Даний файл містить календарно-тематичне планування з хімії 7 клас (Загальні компетентності)
Календарно-тематичне планування
Хімія 7 клас (51 год, 1,5 год на тиждень, із них 5 год резервних)
Навчальні програми для загальноосвіт. навч. закл. України. 5-9 класи. – К.:Видавничий дім «Освіта», 2017. (згідно оновленої програми затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804)
Підручник: Хімія: підручник для 7 класу загальноосвітніхнавчальних закладів / О.В.Григорович. – Х.: Вид-во «Ранок», 2015.
№ |
Зміст уроку |
Дата |
Примітки. |
Загальні компетентності |
ВСТУП (3 год) |
||||
1 |
Хімія — природнича наука. Речовини та їх перетворення у навколишньому світі. Короткі відомості з історії хімії Демонстрації: 1. Взаємодія харчової соди (натрій гідрогенкарбонату) з оцтом (водним розчином етанової кислоти). 2. Зміна забарвлення індикаторів у різних середовищах. Навчальний проект: 1. Хімічні речовини навколо нас. 2. Історичне значення вогню. |
|
|
Інформаційно-цифрова Ініціативність і підприємливість
|
2 |
Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті. Ознайомлення з обладнанням кабінету хімії та лабораторним посудом, маркуванням небезпечних речовин. Лабораторний дослід №1, 2. Дослідження будови полум’я. Ознайомлення з маркуванням небезпечних речовин (на прикладі побутових хімікатів. (інструктаж з ПТБ) |
|
|
Екологічна грамотність і здорове життя |
3 |
Практична робота №1. Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами. Виконання найпростіших лабораторних операцій. (інструктаж з ПТБ) |
|
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях |
Тема 1. ПОЧАТКОВІ ХІМІЧНІ ПОНЯТТЯ (24 год) |
||||
4 |
Фізичні тіла. Матеріали. Речовини. Молекули. Атоми. Як вивчають речовини. Спостереження й експеримент у хімії. |
|
|
Уміння вчитися впродовж життя |
5 |
Фiзичні властивості речовин. Лабораторний дослід №3. Ознайомлення з фізичними властивостями речовин. Опис спостережень. Формулювання висновків ( інструктаж з ПТБ) |
|
|
Спілкування державною мовою |
6 |
Чисті речовини і суміші (однорідні, неоднорідні). Способи розділення сумішей. |
|
|
Інформаційно-цифрова |
7 |
Практична робота №2. Розділення сумішей (інструктаж з ПТБ) |
|
|
Спілкування державною мовою |
8 |
Хімічні елементи, їхні назви і символи. Поширеність хімічних елементів у природі. |
|
|
Соціальна та громадянська компетентності |
9 |
Ознайомлення з періодичною системою хімічних елементів Д.І. Менделєєва. Демонстрації:3. Періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва. |
|
|
Уміння вчитися впродовж життя |
10 |
Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів. |
|
|
Математична компетентність |
11 |
Хімічні формули речовин. Прості та складні речовини. Багатоманітність речовин. Лабораторний дослід №4. Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин ( інструктаж з ПТБ) |
|
|
Інформаційно-цифрова Математична компетентність |
12 |
Метали й неметали. Металічні та неметалічні елементи. Демонстрації:4. Зразки металів і неметалів. |
|
|
Уміння вчитися впродовж життя |
13 |
Валентність хімічних елементів. Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів. |
|
|
Математична компетентність |
14 |
Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук. |
|
|
Математична компетентність |
15 |
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою. Розрахункові задачі: обчислення відносної молекулярної маси речовини за її формулою. |
|
|
Спілкування державною мовою Математична компетентність |
16 |
Масова частка елемента в складній речовині. |
|
|
Інформаційно-цифрова |
17 |
Обчислення масової частки елемента в складній речовині (Розрахункові задачі:обчислення масової частки елемента в складній речовині) |
|
|
Математична компетентність |
18 |
Складання формул речовин за масовою часткою елементів у речовині. |
|
|
Ініціативність і підприємливість Математична компетентність |
19 |
Обчислення маси елемента в складній речовині за його масовою часткою. (Розрахункові задачі) |
|
|
Математична компетентність |
20 |
Контрольна робота 1 |
|
|
Предметна компетентність |
21 |
Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують. Лабораторний дослід №5-9. Дослідження хімічних реакцій, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом (інструктаж з ПТБ) Навчальні проекти: 3. Хімічні явища в природі. 4. Хімічні явища в побуті. 5.Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах. 6.Речовини і хімічні явища в літературних творах і народній творчості |
|
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях Екологічна грамотність і здорове життя Соціальна та громадянська компетентності |
22 |
Хімічні властивості речовин. Домашній експеримент: 1.Взаємодія харчової соди із соком квашеної капусти, лимонною кислотою, кефіром. |
|
|
Уміння вчитися впродовж життя |
23 |
Практична робота №3 . Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів (інструктаж з ПТБ) |
|
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях |
24 |
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
|
|
Математична компетентність |
25 |
Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. Схема хімічної реакції. Демонстрації: 5. Дослід, що ілюструє закон збереження маси речовин (віртуальний) |
|
|
Спілкування державною мовою |
26 |
Хімічні рівняння. |
|
|
Математична компетентність |
27 |
Узагальнюючий урок з теми «Вступ. Початкові хімічні поняття» |
|
|
Спілкування державною мовою Математична компетентність Обізнаність та самовираження у сфері культури
|
Тема 2. КИСЕНЬ ( 13 год) |
||||
28 |
Повітря, його склад. |
|
|
Інформаційно-цифрова |
29 |
Оксиген. Поширеність Оксигену в природі. Кисень, склад його молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню. |
|
|
Інформаційно-цифрова Уміння вчитися впродовж життя |
30 |
Добування кисню в лабораторії (на прикладі гідроген пероксиду і води) та промисловості. Реакція розкладу.Поняття про каталізатор. Демонстрації: 6. Добування кисню з гідроген пероксиду. |
|
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях |
31 |
Способи збирання кисню. Доведення наявності кисню. Демонстрації: 7.Збирання кисню витісненням повітря та витісненням води. 8. Доведення наявності кисню. |
|
|
Спілкування державною мовою
|
32 |
Практична робота №4.Добування кисню з гідроген пероксиду з використанням різних біологічних каталізаторів, доведення його наявності (інструктаж з ПТБ) |
|
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях Математична компетентність |
33 |
Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція сполучення. |
|
|
Математична компетентність |
34 |
Поняття про оксиди, окиснення (горіння, повільне окиснення, дихання). Демонстрації: 9. Спалювання простих і складних речовин. |
|
|
Інформаційно-цифрова
|
35 |
Умови виникнення та припинення горіння. |
|
|
Спілкування державною мовою |
36 |
Взаємодія кисню зі складними речовинами (повне окиснення метану, гідроген сульфіду). |
|
|
Інформаційно-цифрова |
37 |
Колообіг Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню. Навчальні проекти: 7. Проблема забруднення повітря та способи розв’язування її.8. Поліпшення стану повітря у класній кімнаті під час занять. |
|
|
Соціальна та громадянська компетентності Екологічна грамотність і здорове життя |
38 |
Розв’язування задач і вправ |
|
|
Математична компетентність |
39 |
Узагальнюючий урок з теми «Кисень» |
|
|
Уміння вчитися впродовж життя |
40 |
Контрольна робота 2 |
|
|
Предметна компетентність |
Тема 3. ВОДА (11 год) |
||||
41 |
Вода, склад її молекули, поширеність у природі, фізичні властивості. Вода – розчинник. Навчальні проекти: 9. Дослідження якості води з різних джерел. 10. Дослідження фізичних і хімічних властивостей води. |
|
|
Інформаційно-цифрова Екологічна грамотність і здорове життя |
42 |
Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина. |
|
|
Спілкування державною мовою |
43 |
Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини. Розрахункові задачі: обчислення масової частки, маси речовини, маси і об’єму води в розчині. |
|
|
Математична компетентність |
44 |
Виготовлення розчину. Демонстрації 10.Виготовлення водних розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини. |
|
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях |
45 |
Обчислення масової частки і маси розчиненої речовини в розчині. (тренувальні вправи) |
|
|
Математична компетентність |
46 |
Практична робота №5. Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин (інструктаж з ПТБ) |
|
|
Основні компетентності у природничих науках і технологіях |
47 |
Взаємодія води з оксидами. Поняття про кислоти й основи. Поняття про індикатори. Демонстрації:11.Взаємодія кальцій оксиду з водою. Випробування водного розчину добутої речовини індикатором. 12. Взаємодія карбон(ІV) оксиду з водою. Випробування водного розчину добутої речовини індикатором. Лабораторний дослід №10.Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами ( інструктаж з ПТБ) |
|
|
Уміння вчитися впродовж життя Основні компетентності у природничих науках і технологіях |
48 |
Значення води і водних розчинів у природі та житті людини. Кислотні дощі. Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення. Навчальні проекти: 12. Збереження чистоти водойм: розв’язування проблеми у вашій місцевості. |
|
|
Екологічна грамотність і здорове життя Соціальна та громадянська компетентності |
49 |
Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах. Навчальні проекти: 11. Способи очищення води в побуті. 13. Еколого-економічний проект «Зберігаючи воду – заощаджую родинний бюджет». Домашній експеримент: 2. Очищення забрудненої води за допомогою власноруч виготовленого фільтру. |
|
|
Екологічна грамотність і здорове життя Ініціативність і підприємливість |
50 |
Узагальнюючий урок з теми «Вода». Розв’язування тренувальних вправ та задач. |
|
|
Математична компетентність |
51 |
Узагальнення знань з курсу хімії 7 класу Самостійна робота |
|
|
Спілкування державною мовою |