Особливості взаємодії металів з нітратною кислотою. |
1 |
|
§25 |
|||
37 |
Алотропія. Алотропні модифікації речовин неметалічних елементів. Фосфор. |
1 |
|
§26 |
|||
38 |
Мінеральні добрива. Поняття про кислотні та лужні ґрунти. Інструктаж з БЖД (96,97) Навчальні проекти 8. Раціональне використання добрив та проблема охорони довкілля. 12. Дослідження рН ґрунтів своєї місцевості. Складання карти родючості. |
1 |
|
§27 |
|||
39 |
Алотропія. Явище адсорбції. Карбон. Інструктаж з БЖД (37,43,96,97) Лабораторні досліди 2. Дослідження адсорбційної здатності активованого вугілля та аналогічних лікарських препаратів. Демонстрації 9. Моделі кристалічних ґраток алотропних модифікацій Карбону (у тому числі 3D-проектування). Навчальні проекти 7. Штучні алмази у техніці. |
1 |
|
§28 |
|||
40 |
Кислотні дощі. Оксиди неметалічних елементів в атмосфері. Інструктаж з БЖД (96,97) Навчальні проекти 11. Кислотні дощі. |
1 |
|
§29 |
|||
41 |
Силіцій оксид. Сучасні силікатні матеріали.
|
1 |
|
§30 |
|||
42 |
Проміжний контроль знань з теми «Загальна характеристика неметалічних елементів та металів». Самостійна робота. |
1 |
|
Повт § |
|||
43 |
Загальна характеристика металів. Фізичні властивості металів на основі їхньої будови. |
1 |
|
§31 |
|||
44 |
Застосування металів та їхніх сплавів. Інструктаж з БЖД (43,45) Демонстрації 7. Зразки металів і їхніх сплавів. |
1 |
|
§32 |
|||
45 |
Основи. Властивості, застосування гідроксидів Натрію. (Лужні елементи) |
1 |
|
§33 |
|||
46 |
Основи. Властивості, застосування гідроксидів Натрію. (Лужні елементи) |
1 |
|
§33 |
|||
47 |
Основи. Властивості, застосування гідроксидів Кальцію. (Кальцій і Магній) |
1 |
|
§34 |
|||
48 |
Солі, їх поширення в природі. Середні та кислі солі. Поняття про жорсткість води та способи її усунення. (Кальцій і магній) Інструктаж з БЖД (96,97) Навчальні проекти 13. Властивості і застосування карбонатів, нітратів і ортофосфатів лужних і лужноземельних металічних елементів, солей амонію. 14. Усунення тимчасової і постійної жорсткості води. |
1 |
|
§34 |
|||
49 |
Алюміній: фізичні і хімічні властивості. Основи. |
1 |
|
§35 |
|||
50 |
Алюміній: фізичні і хімічні властивості. Основи. |
1 |
|
§35 |
|||
51 |
Ферум. Залізо. Фізичні і хімічні властивості. Основи. Інструктаж з БЖД (43,39) Демонстрації 10. Виявлення у розчині катіонів Феруму(2+) (віртуально), Феруму(3+) (віртуально), Барію, амонію. |
1 |
|
§36 |
|||
52 |
Ферум. Залізо. Фізичні і хімічні властивості. Основи. |
1 |
|
§36 |
|||
53 |
Якісні реакції на деякі йони. Інструктаж з БЖД (37,39,43) Лабораторні досліди 3-6. Виявлення у розчині катіонів Феруму(2+), Феруму(3+), Барію, амонію. 7-8. Виявлення у розчинах силікат- і ортофосфат-іонів. |
1 |
|
§37 |
|||
54 |
Практична робота Інструктаж з БЖД (37,39) №1. Дослідження якісного складу солей. |
1 |
|
Повт § |
|||
55 |
Біологічне значення металічних і неметалічних елементів. Інструктаж з БЖД (96,97) Навчальні проекти 10. Неорганічні речовини у фармації (або домашній аптечці) і харчовій промисловості. |
1 |
|
§38 |
|||
56 |
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. |
1 |
|
§38 |
|||
57 |
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. |
1 |
|
§38 |
|||
58 |
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. |
1 |
|
§38 |
|||
59 |
Інструктаж з БЖД (37,39) Практична робота №2. Генетичні зв’язки між неорганічними речовинами. |
1 |
|
Повт § |
|||
60 |
Розрахункові задачі 2. Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку. |
1 |
|
Повт §18 |
|||
61 |
Розрахункові задачі 2. Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку. |
1 |
|
Повт § |
|||
62 |
Контрольна робота №2 |
1 |
|
Повт § |
|||
Наскрізні змістові лінії Громадянська відповідальність Кислотні дощі. Поняття про жорсткість води та способи її усунення. Здоров’я і безпека Явище адсорбції. Застосування водних розчинів гідроген хлориду, гідроген сульфіду, амоніаку. Кислотні дощі. Властивості і застосування гідроксидів Натрію і Кальцію. Поняття про жорсткість води та способи її усунення. Екологічна безпека і сталий розвиток Явище адсорбції. Застосування водних розчинів гідроген хлориду, гідроген сульфіду, амоніаку. Кислотні дощі. Підприємливість і фінансова грамотність Фізичні властивості металів на основі їхньої будови. Алюміній і залізо: фізичні і хімічні властивості. Застосування металів та їхніх сплавів. Застосування неметалів. Застосування водних розчинів гідроген хлориду, гідроген сульфіду, амоніаку. Властивості і застосування гідроксидів Натрію і Кальцію. Поняття про жорсткість води та способи її усунення. Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку. |
|
1 |
|||||
|
Тема 5. Хімія і прогрес людства |
2 |
|
|
|
||
63 |
«Зелена» хімія: сучасні завдання перед хімічною наукою та хімічною технологією. |
1 |
|
§39 |
Учень/учениця: Знаннєвий компонент наводить приклади застосування хімічних сполук у різних галузях та у повсякденному житті. Ціннісний компонент Оціню єзначення хімії у створенні нових матеріалів, розвитку нових напрямів технологій, розв’язанні продовольчої, сировинної, енергетичної, екологічної проблем; усвідомлює значення нової філософії у хімії і власної громадянської позиції для реалізації концепції сталого розвитку суспільства; причинно-наслідкові зв’язки у природі та її цінність і цілісність; право на власний вибір і прийняття рішення; відповідальність за збереження довкілля від шкідливих викидів; популяризує хімічні знання; критично ставиться до хімічної інформації з різних джерел; висловлює судження щодо значення хімічних знань як складника загальної культури людини; про вплив діяльності людини на довкілля та охорону його від забруднень; виробляє власні ставлення до природи як найвищої цінності. |
||
64 |
Роль хімії у створенні нових матеріалів, розвитку нових напрямів технологій, розв’язанні продовольчої, сировинної, енергетичної, екологічної проблем. Інструктаж з БЖД (96,97) Навчальні проекти 15. Вирішення проблеми утилізації різних видів електричних ламп. 16. Підготовка есе іноземною мовою «Роль хімії у моєму житті». |
1 |
|
§40 |
|||
|
|
|
|
|
|||
Наскрізні змістові лінії Громадянська відповідальність. Здоров’я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова грамотність. Роль хімії у створенні нових матеріалів, розвитку нових напрямів технологій, розв’язанні продовольчої, сировинної, енергетичної, екологічної проблем. «Зелена» хімія. |
|||||||
РЕЗЕРВНІ години (6 год) |
|||||||
65 |
Повторення. Хімічний зв'язок і будова речовини. |
1 |
|
|
|
||
66 |
Неметали. Загальна характеристика неметалів та їх сполук с Гідрогеном та Оксигеном. |
1 |
|
|
|
||
67 |
Загальна характеристика металів та їх сполук: оксидів, гідроксидів, солей. |
1 |
|
|
|
||
68 |
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. |
1 |
|
|
|
||
69 |
Розв'язування розрахункових задач. |
1 |
|
|
|
||
70 |
Підсумковий урок. |
1 |
|
|
|
||