Календарно-тематичне планування з інтегрованого курсу літератур (української та зарубіжної) для 5 класу НУШ

Про матеріал
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ «ІНТЕГРОВАНИЙ КУРС ЛІТЕРАТУР (УКРАЇНСЬКОЇ ТА ЗАРУБІЖНОЇ)» 5 КЛАС . ЗА МОДЕЛЬНОЮ НАВЧАЛЬНОЮ ПРОГРАМОЮ «ІНТЕГРОВАНИЙ КУРС ЛІТЕРАТУР (УКРАЇНСЬКОЇ ТА ЗАРУБІЖНОЇ). 5–6 КЛАСИ» (автори –Т. Яценко, І. Тригуб)
Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ «ІНТЕГРОВАНИЙ КУРС ЛІТЕРАТУР (УКРАЇНСЬКОЇ ТА ЗАРУБІЖНОЇ)» 5 КЛАС .

ЗА МОДЕЛЬНОЮ НАВЧАЛЬНОЮ ПРОГРАМОЮ «ІНТЕГРОВАНИЙ КУРС ЛІТЕРАТУР (УКРАЇНСЬКОЇ ТА ЗАРУБІЖНОЇ). 5–6 КЛАСИ» (автори –Т. Яценко, І. Тригуб)

№ з/п

Тема уроку

К-сть год.

Дата

Примітки

1.

Вступ. Огляд творів, які вивчатимуться у ІІ семестрі.

Повторення. УНТ. Прислів’я, приказки, загадки.

 

 

 

2.

Казки: народні та літературні. Різновиди казок. Українські казки: національний колорит, моральні цінності.

 

 

 

3.

Легенди, перекази, літописні оповіді. Історія України у вивчених творах.

 

 

 

4.

Три роди літератури: епос, лірика, драма.  «МикитаКожум’яка» Олександра Олеся  як приклад драматичного твору. Поетичний образ України у вивчених віршах Т.Шевченка, Б. Лепкого. Рима, перехресне, суміжне й кільцеве римування

 

 

 

5.

Віктор Зубар (1923–1994). «Крила України».  Образ України в поетичному творі.  Патріотичні почуття ліричного героя, втілені у вірші. Патріотична лірика.

 

 

 

6.

Галина Кирпа (народ. 1950). «Мова моя». Мотив важливості збереження мови для історії, народу, людства загалом. Роль художніх засобів у розкритті основної думки поезії. Епітет, порівняння, метафора (поглиблення понять).

 

 

 

7.

Тетяна Майданович (народ. 1957). «Найкраща Україна», «О Україно! Божий білий цвіт!», «Країна Українія» (один вірш за вибором). Образ сучасної України в поетичних творах. Патріотичні почуття ліричного героя, втілені у віршах.

Адам Міцкевич (1798–1855). «Акерманські степи». А.Міцкевич – польський поет.  Поетичні образи української природи в «Кримських сонетах».

 

 

 

8.

Урок виразного читання поетичних творів про Україну.

 

 

 

9.

Дивовижний світ природи

Роберт Бернс (1759–1796). «Моє серце – в верховині...» Роберт Бернс – шотландський поет. Оспівування краси природи рідного краю у вірші. Пейзаж та його види; пейзаж у літературному творі.

 

 

Напам’ять

10.

Ернест Сетон-Томпсон (1860– 1946). «Снап». Е. Сетон-Томпсон – канадський письменник.  Анімалістичне оповідання.

 

 

 

11.

Світ природи у творах Е. Сетона-Томпсона.

 

 

 

12.

Утвердження єдності людини і природи в анімалістичних творах Е. Сетона-Томпсона.

 

 

 

13.

Джозеф Редьярд Кіплінг (1865– 1936). «Мауглі» (скорочено). Дж. Р. Кіплінг – англійський письменник. Екзотичний світ природи у творі. Анімація – цикл мультфільмів «Мауглі» (режисер – Роман Давидов).

 

 

 

14.

Закон джунглів і світ людей у казці «Мауглі»

 

 

 

15.

Реальне і фантастичне у казці «Мауглі».

 

 

 

16.

Павло Тичина (1891–1967). «Хор лісових дзвіночків», «Гаї шумлять», «Арфами, арфами» (один – два вірші за вибором). Музичне (слухове), зорове та емоційне наповнення поезій. Авторські неологізми та їх художні функції. Пейзажна лірика. Персоніфікація.

 

 

 

17.

Урок виразного читання поетичних творів про природу. Музичне мистецтво – «Ми дзвіночки»

 

 

 

18.

Микола Вінграновський (1936– 2004). «Гусенятко». Змалювання дивовижного світу природи. Оповідання (повторення)

 

 

Напам’ять

19.

Час і простір в оповіданні «Гусенятко». Тема родинних цінностей у творі.

 

 

 

20.

Марія Морозенко (народ. 1969). «Вірність Хатіко». Тема дружби людини й тварини. Засоби змалювання їхніх взаємин в оповіданні. Послідовність подій у творі. Тема та ідея художнього твору (повторення)

 

 

 

21.

Ідея гуманістичних цінностей в оповіданні «Вірність Хатіко».

 

 

 

22.

Урок розвитку мовлення (усно): «Малюємо природу художніх творів» або «Малюємо поезію».

 

 

 

23.

Контрольна робота за розділом «Дивовижний світ природи», або презентація та захист творчих проєктів.

 

 

 

24.

Світ дитинства

Марк Твен (1835–1910) – американський письменник. «Пригоди Тома Сойєра» (скорочено). Автобіографічний твір; повість.

 

 

 

25.

Світ дорослих і світ дітей у повісті «Пригоди Тома Сойєра».

 

 

 

26.

Романтика пригод повісті «Пригоди Тома Сойєра».

 

 

 

27.

Образи Тома Сойєра і Гекльберрі Фінна. Ідеали дружби повісті «Пригоди Тома Сойєра»

 

 

 

28.

Іван Нечуй-Левицький (1838– 1918). «Вітрогон». Замальовка життєпису письменника. Композиція оповідання «Вітрогон», майстерність оповіді, мови.

 

 

 

29.

Образ Василька в оповіданні «Вітрогон». Внутрішній світ хлопчика, спрямованість його інтересів, формування характеру. Тема та ідея літературного твору (поглиблення понять).

 

 

 

30.

Елеонор Портер (1868–1920). «Полліанна» (скорочено). Е.Портер – американська письменниця. Історія створення роману «Полліанна».

 

 

 

31.

Життєві випробування Полліанни.

 

 

 

32.

Полліанна – втілення щирості та оптимізму. Життєствердні мотиви роману «Полліанна».

 

 

 

33.

Урок розвитку мовлення (письмово): «Порівнюємо героїв художніх творів про дітей»

 

 

 

34.

Оксана Сайко (народ. 1976). «Гаманець». Драматизм сюжету оповідання «Гаманець». Розвиток подій у творі. Проблема добра і зла, морального вибору людини.

 

 

 

35.

Образи Іванки й Ритки в оповіданні «Гаманець». Спільне й відмінне у їхніх характерах і вихованні.

 

 

 

36.

Галина Кирпа (народ. 1950). «Мій тато став зіркою». Участь письменниці у подіях, що стали основою оповідання, їх переосмислення в художньому творі. Зворушлива оповідь маленької дівчинки, тато якої загинув на Майдані.

 

 

 

37.

Особливості показу світу очима дитини в оповіданні «Мій тато став зіркою». Мотиви втрати рідної людини, почуття й переживання дитини в оповіданні «Мій тато став зіркою». Ідея героїзму й самопожертви.

 

 

 

38.

Контрольна робота за розділом «Світ дитинства», або презентація творчих проектів.

 

 

 

39.

У пошуках пригод і чудес

Льюїс Керролл (1832–1898). «Аліса в Країні Див» (скорочено). Л. Керролл – англійський письменник. Історія створення роману «Аліса в Країні Див».

 

 

 

40.

Світ дивовижних пригод у романі «Аліса в Країні Див». Кіномистецтво – х/ф «Аліса в країні чудес»

 

 

 

41.

Образ головної героїні та казкових персонажів у романі «Аліса в Країні Див». Значення гри у романі «Аліса в Країні Див».

 

 

 

42.

Роальд Дал (1916–1990). «Чарлі і шоколадна фабрика» (скорочено). Р. Дал – англійський письменник.

 

 

 

43.

Неймовірні пригоди Чарлі. Чарівний світ фабрики містера Вонкі. Фентезі; фентезійний роман

 

 

 

44.

Утвердження ідеалів добра і справедливості в романі «Чарлі і шоколадна фабрика». Кіномистецтво – х/ф «Чарлі і шоколадна фабрика»

 

 

 

45.

Всеволод Нестайко. «Чарівні окуляри» (скорочено). Повість-казка про фантастичні пригоди сучасних школярів. Епічний твір, повість-казка (поглиблення поняття).

 

 

 

46.

Реальні вчинки головних героїв повісті-казки «Чарівні окуляри» на шляху дорослішання. Фантастичні пригоди, чарівні елементи, казкова символіка повісті.

 

 

 

47.

Ідейний зміст повісті-казки «Чарівні окуляри»: відповідальність за свої вчинки, уміння долати перешкоди на шляху до мети. Кіномистецтво – документальний фільм «Всеволод Нестайко. Родом з дитинства»

 

 

 

48.

Зірка Мензатюк. «Таємниця козацької шаблі» (скорочено).. Пригодницька повість про мандрівку історичними місцями України. Історичне минуле в житті сучасної людини. Пригодницька повість. Детектив.

 

 

 

49.

Образи козаків та символіка козацької шаблі у творі. Засоби змалювання характерів персонажів.

 

 

 

50.

Велич старовинних українських замків. Фантастичне і реальне у пригодницькій повісті.

 

 

 

51.

Підсумкова контрольна робота або презентація та захист творчих проектів

 

 

 

52.

Узагальнення та систематизація вивченого в ІІ семестрі та протягом навчального року.

 

 

 

53.

Художні твори літератури рідного краю.

 

 

 

54.

Із сучасної літератури.  Міні-проєктна робота «Художній твір – мій ровесник». Музичне мистецтво – музика, що слухають герої-ровесники запропонованих художніх творів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Яводчак Оксана
Додано
29 січня 2023
Переглядів
5437
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку