Інтегрований курс «Я досліджую світ»
(7 годин на тиждень)
№ |
Зміст уроку |
Примітка |
Дата |
Розділ 1. Я - людина |
|||
1. |
Я росту. Людина – частина живої природи. Фактори росту та розвитку дитини. Робота з діаграмами. |
С. 4 – 5. С. 2. |
|
2. |
Виявляю зміни. Внутрішній світ. Моральні зміни. Складання розповіді про себе за словами підказками. |
С. 6. С. 3. |
|
3. |
Виявляю зміни. Робота з віршем. Визначаю послідовність подій. Цікаві факти. Оцінюю свої зміни. |
С. 7. С. 3. |
|
4. |
Визначаю риси характеру. Риси характеру людини. Слова з протилежним значенням. Прислів’я. |
С. 8 – 9. С. 4. |
|
5. |
Хто такий оптиміст? Дослідження неповторності кожної людини. Вигадую рецепт гарного настрою. |
С. 10. С. 5. |
|
6. |
Хто такий оптиміст? Поміркуй і розкажи. Виготовлення витинанки «Метелика». |
С. 10. С. 5. С. 1, 5, 7. |
|
7. |
Скарбничка добрих вчинків. Кроки примирення. Створення «Лави примирення». |
С. 11. С. 5. |
|
8. |
Характеризую людей. Дослідження неповторності кожної людини. Текст-опис. Текст-розповідь. |
С. 14 – 15. С. 7. |
|
9. |
Визначаю свої потреби і бажання. Першочергові і другорядні потреби. Робота з висловами. Складання і розв’язування задач. |
C. 16 – 17. С. 8. |
|
10. |
Іду до мети. Необхідні якості для досягнення мети. Слова близькі та протилежні за значенням. |
С. 18 – 19. С. 9. |
|
11. |
Вивчаю права дитини. Міжнародні документи, що визначають права дітей. Робота з тлумачним словником. |
С. 20 -21. С. 10. |
|
12. |
Конвенція про права дитини. Порушення прав дитини. Закінчи думку. |
С. 20 – 21. С. 10. |
|
13. |
Застосовую знання про себе. Поміркуй. Розкажи. Виготовлення саморобки – вдяганки. |
С. 24 – 25. С. 20 – 24. |
|
14. |
Діагностувальна робота. |
|
|
15. |
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів з теми «Я – людина».
|
|
|
|
Розділ 2. Я серед людей |
|
|
16. |
Які існують стосунки між людьми: дружні, ділові, родинні. Текст. Головна мета тексту. Абзац. |
С. 26 – 27. С. 12. |
|
17. |
Що таке ефективне спілкування? Спільна робота. Правила спілкування. |
С. 28. С. 13. |
|
18. |
Що таке ефективне спілкування? Подарунок до Дня вчителя. |
С. 29. С. 13. |
|
19. |
Будую дружні стосунки. Дружба. Довіра. Робота з прислів’ями. |
С. 30. |
|
20. |
Будую дружні стосунки. Виготовлення плакату «Справжня дружба». |
С. 31. С. 14. |
|
21. |
Вплив реклами на рішення та поведінку людей. Правдива і неправдива інформація. Аналіз інформації. Задачі на знаходження ціни і вартості. |
С. 36 – 37. С. 17. |
|
22. |
Вивчаю шкільні правила. Традиції школи. Робота з прислів’ями. Обчислення виразів. Ознаки окличного речення. |
С. 38 – 39. С. 18. |
|
23. |
Вчуся планувати. Оповідання про безпечний час. |
С. 42. С. 20. |
|
24. |
Вчуся планувати. Доба. Режим дня. Пам’ятка «Як розподіляти час». |
С. 43. С. 20. |
|
25. |
Планую в команді. Успіхи командної роботи. Задачі на збільшення та зменшення числа в кілька разів. |
С. 44 – 45.
|
|
26. |
Планую в команді. Командна робота. Виготовлення виробу з використанням вторинного матеріалу. |
С. 45. |
|
27. |
Планую в команді. Командна робота. Виготовлення виробу з використанням вторинного матеріалу (продовження). |
С. 45. |
|
28. |
Визначаю мій особистий простір. Межі особистого простору. Складання розповіді за малюнком. |
С. 46. С. 21. |
|
29. |
Визначення розміру особистого простору співрозмовника. Розігрування діалогу з використанням звертання. Розв’язування задач. |
С. 47. С. 21. |
|
30. |
Люди з особливими потребами. Оповідання. Заголовок. Дружба з дітьми, які мають порушення стану здоров’я. |
С. 50 – 51. С. 23. |
|
31. |
Люди з особливими потребами. Виготовлення виробу «Щире серце». |
С. 51. |
|
32. |
Толерантність. Основи толерантності. Видатні постаті з порушенням стану здоров’я. |
С. 52 – 53. С. 24. |
|
33. |
Усі люди цінні. Риси людей. Складання розповіді за планом. Будова тексту. Головні члени речення. |
С. 54 – 55. С. 25. |
|
34. |
Вчуся справедливості. Великодушність. Робота з віршем. Обговорення ситуації. Цікаві факти. |
С. 56 – 57. С. 27. |
|
35. |
Булінг. Як йому протидіяти? Ознаки Ознаки булінгу. Ознаки ситуацій. |
С. 60. С. 28. |
|
36. |
Булінг в школі. Перегляд і обговорення мультфільму. Робота з текстом. Способи підтримки страждаючих. |
С. 61. С. 28. |
|
37. |
Досліджую родинні традиції і свята. Родинні звичаї та погляди. Опис традиції та свята за планом. |
С. 62. |
|
38. |
Досліджую родинні традиції і свята. Задачі, які містять частини. Виготовлення емблеми своїх родин. |
С. 63. С. 29. |
|
39. |
Розповідь про збереження здоров’я в родині. Складники здоров’я. Складання розповіді за світлинами. Розклад тренувань родини. |
С. 64 – 65.
|
|
40. |
Ознайомлення із традиціями інших культур. Чим відрізняються люди різних країн. Цікаві факти. Обчислення виразів. Робота над проєктом за планом. |
С. 66 – 67. С 30. |
|
41. |
Презентація проєкту «Традиції і звичаї європейських країн». |
|
|
42. |
Застосовую знання про інших людей. Гра «Я серед людей». |
С. 70 – 71. |
|
43. |
Діагностувальна робота. |
|
|
44. |
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів з теми «Я серед людей». |
|
|
|
Розділ 3. Як людина пізнає природу |
|
|
45. |
Вивчаю методи пізнання природи. Жива і нежива природа. Приклади застосування різних методів. Народні прикмети. Факти. |
С. 72 – 73. С. 32. |
|
46. |
Застосовую методи пізнання. Робота з текстом. Дослідження горобини. Складання розповіді про світлини за планом. Розв’язування задач. |
С. 74. С. 32. |
|
47. |
Застосовую методи пізнання. Цікаві факти про горобину. Виготовлення виробів з використанням ягід горобини. |
С. 75 |
|
48. |
Визначаю методи пізнання природи. Звідки павуки беруть павутиння? Цікаві факти. Розв’язування задач. |
С. 76 – 77.
|
|
49. |
Визначаю методи пізнання природи. Чому восени літає павутиння?. Виготовлення павучка з гудзиків. |
С. 77. |
|
50. |
Методи пізнання природи. Виготовлення павучка з гудзиків (продовження). |
С. 77. |
|
51. |
Класифікую прилади. Вимірювальні та збільшувальні прилади. Лабораторне обладнання. Дії з іменованими числами. |
С. 80 – 81. С. 34. |
|
52. |
Досліджую властивості речовин. Цікаві факти. Проведення дослідів. |
С. 82. С. 35. |
|
53. |
Досліджую властивості речовин. Значення слова. Пряме й переносне значення слів. |
С. 83. С. 35. |
|
54. |
Встановлюю зв’язки між об’єктами природи. Поміркуй і розкажи. Визначення причин і наслідків. |
С. 84 – 85. С. 36. |
|
55. |
Встановлюю зв’язки між об’єктами природи. Встановлення послідовності виконання виробу. Виготовлення веселки. |
С. 85. |
|
56. |
Застосовую знання про природу. Методи пізнання світу. Що переплутав художник? |
С. 88. |
|
57. |
Пізнання починається з подиву. Виготовлення вовчка за інструкцією. |
С. 89. |
|
58. |
Діагностувальна робота |
|
|
59. |
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів з теми «Як людина пізнає природу». |
|
|
|
Розділ 4. Вода |
|
|
60. |
Вивчаю властивості речовин на прикладі води. Три стани води. Проведення дослідів 2Властивості води». |
С. 90. С. 38. |
|
61. |
Вивчаю властивості речовин на прикладі води. Розчин. Які речовини розчиняються у воді. Складання розповіді за світлинами-підказками. |
С. 91. С. 38. |
|
62. |
Визначаю властивості води в довкіллі. Від чого залежить прозорість води. Робота з текстом. Розв’язування логічних задач. |
С. 92 – 93. |
|
63. |
Де на Землі міститься вода? Види водойм. Цікаві факти. Робота з текстом. |
С. 94 – 95. С. 39. |
|
64. |
Звідки у воді сіль? Чому море солоне? Робота з текстом. |
С. 98. С. 41. |
|
65. |
Звідки у воді сіль? Цікаві факти. Проведення досліду «Як із морської води отримати сіль?» |
С. 99. |
|
66. |
Вода в житті людини. Охорона водойм. Добір прикметників і дієслів за зразком. |
С. 100. С. 42. |
|
67. |
Вода в житті людини. Охорона водойм. Робота за схемою «Витрати води за день». Про що розповідає легенда. |
С. 101. С. 42. |
|
68. |
Вода друг чи ворог? Руйнівна сила води. Робота з текстом. Складання розповіді за опорними словами. Розв’язування задач. |
С. 102 – 103.
|
|
69. |
Застосовую знання про воду. Гімн воді. Мандруємо станціями «Що ти знаєш про воду?» |
С. 106 – 107. |
|
70. |
Діагностувальна робота. |
|
|
71. |
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів з теми «Вода». |
|
|
|
Розділ 5. Повітря |
|
|
72. |
Які властивості має повітря? Атмосфера. Космічний простір. Досліди. |
С. 108 – 109. С. 44. |
|
73. |
Вивчаю складники повітря. Казка «Хто сильніший?» Спільнокореневі слова. Працюємо з діаграмою: з яких газів складається повітря? |
С. 110. С. 45. |
|
74. |
Вивчаю складники повітря. Кому потрібне повітря? (робота з віршем). Складання і розв’язування задачі за схемою. Створення лепбуку «Облаштуємо наш край». |
С. 111. С. 45. |
|
75. |
Чому повітря рухається? Як змінюється повітря при нагріванні та охолодженні? Який буває вітер. |
С. 112. С. 46. |
|
76. |
Чому повітря рухається? Складання розповіді за схемою «Яку роботу виконує вітер?» Виготовлення кораблика з природніх матеріалів. |
С. 113. С.46. |
|
77. |
Чи впливає вітер на природу? Напрямок вітру. Способи очищення повітря на планеті. Народні прикмети. |
С. 114 – 115. С.47. |
|
78. |
Визначаю напрямки руху вітру. Будова слова. Робота з числами. |
