Календарно – тематичне планування уроків хімії 11 клас
(рівень стандарту, 70 годин на рік, 2 години на тиждень)
І семестр
№ |
Тема уроку |
Кіль- кість годин |
Дата 11-А 11-Б |
Наскрізні змістові лінії |
Примітки |
|
Коригуюче навчання (повторення вивченого з тем «Оксигеновмісні та нітрогеновмісні органічні сполуки», «Синтетичні високомолекулярні речовини і полімерні матеріали на їх основі», 10 кл.) (4 год) |
||||||
1 |
Первинний інструктаж з БЖД. Поняття про насичені та ароматичні аміни |
1 |
|
1 |
|
|
2 |
Білки як високомолекулярні сполуки. Хімічні властивості білків. |
1 |
|
2 |
|
|
3 |
Реакції полімеризації та поліконденс ації. |
1 |
|
2 |
|
|
4 |
Діагностична робота з теми «Нітрогеновмісні органічні сполуки» |
1 |
|
4 |
|
|
Тема 1. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів (5 год.) |
||||||
5 |
Явище періодичної зміни властивостей елементів і їхніх сполук на основі уявлень про електронну будову атомів. Демонстрації 1. Різні варіанти періодичної системи хімічних елементів (довга і коротка форми, віртуальні 3D). |
1 |
|
3 |
|
|
6 |
Електронні і графічні електронні формули атомів s, p-, d-елементів. Принцип «мінімальної енергії». Демонстрації 2. Форми електронних орбіталей (у тому числі 3D-проектування). |
1 |
|
4 |
|
|
7
|
Електронні і графічні електронні формули атомів s, p-, d-елементів. Навчальний проект 1. Створення 3D-моделей атомів елементів. Збуджений стан атома. Валентні стани елементів. Демонстрації 3. Моделі атомів s-, p-, d-елементів (у тому числі 3D-проектування). |
1
|
|
3,4
|
|
|
8 |
Можливі ступені окиснення неметалічних елементів 2 і 3 періодів. |
1
|
|
3
|
|
|
9 |
Навчальний проект 2. Застосування радіонуклідів у медицині. 3. Використання радіоактивних ізотопів як індикаторів у тваринництві, археології. Самостійна робота. |
1 |
|
1 |
|
|
Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини (7 год.) |
||||||
10 |
Йонний, ковалентний, металічний, водневий хімічні зв’язки. Демонстрації 4. Моделі різних типів кристалічних ґраток (у тому числі 3D-проектування). 5. Утворення амоній хлориду з амоніаку і гідроген хлориду. 6. Зразки кристалічних і аморфних речовин. |
1 |
|
3 |
|
|
11 |
Донорно-акцепторний механізм утворення ковалентного зв’язку (на прикладі катіону амонію). |
1 |
|
4 |
|
|
12 |
Кристалічний і аморфний стани твердих речовин. |
1 |
|
3 |
|
|
13 |
Залежність фізичних властивостей речовин від їхньої будови. Навчальний проект 4. Застосування рідких кристалів. |
1 |
|
1 |
|
|
14 |
Навчальний проект 5. Використання речовин із різними видами хімічних зв’язків у техніці. |
1 |
|
1 |
|
|
15 |
Виконання вправ, розв‘язування задач. |
1 |
|
4 |
|
|
16 |
Контроль знань учнів з теми «Періодична система хімічних елементів. Хімічний зв'язок і будова речовини».Самостійна робота |
1 |
|
4 |
|
|
Тема 3. Хімічні реакції (7 год.) |
||||||
17 |
Необоротні і оборотні хімічні процеси. Хімічна рівновага. Принцип Ле Шательє. |
1 |
|
3 |
|
|
18 |
Гідроліз солей. |
1 |
|
3 |
|
|
19 |
Лабораторний дослід 1 Визначення рН середовища водних розчинів солей за допомогою індикаторів. |
1 |
|
2 |
|
|
20
|
Поняття про гальванічний елемент як хімічне джерело електричного струму. |
1
|
|
1,4
|
|
|
21 |
Навчальний проект 6. Гальванічний елемент з картоплі, лимону. Навчальний проект 7. Види і принципи роботи малих джерел електричного струму, утилізація їх. |
1 |
|
2 |
|
|
22 |
Розрахункові задачі 1. Обчислення за хімічними рівняннями відносного виходу продукту реакції. |
1 |
|
4 |
|
|
23 |
Виконання вправ, розв’язування задач. |
1 |
|
4 |
|
|
24 |
Контрольна робота №1 з теми «Хімічні реакції» |
1 |
|
4 |
|
|
Тема 4. Неорганічні речовини і їхні властивості (частина І) (9 год.) |
||||||
25 |
Неметали. Загальна характеристика неметалів. Фізичні властивості. |
1 |
|
4 |
|
|
26 |
Розрахункові задачі 2. Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку. |
1 |
|
4 |
|
|
27
|
Алотропія. Алотропні модифікації речовин неметалічних елементів. Демонстрації 7. Зразки металів і їхніх сплавів. 8. Зразки неметалів. 9. Моделі кристалічних ґраток алотропних модифікацій Карбону і Сульфуру (у тому числі 3D-проектування). Навчальний проект 8. Штучні алмази у техніці. |
1
|
|
3
|
|
|
28 |
Виконання вправ, розв’язування задач. |
1 |
|
4 |
|
|
29 |
Явище адсорбції. Лабораторний дослід 2 2. Дослідження адсорбційної здатності активованого вугілля та аналогічних лікарських препаратів. |
1 |
|
2 |
|
|
30 |
Окисні та відновні властивості неметалів. Застосування неметалів.
