7 клас
51 год, 1,5 год на тиждень (2 год резерв)
№ |
Дата |
Зміст (тема) уроку |
К-ть годин |
Демонстрації, П/р, Л/р, Н/п, задачі, наскрізні змістові лінії |
Д/з |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності |
|
|
7-А |
7-Б |
|
|
|
|
|
Вступ |
4 |
|
|
Учень/учениця Знаннєвий компонент називає лабораторний посуд і основне обладнання кабінету хімії; знає і розуміє правила поведінки учнів у хімічному кабінеті та правила безпеки під час роботи з лабораторним посудом і обладнанням кабінету хімії; пояснює призначення лабораторного посуду та обладнання кабінету хімії. Діяльнісний компонент виконує найпростіші лабораторні операції з використанням обладнання кабінету хімії за вказівкою вчителя; дотримується правил поведінки учнів у хімічному кабінеті та правил безпеки під час роботи з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії. Ціннісний компонент висловлює судження про застосування хімічних знань та історію їхнього розвитку; доцільність марковання небезпечних речовин, які входять до складу харчових продуктів і побутових хімікатів; робить висновки щодо безпечного використання речовин, з урахуванням їхнього марковання; усвідомлює право на власний вибір і прийняття рішення. |
|||
1 |
|
|
Вступний інструктаж з БЖД. Хімія — природнича наука. Речовини та їх перетворення у навколишньому світі. |
1 |
Демонстрації: 1. Взаємодія харчової соди (натрій гідрогенкарбонату) з оцтом (водним розчином етанової кислоти). 2. Зміна забарвлення природних індикаторів у середовищі побутових хімікатів і харчових продуктів. |
|
|
2 |
|
|
Короткі відомості з історії хімії. |
1 |
|
|
|
3 |
|
|
Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті. Ознайомлення з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії, з маркованням небезпечних речовин. Інструктаж з БЖД .
|
1 |
Лабораторні досліди 1. Дослідження будови полум’я. 2. Ознайомлення з маркованням небезпечних речовин (на прикладі побутових хімікатів). Наскрізні змістові лінії Здоров’я і безпека. Громадянська відповідальність. Екологічна безпека і сталий розвиток. |
|
|
4 |
|
|
Правила безпеки під час роботи в хімічному кабінеті. Інструктаж з БЖД. |
1 |
Практична робота №1 «Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами. Виконання найпростіших лабораторних операцій» |
|
|
Тема 1. Початкові хімічні поняття |
20 |
|
|
|
|||
5 |
|
|
Фізичні тіла. Матеріали. Речовини. Фізичні властивості речовин. Інструктаж з БЖД .
|
1 |
Лабораторний дослід №3 «Ознайомлення з фізичними властивостями речовин. Опис спостережень». Наскрізні змістові лінії Здоров’я і безпека
|
|
Учень/учениця Знаннєвий компонент називає хімічні елементи (не менше 20-ти) за сучасною науковою українською номенклатурою, записує їхні символи; найпоширеніші хімічні елементи в природі; наводить приклади простих і складних речовин, хімічних явищ у природі та побуті; пояснює зміст хімічних формул, сутність закону збереження маси речовин, рівнянь хімічних реакцій. Діяльнісний компонент розрізняє фізичні тіла, речовини, матеріали, фізичні та хімічні явища, фізичні та хімічні властивості речовин, чисті речовини і суміші, прості й складні речовини, металічні та неметалічні елементи, використовуючи періодичну систему; метали й неметали, атоми, молекули; спостерігає хімічні й фізичні явища; описує якісний і кількісний склад речовин за хімічними формулами; явища, які супроводжують хімічні реакції; використовує Періодичну систему як довідкову для визначення відносної атомної маси елементів; складає формули бінарних сполук за валентністю елементів, план розділення сумішей; визначає валентність елементів за формулами бінарних сполук; обчислює відносну молекулярну масу речовини за її формулою; масову частку елемента в складній речовині та масу елемента в складній речовині за його масовою часткою, обираючи і обґрунтовуючи спосіб розв’язання; дотримується правил поведінки учнів у хімічному кабінеті та правил безпеки під час роботи з лабораторним посудом і обладнанням кабінету хімії; виконує найпростіші лабораторні операції з нагрівання речовин, розділення сумішей; Ціннісний компонент усвідомлює необхідність збереження власного здоров’я і довкілля при використанні хімічних речовин; висловлює судження про багатоманітність речовин та значення закону збереження маси речовини; виробляє власні ставлення до природи як найвищої цінності; робить висновки на основі спостережень (за допомогою вчителя). |
6 |
|
|
Чисті речовини і суміші (однорідні, неоднорідні). |
1 |
|
|
|
7 |
|
|
Способи розділення сумішей. Правила безпеки під час роботи в хімічному кабінеті. Інструктаж з БЖД.