С. 116. С. 48. |
|
79. |
Визначаю напрямки руху вітру. Роза вітрів., способи її будови. Практична робота «Будую розу вітрів». Робота з казкою. |
С. 117. С. 48. |
|
80. |
Застосовую знання про повітря. Відгадай загадки. Складання й оформлення казки «Подорож повітряної кульки». |
С 120 – 121. |
|
81. |
Діагностувальна робота. |
|
|
82. |
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів з теми «Повітря». |
|
|
|
Розділ 6. Корисні копалини ґрунту |
|
|
83. |
Вивчаю корисні копалини. Гірські породи. Види корисних копалин. |
С. 122. С. 50. |
|
84. |
Вивчаю корисні копалини. Дослідження властивостей корисних копалин. |
С. 123. С. 50 |
|
85. |
Чи потрібні корисні копалини людині? Паливні, рудні, будівельні корисні копалини. Робота з казкою. Закінчи речення. |
С. 124 – 125. |
|
86. |
Досліджую корисні копалини України. Працюю з картою України. Умовні позначення корисних копалин. |
С. 126 – 127. С. 51. |
|
87. |
Як утворюється ґрунт. Гірські породи. Родючість. Перегній. Порівняння ґрунтів. |
С. 130 – 131. С. 53. |
|
88. |
Склад ґрунту та його родючість. «Вороги» ґрунтів. Робота за схемою «Склад ґрунту». |
С. 132. С. 54. |
|
89. |
Склад ґрунту та його родючість. Причини руйнування ґрунтів. Робота з віршем. Цікаві факти. Знаки збереження ґрунтів. |
С. 133. С 54. |
|
90. |
Що збагачує ґрунт? Що впливає на родючість ґрунту? Цікаві факти. Розв’язування задачі. |
С. 134 – 135. |
|
91. |
Застосовую знання про корисні копалини та ґрунт. |
С. 138 – 139. |
|
92. |
Діагностувальна робота |
|
|
93. |
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів з теми «Корисні копалини ґрунту». |
|
|
|
Розділ 7. Енергія в нашому домі |
|
|
94. |
Що таке енергія? Джерела енергії. Складання розповіді. Проведення дослідів. |
С. 140 – 141. С. 56. |
|
95. |
Досліджую вплив енергії Сонця. Читання тексту з використанням системи позначок. Доповнення речень. |
С. 142. С. 57. |
|
96. |
Досліджую вплив енергії Сонця. Для чого і кому потрібна на Землі сонячна енергія. Складання розповіді за світлинами та запитаннями. |
С. 143. С. 57. |
|
97. |
Вивчаю невичерпні джерела енергії. Розпізнавання джерела енергії за його описом. Установлення відповідності. |
С. 144. С. 58. |
|
98. |
Вивчаю невичерпні джерела енергії. Робота з казкою «Друзі – не розлий вода». Назви пристроїв, що працюють на сонячній енергії. |
С. 145. С. 48. |
|
99. |
Які прилади споживають енергію? Звідки приходить електрика. Виробництво людиною електричної енергії. Дослідницький практикум. |
С. 148 – 149. С. 60. |
|
100. |
Як «спіймати» вітер? Використання людиною енергії вітру. Робота з текстом. Заповнення таблиці. Робота в групах. |
С. 150. С. 61. |
|
101. |
Як «спіймати» вітер? Робота з уривком із казки. Дзвінкі та глухі приголосні звуки. Складання і розв’язування задачі. Виготовлення вітрячка у зазначеній послідовності дій. |
С. 151. С. 61. |
|
102. |
Як «спіймати» вітер? Виготовлення вітрячка у зазначеній послідовності дій (продовження). |
С. 151. С. 61 |
|
103. |
Досліджую енергію води. Відомі електростанції України. Робота з текстом. Складання розповіді. Математичний лабіринт. |
С. 152 – 153. С.62. |
|
104. |
Застосовую знання про енергію. Розглянь схему! Поміркуй! Презентація проєкту «Будиночок майбутнього». Робота з реченнями. |
С. 156 – 157. |
|
105. |
Діагностувальна робота. |
|
|
106. |
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів з теми «Енергія в нашому домі». Підсумок за І семестр. |
|
|