Календарно-тематичне планування з хімії для учнів 7 класів (рівень стандарту)

Про матеріал
Розробка особистого календарно-тематичного планування з хімії для учнів 7 класів. Навчання хімії в основній школі спрямовується на досягнення мети базової загальної середньої освіти, яка полягає у розвитку й соціалізації особистості учнів, формуванні їхньої національної самосвідомості, загальної культури, світоглядних орієнтирів, екологічного стилю мислення і поведінки, творчих здібностей, дослідницьких навичок і навичок життєзабезпечення, здатності до саморозвитку й самонавчання.
Перегляд файлу

7 клас

51 год, 1,5 год на тиждень (2 год резерв)

Дата

Зміст (тема) уроку

К-ть годин

Демонстрації, П/р, Л/р, Н/п, задачі, наскрізні змістові лінії

Д/з

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності

 

7-А

7-Б

 

 

 

 

 

Вступ

4

 

 

Учень/учениця

Знаннєвий компонент

називає  лабораторний посуд і основне обладнання кабінету хімії;

знає і розуміє  правила поведінки учнів у хімічному кабінеті та правила безпеки  під час роботи з лабораторним посудом і обладнанням кабінету хімії;

пояснює призначення лабораторного посуду та обладнання кабінету хімії.

Діяльнісний компонент

виконує найпростіші лабораторні операції з використанням обладнання кабінету хімії за вказівкою вчителя;

дотримується  правил поведінки учнів у хімічному кабінеті та правил безпеки  під час роботи з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії.

Ціннісний компонент

висловлює судження про застосування хімічних знань та історію їхнього розвитку; доцільність марковання небезпечних речовин,  які  входять до складу харчових продуктів і побутових хімікатів; 

робить висновки щодо безпечного використання речовин, з урахуванням їхнього марковання;

усвідомлює право на власний вибір і

прийняття рішення.

1

 

 

Вступний  інструктаж з БЖД. 

Хімія — природнича наука.

Речовини та їх перетворення у

навколишньому світі.

1

Демонстрації:

1. Взаємодія харчової соди (натрій гідрогенкарбонату) з оцтом (водним розчином етанової кислоти).

2. Зміна забарвлення природних індикаторів у

середовищі побутових хімікатів і харчових

продуктів.

 

2

 

 

Короткі відомості з історії хімії.

1

 

 

3

 

 

Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті.

Ознайомлення з  лабораторним

посудом та обладнанням 

кабінету хімії, з маркованням

небезпечних речовин.

Інструктаж з БЖД .

 

1

Лабораторні  досліди

1. Дослідження будови полум’я.

2. Ознайомлення з маркованням небезпечних речовин (на прикладі побутових хімікатів).

Наскрізні змістові лінії

Здоров’я і безпека. Громадянська відповідальність. Екологічна безпека і сталий розвиток.

 

4

 

 

Правила безпеки під час роботи в хімічному кабінеті. Інструктаж з БЖД. 

1

Практична

робота №1

 «Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами. Виконання найпростіших лабораторних операцій»

 

Тема 1. Початкові хімічні поняття

20

 

 

 

5

 

 

Фізичні тіла. Матеріали.

 Речовини.  Фізичні

властивості речовин.

 Інструктаж з БЖД .

 

1

Лабораторний дослід №3  «Ознайомлення з фізичними властивостями речовин. Опис спостережень».

Наскрізні змістові лінії

Здоров’я і безпека

 

 

Учень/учениця

Знаннєвий компонент

називає хімічні елементи (не менше 20-ти) за сучасною науковою українською номенклатурою, записує їхні символи;  найпоширеніші хімічні елементи в природі;

наводить приклади простих і складних речовин, хімічних явищ у природі та побуті;

пояснює зміст хімічних формул, сутність закону збереження маси речовин, рівнянь хімічних реакцій.

Діяльнісний компонент

розрізняє фізичні тіла, речовини, матеріали, фізичні та хімічні явища, фізичні та хімічні властивості речовин, чисті речовини і суміші, прості й складні речовини, металічні та неметалічні елементи, використовуючи періодичну систему; метали й неметали, атоми, молекули;

спостерігає хімічні й фізичні явища;

описує якісний і кількісний склад речовин за хімічними формулами; явища, які супроводжують хімічні реакції;

використовує Періодичну систему як довідкову для визначення відносної атомної маси елементів;

складає формули бінарних сполук за валентністю елементів, план розділення сумішей;

визначає валентність елементів за формулами бінарних сполук;

обчислює відносну молекулярну масу речовини за її формулою; масову частку елемента в складній речовині та масу елемента в складній речовині за його масовою часткою, обираючи і обґрунтовуючи спосіб розв’язання;

дотримується правил поведінки учнів у хімічному кабінеті та правил безпеки  під час роботи з лабораторним посудом і обладнанням кабінету хімії;

виконує найпростіші лабораторні операції з нагрівання речовин, розділення сумішей;

Ціннісний компонент

усвідомлює необхідність збереження власного здоров’я і довкілля при використанні хімічних речовин;

висловлює судження про багатоманітність речовин та значення закону збереження маси речовини;

виробляє власні ставлення до природи як найвищої цінності;

робить висновки на основі спостережень (за допомогою вчителя).

6

 

 

Чисті речовини і суміші

(однорідні,

неоднорідні).

1

 

 

7

 

 

Способи розділення сумішей.  

Правила безпеки під час роботи

в хімічному кабінеті.

Інструктаж з БЖД. 

 

 

1

Практична робота №2

2.Розділення сумішей

Наскрізні змістові лінії

Здоров’я і безпека

 

 

8

 

 

Атоми. Молекули. Йони. Будова речовин.

 

1

 

 

9

 

 

Хімічні елементи, їхні назви й символи.

 

1

 

 

10

 

 

Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва. Структура періодичної системи.

1

Демонстрації

3.Періодична система хімічних елементів.

 

11

 

 

Хімічні формули речовин.

 

1

 

 

12

 

 

Відносна атомна маса. Відносна молекулярна маса

Розв'язування задач на обчислення відносної молекулярної маси речовини за її формулою.

 

1

Розрахункові задачі

 

 

13

 

 

Узагальнення та

систематизація знань, умінь

 та навичок з теми:

«Початкові хімічні поняття».

 

1

 

 

14

 

 

Масова частка елемента в

речовині. Розв'язування задач на обчислення масової частки

елемента в складній сполуці.

Розв'язування задач на

обчислення маси елемента

 в складній речовині за

його масовою часткою.

1

Розрахункові задачі

 

Наскрізні змістові лінії

Підприємливість і фінансова грамотність

 

 

15

 

 

Прості та складні речовини.

Багатоманітність речовин.

Метали й неметали. Металічні

 та неметалічні елементи.

 

 

 

 

 

 

1

Лабораторний дослід

4.Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин.

Демонстрації:

4.Зразки металів і неметалів.

Наскрізні змістові лінії

Здоров’я і безпека

 

16

 

 

Валентність. Визначення

валентності за формулами.

1

 

 

 

17

 

 

Складання формул речовин за валентністю.

1

 

 

18

 

 

Фізичні та хімічні явища.

Інструктаж БЖД.

1

Практична робота № 3

Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів.

Наскрізні змістові лінії

Здоров’я і безпека

 

19

 

 

Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують.  Інструктаж БЖД.

1

Лабораторні досліди

5-9. Дослідження хімічних реакцій, що супроводжуються виділенням газу, випаданням осаду, зміною забарвлення, появою запаху, тепловим ефектом.

Наскрізні змістові лінії

Здоров’я і безпека

 

20

 

 

Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. Схема хімічної реакції. Хімічні рівняння.

 

 

 

 

 

1

Демонстрації:

5.Дослід,що ілюструє закон збереження маси речовин (реальний або віртуальний).

Наскрізні змістові лінії

Підприємливість і фінансова грамотність

 

 

 

 

 

 

21

 

 

Хімічні властивості речовин.

 

 

 

 

 

 

 

 

1

Домашній експеримент:

1.Взаємодія харчової соди із соком квашеної капусти, лимонною кислотою, кефіром.

 

 

22

 

 

Контрольна робота № 1

 

1

 

 

23

 

 

Аналіз контрольної роботи № 1. Захист навчальних проектів.

 

 

1

Навчальні проекти:

3.Хімічні явища у природі.

4.Хімічні явища у побуті.

5.Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах.

6.Речовини і хімічні явища в літературних творах і народній творчості.

 

24

 

 

Підсумковий урок.

 

1

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Андроняк Любов Василівна
    Щиро дякую за календарно-тематичні планування. Успіхів Вам і натхнення, миру і здоровя.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Черновська Оксана Феофанівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Серьогіна Тетяна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Планування
Додано
30 серпня 2021
Переглядів
5463
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку