Календарно-тематичне планування уроків хімії у 7 класі
(за підручником Грогорович О.В.)
(52 години, 1,5 год. на тиждень)
І семестр
№ |
Тема уроку |
К-сть годин |
Дата 7 -А 7-Б 7-В клас |
Наскрізні змістові лінії |
Примітки
|
ВСТУП (4 год.) |
|||||
1 |
Первинний інструктаж з БЖД. Хімія — природнича наука. Речовини та їх перетворення у навколишньому світі. Короткі відомості з історії хімії. Навчальний проект №1:«Хімічні речовини навколо нас.» Демонстрації 1. Взаємодія харчової соди (натрій гідрогенкарбонату) з оцтом (водним розчином етанової кислоти). 2. Зміна забарвлення природних індикаторів у середовищі побутових хімікатів і харчових продуктів. |
1 |
|
1 |
|
2 |
Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті. Ознайомлення з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії, маркуванням небезпечних речовин. Правила безпеки під час роботи з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії. Навчальний проект №2:«Історичне значення вогню.» |
1 |
|
1,2 |
|
3 |
Лабораторні досліди 1. Дослідження будови полум’я. 2. Ознайомлення з маркуванням небезпечних речовин (на прикладі побутових хімікатів). |
1 |
|
2 |
|
4 |
Практична робота№1: « Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами. Виконання найпростіших лабораторних операцій.» |
1 |
|
2 |
|
Тема 1. Початкові хімічні поняття (21 год.) |
|||||
5 |
Фізичні тіла. Матеріали. Речовини. Молекули. Атоми. Як вивчають речовини. Спостереження й експеримент у хімії. |
1 |
|
2 |
|
6 |
Фізичні властивості речовин. Лабораторний дослід №3 «Ознайомлення з фізичними властивостями речовин. Опис спостережень. Формулювання висновків.» |
1 |
|
2 |
|
7 |
Чисті речовини і суміші (однорідні, неоднорідні). Способи розділення сумішей. |
1 |
|
2 |
|
8 |
Практична робота №2: «Розділення сумішей». |
1 |
|
2 |
|
9 |
Хімічні елементи, їхні назви і символи. Поширеність хімічних елементів у природі. Ознайомлення з періодичною системою хімічних елементів Д.І. Менделєєва. Демонстрації 3. Періодична система хімічних елементів. |
1 |
|
2 |
|
10 |
Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів. |
1 |
|
2 |
|
11 |
Хімічні формули речовин. Прості та складні речовини. Багатоманітність речовин. Лабораторний дослід №4 «Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин.» |
1 |
|
2 |
|
12 |
Метали й неметали. Металічні та неметалічні елементи. Демонстрації 4. Зразки металів і неметалів. |
1 |
|
2 |
|
13 |
Валентність хімічних елементів. Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів. |
1 |
|
2 |
|
14 |
Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук. |
1 |
|
2 |
|
15 |
Контроль знань з теми «Початкові хімічні поняття». Самостійна робота |
1 |
|
4 |
|
16 |
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою. Розв’язання розрахункових задач №1:«Обчислення відносної молекулярної маси речовини за її формулою.» |
1 |
|
4 |
|
17 |
Масова частка елемента в складній речовині. Розв’язання розрахункових задач №2: «Обчислення масової частки елемента в складній речовині». |
1 |
|
4 |
|
18 |
Розв’язання розрахункових задач №3: « Обчислення маси елемента в складній речовині за його масовою часткою». |
1 |
|
4 |
|
19 |
Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують. Хімічні властивості речовин. Домашній експеримент 1. Взаємодія харчової соди із соком квашеної капусти, лимонною кислотою, кефіром. |
1 |
|
2 |
|
20 |
Лабораторний дослід №5-9 «Дослідження хімічних реакцій, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом.». |
1 |
|
2 |
|
21 |
Представлення результатів навчальних проектів №3 «Хімічні явища у природі», №4 «Хімічні явища в побуті.» |
1 |
|
2 |
|
22 |
Практична робота №3: «Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів». |
1 |
|
2 |
|
23 |
Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. Схема хімічної реакції. Хімічні рівняння. Демонстрації 5. Дослід, що ілюструє закон збереження маси речовин (реальний або віртуальний). |
1 |
|
4, 3 |
|
24 |
