Календарне планування уроків з інтегрованого курсу «Мистецтво»
за типовою освітньою програмою початкової освіти для учнів 1 класу з інтелектуальними порушеннями
за змістовими лініями «Художньо-творча-діяльність», «Сприймання та інтерпретація мистецтва» та «Комунікація через мистецтво»
(1 год/тижд)
№ |
Тема уроку |
Дата |
|
І семестр |
|
1. |
Тема: «Мистецтво навколо нас». Організація робочого місця. Звуки шуму, звуки музики. Виражальні засоби мистецтва. |
7.09. |
2. |
Ознайомлення з музичними інструментами (барабан, маракас, трикутник). Створюємо елементарний музичний супровід до пісні Н.Май «Веселка». Малюємо веселку. |
14.09. |
3. |
Дотримання правил техніки безпеки під час занять. Відтворення рухами темпу та ритму пісні Л. Некрасової «Що нам осінь принесе?» Штампування «Осіннє листячко». |
21.09. |
4. |
«Різнобарвний світ». Підбір музичного інструменту для передачі відповідного образу. Дихальні вправи. Проспівування голосних в такт музиці. |
28.09. |
5. |
«Різнобарвний світ». Змішування фарб для отримання різних відтінків кольорів. |
5.10. |
6. |
Тема: «Де живуть веселі нотки». Ноти. Українська народна пісня «Ой, є в лісі калина». Інструменти для малювання : кольорові олівці. Види ліній. «Розмалюємо калину». |
12.10. |
7. |
Продовжуємо знайомитись з нотами. Пісня Р. Роджерса «До, ре, мі». Малюємо ноти. |
19.10. |
8. |
Тема: «Природне розмаїття». Ритм. Слухання Ф.Шуман «Сміливий вершник» та відтворення рухами ритму музики. Логоритмічні пісні «Да-да-да»., «На-на-на». |
2.11. |
9. |
Дотримання правил техніки безпеки під час заняття. Дослідження довкілля, виявлення цікавих об’єктів для відтворення ритмічного малюнку. «Розмалюємо хустинку» ( ритмічне штампування ). |
9.11. |
10. |
Силует. Слухання Ф. Шуман «Веселий селянин». Зображення звуками, плямами. Малюємо у техніці плямографія «Дивні комахи». |
16.11. |
11. |
Темп. Підбір інструментів (барабан, маракас, ксилофон) для передачі відповідного образу, відтворюючи темп музичного твору. Ритмічні вправи, логоритмічні пісні «Іа-іа», «Коза». |
23.11. |
12. |
Темп. Підбір кольорів залежно від змісту та засобів зображення (зафарбовування олівцями, фарбами). «Кетяги калини». |
30.11. |
13. |
Характер твору. Відтворення рухами характеру твору. Танцювальні ритмічні вправи. Логоритмічні пісні «Віслючок», «Коза». Гра на музичних інструментах (елементарні композиції). |
7.12. |
14. |
Характер твору. Розміщуємо пропорційно зображення предметів, використовуючи всю площину аркуша. «Прикрасимо ялинку». |
14.12. |
15. |
Узагальнення та систематизація знань отриманих протягом першого семестру. «Виготовляємо новорічну листивіку». |
21.12. |
|
ІІ семестр |
|
16. |
Тема: «Візерунки». Пісенні візерунки. Види пісень. Як створюється краса. Українська народна пісня «Веселі гуси». |
11.01. |
17. |
Художні візерунки. Орнамент. Створення орнаменту. «Прикрасимо стрічку». Дотримання правил техніки безпеки на уроці. |
18.01. |
18. |
Танцювальні візерунки. Різновиди танцю. «Гопак». «Полька». Виконання ритмічних рухів під музику. Використання засобів пантоміми для передачі емоційного ставлення до музичного твору. |
25.01. |
19. |
Дотримання правил техніки безпеки на уроці. Вчимося порівнювати музичні та візуальні образи. Відтворення простих форм об’єктів довкілля фарбами. «Танок сніжинок». |
1.02. |
20. |
Тема: «Парад моїх улюбленців». Марш. Є. Адамцевич «Ляльковий марш». Відтворення ритмічних послідовностей. Логоритмічні вправи. |
8.02. |
21. |
Марш. Л. Компанієць «Гарний танець гопачок». Площинне ліплення з пластиліну (наліплювання за контуром). |
15.02. |
22. |
Тема: «Світ наповнений прикрасами». Темп у музиці. М. Глінка «Полька». М. Скорик «Мелодія». Логоритмічні вправи. |
22.02. |
23. |
Темп у малюванні. Порівнюємо геометричні фігури і тіла. Розрізняємо предмети за формою. «Намалюємо мамі квіти». |
1.03. |
24. |
У світі порівнянь. Тембр. М.Леонтович «Діду мій, дударику». Бас. Тенор. Альт. Сопрано. |
15.03. |
25. |
У світі порівнянь. Аналіз форм та образів довкілля та порівняння з їх художнім трактуванням. «Карта скарбів» (малювання олівцями). |
29.03. |
26. |
Весняні сни. Веснянки, поспівки. Е. Гріг «Навесні». П. Чайковський «Пісня жайворонка». Логоритмічна вправа «Ля-ля-ля». |
5.04. |
27. |
Весняні сни. Великдень. Пропорційне розміщення зображення на аркуші у формі писанки. «Писанка» (малювання гуашшю). |
12.04. |
28. |
Тема: «Чарівний світ танцю». Види танцю. Балет. П. Чайковський «Лускунчик» (уривок). Ритмічні рухи під музику. |
19.04. |
29. |
Пісня-танець. «Подоляночка». Кольори світлі і темні, яскраві і тьмяні. «Віночок» (штампування фарбами). |
26.04. |
30. |
Сучасні танці та народні. «Веселі чобітки». А. Филипенко . Порівняння музичних та візуальних образів. «Українське народне вбрання» (прикрашання шаблону). |
17.05. |
31. |
Підсумковий урок за рік. Виготовлення Лепбуку «Що я люблю». |
24.05. |
Склала вчитель початкових класів Савченко М.В. 2020р.