Календарно-тематичне планування з хімії, 11 клас

Про матеріал
Календарно – тематичне планування уроків хімії 11 клас за новими програмами. 70 год (2 год на тиждень 64 год + 6 год резерв) За підручником Хімія, 11 кл О.В. Григорович
Перегляд файлу

11 клас

70 год (2 год на тиждень 64 год + 6 год резерв) За підручником Хімія, 11 кл О.В. Григорович

Зміст (тема) уроку

К-ть годин

Дата

Примітка

(Д/З)

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності

 

Тема 1. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів

 

6

 

 

Учень/учениця:

Знаннєвий компонент

називає

s-, p-, d-елементи за їхнім місцем у періодичній системі;

пояснює

валентність і ступінь окиснення елементів 2 і 3 періодів у основному і збудженому станах атомів;

наводить приклади

s-, p-, d-елементів.

Діяльнісний компонент

складає

електронні і графічні електронні формули атомів s-, p-, d-елементів (Ферум) 1-4 періодів з урахуванням принципу «мінімальної енергії»;

атомів неметалічних елементів 2 і 3 періодів у основному і збудженому станах;

аналізує

відмінності електронних конфігурацій атомів s-, p-, d-елементів (Ферум) 1-4 періодів;

порівнює

можливі ступені окиснення неметалічних елементів 2 і 3 періодів, що знаходяться в одній групі, на основі електронної будови їхніх атомів.

Ціннісний компонент

обґрунтовує

періодичну зміну властивостей елементів і їхніх простих речовин на основі електронної будови їхніх атомів;

висловлює судження

щодо застосування періодичного закону для передбачення властивостей іще не відкритих елементів.

 

1

Вступний інструктаж з БЖД (31,32).

Повторення основних понять про будову атома.

Демонстрації

1. Різні варіанти періодичної системи хімічних елементів (довга і коротка форми, віртуальні 3D).

1

 

§1

 

2

Електронні і графічні електронні формули атомів s-, p-, d-елементів. Принцип «мінімальної енергії».

Інструктаж з БЖД (43, 96)

Демонстрації

2. Форми електронних орбіталей (у тому числі 3D-проектування).

3. Моделі атомів s-, p-, d-елементів (у тому числі 3D-проектування).

 

1

 

§2

3

Електронні і графічні електронні формули атомів s-, p-, d-елементів. Принцип «мінімальної енергії».

Інструктаж з БЖД (96,97)

Навчальні проекти

1. Створення 3D-моделей атомів елементів.

1

 

§2

4

Збуджений стан атома. Валентні стани елементів. Можливі ступені окиснення неметалічних елементів 2 і 3 періодів.

Інструктаж з БЖД (43,96,97)

Демонстрації

2. Форми електронних орбіталей (у тому числі 3D-проектування).

3. Моделі атомів s-, p-, d-елементів (у тому числі 3D-проектування).

1

 

§3

5

Збуджений стан атома. Валентні стани елементів. Можливі ступені окиснення неметалічних елементів 2 і 3 періодів.

Інструктаж з БЖД (96,97)

Навчальні проекти

2. Застосування радіонуклідів у медицині.

3. Використання радіоактивних ізотопів як індикаторів у тваринництві, археології.

1

 

§3

6

Явище періодичної зміни властивостей елементів і їхніх сполук на основі уявлень про електронну будову атомів.

1

 

§4

Наскрізні змістові лінії

Підприємливість і фінансова грамотність

    Явище періодичної зміни властивостей елементів і їхніх сполук на основі уявлень про електронну будову атомів.

 

Тема 2. Хімічний зв’язок і

будова речовини

 

8

 

 

 

7

Природа хімічного зв’язку. Йонний зв'язок.

Інструктаж з БЖД (43,96,97)

Демонстрації

4. Моделі різних типів кристалічних ґраток (у тому числі 3D-проектування).

1

 

§5

Учень/учениця:

Знаннєвий компонент

установлює

види хімічного зв’язку в речовинах за їхніми формулами;

наводить приклади

речовин із різними видами хімічного зв’язку;

аморфних і кристалічних речовин.

Діяльнісний компонент

пояснює відмінності

вмеханізмах утворенняковалентних зв’язків у молекулі амоніаку та йоні амонію;

між аморфними і кристалічними речовинами;

прогнозує

фізичні властивості речовин на основі їхньої будови та будову речовин на основі їхніх фізичних властивостей.