Представлення результатів навчальних проектів №5 «Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах.», №6 «Речовини і хімічні явища в літературних творах і народній творчості.» |
1 |
|
2 |
|
25 |
Контрольна робота № 1 з теми: «Початкові хімічні поняття» |
1 |
|
4 |
|
ІІ семестр
№ |
Тема уроку |
К-сть годин |
Дата
7-А 7-Б 7-В |
Наскрізні змістові лінії |
Примітки |
Тема 2. Кисень |
|||||
26 |
Повітря, його склад. Оксиген. Поширеність Оксигену в природі. |
1 |
|
1 |
|
27 |
Кисень, склад його молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню. |
1 |
|
2 |
|
28 |
Добування кисню в лабораторії та промисловості. Реакція розкладу. Поняття про каталізатор. Демонстрації 6. Добування кисню з гідроген пероксиду. |
1 |
|
2,4 |
|
29 |
Способи збирання кисню. Доведення наявності кисню. Демонстрації 7. Збирання кисню витісненням повітря та витісненням води. 8. Доведення наявності кисню. |
1 |
|
2 |
|
30 |
Практична робота №4 «Добування кисню з гідроген пероксиду з використанням різних біологічних каталізаторів, доведення його наявності.» |
1 |
|
3 |
|
31 |
Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція сполучення. |
1 |
|
2 |
|
32 |
Поняття про оксиди, окиснення (горіння, повільне окиснення, дихання). Умови виникнення та припинення горіння. |
1 |
|
1 |
|
33 |
Взаємодія кисню зі складними речовинами (повне окиснення метану, гідроген сульфіду). Демонстрації 9. Спалювання простих і складних речовин. |
1 |
|
2 |
|
34 |
Виконання вправ (Взаємодія кисню з простими та складними речовинами). |
|
|
|
|
35 |
Колообіг Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню. |
1 |
|
2 |
|
36 |
Представлення результату Навчального проекту №7«Проблема забруднення повітря та способи розв’язування її.» Навчального проекту №8«Поліпшення стану повітря у класній кімнаті під час занять.» |
1 |
|
|
|
37 |
Виконання вправ, розв’язування задач. |
1 |
|
4 |
|
38 |
Контроль знань з теми «Кисень». Самостійна робота. |
1 |
|
4 |
|
Тема 3. Вода |
|||||
39 |
Вода, склад молекули, поширеність у природі, фізичні властивості. Вода — розчинник. |
1 |
|
1 |
|
40 |
Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина. |
|
|
|
|
41 |
Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини.
|
1 |
|
4 |
|
42 |
Розрахункові задачі 4. Обчислення масової частки, маси розчиненої речовини , маси і об’єму води в розчині. |
1 |
|
2 |
|
43 |
Виготовлення розчину. Демонстрації 10. Виготовлення розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини. Розв’язування задач і вправ. |
1 |
|
4 |
|
44 |
Практична робота №5 «Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин.» |
1 |
|
4 |
|
45 |
Взаємодія води з оксидами. Поняття про кислоти й основи. Демонстрації 11. Взаємодія кальцій оксиду з водою. Випробування водного розчину добутої речовини індикатором. 12. Взаємодія карбон (ІV) оксиду з водою. Випробування водного розчину речовини індикатором. |
1 |
|
1 |
|
46 |
Поняття про індикатори. Лабораторний дослід №10 «Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами.» |
1 |
|
2 |
|
47 |
Значення води і водних розчинів у природі та житті людини. Кислотні дощі. |
1 |
|
1 |
|
48 |
Представлення результатів Еколого-економічного проекту №13: «Зберігаючи воду – заощаджую родинний бюджет». Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення. Домашній експеримент Очищення забрудненої води за допомогою власноруч виготовленого фільтру. Представлення результатів навчальних проектів №9: « Дослідження якості води з різних джерел.»; №10 «Дослідження фізичних і хімічних властивостей води.» Представлення результатів навчальних проектів №11: «Способи очищення води в побуті.»; №12: «Збереження чистоти водойм: розв’язування проблеми у вашій місцевості.» |
1 |
|
1 |
|
49 |
Виконання вправ, розв’язування задач. |
1 |
|
4 |
|
50 |
Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах. |
1 |
|
2 |
|
51 |
Контрольна робота № 2 з теми: «Вода». |
1 |
|
4 |
|
52 |
Узагальнення вивченого за рік. |
1 |
|
4 |
|