|
1 |
Практична робота №2 2.Розділення сумішей Наскрізні змістові лінії Здоров’я і безпека
|
|
|
8 |
|
|
Атоми. Молекули. Йони. Будова речовин.
|
1 |
|
|
|
9 |
|
|
Хімічні елементи, їхні назви й символи.
|
1 |
|
|
|
10 |
|
|
Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва. Структура періодичної системи. |
1 |
Демонстрації 3.Періодична система хімічних елементів. |
|
|
11 |
|
|
Хімічні формули речовин.
|
1 |
|
|
|
12 |
|
|
Відносна атомна маса. Відносна молекулярна маса Розв'язування задач на обчислення відносної молекулярної маси речовини за її формулою. |
1 |
Розрахункові задачі |
|
|
13 |
|
|
Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок з теми: «Початкові хімічні поняття». |
1 |
|
|
|
14 |
|
|
Масова частка елемента в речовині. Розв'язування задач на обчислення масової частки елемента в складній сполуці. Розв'язування задач на обчислення маси елемента в складній речовині за його масовою часткою. |
1 |
Розрахункові задачі
Наскрізні змістові лінії Підприємливість і фінансова грамотність
|
|
|
15 |
|
|
Прості та складні речовини. Багатоманітність речовин. Метали й неметали. Металічні та неметалічні елементи.
|
1 |
Лабораторний дослід 4.Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин. Демонстрації: 4.Зразки металів і неметалів. Наскрізні змістові лінії Здоров’я і безпека |
|
|
16 |
|
|
Валентність. Визначення валентності за формулами. |
1
|
|
|
|
17 |
|
|
Складання формул речовин за валентністю. |
1 |
|
|
|
18 |
|
|
Фізичні та хімічні явища. Інструктаж БЖД. |
1 |
Практична робота № 3 Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів. Наскрізні змістові лінії Здоров’я і безпека |
|
|
19 |
|
|
Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують. Інструктаж БЖД. |
1 |
Лабораторні досліди 5-9. Дослідження хімічних реакцій, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом. Наскрізні змістові лінії Здоров’я і безпека |
|
|
20 |
|
|
Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. Схема хімічної реакції. Хімічні рівняння.
|
1 |
Демонстрації: 5.Дослід,що ілюструє закон збереження маси речовин (реальний або віртуальний). Наскрізні змістові лінії Підприємливість і фінансова грамотність
|
|
|
21 |
|
|
Хімічні властивості речовин.
|
1 |
Домашній експеримент: 1.Взаємодія харчової соди із соком квашеної капусти, лимонною кислотою, кефіром.
|
|
|
22 |
|
|
Контрольна робота № 1
|
1 |
|
|
|
23 |
|
|
Аналіз контрольної роботи № 1. Захист навчальних проектів.
|
1 |
Навчальні проекти: 3.Хімічні явища у природі. 4.Хімічні явища у побуті. 5.Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах. 6.Речовини і хімічні явища в літературних творах і народній творчості. |
|
|
24 |
|
|
Підсумковий урок.
|
1 |
|
|