Ціннісний компонент

оцінює

на основі будови молекул води і спиртів можливість утворення водневого зв’язку між молекулами води, спиртів, води і спиртів;

висловлює судження

щодо залежності між використанням речовин та їхньою будовою і властивостями.

8

Природа хімічного зв’язку. Ковалентний зв'язок.

 

1

 

§6

9

Донорно-акцепторний механізм утворення ковалентного зв’язку (на прикладі катіону амонію).

Інструктаж з БЖД (39,43)

Демонстрації

5. Утворення амоній хлориду з амоніаку і гідроген хлориду.

1

 

§6

10

Природа хімічного зв’язку. Водневий зв'язок.

Інструктаж з БЖД (96,97)

Навчальні проекти

6. Значення водневого зв’язку для організації структур біополімерів.

1

 

§7

11

Природа хімічного зв’язку. Металічний зв'язок.

Інструктаж з БЖД (96,97)

 

Навчальні проекти

5. Використання речовин із різними видами хімічних зв’язків у техніці.

1

 

§8

12

Кристалічний і аморфний стани твердих речовин.

Інструктаж з БЖД (96,97,43)

Демонстрації

4. Моделі різних типів кристалічних ґраток (у тому числі 3D-проектування).

6. Зразки кристалічних і аморфних речовин.

Навчальні проекти

4. Застосування рідких кристалів.

1

 

§9

13

Залежність фізичних властивостей речовин від їхньої будови.

Інструктаж з БЖД (43)

Демонстрації

6. Зразки кристалічних і аморфних речовин.

1

 

§10

14

Контроль знань з тем «ПЗ і ПСХЕ. Хімічний зв'язок і будова речовини». Самостійна робота.

1

 

Повт. §

Наскрізні змістові лінії

Здоров’я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова грамотність.

    Залежність фізичних властивостей речовин від їхньої будови.

 

 

Тема 3. Хімічні реакції 

 

8

 

 

Учень/учениця:

Знаннєвий компонент

пояснює

вплив різних чинників на зміщення хімічної рівноваги, на гідроліз солей;

принцип дії гальванічного елемента;

наводить приклади

необоротних і оборотних хімічних реакцій.

Діяльнісний компонент

складає

рівняння реакцій гідролізу солей;

розрізняє

необоротні і оборотні хімічні реакції;

характеризує

сутьхімічної рівноваги, гідролізу солей;

прогнозує

можливість реакції гідролізу солей;

рН середовища водних розчинів солей;

добирає

умови зміщення хімічної рівноваги оборотних процесів на основі принципу Ле Шательє;

дотримується правил безпеки під час виконання хімічних дослідів;

експериментальновизначає рН середовища водних розчинів солей за допомогою індикаторів;

обчислюєза хімічними рівняннями відноснийвихід продукту реакції, обґрунтовуючи обраний спосіб розв’язання.

Ціннісний компонент

висловлює судження про значення принципуЛе Шательє в керуванні хімічними процесами;

обґрунтовує

значення оборотних процесів у довкіллі, промислових виробництвах;

вплив гідролізу солей на рН грунтів;

оцінюєнегативний вплив на екологію відпрацьованих гальванічних елементів і дотримується правил їхньої утилізації.

15

Необоротні і оборотні хімічні процеси. Хімічна рівновага. Принцип Ле Шательє.

1

 

§11

16

Кислотність розчинів солей. Гідроліз солей.

Інструктаж з БЖД (43,37,44)

Лабораторні досліди

1.Визначення рН середовища водних розчинів солей за допомогою індикаторів.

 

1

 

§13

17

Гідроліз солей.

 

1

 

§13

18

Поняття про гальванічний елемент як хімічне джерело електричного струму.

1

 

§14

19

Поняття про гальванічний елемент як хімічне джерело електричного струму.

Інструктаж з БЖД (96,97)

Навчальні проекти

7. Гальванічний елемент з картоплі, лимону.

8. Види і принципи роботи малих джерел електричного струму, утилізація їх.

1

 

§14

20

Розрахункові задачі

1. Обчислення за хімічними рівняннями відносного виходу продукту реакції.

1

 

§12

21

Розрахункові задачі

1. Обчислення за хімічними рівняннями відносного виходу продукту реакції.

1

 

§12

22

 

Контрольна робота №1

1

 

Повт §

 

 

 

 

 

Наскрізні змістові лінії

Підприємливість і фінансова грамотність

     Поняття про гальванічний елемент як хімічне джерело струму.

 

Тема 4.