|
1 |
|
2 |
|
|
31
|
Сполуки неметалічних елементів з Гідрогеном. Особливості водних розчинів цих сполук, їх застосування. |
1
|
|
2 |
|
|
32 |
Контроль знань учнів з теми «Неорганічні речовини і їхні властивості» (частина І) Самостійна робота |
1 |
|
4 |
|
|
33 |
Узагальнення вивченого за семестр |
1 |
|
2 |
|
|
ІІ семестр
|
Тема уроку |
Кількість годин |
Дата 11-А 11-Б |
Наскрізнізмістові лінії |
Примітки |
||
Тема 4. Неорганічні речовини і їхні властивості (частина ІІ) (32 год.) |
|||||||
34 |
Оксиди неметалічних елементів, їх уміст в атмосфері. |
1 |
|
2 |
|
||
35 |
Кислоти. Кислотні дощі. |
1 |
|
3 |
|
||
36 |
Навчальні проекти 11. Кислотні дощі. |
1 |
|
2 |
|
||
37 |
Особливості взаємодії металів з нітратною і концентрованою сульфатною кислотами. |
1 |
|
2 |
|
||
38 |
Загальна характеристика металів. |
1 |
|
3 |
|
||
39 |
Фізичні властивості металів на основі їхньої будови. |
1 |
|
4 |
|
||
40 |
Алюміній і залізо: фізичні і хімічні властивості. |
1 |
|
4 |
|
||
41 |
Алюміній і залізо: фізичні і хімічні властивості. |
1 |
|
4 |
|
||
42 |
Застосування металів та їхніх сплавів. Основи. Властивості, застосування гідроксидів Натрію і Кальцію. |
1 |
|
2 |
|
||
43 |
Виконання вправ, розв’язування задач. |
1 |
|
4 |
|
||
44 |
Солі, їх поширення в природі. Середні та кислі солі. |
1 |
|
3 |
|
||
45 |
Поняття про жорсткість води та способи її усунення. |
1 |
|
3 |
|
||
46 |
Навчальні проекти 14. Усунення тимчасової і постійної жорсткості води. |
|
|
|
|
||
47 |
Сучасні силікатні матеріали. |
1 |
|
2 |
|
||
48 |
Лабораторний дослід 7, 8 7, 8. Виявлення у розчинах силікат- і ортофосфат-іонів. |
1 |
|
3 |
|
||
49 |
Виконання вправ, розв’язування задач. |
1 |
|
4 |
|
||
50 |
Контроль знань учнів з теми «Неорганічні речовини і їхні властивості» |
1 |
|
4 |
|
||
51 |
Мінеральні добрива. |
1 |
|
1 |
|
||
52 |
Навчальні проекти 8. Раціональне використання добрив та проблема охорони довкілля. 9. Запобігання негативному впливові нітратів на організм людини. |
1 |
|
3 |
|
||
53 |
Поняття про кислотні та лужні ґрунти. Навчальні проекти 12. Дослідження рН ґрунтів своєї місцевості. Складання карти родючості. |
1 |
|
1 |
|
||
54 |
Якісні реакції на деякі йони. Лабораторний дослід 3 - 6 Виявлення у розчині катіонів Феруму(2+), Феруму(3+), Барію, амонію. |
1 |
|
2 |
|
||
55 |
Практична робота 1 Дослідження якісного складу солей. |
1 |
|
4 |
|
||
56 |
Виконання вправ, розв’язування задач. Навчальні проекти13. Властивості і застосування карбонатів, нітратів і ортофосфатів лужних і лужноземельних металічних елементів, солей амонію. |
1 |
|
4 |
|
||
57 |
Біологічне значення металічних і неметалічних елементів. |
1 |
|
2 |
|
||
58 |
Навчальні проекти10. Неорганічні речовини у фармації (або домашній аптечці) і харчовій промисловості. |
1 |
|
2 |
|
||
59 |
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. |
1 |
|
4 |
|
||
60 |
Виконання вправ, розв’язування задач. |
1 |
|
4 |
|
||
61 |
Практична робота 2 2. Генетичні зв’язки між неорганічними речовинами. |
1 |
|
4 |
|
||
62 |
Виконання вправ, розв’язування задач. |
1 |
|
4 |
|
||
63 |
Контроль знань з теми «Неорганічні речовини та їх властивості» (частина ІІ) |
1 |
|
4 |
|
||
Тема 5. Хімія і прогрес людства (7 год.) |
|||||||
64 |
Роль хімії у створенні нових матеріалів, розвитку нових напрямів технологій, розв’язанні продовольчої, сировинної проблем. |
1 |
|
1 |
|
||
65 |
Навчальні проекти 15. Вирішення проблеми утилізації різних видів електричних ламп. |
1 |
|
3 |
|
||
66 |
Роль хімії у розв’язанні енергетичної, екологічної проблем. «Зелена» хімія: сучасні завдання перед хімічною наукою та хімічною технологією. |
1 |
|
2 |
|
||
67 |
Виконання вправ, розв’язування задач. |
1 |
|
4 |
|
||
68 |
Контрольна робота № 2 з теми «Хімія і прогрес людства» |
1 |
|
4 |
|
||
69 |
Навчальні проекти 16. Підготовка есе іноземною мовою «Роль хімії у моєму житті». |
1 |
|
1 |
|
||
70 |
Узагальнення вивченого за рік. |
1 |
|
4 |
|
||