КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ «ІНТЕГРОВАНИЙ КУРС ЛІТЕРАТУР (УКРАЇНСЬКОЇ ТА ЗАРУБІЖНОЇ)» 5 КЛАС .
ЗА МОДЕЛЬНОЮ НАВЧАЛЬНОЮ ПРОГРАМОЮ «ІНТЕГРОВАНИЙ КУРС ЛІТЕРАТУР (УКРАЇНСЬКОЇ ТА ЗАРУБІЖНОЇ). 5–6 КЛАСИ» (автори –Т. Яценко, І. Тригуб)
№ з/п |
Тема уроку |
К-сть год. |
Дата |
Примітки |
1. |
Вступ. Огляд творів, які вивчатимуться у ІІ семестрі. Повторення. УНТ. Прислів’я, приказки, загадки. |
|
|
|
2. |
Казки: народні та літературні. Різновиди казок. Українські казки: національний колорит, моральні цінності. |
|
|
|
3. |
Легенди, перекази, літописні оповіді. Історія України у вивчених творах. |
|
|
|
4. |
Три роди літератури: епос, лірика, драма. «МикитаКожум’яка» Олександра Олеся як приклад драматичного твору. Поетичний образ України у вивчених віршах Т.Шевченка, Б. Лепкого. Рима, перехресне, суміжне й кільцеве римування |
|
|
|
5. |
Віктор Зубар (1923–1994). «Крила України». Образ України в поетичному творі. Патріотичні почуття ліричного героя, втілені у вірші. Патріотична лірика. |
|
|
|
6. |
Галина Кирпа (народ. 1950). «Мова моя». Мотив важливості збереження мови для історії, народу, людства загалом. Роль художніх засобів у розкритті основної думки поезії. Епітет, порівняння, метафора (поглиблення понять). |
|
|
|
7. |
Тетяна Майданович (народ. 1957). «Найкраща Україна», «О Україно! Божий білий цвіт!», «Країна Українія» (один вірш за вибором). Образ сучасної України в поетичних творах. Патріотичні почуття ліричного героя, втілені у віршах. Адам Міцкевич (1798–1855). «Акерманські степи». А.Міцкевич – польський поет. Поетичні образи української природи в «Кримських сонетах». |
|
|
|
8. |
Урок виразного читання поетичних творів про Україну. |
|
|
|
9. |
Дивовижний світ природи Роберт Бернс (1759–1796). «Моє серце – в верховині...» Роберт Бернс – шотландський поет. Оспівування краси природи рідного краю у вірші. Пейзаж та його види; пейзаж у літературному творі. |
|
|
Напам’ять |
10. |
Ернест Сетон-Томпсон (1860– 1946). «Снап». Е. Сетон-Томпсон – канадський письменник. Анімалістичне оповідання. |
|
|
|
11. |
Світ природи у творах Е. Сетона-Томпсона. |
|
|
|
12. |
Утвердження єдності людини і природи в анімалістичних творах Е. Сетона-Томпсона. |
|
|
|
13. |
Джозеф Редьярд Кіплінг (1865– 1936). «Мауглі» (скорочено). Дж. Р. Кіплінг – англійський письменник. Екзотичний світ природи у творі. Анімація – цикл мультфільмів «Мауглі» (режисер – Роман Давидов). |
|
|
|
14. |
Закон джунглів і світ людей у казці «Мауглі» |
|
|
|
15. |
Реальне і фантастичне у казці «Мауглі». |
|
|
|
16. |
Павло Тичина (1891–1967). «Хор лісових дзвіночків», «Гаї шумлять», «Арфами, арфами» (один – два вірші за вибором). Музичне (слухове), зорове та емоційне наповнення поезій. Авторські неологізми та їх художні функції. Пейзажна лірика. Персоніфікація. |
|
|
|
17. |
Урок виразного читання поетичних творів про природу. Музичне мистецтво – «Ми дзвіночки» |
|
|
|
18. |
Микола Вінграновський (1936– 2004). «Гусенятко». Змалювання дивовижного світу природи. Оповідання (повторення) |
|
|
Напам’ять |
19. |
Час і простір в оповіданні «Гусенятко». Тема родинних цінностей у творі. |
|
|
|
20. |
Марія Морозенко (народ. 1969). «Вірність Хатіко». Тема дружби людини й тварини. Засоби змалювання їхніх взаємин в оповіданні. Послідовність подій у творі. Тема та ідея художнього твору (повторення) |
|
|
|
21. |
Ідея гуманістичних цінностей в оповіданні «Вірність Хатіко». |
|
|
|
22. |
Урок розвитку мовлення (усно): «Малюємо природу художніх творів» або «Малюємо поезію». |
|
|
|
23. |
Контрольна робота за розділом «Дивовижний світ природи», або презентація та захист творчих проєктів. |
|
|
|
24. |
Світ дитинства Марк Твен (1835–1910) – американський письменник. «Пригоди Тома Сойєра» (скорочено). Автобіографічний твір; повість. |
|
|
|
25. |
Світ дорослих і світ дітей у повісті «Пригоди Тома Сойєра». |
|
|
|
26. |
Романтика пригод повісті «Пригоди Тома Сойєра». |
|
|
|
27. |
Образи Тома Сойєра і Гекльберрі Фінна. Ідеали дружби повісті «Пригоди Тома Сойєра» |
|
|
|
28. |
Іван Нечуй-Левицький (1838– 1918). «Вітрогон». Замальовка життєпису письменника. Композиція оповідання «Вітрогон», майстерність оповіді, мови. |
|
|
|
29. |
Образ Василька в оповіданні «Вітрогон». Внутрішній світ хлопчика, спрямованість його інтересів, формування характеру. Тема та ідея літературного твору (поглиблення понять). |
|
|
|
30. |
Елеонор Портер (1868–1920). «Полліанна» (скорочено). Е.Портер – американська письменниця. Історія створення роману «Полліанна». |
|
|
|
31. |
Життєві випробування Полліанни. |
|
|
|
32. |
Полліанна – втілення щирості та оптимізму. Життєствердні мотиви роману «Полліанна». |
|
|
|
33. |
Урок розвитку мовлення (письмово): «Порівнюємо героїв художніх творів про дітей» |
|
|
|
34. |
Оксана Сайко (народ. 1976). «Гаманець». Драматизм сюжету оповідання «Гаманець». Розвиток подій у творі. Проблема добра і зла, морального вибору людини. |
|
|
|
35. |
Образи Іванки й Ритки в оповіданні «Гаманець». Спільне й відмінне у їхніх характерах і вихованні. |
|
|
|
36. |
Галина Кирпа (народ. 1950). «Мій тато став зіркою». Участь письменниці у подіях, що стали основою оповідання, їх переосмислення в художньому творі. Зворушлива оповідь маленької дівчинки, тато якої загинув на Майдані. |
|
|
|
37. |
Особливості показу світу очима дитини в оповіданні «Мій тато став зіркою». Мотиви втрати рідної людини, почуття й переживання дитини в оповіданні «Мій тато став зіркою». Ідея героїзму й самопожертви. |
|
|
|
38. |
Контрольна робота за розділом «Світ дитинства», або презентація творчих проектів. |
|
|
|
39. |
У пошуках пригод і чудес Льюїс Керролл (1832–1898). «Аліса в Країні Див» (скорочено). Л. Керролл – англійський письменник. Історія створення роману «Аліса в Країні Див». |
|
|
|
40. |
Світ дивовижних пригод у романі «Аліса в Країні Див». Кіномистецтво – х/ф «Аліса в країні чудес» |
|
|
|
41. |
Образ головної героїні та казкових персонажів у романі «Аліса в Країні Див». Значення гри у романі «Аліса в Країні Див». |
|
|
|
42. |
Роальд Дал (1916–1990). «Чарлі і шоколадна фабрика» (скорочено). Р. Дал – англійський письменник. |
|
|
|
43. |
Неймовірні пригоди Чарлі. Чарівний світ фабрики містера Вонкі. Фентезі; фентезійний роман |
|
|
|
44. |
Утвердження ідеалів добра і справедливості в романі «Чарлі і шоколадна фабрика». Кіномистецтво – х/ф «Чарлі і шоколадна фабрика» |
|
|
|
45. |
Всеволод Нестайко. «Чарівні окуляри» (скорочено). Повість-казка про фантастичні пригоди сучасних школярів. Епічний твір, повість-казка (поглиблення поняття). |
|
|
|
46. |
Реальні вчинки головних героїв повісті-казки «Чарівні окуляри» на шляху дорослішання. Фантастичні пригоди, чарівні елементи, казкова символіка повісті. |
|
|
|
47. |
Ідейний зміст повісті-казки «Чарівні окуляри»: відповідальність за свої вчинки, уміння долати перешкоди на шляху до мети. Кіномистецтво – документальний фільм «Всеволод Нестайко. Родом з дитинства» |
|
|
|
48. |
Зірка Мензатюк. «Таємниця козацької шаблі» (скорочено).. Пригодницька повість про мандрівку історичними місцями України. Історичне минуле в житті сучасної людини. Пригодницька повість. Детектив. |
|
|
|
49. |
Образи козаків та символіка козацької шаблі у творі. Засоби змалювання характерів персонажів. |
|
|
|
50. |
Велич старовинних українських замків. Фантастичне і реальне у пригодницькій повісті. |
|
|
|
51. |
Підсумкова контрольна робота або презентація та захист творчих проектів |
|
|
|
52. |
Узагальнення та систематизація вивченого в ІІ семестрі та протягом навчального року. |
|
|
|
53. |
Художні твори літератури рідного краю. |
|
|
|
54. |
Із сучасної літератури. Міні-проєктна робота «Художній твір – мій ровесник». Музичне мистецтво – музика, що слухають герої-ровесники запропонованих художніх творів. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|