Календарно-тематичне планування з хімії для учнів 9 класу (рівень стандарту)

Про матеріал
Розробка особистого календарно-тематичного планування з хімії для учнів 9 класу. Навчання хімії в основній школі спрямовується на досягнення мети базової загальної середньої освіти, яка полягає у розвитку й соціалізації особистості учнів, формуванні їхньої національної самосвідомості, загальної культури, світоглядних орієнтирів, екологічного стилю мислення і поведінки, творчих здібностей, дослідницьких навичок і навичок життєзабезпечення, здатності до саморозвитку й самонавчання.
Перегляд файлу

9 клас

68 год, 2 год на тиждень (4 год резерв)

Дата

Зміст (тема) уроку

К-ть годин

Демонстрації, П/р, Л/р, Н/п, задачі, наскрізні змістові лінії

Д/з

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності

Повторення найважливіших питань

курсу хімії 8 класу

 

4

 

 

Учень/учениця

Знаннєвий компонент

наводить приклади назв і формул речовин, що належать до основних класів неорганічних сполук.

Діяльнісний компонент

класифікує неорганічні сполуки;

порівнює склад і властивості неорганічних сполук різних класів; властивості речовин атомної, молекулярної та йонної будови;

характеризує йонний і ковалентний хімічні зв'язки; хімічні властивості основних класів неорганічних сполук.

Ціннісний компонент

обґрунтовує залежність властивостей речовин від їхніх складу і будови.

 

1

 

Вступний інструктаж з БЖД. Склад і властивості основних класів неорганічних сполук.

1

 

 

2

 

Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук.

1

 

 

3

 

Розрахунки за рівняннями хімічних реакцій.

1

 

 

4

 

Хімічний зв'язок і будова речовини.

1

 

 

 

Тема 1.     Розчини

 

14

 

 

 

5

 

Поняття про дисперсні системи. Колоїдні та істинні розчини. Суспензії, емульсії, аерозолі.

 

 

 

 

 

 

 

1

Домашній експеримент:

1.Виготовлення колоїдних розчинів (желе, кисіль тощо).

Наскрізні змістові лінії

Громадянська відповідальність, Здоров’я і безпека

 

Учень/учениця

Знаннєвий компонент

наводить приклади колоїдних та істинних розчинів, розчинників, суспензій, емульсій, аерозолів, електролітів і неелектролітів, сильних і слабких електролітів, кристалогідратів;

пояснює вплив різних чинників на розчинність речовин; утворення водневого зв’язку; суть процесу електролітичної дисоціації.

Діяльнісний компонент

розрізняє компоненти розчину, насичені й ненасичені розчини, катіони й аніони, електроліти й неелектроліти, сильні й слабкі електроліти; рН лужного, кислого та нейтрального середовища;

описує розчинення речовин у воді як фізико-хімічне явище; якісну реакцію на хлорид-іони; виявлення в розчині гідроксид-іонів та йонів Гідрогену;

складає рівняння електролітичної дисоціації лугів, кислот, солей, рівняння реакцій обміну в повній та скороченій йонній формах; рівняння якісних реакцій на хлорид-іони в молекулярній та йонній формах;

розв’язує експериментальні задачі, обираючи й обґрунтовуючи спосіб розв’язання .

обчислює масу, об’єм, кількість речовини за рівняннями реакцій з використанням розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини, обираючи і обґрунтовуючи спосіб розв’язання;

характеризує електроліти за ступенем дисоціації;

визначає  характер середовища за значенням рН;

проводить реакції між розчинами електролітів з урахуванням умов їх перебігу; якісні реакції на карбонат-, сульфат- хлорид-іони;

виявляє у розчині гідроксид-іони і йони Гідрогену;

використовує значення рН для характеристики кислотного чи лужного середовища.

Ціннісний компонент

обґрунтовує перебіг реакцій між електролітами у водних розчинах;

оцінює важливість рН розчинів для визначення якості харчової, косметичної продукції тощо;

висловлює судження про значення розчинів у природі та житті людини; про застосування знань щодо  виявлення деяких йонів; про роль експерименту в науці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

Будова молекули води, поняття про водневий зв’язок.

1

 

 

7

 

Насичені й ненасичені, концентровані й розведені розчини.

1

 

 

8

 

Розчинення як фізико-хімічний процес. Теплові явища, що супроводжують розчинення речовин. Кристалогідрати.

1

Демонстрації:

1.Теплові явища під час розчинення (розчинення амоній нітрату і безводного кальцій хлориду у воді).

 

9

 

Розв’язування задач на приготування розчинів із кристалогідратів.

1

 

Розрахункові задачі

1.Розв’язування задач за рівняннями реакцій з використанням розчинів із певною масовою часткою розчиненої речовини           (розчини кристало-гідратів).

 

 

 

 

Наскрізні змістові лінії

Громадянська відповідальність,Здоров’я і безпека,

Екологічна безпека і сталий розвиток

 

10

 

Електролітична дисоціація. Електроліти й неелектроліти. Електролітична дисоціація кислот, основ, солей у водних розчинах.

 

 

1

Демонстрації:

2. Дослідження речовин та їхніх водних розчинів на електричну провідність (кристалічний натрій хлорид, дистильована вода, розчин натрій хлориду, кристалічний цукор, розчин цукру, хлорид на кислота).

Наскрізні змістові лінії

Здоров’я і безпека

 

11

 

Ступінь електролітичної дисоціації. Сильні й слабкі електроліти.

1

 

 

12

 

Поняття про рН розчину (без математичних розрахунків). Значення рН для характеристики кислотного чи лужного середовища. Інструктаж БЖД.

1

Лабораторні досліди

2.Установлення приблизного значення рН води, лужних і кислих розчинів (натрій гідроксиду, хлоридної кислоти) за допомогою універсального індикатора.

3.Дослідження рН харчової і косметичної продукції.

Наскрізні змістові лінії

Здоров’я і безпека, Екологічна безпека і сталий розвиток

 

13

 

Реакції обміну між розчинами електролітів, умови їх перебігу. Інструктаж БЖД.

1

Демонстрації:

3. Реакції обміну між електролітами у водних розчинах.

Лабораторні досліди

4.Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжую-ться випаданням осаду.

5. Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжую-ться виділенням газу.

6. Реакції обміну між електролітами у водних розчинах, що супроводжую-ться утворенням води.

Наскрізні змістові лінії

Здоров’я і безпека

 

14

 

Йонно-молекулярні рівняння хімічних реакцій.

Інструктаж БЖД.

1

Практична робота № 1

Реакції йонного обміну між електролітами у водних розчинах.

Наскрізні змістові лінії

Здоров’я і безпека

 

15

 

Інструктаж БЖД.

1

Практична робота № 2

Розв’язування експериментальних задач.

Наскрізні змістові лінії

Здоров’я і безпека

 

16

 

Виявлення в розчині гідроксид-іонів та йонів Гідрогену. Якісні реакції на деякі йони. Застосування якісних реакцій. Інструктаж БЖД.

 

1

Лабораторний дослід

1.Виявлення йонів Гідрогену та гідроксид-іонів у розчинах.

7.Виявлення хлорид-іонів у розчині.

8.Виявлення сульфат-іонів у розчині.

9.Виявлення карбонат-іонів у розчині.

Наскрізні змістові лінії

Здоров’я і безпека, Екологічна безпека і сталий розвиток

 

17

 

Захист навчальних проектів.

1

Навчальні проєкти:

1. Електроліти в сучасних акумуляторах.

2.Вирощування кристалів солей.

3.Виготовлення розчинів для надання домедичної допомоги.

4.Дослідження рН ґрунтів своєї місцевості.

5. Дослідження впливу кислотності й лужності ґрунтів на розвиток рослин.

6. Дослідження рН атмосферних опадів та їхнього впливу на різні матеріали в довкіллі.

7. Дослідження природних об’єктів в якості кислотно-основних індикаторів.

8. Дослідження рН середовища мінеральних вод України.

 

18

 

Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок з теми: «Розчини».

1

 

 

 

Тема 2. Хімічні реакції

 

13

 

 

 

19

 

Класифікація хімічних реакцій за кількістю і складом реагентів та продуктів реакцій: реакції сполучення, розкладу, заміщення, обміну.

 

1

 

Демонстрації:

Реакції розкладу, сполучення, заміщення, обміну, екзо- та ендотермічні реакції.

 

Учень/учениця

Знаннєвий компонент

знає і розуміє суть понять: хімічна реакція, ступінь окиснення, окисник, відновник, процеси окиснення і відновлення, тепловий ефект реакції, швидкість хімічної реакції;

наводить приклади основних типів хімічних реакцій; відновників і окисників.

Діяльнісний компонент

визначає ступені окиснення елементів у сполуках за їхніми формулами;

розрізняє реакції сполучення, заміщення, обміну, розкладу; окисно-відновні та реакції без зміни ступеня окиснення; екзо- та ендотермічні, оборотні й необоротні реакції; окисники і відновники; валентність і ступінь окиснення елемента;

складає хімічні формули бінарних сполук за ступенями окиснення елементів; рівняння найпростіших окисно-відновних реакцій на основі електронного балансу, термохімічні рівняння; рівняння оборотних і необоротних реакцій;

класифікує реакції за різними ознаками;

характеризує процеси окиснення, відновлення, сполучення, розкладу, заміщення, обміну; вплив різних чинників на швидкість хімічних реакцій; роль окисно-відновних процесів у довкіллі;

дотримується правил використання побутових хімікатів.

Ціннісний компонент

обґрунтовує процеси окиснення й відновлення з погляду електронної будови атомів;

висловлює судження про значення хімічних реакцій та знань про них у природі, промисловості, побуті.

20

 

Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення елемента за хімічною формулою сполуки.

1

 

 

21

 

Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення елементів.

1

 

 

22

 

Окисно-відновні реакції. Процеси окиснення, відновлення, окисники, відновники.

 

1

 

 

23

 

Складання рівнянь окисно-відновних реакцій.

Значення окисно-відновних процесів у житті людини, природі й техніці.

1

 

 

24

 

Екзотермічні й ендотермічні реакції. Термохімічне рівняння.

1

 

 

25

 

Оборотні й необоротні реакції.

 

1

 

 

26

 

Швидкість хімічної реакції, залежність швидкості реакції від різних чинників.

 

 

 

1

 

Демонстрації:

5.Залежність швидкості реакцій металів (цинк, магній, залізо) з хлоридною кислотою від активності металу.

Лабораторний дослід

10.Вплив концентрації і температури на швидкість реакції цинку з хлоридною кислотою.

 

27

 

Інструктаж БЖД.

1

Практична робота № 3

Вплив різних чинників на швидкість хімічних реакцій.

 

28

 

Контрольна робота №1

 

1

 

 

29

 

Аналіз контрольної роботи №1

 

1

 

 

30

 

Захист навчальних проектів.

1

Навчальні проєкти:

9. Ендотермічні реакції на службі людині.

10. Екзотермічні реакції в життєдіяльності живих організмів.

 

31

 

Підсумковий урок.

 

1

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Паращак Наталія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Голубенко Іра
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Бицина Оксана Валеріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Grigorjeva Anna
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
Пов’язані теми
Хімія, 9 клас, Планування
Додано
30 серпня 2021
Переглядів
7091
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку