Календарно-тематичне планування з хімії для 11 класу на 2018-2019 навчальний рік (академічний рівень) (І семестр) розроблене відповідно до Програми з хімії для 10–11 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Академічний рівень (затверджена наказом МОН України від 28.10.2010 № 1021); програма надрукована у збірнику: «Хімія. Програми для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів: рівень стандарту, академічний рівень, профільний рівень та поглиблене вивчення. 10-11 класи» – Тернопіль: Мандрівець, 2011; а також розміщена на офіційному веб-сайті Міністерства (https://goo.gl/fwh2BR).
Календарно-тематичне планування на 2018-2019 навчальний рік
Хімія. 11 клас
(академічний рівень)
(70 годин, 2 години на тиждень)
№ за/п |
Дата проведення |
Тема уроку |
Практична частина |
||
І семестр Повторення основних відомостей про органічні сполуки (2 год.) |
|||||
1 |
01.09 |
Органічні сполуки, їх склад та властивості. |
|
||
2 |
06.09 |
Застосування найважливіших органічних сполук. |
|
||
Державні вимоги до загальноосвітньої підготовки учнів |
|||||
|
|||||
Тема 1. Теорія будови органічних сполук (3 год.) |
|||||
3 |
08.09 |
Теорія як вища форма наукових знань. Теорія хімічної будови органічних сполук О. Бутлерова. Залежність властивостей речовин від складу і хімічної будови молекул. |
|
||
4 |
13.09 |
Ізомерія. Міжнародна номенклатура. |
|
||
5 |
15.09 |
Розвиток і значення теорії будови органічних сполук. Життя і діяльність О. Бутлерова. |
|
||
Державні вимоги до загальноосвітньої підготовки учнів |
|||||
|
|||||
Тема 2. Вуглеводні (19 год.) |
|||||
6 |
20.09 |
Класифікація вуглеводнів. |
|
||
7 |
22.09 |
Утворення ковалентних карбон-карбонових зв’язків в органічних сполуках. Види організації електронних орбіта лей атома Карбону. Одинарний, подвійний і потрійний зв’язки. |
|
||
8 |
27.09 |
Основні характеристики ковалентного зв’язку: довжина, енергія, полярність, просторова направленість. |
|
||
9 |
29.09 |
Алкани (парафіни). Загальна формула алканів. Структурна ізомерія. Фізичні властивості алканів. Поняття про конформації. Систематична номенклатура. Лабораторний дослід 1. Виготовлення моделей молекул вуглеводнів (ізомерів, конформацій). |
Демонстрації: 1. Визначення якісного складу метану за продуктами згоряння. 2. Моделі молекул вуглеводнів. Лабораторний дослід 1. |
||
10 |
04.10 |
Хімічні властивості алканів: повне й часткове окиснення, хлорування, термічний розклад, ізомеризація. Механізм реакції заміщення. |
Демонстрації: 3. Відношення насичених вуглеводнів до розчину калій перманганату, лугів, кислот. |
||
11 |
06.10 |
Добування, застосування алканів. |
|
||
12 |
11.10 |
Поняття про циклоалкани (циклопарафіни). |
|
||
13 |
13.10 |
Практична робота №1. Виявлення Карбону, Гідрогену, Хлору в органічних речовинах. |
Практична робота №1. |
||
|
Тематична |
|
|||
14 |
18.10 |
Алкени. Гомологічний ряд етену, загальна формула алкенів. Структурна і просторова цис-, транс ізомерія алкенів, номенклатура. |
|
||
15 |
20.10 |
Хімічні властивості алкенів: повне й часткове окиснення, приєднання водню, галогенів, гідроген галогенідів, води, полімеризація. Механізм реакції приєднання за подвійним зв’язком. |
Демонстрації: 5. Горіння етену, взаємодія з бромною водою, розчином калій перманганату. |
||
16 |
25.10 |
Добування, застосування алкенів. |
Демонстрації: 4. Добування етену. |
||
17 |
27.10 |
Алкіни. Гомологічний ряд алкінів. Структурна ізомерія, номенклатура алкінів. |
|
||
18 |
08.11 |
Хімічні властивості алкінів: повне й часткове окиснення, заміщення, приєднання водню, галогенів, гідроген галогенідів. |
Демонстрації: 7. Горіння етину, взаємодія з бромною водою, розчином калій перманганату. |
||
19 |
10.11 |
Добування, застосування алкінів. |
Демонстрації: 6. Добування етину карбідним способом. |
||
20 |
15.11 |
Розв’язування розрахункових задач на виведення формули газуватої речовини. |
Розрахункові задачі: 1.Виведення молекулярної формули газуватої речовини. |
||
21 |
17.11 |
Бензен як представник ароматичних вуглеводнів, його склад, хімічна, електронна, просторова будова молекули, фізичні властивості. |
Демонстрації: 8. Бензен як розчинник. |
||
22 |
22.11 |
Хімічні властивості бензену: повне й часткове окиснення, заміщення, приєднання. добування, застосування бензину. Поняття про хімічні засоби захисту рослин, їхній вплив на довкілля. |
Демонстрації: 9. Відношення бензену до розчину калій перманганату. 10. Горіння бензену. 11.Відношення бензену до бромної води. |
||
23 |
24.11 |
Взаємозв’язок між вуглеводнями. |
|
||
24 |
29.11 |
Контрольна робота з теми «Вуглеводні». |
|
||
|
Тематична |
|
|||
Державні вимоги до загальноосвітньої підготовки учнів |
|||||
Учень (учениця) називає: - вуглеводні за систематичною номенклатурою; - загальні формули вуглеводнів; наводить приклади: - насичених, ненасичених, ароматичних вуглеводнів; розрізняє - вуглеводні різних груп, їхні ізомери; складає: - молекулярні, структурні та електронні формули вуглеводнів; - моделі молекул вуглеводнів; характеризує: - ковалентні зв’язки за основним параметрами; - фізичні та хімічні властивості вуглеводнів; ілюструє рівняннями відповідних хімічних реакцій - хімічні властивості вуглеводнів; пояснює: - структурні й електронні формули вуглеводнів; - утворення одинарного, подвійного, потрійного карбон-карбонових зв’язків; - сутність структурної, цис-, транс- ізомерії вуглеводнів, конформацій; - механізми реакцій заміщення та приєднання; - правило В. Марковникова; - електронну сутність взаємного впливу атомів у молекулі; - взаємозв’язок між вуглеводнями; |
порівнює - будову і властивості вуглеводнів різних груп; встановлює - причинно-наслідкові зв’язки між складом, будовою, властивостями вуглеводнів; обґрунтовує - застосування вуглеводнів їхніми властивостями; складає і використовує - прилади для виконання дослідів; визначає: - молекулярну формулу газуватої речовини на основі її густини, відносної густини за воднем або за повітрям і масовою часткою елементів, а також за масою, об’ємом або кількістю речовин – продуктів її згоряння; - ненасичені вуглеводні за характерними реакціями; оцінює: - пожежну небезпечність вуглеводнів; - вплив засобів захисту рослин на здоров’я людей та довкілля при їх неправильному використанні; висловлює судження - про значення засобів захисту рослин; робить висновки: - про властивості, виходячи з будови молекул речовин; - про будову речовин, виходячи з їхніх властивостей; дотримується правил безпечного поводження з вуглеводнями, засобами захисту рослин та іншими продуктами синтетичної органічної хімії. |
||||
Тема 3. Природні джерела вуглеводнів та їх переробка (4 год.) |
|||||
25 |
01.12 |
Природний і супутній нафтовий гази, їх склад та використання. |
|
||
26 |
06.12 |
Нафта. Склад, властивості нафти. Основні процеси переробки: перегонка, крекінг. Застосування. Нафтопродуктів. Детонаційна стійкість бензину. |
|
||
27 |
08.12 |
Кам’яне вугілля, продукти коксування кам’яного вугілля, їх застосування. Лабораторні досліди: 2. Ознайомлення зі зразками нафтопродуктів і продуктів коксування кам’яного вугілля (колекція). 3. Ознайомлення з різними видами палива (колекція). |
Лабораторні досліди: 2, 3. |
||
28 |
13.12 |
Охорона довкілля від забруднень при переробці вуглеводневої сировини та використання продуктів переробки. |
|
||
|
Тематична |
|
|||
Державні вимоги до загальноосвітньої підготовки учнів |
|||||
Учень (учениця) називає - основні продукти переробки нафти і кам’яного вугілля; описує: - склад і властивості нафти, природного газу, кам’яного вугілля; - застосування продуктів переробки нафти і кам’яного вугілля; характеризує - природну вуглеводневу сировину як джерело |
добування органічних сполук; пояснює: - сутність процесів переробки нафти; - детонаційну стійкість бензину; обґрунтовує - значення продуктів природної сировини в суспільному господарстві; оцінює - вплив продуктів переробки вуглеводневої сировини на довкілля та значення охоронних
|
||||
Тема 4. Оксигеновмісні сполуки (22 год.) |
|||||
29 |
15.12 |
Спирти. Насичені одноатомні спирти. Ізомерія, номенклатура насичених одноатомних спиртів. Водневий зв'язок, його вплив на фізичні властивості спиртів. |
Демонстрації: 13. Порівняння властивостей спиртів у гомологічному ряді (розчинність у воді, горіння).
|
||
30 |
20.12 |
Хімічні властивості спиртів: повне й часткове окиснення, дегідратація, взаємодія з лужними металами, гідроген галогені дами. |
Демонстрації: 13. Порівняння властивостей спиртів у гомологічному ряді (розчинність у воді, горіння). 14. Взаємодія етанолу з натрієм. 15. Взаємодія етанолу з гідроген бромідом. |
||
31 |
22.12 |
Етиленгліколь, гліцерол. Добування та застосування спиртів. Отруйність спиртів, їхня згубна дія на організм людини. Лабораторний дослід 4. Взаємодія гліцеролу з купрум(ІІ) гідроксидом. |
Лабораторний дослід 4. |
||
32 |
27.12 |
Фенол, його склад, будова. Фізичні властивості фенолу. Хімічні властивості: взаємодія з натрієм, розчином лугу, бромною водою, ферум(ІІІ) хлоридом. Взаємний вплив атомів у молекулі фенолу. Застосування фенолу. Охорона довкілля від промислових відходів, що містять фенол. |
Демонстрації: 16. Розчинність фенолу у воді за кімнатної температури та нагрівання. 17. Добування натрій феноляту. 18. Витіснення фенолу з натрій феноляту дією вуглекислого газу. 19. Взаємодія фенолу з ферум(ІІІ) хлоридом. |
||
Державні вимоги до загальноосвітньої підготовки учнів |
|||||
Учень (учениця) називає - оксигеновмісні сполуки за систематичною номенклатурою; наводить приклади: - спиртів, альдегідів, карбонових кислот, естерів, жирів, вуглеводів, їхні тривіальні назви; розрізняє: - одно- і багатоатомні спирти; - спирти і феноли; - натуральні і штучні жири; - натуральні та штучні волокна; формулює - означення функціональної групи; класифікує - оксигеновмісні сполуки за функціональними групами; складає - загальні, молекулярні, структурні та електронні формули оксигеновмісних сполук; характеризує: - водневі зв’язки та їхній вплив на фізичні властивості сполук; - полісахариди як полімерні сполуки; - хімічні властивості оксигеновмісних сполук; ілюструє рівняннями відповідних хімічних реакцій - хімічні властивості оксигеновмісних сполук; пояснює: - структурні й електронні формули сполук; - сутність структурної ізомерії сполук; - електронну сутність взаємного впливу атомів у |
молекулах спиртів, фенолу, карбонових кислот; - сутність спектральних методів дослідження органічних сполук; порівнює: - будову і властивості сполук з різними функціональними групами; - мило і синтетичні мийні засоби; встановлює: - причинно-наслідкові зв’язки між складом, будовою, властивостями оксигеновмісних сполук; - генетичні зв’язки між оксигеновмісними сполуками; обґрунтовує - застосування речовин їхніми властивостями; складає і використовує - прилади для виконання дослідів; визначає - дослідним шляхом гліцерол, альдегіди, карбонові кислоти, глюкозу, крохмаль; оцінює: - згубну дію алкоголю на здоров’я людини; - дію засобів побутової хімії на довкілля; висловлює судження: - про біологічне значення жирів і вуглеводів їх роль у харчуванні людини; - значення процесів бродіння і гідролізу; робить висновки: - про властивості, виходячи з будови молекул речовин; - про будову речовин, виходячи з їхніх властивостей; дотримується правил безпечного поводження з синтетичними мийними засобами, розчинниками. |
||||
Демонстрації: *(реальні і віртуальні).