Неорганічні речовини і їхні властивості

 

40

 

 

 

23

Неметали. Загальна характеристика неметалів. Фізичні властивості.

Інструктаж з БЖД (43)

Демонстрації

8. Зразки неметалів.

1

 

§15

Учень/учениця:

Знаннєвий компонент

називає

найпоширеніші у природі металічні й неметалічні елементи;

представників класів неорганічних сполук за систематичною номенклатурою;

пояснює

суть явища алотропії;

відмінності властивостей алотропних модифікацій Оксигену, Сульфуру, Карбону, Фосфору їхнім кількісним складом або будовою;

суть явища адсорбції; антропогенні і природні причини появи в атмосфері оксидів неметалічних елементів;

наводить приклади

алотропних модифікацій Оксигену, Сульфуру, Карбону, Фосфору; сполук неметалічних елементів з Гідрогеном (гідроген хлорид, гідроген сульфід, амоніак);

взаємозв’язків між речовинами.

Діяльнісний компонент

складає

рівняння, що підтверджують відновні властивості металів, зокрема алюмінію і заліза (реакцій з неметалами, водою, кислотами і солями в розчинах);

окисні властивості неметалів (кисень, сірка, вуглець, хлор) в реакціях з воднем і металами;

відновні властивості водню й вуглецю в реакціях з оксидами металічних елементів;

реакцій, які характеризують особливості водних розчинів гідроген хлориду (з основами), гідроген сульфіду (з лугами), амоніаку (з кислотами);

реакцій, які характеризують хімічні властивості та одержання оснόвних, кислотних та амфотерних оксидів;

кислот, основ, амфотерних гідроксидів (Алюмінію і Цинку), середніх і кислих солей;

реакцій нітратної і концентрованої сульфатної кислот з магнієм, цинком, міддю;

характеризує

метали і неметали, їхні фізичні властивості та застосування (у тому числі сплавів металів);

застосування гідроген хлориду, гідроген сульфіду, амоніаку;

фізичні та хімічні властивості (взаємодія з магнієм, цинком, міддю) нітратної і концентрованої сульфатної кислот;

застосування гідроксидів Натрію і Кальцію;

поширення солей у природі;

складаєплан дослідженнятаекспериментально встановлюєгенетичні зв’язки між неорганічними і органічними речовинами;

порівнює

фізичні та хімічні властивості металів (алюміній і залізо) і неметалів, оксидів металічних і неметалічних елементів;

особливості водних розчинів гідроген хлориду, гідроген сульфіду, амоніаку;

основ (гідроксидів Натрію і Кальцію);

аналізує і тлумачить результати досліджень;

прогнозує рН середовища кислотних і лужних ґрунтів;

установлює генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук;

проводить якісні реакції й визначає в розчинах йони: Феруму(2+), Феруму(3+), осаджуючи їх лугами, Барію, амонію, силікат- і ортофосфат-іони;

досліджує

якіснийсклад солей;

адсорбційну здатність активованого вугілля та аналогічних лікарських препаратів;

аналізує види жорсткості води і пропонує безпечні способи усунення жорсткості води у побуті;

дотримується правил безпеки під час виконання хімічних дослідів;

обчислюєкількість речовини, масу або об’єм продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку, обґрунтовуючи обраний спосіб розв’язання.

Ціннісний компонент

робить висновки на основі спостережень;

обґрунтовує

значення алотропних перетворень;

причини існування кислотних і лужних ґрунтів;

оцінює

біологічне значення металічних (Кальцію, Калію, Натрію, Магнію, Феруму) і неметалічних (Оксигену, Нітрогену, Карбону, Фосфору, галогенів) елементів;

найважливіших представників основних класів неорганічних сполук;

доводить

практичну значущість явища адсорбції, металів і неметалів та сполук металічних і неметалічних елементів;

уплив жорсткої води на побутові прилади і комунікації;

висловлює судження

щодо біологічної ролі озону і його застосування, екологічних наслідків викидів в атмосферу оксидів Карбону, Нітрогену, Сульфуру;

кислотних дощів, парникового ефекту, нераціонального використання мінеральних добрив.

24

 

Галогени. Хлор.

 

1

 

§16

25

Сполуки неметалічних елементів з Гідрогеном. Особливості водних розчинів цих сполук, їх застосування.

Гідроген хлорид. Хлоридна кислота.

1

 

§17

26

Розрахункові задачі

2. Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку.

1

 

§18

27

Розрахункові задачі

2. Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку.

1

 

§18

28

Алотропія. Алотропні модифікації речовин неметалічних елементів. Оксиген. Кисень і озон.

1

 

§19

29

Алотропія. Сульфур. Сірка. Окисні та відновні властивості неметалів.

Інструктаж з БЖД (43,96,97)

Демонстрації

9. Моделі кристалічних ґраток алотропних модифікацій  Сульфуру (у тому числі 3D-проектування).

1

 

§20

30

Сполуки неметалічних елементів з Гідрогеном. Особливості водних розчинів цих сполук, їх застосування.

Гідроген сульфід. Сульфідна кислота.

1

 

§21

31

Повторний інструктаж з БЖД (31,32).

Сульфатна кислота. Особливості взаємодії металів з концентрованою сульфатною кислотою.

 

1

 

§22

32

Сульфатна кислота. Особливості взаємодії металів з концентрованою сульфатною кислотою.

1

 

§22

33

Нітроген. Азот. Окисні та відновні властивості неметалів.

Інструктаж з БЖД (96,97)

Навчальні проекти

9. Запобігання негативному впливові нітратів на організм людини.

1

 

§23

34

Сполуки неметалічних елементів з Гідрогеном. Особливості водних розчинів цих сполук, їх застосування. Амоніак.

1

 

§24

35

Нітратна кислота. Особливості взаємодії металів з нітратною кислотою.

1

 

§25

36

Нітратна кислота. Особливості взаємодії металів з нітратною кислотою.

1

 

§25

37

Алотропія. Алотропні модифікації речовин неметалічних елементів. Фосфор.

1

 

§26

38

Мінеральні добрива. Поняття про кислотні та лужні ґрунти.

Інструктаж з БЖД (96,97)

Навчальні проекти

8. Раціональне використання добрив та проблема охорони довкілля.

12. Дослідження рН ґрунтів своєї місцевості. Складання карти родючості.

 

1

 

§27

39

Алотропія. Явище адсорбції. Карбон.

Інструктаж з БЖД (37,43,96,97)

Лабораторні досліди

2. Дослідження адсорбційної здатності активованого вугілля та аналогічних лікарських препаратів.

Демонстрації

9. Моделі кристалічних ґраток алотропних модифікацій Карбону (у тому числі 3D-проектування).

Навчальні проекти

7. Штучні алмази у техніці.

1

 

§28

40

Кислотні дощі. Оксиди неметалічних елементів в атмосфері.

Інструктаж з БЖД (96,97)

Навчальні проекти

11. Кислотні дощі.

1

 

§29

41

Силіцій оксид. Сучасні силікатні матеріали.

 

1

 

§30

42

Проміжний контроль знань з теми «Загальна характеристика неметалічних елементів та металів». Самостійна робота.

1

 

Повт §

43

Загальна характеристика металів. Фізичні властивості металів на основі їхньої будови.

1

 

§31

44

Застосування металів та їхніх сплавів.

Інструктаж з БЖД (43,45)

Демонстрації

7. Зразки металів і їхніх сплавів.

1

 

§32

45

Основи. Властивості, застосування гідроксидів Натрію. (Лужні елементи)

 

1

 

§33

46

Основи. Властивості, застосування гідроксидів Натрію. (Лужні елементи)

1

 

§33

47

Основи. Властивості, застосування гідроксидів Кальцію. (Кальцій і Магній)

1

 

§34

48

Солі, їх поширення в природі. Середні та кислі солі. Поняття про жорсткість води та способи її усунення. (Кальцій і магній)

Інструктаж з БЖД (96,97)

Навчальні проекти

13. Властивості і застосування карбонатів, нітратів і ортофосфатів лужних і лужноземельних металічних елементів, солей амонію.

14. Усунення тимчасової і постійної жорсткості води.

1

 

§34

49

 

Алюміній: фізичні і хімічні властивості. Основи.

1

 

§35

50

 

Алюміній: фізичні і хімічні властивості. Основи.

1

 

§35

51

Ферум. Залізо. Фізичні і хімічні властивості. Основи.

Інструктаж з БЖД (43,39)

Демонстрації

10. Виявлення у розчині катіонів Феруму(2+) (віртуально), Феруму(3+) (віртуально), Барію, амонію.

1

 

§36

52

Ферум. Залізо. Фізичні і хімічні властивості. Основи.

 

1

 

§36

53

Якісні реакції на деякі йони.

Інструктаж з БЖД (37,39,43)

Лабораторні досліди

3-6. Виявлення у розчині катіонів Феруму(2+), Феруму(3+), Барію, амонію.

7-8. Виявлення у розчинах силікат- і ортофосфат-іонів.

1

 

§37

54

Практична робота

Інструктаж з БЖД (37,39)

1. Дослідження якісного складу солей.

1

 

Повт §

55

Біологічне значення металічних і неметалічних елементів.

Інструктаж з БЖД (96,97)

Навчальні проекти

10. Неорганічні речовини у фармації (або домашній аптечці) і харчовій промисловості.

1

 

§38

56

Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук.

1

 

§38

57

Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук.

1

 

§38

58

Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук.

1

 

§38

59

Інструктаж з БЖД (37,39)

Практична робота

2. Генетичні зв’язки між неорганічними речовинами.

 

1

 

Повт §

60

Розрахункові задачі

2. Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку.

1

 

Повт §18

61

Розрахункові задачі

2. Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку.

1

 

Повт §

62

 

Контрольна робота №2

1

 

Повт §

Наскрізні змістові лінії

Громадянська відповідальність

Кислотні дощі.

Поняття про жорсткість води та способи її усунення.

Здоров’я і безпека

Явище адсорбції.

Застосування водних розчинів гідроген хлориду, гідроген сульфіду, амоніаку.

Кислотні дощі.

Властивості і застосування гідроксидів Натрію і Кальцію.

Поняття про жорсткість води та способи її усунення.

Екологічна безпека і сталий розвиток

Явище адсорбції.

Застосування водних розчинів гідроген хлориду, гідроген сульфіду, амоніаку.

Кислотні дощі.

Підприємливість і фінансова грамотність

Фізичні властивості металів на основі їхньої будови.

Алюміній і залізо: фізичні і хімічні властивості.

Застосування металів та їхніх сплавів.

Застосування неметалів.

Застосування водних розчинів гідроген хлориду, гідроген сульфіду, амоніаку.

Властивості і застосування гідроксидів Натрію і Кальцію.

Поняття про жорсткість води та способи її усунення.

Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку.

 

1

 

 

Тема 5. Хімія і прогрес людства

 

2

 

 

 

63

«Зелена» хімія: сучасні завдання перед хімічною наукою та хімічною технологією.

1

 

§39

Учень/учениця:

Знаннєвий компонент

наводить приклади застосування хімічних сполук у різних галузях та у повсякденному житті.

Ціннісний компонент

Оціню єзначення хімії у створенні нових матеріалів, розвитку нових напрямів технологій, розв’язанні продовольчої, сировинної, енергетичної, екологічної проблем;

усвідомлює

значення нової філософії у хімії і власної громадянської позиції для реалізації концепції сталого розвитку суспільства;

причинно-наслідкові зв’язки у природі та її цінність і цілісність;

право на власний вибір і прийняття рішення;

відповідальність за збереження довкілля від шкідливих викидів;

популяризує хімічні знання;

критично ставиться до хімічної інформації з різних джерел;

висловлює судження

щодо значення хімічних знань як складника загальної культури людини; про вплив діяльності людини на довкілля та охорону його від забруднень;

виробляє власні ставлення до природи як найвищої цінності.

64

Роль хімії у створенні нових матеріалів, розвитку нових напрямів технологій, розв’язанні продовольчої, сировинної, енергетичної, екологічної проблем.

Інструктаж з БЖД (96,97)

Навчальні проекти

15. Вирішення проблеми утилізації різних видів електричних ламп.

16. Підготовка есе іноземною мовою «Роль хімії у моєму житті».

1

 

§40

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Наскрізні змістові лінії

Громадянська відповідальність. Здоров’я і безпека. Екологічна безпека і сталий розвиток. Підприємливість і фінансова грамотність.

Роль хімії у створенні нових матеріалів, розвитку нових напрямів технологій, розв’язанні продовольчої, сировинної, енергетичної, екологічної проблем.

«Зелена» хімія.

 

РЕЗЕРВНІ години (6 год)

65

 

Повторення. Хімічний зв'язок і будова речовини.

1

 

 

 

66

Неметали. Загальна характеристика неметалів та їх сполук с Гідрогеном та Оксигеном.  

 

1

 

 

 

67

Загальна характеристика металів та їх сполук: оксидів, гідроксидів, солей.

1

 

 

 

68

Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук.

1

 

 

 

69

 

Розв'язування розрахункових задач.

1

 

 

 

70

 

Підсумковий урок.

1

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Юзьвяк Любов Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кривенька Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Хімія, 11 клас, Планування
Додано
13 червня 2019
Переглядів
2579
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку