Виступ "Підсумки та перспективи розвитку на 2021-2022 н. р. роботи шкільного методичного обєднання вчителів-предметників."

Про матеріал
Методична робота в педагогічному колективі мала на меті підтримати діловий настрій учителя, допомогти йому подолати професійні труднощі. Вибудувана структура методичної роботи в школі дає змогу задовольнити потреби вчителів у постійному підвищенні фахового рівня, виховувати вимогливість до вдосконалення своєї педагогічної праці, стимулювати бажання шукати більш раціональні методи навчання.
Перегляд файлу

Підсумки  та перспективи розвитку на 2021-2022 н. р.  роботи  шкільного методичного обєднання вчителів-предметників.     Ночевчук М. В.

Методична робота в педагогічному колективі мала на меті підтримати діловий настрій учителя, допомогти йому подолати професійні труднощі. Вибудувана структура методичної роботи в школі дає змогу задовольнити потреби вчителів у постійному підвищенні фахового  рівня, виховувати вимогливість до вдосконалення своєї педагогічної праці, стимулювати бажання шукати більш раціональні методи навчання. Практика свідчить, що основна діяльність, здатна вплинути на підвищення рівня педагогічної майстерності вчителів, їхньої компетенції та ерудиції, - це чітка організація на науковій основі методичної та дослідницької роботи в школі.                           

Робота шкільного методичного об’єднання вчителів-предметників  протягом минулого навчального року була спрямована на виконання законів України, постанов та наказів Міністерства освіти і науки України  відповідно до концептуальних питань розвитку освіти в державі.

У 2020-2021 н.р. діяльність шкільного методичного об’єднання була зосереджена на науково-методичній проблемі «Розвиток та самореалізація  компетентностей вчителя та  учня» в умовах впровадження Державного стандарту початкової, базової, загальної середньої освіти.                              

В процесі діяльності МО було проведено 3 засідань, на яких обговорено питання згідно діагностики, намічених шляхів реалізації науково-методичної  проблеми  та  запланованої тематики.                                                                       Перше засідання відбулося у серпні 2020 року у формі методичний консультпункт  на тему: «Особливості організації освітнього процесу  в 5-9 класах у 2020-2021 навчальному році» ( Мета.  Вивчити основні нормативні документи, що регламентують функціонування основної школи. Обговорити виконання плану роботи методичного об’єднання за 2019 – 2020 навчальний рік та затвердити план роботи на 2020 – 2021 навчальний рік. Проаналізувати зміни до навчальних програм, підручники, зошити.) Були визначені завдання та затверджений план роботи МО на 2020-2021 рік, проаналізовані навчальні програми та вивчені основні нормативні документи, що регламентують функціонування основної школи.                                                                                                                                Друге засідання методичного об’єднання відбулося у жовтні 2020 року у вигляді «Круглого столу» на тему: «Розроблення системи оцінювання навчальних досягнень учнів, її оприлюднення» ( Мета : поглибити знання про  критерії оцінювання, правила та процедури оцінювання здобувачів освіти;  розроблення, оприлюднення та інформування  про критерії оцінювання  для всіх учасників освітнього процесу; ознайомитися з вимогами до  системи оцінювання навчальних досягнень учнів; обговорити різні методи заохочувати здобувачів освіти апроботувати  різні моделі досягнення результату без ризику отримати за це негативну оцінку; обмінятися досвідом  використання  на уроці самооцінювання і взаємооцінювання  як важливого елемента навчальної діяльності. )

 Третє засідання відбулося у грудні 2020 року у вигляді методичних посиденьок на тему: «Формування та забезпечення політики академічної доброчесності у закладі загальної середньої освіти» ( Мета.Розширити знання педагогів академічну доброчесність; обговорити особливості освітнього процесу, які впливають на на стан академічної доброчесності у закладах середньої освіти; опрацювати основні принципи академічної доброчесності та розробити шкільний кодекс доброчесності.)  

Четверте засідання  у вигляді обміну досвіду  на тему: «Від креативного вчителя до креативного учня» ( Мета: розглянути методи підвищення ефективності уроку, створення умов для самореалізацій,  самовдосконалення,  самоосвіти дитини ; з'ясувати, яким має бути учитель у сучасній школі; виробити навички формування творчого учнівського колективу; розвивати творчий потенціал учителя як приклад для учнів; визначити шляхи розвитку творчих здібностей учнів.) у зв’язку з карантином не відбулося.

На засіданнях  методичного об’єднання розглядались, зокрема, такі питання:

-  забезпечення якісного викладання  дисциплін в умовах переходу на новий Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти;

- вивчення і реалізація основних положень нормативних і директивних документів про освіту;

-  система педагогічних впливів, спрямованих на соціалізацію учнів;

- впровадження інноваційних технологій з метою організації роботи з обдарованою та талановитою молоддю;

- STЕM-освіта як інноваційний підхід до розвитку природничо-математичної освіти;

-  застосування здоров’язберігаючих технологій та інші.

  Протягом минулого навчального року вчителі МО активно працювали над становленням, розвитком та вдосконаленням педагогічної творчої майстерності. Кожен вчитель брав активну участь у роботі МО: готували доповіді, реферати, давали відкриті уроки, виховні заходи, старанно виконували свої доручення. Всі вчителі  спрямовують свою роботу на пошук наукових новинок, на створення творчої атмосфери, модернізацію форм, методів та засобів навчання і виховання дітей, а головне – на реалізацію принципу рівноправного діалогу між учителем та учнем.                                                         Однією з важливих форм методичної роботи впродовж навчального року було взаємовідвідування уроків колег, яке дало можливість вивчити й упровадити в практику елементи перспективного педагогічного досвіду. Спостереження й аналіз відвіданих уроків дозволили педагогам взяти на озброєння методичні знахідки колег, побачити помилки й не допускати їх у своїй роботі. Була спланована система взаємовідвідувань уроків молодими фахівцями з метою набуття досвіду. У свою чергу досвідчені вчителі побували на уроках молоді, надали допомогу з питань  методики викладання.               Члени методичного об’єднання охоче діляться з колегами своїми вміннями та  педагогічними надбаннями під час відкритих уроків. Були проведені :

- відкритий урок у 8 класі з фізики «Сила струму. Амперметр»(Ночевчук М.В.);

- відкритий урок з історії у 6 класі «Практичне заняття. Що можна дізнатись про особистість Александра Великого за історичними джерелами» (Кирилович О. П.);

- відкритий урок  у 6 класі з англійської мови (Зойнчківська Л. Ю.).  Вчителі особливу увагу приділяють підвищенню результативності уроку, забезпеченню усвідомлення учнями необхідності отримання знань, системності знань учнів, виробленню на заняттях практичних і пізнавальних умінь, здійсненню самостійної роботи та організації виконання домашніх завдань, здатності до самоорганізації, саморозвитку, застосуванню прийомів, що сприяють підвищенню навчальних досягнень школярів, розвитку обдарованості учнів.                                                                                                                                                           Протягом року надавалися індивідуальні консультації вчителям «Вибір методів навчання», проводилися співбесіди з учителями «Навчальний план – тематичне планування –  поурочне планування – класний журнал». Стан і ефективність методичної роботи вивчалися й аналізувалися в ході здійснення внутрішньошкільного контролю та розглядалися на оперативних нарадах адміністрації, нарадах при директорі, у наказах по школі.                                                        Під керівництвом вчителів учні школи брали активну участь у інтерактивних дистанційних олімпіадах та конкурсах на освітніх платформах: інтернет-олімпіадах «На Урок» з математики, фізики, трудового навчання, основ здоров’я та трудового навчання; Всеукраїнський конкурс»Година Землі», Всеукраїнський інтернет-конкурс до 20-ї річниці акції «день без мобільного телефона».                                                                                                                 Впродовж жовтня 2020 року у школі відбувся І (шкільний) етап Всеукраїнських предметних олімпіад. За результатами шкільної олімпіади були сформовані команди з усіх навчальних  предметів для представлення школина районних олімпіадах, але у зв’язку з карантином не змогли взяти участь.

Всі вчителі МО  дбають про безперервне підвищення та удосконалення свого професійного рівня, спрямовують свою роботу на пошук наукових новинок, створення творчої атмосфери, модернізацію форм, методів та засобів навчання і виховання дітей, а головне – на реалізацію принципу рівноправного діалогу між учителем та учнем.                                                                       Протягом навчального року підвищилась активність участі учителів у методичних заходах  Всеукраїнського рівня, онлайн курсів платформ «Освіторія», «EdEra», «НаУрок», ...

 У зв'язку з епідеміологічною ситуацією, що склалася в Україні, з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (СОVID-19) учнів, в 2020-2021 навчальний рік майже повністю пройшов під егідою дистанційного навчання в зв’язку з поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.

Дистанційне навчання – це форма навчання з використання комп’ютерних та телекомунікаційних технологій, які забезпечують інтерактивну взаємодію педагогів та вихованців на різних етапах навчання та самостійну роботу з матеріалами інформаційної мережі.

 Сучасний вчитель повинен стати творчою особистістю, він повинен іти в ногу часу, прагнути до змін, вчителі повинні бути «агентами змін» та мати до цього стрімке бажання. Це головне завдання вчителів на сучасному етапі становлення освітнього процесу. Це зумовлює актуальну потребу наукового розроблення та обґрунтування питання методичного супроводу професійної діяльності вчителя в сучасних умовах. Сучасні учні спонукають вчителів бути розвиненими, нестандартними, цікавими та творчими у своїй роботі, учити по-новому. Тому, робота педагога повинна бути результативною та незвичайною.                                                                                                                                                          Важливі завдання для сучасного педагога – це медіаграмотність, навички роботи з технологіями, креативність та, безперечно, бажання працювати.              Саме з цією метою вчителі школи освоїли роботу з електронними щоденниками учнів на сайті «Нові знання», якою користувалися під час дистанційного навчання.

Упровадження віртуальних форм роботи створює реальні можливості побудови відкритої системи безперервної освіти, а оптимальний доступ до необхідної інформації у будь-який час робить пізнавальну діяльність більш ефективною.

В наступному навчальному році планується залучення педагогів до інноваційної діяльності.  Самих теоретичних знань не досить. Необхідно, щоб кожен педагог оволодів вміннями і навичками, вмів застосовувати їх у своїй практичній діяльності.                                                                                                                                             Вдосконалення володіння та використання інформаційно-комунікаційних технологій і освітньому процесі (вибір онлайн-інструменту, його освоєння та застосування у своїй роботі під час змішаного навчання) та створення власних відео уроків.                                                                                                                Тож пропонується в наступному навчальному році ще раз звернути увагу на проведення в рамках роботи МО міні-уроків з комп’ютерної грамотності з тем:

- «Онлайн інструменти Canva, Prezi, LearningApps, Kahoot, Mural, Padlet, Quizizz, Gamilab для організації дистанційного навчання»;

 «Анкетування, тести та квести за допомогою Google форм. Методика для очного та дистанційного навчання».                                                                                                                 Збільшити кількість інформаційних технологій під час проведення уроків при змішаному навчанні. Працювати над формуванням інформаційних компетентностей учнів та вчителів.                                                                                                                Підвищити мотивацію вчителів до участі в конкурсах професійної майстерності на освітніх форумах.                                                                                                                              Пропоную запровадити у школі та провести шкільний конкурс «кращий урок року».                                                                                                                                                          Організувати та провести більш відповідально предметні тижні.                             Погодьтесь, минулий навчальний рік більше дистанційний, ніж очний, був не простим,  виникало багато проблем, зокрема: неможливість усіх учнів бути присутніми на уроках через відсутність підключення до швидкісного інтернету, несправність технічного обладнання, негативний вплив довготривалої роботи з комп'ютером на здоров'я та працездатність учнів і вчителя та багато інших труднощів, які відомі і вам.

Позаду 30 років незалежності України і я дуже радію, що у сфері нашої освіти відбувся значний поступ, особливо в цей кризовий час. Педагоги пристосувались до змін, зробили все можливе і неможливе, щоб наші учні здобули якісні освітні послуги. Але в жодному разі не маємо права зупинятись на досягнутому, адже професійна кометентність українського вчителя повинна зростати та сягнути рівня підготовки європейської педагогічної громади.

Сподіваюся, що найближчим часом галузь медицини знайде зброю проти пандемії, що охопила весь світ, і ми зможемо повернутись до шкільних кабінетів, де лунає дитячий сміх, розгортаються палкі дискусії, кипить вчительська робота… 

А наразі будьмо готові до старту нового навчального року! Хай він буде легким та успішним! Не забуваймо, навчаючи та виховуючи дитину, ми визначаємо долю нації! Все в наших руках, будьмо сильними! Дякую за увагу. Здоров'я всім!

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
28 вересня 2021
Переглядів
631
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку