(2 год. на тиждень, 70 год. на рік) Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти «Всесвітня історія. Історія України (інтегрований курс) 6 клас» (наказ МОН України від 03.08.2022 № 698)
|
|||||||
І семестр |
|||||||
№ п/п |
Дата уроку 6-А 6-Б |
Зміст навчально- пізнавальної діяльності |
Ключові компетентності |
Результати навчально-пізнавальної діяльності |
Наскрізні вміння |
||
Вступ. КОЛИ І ЯК РОЗПОЧАЛАСЯ ІСТОРІЯ ЛЮДСТВА |
|||||||
|
|
|
Вступ. Завдання інтегрованого курсу історії. Хронологічні межі історії Стародавнього світу. Історичні джерела з історії Стародавнього світу. Лічба часу в історії Стародавнього світу. Що в історії називається цивілізацією |
Спілкування державною мовою Спілкування іноземними мовами Основні компетентності у природничих науках і технологіях Уміння вчитися впродовж життя Ініціативність і підприємливість |
Знаю:
Розумію:
Умію:
|
Висловлювати думку усно і письмово Критично та системно мислити Діяти творчо виявляти ініціативність |
|
|
|
|
Практичне заняття.1 Лічба часу в історії стародавнього світу. Завдання: встановити особливості літочислення до нашої ери (з допомогою шкали часу); збудувати та зіставити археологічну й історичну часові шкали; визначити (за датою), до якого періоду належить подія (з допомогою археологічної та історичної часових шкал)]. |
Ініціативність і підприємливість Спілкування державною мовою Уміння вчитися впродовж життя |
Знаю:
Умію:
вправно користуватися підручником для виконання завдань у класі й удома. Знаю: – послідовність періодів історії людства – Розумію: – сутність наукових і релігійних теорій походження людини; – поняття «ера (історична доба)», «кам’яний вік», «бронзовий вік», «залізний вік», «первісні часи», «античність», Умію: – співвіднести дату події з історичним періодом (з допомогою шкали часу); – розв’язати історичну задачу на обчислення часу; |
Читати з розумінням Висловлювати думку усно і письмово Критично та системно мислити Діяти творчо виявляти здатність логічно обгрунтовувати позицію
|
|
Розділ 1. ПЕРВІСНІ СПІЛЬНОТИ. АРХЕОЛОГІЧНІ КУЛЬТУРИ |
|||||||
|
|
|
Теорії походження людини. Виникнення та розселення первісних людей. |
Соціальна та громадянська компетентності Обізнаність та самовираження у сфері культури |
Знаю:
Розумію:
Умію:
|
Критично та системно мислити Діяти творчо виявляти ініціативність Здатність логічно обгрунтовувати позицію
|
|
|
|
|
Заняття та спосіб життя, суспільна організація, культура та релігійні вірування первісних людей. |
Спілкування державною мовою Основні компетентності у природничих науках і технологіях Соціальна та громадянська компетентності Обізнаність та самовираження у сфері культури |
Знаю:
Розумію:
Умію:
|
Читати з розумінням Висловлювати думку усно і письмово Критично та системно мислити Діяти творчо виявляти ініціативність
|
|
|
|
|
Основні стоянки і археологічні знахідки первісної доби на території України. |
Ініціативність і підприємливість Екологічна грамотність і здорове життя Соціальна та громадянська компетентності |
Знаю:
Розумію:
. |
Читати з розумінням Критично та системно мислити Діяти творчо виявляти ініціативність Здатність логічно обгрунтовувати позицію Оцінювати ризики
|
|
|
|
|
Суспільна організація та організація влади за первісних часів. |
Спілкування іноземними мовами Математична компетентність Інформаційно-цифрова компетентність Уміння вчитися впродовж життя |
Знаю:
Розумію:
Умію:
розпізнавати пам’ятки трипільської культури. |
Критично та системно мислити Діяти творчо виявляти ініціативність
|
|
|
|
|
Трипільська археологічна культура на землях України. |
|
|
|
|
|
|
|
Практичне заняття.2 Основні стоянки та пам’ятки первісних людей на території України. |
Спілкування державною мовою Основні компетентності у природничих науках і технологіях Соціальна та громадянська компетентності Обізнаність та самовираження у сфері культури |
|
Критично та системно мислити Діяти творчо виявляти ініціативність Здатність логічно обгрунтовувати позицію
|
|
|
|
|
Узагальнення. |
Спілкування державною мовою Соціальна та громадянська компетентності |
|
|
|
|
|
|
Тематичний контроль |
Уміння вчитися впродовж життя Спілкування державною мовою |
|
Тест |
|
Розділ 2. СТАРОДАВНІ ЦИВІЛІЗАЦІЇ АЗІЇ ТА АФРИКИ |
|||||||
|
|
|
Природно-географічні умови розвитку давньоєгипетської цивілізації. Повсякдення й господарське життя. |
Спілкування державною мовою Соціальна та громадянська компетентності Обізнаність та самовираження у сфері культури |
Знаю: -в чому суть поняття «цивілізація» Розумію:
Умію: зіставити умови розвитку та характерні ознаки суспільств і держав Знати: – хронологічні й територіальні межі давньоєгипетської цивілізації, цивілізацій Дворіччя (Шумер, Вавилон), Персії, Давньої Індії, Давнього Китаю, міст-держав Фінікії, Ізраїльсько-Юдейського царства; – час об’єднання Єгипту, укладення кодексу законів Хаммурапі; правління царів Давида і Соломона, Дарія І; – назви відомих пам’яток давньоєгипетської цивілізації (Великі піраміди, Великий сфінкс), Дворіччя (стела Хаммурапі), Фінікії (алфавіт), Ізраїльсько-Юдейського царства (Біблійні заповіді), китайської (Велика китайська стіна) й індійської (ступа в м. Санчі) цивілізацій. Розуміти: – вплив природно-географічних умов на господарське життя, організацію влади та міфологію давніх суспільств; – причини виникнення міст, суспільних верств і держави; – поняття «Біблія», «варна», «держава», «закон», «ієрогліф», «імперія», «іригаційне (зрошувальне) землеробство», «клинопис», «колонізація», «місто-держава», «міфологія», «релігія», «реформа», «суспільна верства», «фараон»; – причини піднесення і занепаду стародавніх держав і суспільств; – значення Біблії як історичного джерела. Уміти: – показати на карті давні цивілізації й міста; – схарактеризувати давні суспільства і держави; – описати повсякденне життя пр |
Читати з розумінням Висловлювати думку усно і письмово Критично та системно мислити Діяти творчо виявляти ініціативність
|
|
|
|
|
Повсякдення й господарське життя. Організація суспільства і влади в Давньому Єгипті. |
Спілкування державною мовою Основні компетентності у природничих науках і технологіях Ініціативність і підприємливість
|
Знаю:-хронологічні й територіальні межі давньоєгипетської цивілізації Розумію:
Умію:-позначити на карті річку Ніл
|
Критично та системно мислити Діяти творчо виявляти ініціативність Здатність логічно обгрунтовувати позицію
|
|
|
|
|
Міфологія, писемність і мистецтво. Будівництво пірамід. |
Спілкування державною мовою Основні компетентності у природничих науках і технологіях Соціальна та громадянська компетентності |
Знаю: -особливості культури Єгипту Розумію:
Умію:означити на карті (використовуючи географічні орієнтири) давні цивілізації й міста; територіальні межі давньоєгипетської цивілізації,
|
Висловлювати думку усно і письмово Критично та системно мислити Діяти творчо виявляти ініціативність
|
|
|
|
|
Практичне заняття.3 Підготувати повідомлення про повсякденне життя представників різних верств Египту |
Спілкування державною мовою Соціальна та громадянська компетентності |
Знаю:-Особливості влади в стародавньому Єгипті Розумію:-поняття «фараон», «закон», «реформа», «ієрогліф»,
Умію:-описати повсякденне життя представників різних верств давніх суспільств; |
Критично та системно мислити Діяти творчо виявляти ініціативність Здатність логічно обгрунтовувати позицію
|
|
|
|
|
Практичне заняття. 4 Міфи та релігія Давнього Єгипту |
Спілкування державною мовою Соціальна та громадянська компетентності Обізнаність та самовираження у сфері культури |
Знаю:
Розумію:
Умію:
зіставити умови розвитку та характерні ознаки суспільств і держав Давнього Єгипту і Передньої та Центральної Азії. |
Читати з розумінням Висловлювати думку усно і письмово Здатність логічно обгрунтовувати позицію
|
|
|
|
|
Природно-географічні умови Шумеру та Вавилону. |
Спілкування державною мовою Соціальна та громадянська компетентності Обізнаність та самовираження у сфері культури |
Знаю:
Розумію:
Умію: позначити на карті (використовуючи географічні орієнтири) давні цивілізації й міста; |
Критично та системно мислити Діяти творчо виявляти ініціативність Здатність логічно обгрунтовувати позицію
|
|
|
|
|
Повсякдення і господарське життя. |
Спілкування державною мовою Основні компетентності у природничих науках і технологіях Ініціативність і підприємливість Соціальна та громадянська компетентності Обізнаність та самовираження у сфері культури Екологічна грамотність і здорове життя |
Знаю:
Розумію:
Умію:
|
Читати з розумінням Висловлювати думку усно і письмово Здатність логічно обгрунтовувати позицію
|
|
|
|
|
Організація суспільства і влади у містах державах і царствах Дворіччя |
Спілкування державною мовою Спілкування іноземними Уміння вчитися впродовж життя Ініціативність і підприємливість Соціальна та громадянська компетентності |
Знаю:
Розумію:
Умію:
|
Здатність логічно обгрунтовувати позицію Оцінювати ризики Діяти творчо виявляти ініціативність |
|
|
|
|
Закони Хаммурапі. |
Спілкування державною мовою Спілкування іноземними мовами Математична компетентність Ініціативність і підприємливість Соціальна та громадянська компетентності |
Знаю:
Розумію:
Умію:
|
Читати з розумінням Критично та системно мислити Діяти творчо виявляти ініціативність Здатність логічно обгрунтовувати позицію Оцінювати ризики
|
|
|
|
|
Писемність і мистецтва. |
Спілкування державною мовою Спілкування іноземними мовами Уміння вчитися впродовж життя Ініціативність і підприємливість Обізнаність та самовираження у сфері культури |
Знаю:
Розумію:
Умію:
|
Висловлювати думку усно і письмово Критично та системно мислити Діяти творчо виявляти ініціативність
|
|
|
|
|
Практичне заняття. 5 Оцінити (на основі витягів із «Книги мертвих», законів Хаммурапі) правове становище населення в давніх цивілізаціях |
Спілкування державною мовою Спілкування іноземними мовами Основні компетентності у природничих науках і технологіях Уміння вчитися впродовж життя
|
Знаю:
Розумію:
Умію:
|
Здатність логічно обгрунтовувати позицію Оцінювати ризики Діяти творчо виявляти ініціативність |
|
|
|
|
Фінікія. Природно-географічні умови. Повсякдення й господарське життя. Фінікійська колонізація. |
Спілкування державною мовою Спілкування іноземними мовами Основні компетентності у природничих науках і технологіях Уміння вчитися впродовж життя
|
Знаю:
Розумію:
Умію: позначити на карті (використовуючи географічні орієн --описати повсякденне життя представників різних верств давніх суспільств Фінікії, тири); |
Читати з розумінням Висловлювати думку усно і письмово Діяти творчо виявляти ініціативність Здатність логічно обгрунтовувати позицію Розв,язувати проблеми |
|
|
|
|
Карфаген. Алфавіт |
|
Знаю:
Умію:-осмислити і передати враження, яке могли
справляти на давнє населення і справляють на туристів пам’ятки мистецтва ,охарактеризувати давні суспільства і держави; |
Читати з розумінням Висловлювати думку усно і письмово Критично та системно мислити |
|
|
|
|
ІзраїльськоЮдейське царство: організація влади й суспільства. Єрусалим. |
Спілкування державною мовою Ініціативність і підприємливість Соціальна та громадянська компетентності Обізнаність та самовираження у сфері культури |
Знаю:
Розумію:
Умію: позначити на карті (використовуючи географічні орієнтири) Фінікії, Ізраїльсько-Юдейське царство охарактеризувати давні суспільства і держави Ізраїльсько-Юдейське царство |
Читати з розумінням Висловлювати думку усно і письмово Критично та системно мислити |
|
|
|
|
Біблія як історичне джерело |
Спілкування державною мовою Спілкування іноземними мовами Уміння вчитися впродовж життя Ініціативність і підприємливість Соціальна та громадянська компетентності Обізнаність та самовираження у сфері культури |
Знаю:
Розумію:
Умію:
|
Читати з розумінням Критично та системно мислити Здатність логічно обгрунтовувати позицію
|
|
|
|
|
Природно-географічні умови Давньої Індії. Організація влади й суспільства.
|
Спілкування державною мовою Спілкування іноземними мовами Математична компетентність Основні компетентності у природничих науках і технологіях Інформаційно-цифрова компетентність |
Знаю: – хронологічні й територіальні межі Давньої Індії Розумію: – вплив природно-географічних умов на господарське життя, організацію влади причини виникнення суспільних верств – поняття «варна», «касти» Умію: – показати на карті давні цивілізації Індії; – описати повсякденне життя представників різних верств давніх суспільств; -визначити особливості господарства, суспільного життя й культури давніх цивілізацій Індії; |
Діяти творчо виявляти ініціативність Здатність логічно обгрунтовувати позицію Розв,язувати проблеми |
|
|
|
|
Природно-географічні умови Давнього Китаю. Організація влади й суспільства.
|
Спілкування державною мовою Спілкування іноземними мовами підприємливість Соціальна та громадянська компетентності Обізнаність та самовираження у сфері культури Екологічна грамотність і здорове життя |
Розумію:
|
Читати з розумінням Висловлювати думку усно і письмово Діяти творчо виявляти ініціативність
|
|
|
|
|
Пам’ятки культури китайської й індійської цивілізацій. |
Спілкування державною мовою Ініціативність і підприємливість Соціальна та громадянська компетентності Обізнаність та самовираження у сфері культури Екологічна грамотність і здорове життя |
Знаю: – назви відомих пам’яток індійської (ступа в м. Санчі) цивілізацій. Розумію: – причини піднесення і занепаду стародавніх держав і суспільств Індії та Китаю Умію: – описати повсякденне життя представників різних верств давніх суспільств; визначити особливості культури давніх цивілізацій; – осмислити і передати враження, яке могли справляти на давнє населення пам’ятки культури Давньої Індії, Давнього Китаю; |
Здатність логічно обгрунтовувати позицію Діяти творчо виявляти ініціативність |
|
|
|
|
Практичне заняття. 6 Писемність, освіта та наукові знання в Давньому Китаї. |
Спілкування державною мовою Уміння вчитися впродовж життя Ініціативність і підприємливість Соціальна та громадянська компетентності Обізнаність та самовираження у сфері культури Екологічна грамотність і здорове життя |
Знаю: – назви відомих пам’яток китайської (Велика китайська стіна) Розумію: – поняття «ієрогліф» Умію: –визначити особливості господарства, суспільного життя й культури,Давнього Китаю |
Читати з розумінням Критично та системно мислити Діяти творчо виявляти ініціативність Здатність логічно обгрунтовувати позицію Оцінювати ризики
|
|
|
|
|
Узагальнення. |
Ініціативність і підприємливість Спілкування державною мовою Уміння вчитися впродовж життя |
|
|
|
|
|
|
Тематичне оцінювання |
Уміння вчитися впродовж життя Спілкування державною мовою |
|
Тест |
|
|
|
|
Узагальнення та контроль знань учнів за І семестр |
Уміння вчитися впродовж життя Спілкування державною мовою |
|
Презентація лепбуків |
|
Розділ 3. АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ ТА ЇЇ СУСІДИ |
|||||||
3.1 Греція ЇЇ СУСІДИ |
|||||||
|
|
Природно-географічні умови Балканського півострова. |
Спілкування державною мовою Спілкування іноземними мовами Основні компетентності у природничих науках і технологіях Уміння вчитися впродовж життя |
Знати: Природно-географічні умови Балканського півострова. Розуміти: – особливості розміщеннята природніх умов Греції Уміти: – показати на карті історико-географічні об’єкти античної цивілізації (античні міста, держави та ін. |
Читати з розумінням Висловлювати думку усно і письмово Критично та системно мислити |
||
|
|
Мінойська й Ахейська палацові цивілізації.. |
Спілкування державною мовою Основні компетентності у природничих науках і технологіях Уміння вчитися впродовж життя Ініціативність і підприємливість Екологічна грамотність і здорове життя |
Знати: – часову послідовність Мінойської й Ахейської палацових Розуміти: –– особливості Мінойська й Ахейська палацові цивілізації Уміти: – схарактеризувати й порівняти Мінойська й Ахейська палацові цивілізації |
Читати з розумінням Критично та системно мислити Діяти творчо виявляти ініціативність Здатність логічно обгрунтовувати позицію Оцінювати ризики
|
||
|
|
Давньогрецьке суспільство за поемами Гомера. |
Спілкування державною мовою Спілкування іноземними мовами Інформаційно-цифрова компетентність Соціальна та громадянська компетентності Обізнаність та самовираження у сфері культури |
Знати: -діяч Гомер. Розуміти: –– особливості діяльностіта вплив на грецьке суспільство філософії Гомера Уміти: – схарактеризувати повсякденне життя мешканців давньогрецького суспільства |
Читати з розумінням Висловлювати думку усно і письмово Критично та системно мислити Діяти творчо виявляти здатність логічно обгрунтовувати позицію
|
||
|
|
Афіни і Спарта. Практичне заняття: «Зіставити суспільний устрій Афін і Спарти, повсякденне життя населення цих міст.» |
Спілкування державною мовою Уміння вчитися впродовж життя Ініціативність і підприємливість Соціальна та громадянська компетентності |
Знати: Особливості устрою в Спарті та Афінах Розуміти: – поняття «аристократія», «громадянин», «демократія», «демос», «диктатор», «легіон», «патриції», «плебеї», «тиранія». – особливості античної демократії, зміст прав і обов’язків громадян Уміти: – схарактеризувати й порівняти суспільний устрій та повсякденне життя Афін і Спарти, становище патриціїв і плебеїв; |
Читати з розумінням Висловлювати думку усно і письмово Критично та системно мислити |
||
|
|
Велика грецька колонізація. |
Спілкування державною мовою Уміння вчитися впродовж життя Ініціативність і підприємливість Соціальна та громадянська компетентності |
Знати: – часову послідовність грецької цивілізації; Розуміти: – причини піднесення й занепаду грецьких полісів (Афін, Спарти) «експансія», «еллінізм», Уміти: Показати на карті напрямки Великої грецької колонізації. |
Читати з розумінням Критично та системно мислити Діяти творчо виявляти ініціативність Здатність логічно обгрунтовувати позицію Оцінювати ризики
|
||
|
|
Античні поліси на території України. |
Спілкування державною мовою Спілкування іноземними мовами Інформаційно-цифрова компетентність Уміння вчитися впродовж життя Ініціативність і підприємливість Соціальна та громадянська компетентності |
Знати: – хронологічні межі існування на території України античних полісів -«поліс», Розуміти: – внесок античної цивілізації в історію людства, зв’язок античної цивілізації зі спільнотами на українських теренах; Уміти: –– пояснити вплив появи міст –полісів на територію сучасної України. |
Читати з розумінням Висловлювати думку усно і письмово Критично та системно мислити Діяти творчо виявляти здатність логічно обгрунтовувати позицію
|
||
|
|
Практичне заняття: Позначити на контурній карті: Балканський і Апеннінський півострови, античні грецькі поселення (Мікени, Афіни, Спарта, Тіра, Ольвія, Пантікапей, Херсонес)
|
Спілкування державною мовою Спілкування іноземними мовами Інформаційно-цифрова компетентність Соціальна та громадянська компетентності Обізнаність та самовираження у сфері культури |
Знати: – особливості античних полісів Розуміти: –,зв’язок античної цивілізації зі спільнотами на українських теренах; Уміти: –– показати на карті напрямки та місця заснування міст-полісів на території сучасної України. |
Читати з розумінням Критично та системно мислити Діяти творчо виявляти ініціативність Здатність логічно обгрунтовувати позицію Оцінювати ризики
|
||
|
|
Суспільне, господарське життя і побут в античних полісах на території України. |
Спілкування державною мовою Ініціативність і підприємливість Екологічна грамотність і здорове життя |
Знати: – особливості побуту в античних полісах на території України. Розуміти: – внесок античної цивілізації в історію людства, зв’язок античної цивілізації зі спільнотами на українських теренах; Уміти: – схарактеризувати повсякденне життя мешканців античних полісів Північного Причорномор’я |
Читати з розумінням Висловлювати думку усно і письмово Критично та системно мислити |
||
|
|
Взаємини греків і місцевого населення. |
Спілкування державною мовою Уміння вчитися впродовж життя Ініціативність і підприємливість Соціальна та громадянська компетентності Обізнаність та самовираження у сфері культури |
Знати: формування відносин греків та місцевого населення Розуміти: Особливості взаємин греків і місцевого населення. Уміти: – пояснити, як у добу античності соціальне становище особи впливало на її повсякдення;
|
Читати з розумінням Критично та системно мислити Діяти творчо виявляти ініціативність Здатність логічно обгрунтовувати позицію Оцінювати ризики
|
||
|
|
Персько-грецькі війни.
|
Спілкування державною мовою Спілкування іноземними мовами Інформаційно-цифрова компетентність Уміння вчитися впродовж життя Ініціативність і підприємливість Соціальна та громадянська компетентності |
Знати: – хронологічні межі існування на території України античних персько-грецьких війн. Розуміти: – історичне значення війни між греками та персами Уміти: – схарактеризувати особливості Персько-грецькі війни.
|
Читати з розумінням Висловлювати думку усно і письмово Критично та системно мислити Діяти творчо виявляти здатність логічно обгрунтовувати позицію
|
||
|
|
Утвердження демократії в Афінах за Перикла. |
Спілкування іноземними мовами Ініціативність і підприємливість Соціальна та громадянська компетентності |
Знати: – час демократії Розуміти: – особливості античної демократії, – внесок Перікла для утримання демократії Уміти: –– пояснити, як у добу античності соціальне становище особи впливало на її повсякдення; |
Читати з розумінням Критично та системно мислити Діяти творчо виявляти ініціативність Здатність логічно обгрунтовувати позицію Оцінювати ризики
|
||
|
|
Господарювання і повсякденне життя в Давній Греції.
|
Спілкування іноземними мовами Математична компетентність Ініціативність і підприємливість Соціальна та громадянська компетентності |
Знати: – особливості господарства та повсякденного життя в Давній Греції Розуміти: поняття «провінція» Уміти: – схарактеризувати повсякденне життя мешканців |
Читати з розумінням Висловлювати думку усно і письмово Критично та системно мислити Діяти творчо виявляти здатність логічно обгрунтовувати позицію
|
||
|
|
Грецька релігія та міфологія. |
Спілкування іноземними мовами Математична компетентність Соціальна та громадянська компетентності Обізнаність та самовираження у сфері культури |
Знати: – особливості грецької міфології. Розуміти: – поняття «пантеон богів» Уміти: – схарактеризувати духовний світ греків |
Читати з розумінням Висловлювати думку усно і письмово Критично та системно мислити |
||
|
|
Античні олімпійські ігри. |
Спілкування іноземними мовами Соціальна та громадянська компетентності Обізнаність та самовираження у сфері культури |
Знати: -Особливості античних олімпійських ігор Розуміти: – внесок олімпійських ігор в греції в історію людства Уміти: – схарактеризувати суспільну організацію, олімпійських ігор. |
Діяти творчо виявляти ініціативність Здатність логічно обгрунтовувати позицію Розв,язувати проблеми |
||
|
|
Театр, скульптура, архітектура.
|
Спілкування іноземними мовами Соціальна та громадянська компетентності Обізнаність та самовираження у сфері культури Екологічна грамотність і здорове життя |
Знати: – пам’ятки культури Давньої Греції, Розуміти: – внесок античної цивілізації в історію людства Уміти: –– схарактеризувати культуру стародавньої греції |
Читати з розумінням Висловлювати думку усно і письмово Критично та системно мислити |
||
|
|
Сім’я, освіта та виховання афінян і спартанців.
|
Спілкування іноземними мовами Математична компетентність Уміння вчитися впродовж життя Ініціативність і підприємливість Соціальна та громадянська компетентності Обізнаність та самовираження у сфері культури |
Знати: Особливості сім’ї, освіти та виховання афінян і спартанців. Розуміти: Різницю в побуті (Афін, Спарти Уміти: – пояснити, як у добу античності соціальне становище особи впливало на її повсякдення;
|
Діяти творчо виявляти ініціативність Здатність логічно обгрунтовувати позицію Розв,язувати проблеми |
||
|
|
Підкорення Греції Філіпом II. Александр Македонський.
|
Спілкування іноземними мовами Інформаційно-цифрова компетентність Уміння вчитися впродовж життя Ініціативність і підприємливість Соціальна та громадянська компетентності |
Знати: – час підкорення Греції Філіпом II. Розуміти: – історичне значення походів Александра Македонського Уміти: – показати на карті іСхідного походу Александра Македонського, розселення слов’ян на території сучасної України. |
Читати з розумінням Критично та системно мислити Діяти творчо виявляти ініціативність Здатність логічно обгрунтовувати позицію Оцінювати ризики
|
||
|
|
Культура елліністичної доби.
|
Спілкування іноземними мовами Математична компетентність Уміння вчитися впродовж життя Ініціативність і підприємливість Соціальна та громадянська компетентності |
Знати: – пам’ятки культури еллінистичної доби Розуміти: – близькість елліністичної культури; Уміти: – визначити культурніособливості елліністичної доби. |
Читати з розумінням Висловлювати думку усно і письмово Критично та системно мислити Діяти творчо виявляти здатність логічно обгрунтовувати позицію
|
||
|
|
Кіммерійці та скіфи на території України. Сармати на території України
|
Спілкування державною мовою Спілкування іноземними мовами Ініціативність і підприємливість Соціальна та громадянська компетентності |
Знати: – часову послідовність існування кіммерійці , сармати та скіфи на території України. Розуміти: – причини піднесення й занепаду Скіфії Уміти: – показати на карті розселення на території сучасної України кіммерійці , сармати та скіфи |
Читати з розумінням Критично та системно мислити Діяти творчо виявляти ініціативність Здатність логічно обгрунтовувати позицію Оцінювати ризики
|
||
|
|
Узагальнення |
|
|
|
||
|
|
Тематичний контроль |
|
|
Тест/творче завдання |
||
3.2 Рим його сусіди |
|||||||
|
|
Природно-географічні умови Апеннінського півострова. Виникнення міста Рима.
|
Спілкування державною мовою Інформаційно-цифрова компетентність Уміння вчитися впродовж життя Ініціативність і підприємливість Соціальна та громадянська компетентності |
Знати: – хронологічні межі існування на території існування Римської республіки та імперії; Розуміти: – історичне значення виникнення міста Рим; Уміти: – показати на карті природно-географічні умови Апеннінського півострова |
Читати з розумінням Висловлювати думку усно і письмово Критично та системно мислити Діяти творчо виявляти здатність логічно обгрунтовувати позицію
|
||
|
|
Римська республіка в V–І ст. до н. е.: суспільний устрій та організація влади.
|
Спілкування державною мовою Спілкування іноземними мовами Ініціативність і підприємливість Соціальна та громадянська компетентності |
Знати: – часову періодизацію римської республіки Розуміти: – поняття «республіка» Уміти: – схарактеризувати суспільний устрій Римської держави часів принципату |
Читати з розумінням Висловлювати думку усно і письмово Критично та системно мислити |
||
|
|
Військова експансія Риму. Диктатура Юлія Цезаря. Римська імперія. Октавіан Август. |
Спілкування державною мовою Уміння вчитися впродовж життя Ініціативність і підприємливість Соціальна та громадянська компетентності |
Знати: – часову послідовність диктатури Юлія Цезаря,правління Октавіана Августа Розуміти: –особливість військової експансії Риму. – поняття «диктатор», «експансія» Уміти: – визначити причини зміни у ставленні Римської держави – схарактеризувати діяльність Октавіана Августа, Перикла, Юлія Цезаря;
|
Діяти творчо виявляти ініціативність Здатність логічно обгрунтовувати позицію Розв,язувати проблеми |
||
|
|
Пантеон римських богів. Мистецтво Давнього Риму.
|
Спілкування державною мовою Інформаційно-цифрова компетентність Уміння вчитися впродовж життя Ініціативність і підприємливість Соціальна та громадянська компетентності |
Знати: – пам’ятки культури Риму. Розуміти: – поняття «пантеон богів Уміти: – схарактеризувати й порівняти суспільний устрій та повсякденне життя Афін і Спарти, становище патриціїв і плебеїв; – визначити причини зміни у ставленні Римської держави та суспільства до християнської церкви; – пояснити, як у добу античності соціальне становище особи впливало на її повсякдення; – схарактеризувати суспільну організацію, господарські заняття, духовний світ давніх римлян |
Читати з розумінням Критично та системно мислити Діяти творчо виявляти ініціативність Здатність логічно обгрунтовувати позицію Оцінювати ризики
|
||
|
|
Практичне заняття:Укласти програму мандрівки з оглядом пам’яток культури давніх Греції та Риму (у формі рольової гри). |
Спілкування державною мовою Математична компетентність Соціальна та громадянська компетентності Обізнаність та самовираження у сфері культури |
Знати: – пам’ятки культури Риму. Розуміти: -зв’язок античної цивілізації зі спільнотами на українських теренах; Уміти: – показати на карті історико-географічні об’єкти Риму |
Читати з розумінням Висловлювати думку усно і письмово Критично та системно мислити Діяти творчо виявляти здатність логічно обгрунтовувати позицію
|
||
|
|
Римське право. Кризові явища в Римській імперії.
|
Спілкування державною мовою Уміння вчитися впродовж життя Ініціативність і підприємливість Соціальна та громадянська компетентності |
Знати: – особливості римського права Розуміти: – причини кризових явищ в Римській імперії. Уміти: – схарактеризувати та порівняти римське та грецьке право |
Читати з розумінням Висловлювати думку усно і письмово Критично та системно мислити |
||
|
|
Виникнення і поширення християнства. Перетворення християнства на державну релігію Римської імперії. |
Спілкування державною мовою Математична компетентність Соціальна та громадянська компетентності Обізнаність та самовираження у сфері культури
|
Знати: – час зародження й утвердження християнства, визнання його державною релігією Римської імперії Розуміти: – історичне значення християнства; Уміти: – визначити причини зміни у ставленні Римської держави та суспільства до християнської церкви; |
Діяти творчо виявляти ініціативність Здатність логічно обгрунтовувати позицію Розв,язувати проблеми |
||
|
|
Поділ Римської імперії. Падіння Західної Римської імперії
|
Уміння вчитися впродовж життя Спілкування державною мовою |
Знати: – час поділу Римської імперії на Західну та Східну (Візантію); Розуміти: – особливості поділу римської імперії. Падіння Західної Римської імперії Уміти: – визначити причини зміни у падынны Римської держави
|
Критично та системно мислити Діяти творчо виявляти здатність логічно обгрунтовувати позицію
|
||
|
|
Початок Великого переселення народів.
|
Спілкування державною мовою Основні компетентності у природничих науках і технологіях Уміння вчитися впродовж життя |
Знати: – час початоку Великого переселення народів. Розуміти: – особливості початок Великого переселення народів. Уміти: –– показати на карті розселення слов’ян на території сучасної України. |
Читати з розумінням Висловлювати думку усно і письмово Критично та системно мислити Діяти творчо виявляти здатність логічно обгрунтовувати позицію
|
||
|
|
Готи і гуни на території сучасної України. Взаємини з місцевим населенням |
Математична компетентність Соціальна та громадянська компетентності Обізнаність та самовираження у сфері культури
|
Знати: – часову послідовність скіфів, сарматів, готів, гунів; Розуміти: –взаємини та вплив культур; Уміти: – визначити причини взаєминз місцевим населенням
|
Діяти творчо виявляти ініціативність Здатність логічно обгрунтовувати позицію Розв,язувати проблеми |
||
|
|
Давні слов’яни. Прабатьківщина слов’ян. Початок Великого розселення слов’ян. |
Спілкування державною мовою Інформаційно-цифрова компетентність Уміння вчитися впродовж життя Ініціативність і підприємливість Соціальна та громадянська компетентності Обізнаність та самовираження у сфері культури |
Знати: – час формування давніх слов’ян і напрямки їх розселення з прабатьківщини; Розуміти: – причини Великого розселення слов’ян Уміти: –– показати на карті прабатьківщина слов’ян. Початок Великого розселення слов’ян. |
Читати з розумінням Висловлювати думку усно і письмово Критично та системно мислити |
||
|
|
Суспільне та господарське життя і духовний світ давніх слов’ян. |
Спілкування державною мовою Уміння вчитися впродовж життя Ініціативність і підприємливість Соціальна та громадянська компетентності Обізнаність та самовираження у сфері культури |
Знати: – особливості суспільного та господарського життя і духовного світу давніх слов’ян. Розуміти: – значення суспільного життя давніх слов’ян. Уміти: – схарактеризувати суспільну організацію, господарські заняття, духовний світ давніх слов’ян;
|
Діяти творчо виявляти ініціативність Здатність логічно обгрунтовувати позицію Розв,язувати проблеми |
||
|
|
Склавини і анти на теренах України. Походження українського народу |
Уміння вчитися впродовж життя Спілкування державною мовою |
Знати: – часову послідовність склавин та антів; Розуміти: – історичне значення походження українського народу Уміти: – схарактеризувати походження українського народу
|
|
||
|
|
Узагальнення
|
|
|
|
||
|
|
Тематичний контроль |
|
|
тест |
||
Узагальнення до курсу. ВНЕСОК ДАВНІХ ЦИВІЛІЗАЦІЙ, КУЛЬТУР, НАРОДІВ В ІСТОРІЮ ЛЮДСТВА |
|||||||
|
|
Внесок цивілізацій стародавнього світу в історію людства.
|
Уміння вчитися впродовж життя Спілкування державною мовою Ініціативність і підприємливість Соціальна та громадянська компетентності Обізнаність та самовираження у сфері культури Екологічна грамотність і здорове життя |
Знати: – пам’ятки культури давньосхідних цивілізацій. Розуміти: – давню історію України як частину всесвітньої історії; – роль давнього періоду в історії України; Уміти: – визначити і навести приклади внеску давніх цивілізацій в культуру сучасних народів, зокрема українців; . |
Читати з розумінням Висловлювати думку усно і письмово Критично та системно мислити Діяти творчо виявляти здатність логічно обгрунтовувати позицію
|
||
|
|
Значення давньої історії України як частини світової історії. |
Соціальна та громадянська компетентності Обізнаність та самовираження у сфері культури Екологічна грамотність і здорове життя |
Знати: – пам’ятки культури античної цивілізацій. Розуміти: – культурні здобутки давніх держав і народів, поширення християнства, Велике переселення народів й падіння Західної Римської імперії як витоки й умови формування сучасних цивілізацій. Уміти: – обґрунтувати значення стародавньої історії для подальшого розвитку людства; показати на карті історико-географічні об’єкти давньосхідних та античної цивілізацій, давніх слов’ян.
|
Висловлювати думку усно і письмово Критично та системно мислити Діяти творчо виявляти здатність логічно обгрунтовувати позицію |
||
РОЗГЛЯНУТО
(2 год. на тиждень, 70 год. на рік) Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти «Всесвітня історія. Історія України (інтегрований курс) 6 клас» (наказ МОН України від 03.08.2022 № 698)
|
|||||
ІІсеместр |
|||||
№ п/п |
Дата уроку 6-А 6-Б |
Зміст навчально- пізнавальної діяльності |
Ключові компетентності |
Результати навчально-пізнавальної діяльності |
Наскрізні вміння |
Розділ 3. АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ ТА ЇЇ СУСІДИ |
|||||
3.1 Греція ЇЇ СУСІДИ |
|||||
|
|
Природно-географічні умови Балканського півострова. |
Спілкування державною мовою Спілкування іноземними мовами Основні компетентності у природничих науках і технологіях Уміння вчитися впродовж життя |
Знати: Природно-географічні умови Балканського півострова. Розуміти: – особливості розміщеннята природніх умов Греції Уміти: – показати на карті історико-географічні об’єкти античної цивілізації (античні міста, держави та ін. |
Читати з розумінням Висловлювати думку усно і письмово Критично та системно мислити |
|
|
Мінойська й Ахейська палацові цивілізації.. |
Спілкування державною мовою Основні компетентності у природничих науках і технологіях Уміння вчитися впродовж життя Ініціативність і підприємливість Екологічна грамотність і здорове життя |
Знати: – часову послідовність Мінойської й Ахейської палацових Розуміти: –– особливості Мінойська й Ахейська палацові цивілізації Уміти: – схарактеризувати й порівняти Мінойська й Ахейська палацові цивілізації |
Читати з розумінням Критично та системно мислити Діяти творчо виявляти ініціативність Здатність логічно обгрунтовувати позицію Оцінювати ризики
|
|
|
Давньогрецьке суспільство за поемами Гомера. |
Спілкування державною мовою Спілкування іноземними мовами Інформаційно-цифрова компетентність Соціальна та громадянська компетентності Обізнаність та самовираження у сфері культури |
Знати: -діяч Гомер. Розуміти: –– особливості діяльностіта вплив на грецьке суспільство філософії Гомера Уміти: – схарактеризувати повсякденне життя мешканців давньогрецького суспільства |
Читати з розумінням Висловлювати думку усно і письмово Критично та системно мислити Діяти творчо виявляти здатність логічно обгрунтовувати позицію
|
|
|
Афіни і Спарта. Практичне заняття: «Зіставити суспільний устрій Афін і Спарти, повсякденне життя населення цих міст.» |
Спілкування державною мовою Уміння вчитися впродовж життя Ініціативність і підприємливість Соціальна та громадянська компетентності |
Знати: Особливості устрою в Спарті та Афінах Розуміти: – поняття «аристократія», «громадянин», «демократія», «демос», «диктатор», «легіон», «патриції», «плебеї», «тиранія». – особливості античної демократії, зміст прав і обов’язків громадян Уміти: – схарактеризувати й порівняти суспільний устрій та повсякденне життя Афін і Спарти, становище патриціїв і плебеїв; |
Читати з розумінням Висловлювати думку усно і письмово Критично та системно мислити |
|
|
Велика грецька колонізація. |
Спілкування державною мовою Уміння вчитися впродовж життя Ініціативність і підприємливість Соціальна та громадянська компетентності |
Знати: – часову послідовність грецької цивілізації; Розуміти: – причини піднесення й занепаду грецьких полісів (Афін, Спарти) «експансія», «еллінізм», Уміти: Показати на карті напрямки Великої грецької колонізації. |
Читати з розумінням Критично та системно мислити Діяти творчо виявляти ініціативність Здатність логічно обгрунтовувати позицію Оцінювати ризики
|
|
|
Античні поліси на території України. |
Спілкування державною мовою Спілкування іноземними мовами Інформаційно-цифрова компетентність Уміння вчитися впродовж життя Ініціативність і підприємливість Соціальна та громадянська компетентності |
Знати: – хронологічні межі існування на території України античних полісів -«поліс», Розуміти: – внесок античної цивілізації в історію людства, зв’язок античної цивілізації зі спільнотами на українських теренах; Уміти: –– пояснити вплив появи міст –полісів на територію сучасної України. |
Читати з розумінням Висловлювати думку усно і письмово Критично та системно мислити Діяти творчо виявляти здатність логічно обгрунтовувати позицію
|
|
|
Практичне заняття: Позначити на контурній карті: Балканський і Апеннінський півострови, античні грецькі поселення (Мікени, Афіни, Спарта, Тіра, Ольвія, Пантікапей, Херсонес)
|
Спілкування державною мовою Спілкування іноземними мовами Інформаційно-цифрова компетентність Соціальна та громадянська компетентності Обізнаність та самовираження у сфері культури |
Знати: – особливості античних полісів Розуміти: –,зв’язок античної цивілізації зі спільнотами на українських теренах; Уміти: –– показати на карті напрямки та місця заснування міст-полісів на території сучасної України. |
Читати з розумінням Критично та системно мислити Діяти творчо виявляти ініціативність Здатність логічно обгрунтовувати позицію Оцінювати ризики
|
|
|
Суспільне, господарське життя і побут в античних полісах на території України. |
Спілкування державною мовою Ініціативність і підприємливість Екологічна грамотність і здорове життя |
Знати: – особливості побуту в античних полісах на території України. Розуміти: – внесок античної цивілізації в історію людства, зв’язок античної цивілізації зі спільнотами на українських теренах; Уміти: – схарактеризувати повсякденне життя мешканців античних полісів Північного Причорномор’я |
Читати з розумінням Висловлювати думку усно і письмово Критично та системно мислити |
|
|
Взаємини греків і місцевого населення. |
Спілкування державною мовою Уміння вчитися впродовж життя Ініціативність і підприємливість Соціальна та громадянська компетентності Обізнаність та самовираження у сфері культури |
Знати: формування відносин греків та місцевого населення Розуміти: Особливості взаємин греків і місцевого населення. Уміти: – пояснити, як у добу античності соціальне становище особи впливало на її повсякдення;
|
Читати з розумінням Критично та системно мислити Діяти творчо виявляти ініціативність Здатність логічно обгрунтовувати позицію Оцінювати ризики
|
|
|
Персько-грецькі війни.
|
Спілкування державною мовою Спілкування іноземними мовами Інформаційно-цифрова компетентність Уміння вчитися впродовж життя Ініціативність і підприємливість Соціальна та громадянська компетентності |
Знати: – хронологічні межі існування на території України античних персько-грецьких війн. Розуміти: – історичне значення війни між греками та персами Уміти: – схарактеризувати особливості Персько-грецькі війни.
|
Читати з розумінням Висловлювати думку усно і письмово Критично та системно мислити Діяти творчо виявляти здатність логічно обгрунтовувати позицію
|
|
|
Утвердження демократії в Афінах за Перикла. |
Спілкування іноземними мовами Ініціативність і підприємливість Соціальна та громадянська компетентності |
Знати: – час демократії Розуміти: – особливості античної демократії, – внесок Перікла для утримання демократії Уміти: –– пояснити, як у добу античності соціальне становище особи впливало на її повсякдення; |
Читати з розумінням Критично та системно мислити Діяти творчо виявляти ініціативність Здатність логічно обгрунтовувати позицію Оцінювати ризики
|
|
|
Господарювання і повсякденне життя в Давній Греції.
|
Спілкування іноземними мовами Математична компетентність Ініціативність і підприємливість Соціальна та громадянська компетентності |
Знати: – особливості господарства та повсякденного життя в Давній Греції Розуміти: поняття «провінція» Уміти: – схарактеризувати повсякденне життя мешканців |
Читати з розумінням Висловлювати думку усно і письмово Критично та системно мислити Діяти творчо виявляти здатність логічно обгрунтовувати позицію
|
|
|
Грецька релігія та міфологія. |
Спілкування іноземними мовами Математична компетентність Соціальна та громадянська компетентності Обізнаність та самовираження у сфері культури |
Знати: – особливості грецької міфології. Розуміти: – поняття «пантеон богів» Уміти: – схарактеризувати духовний світ греків |
Читати з розумінням Висловлювати думку усно і письмово Критично та системно мислити |
|
|
Античні олімпійські ігри. |
Спілкування іноземними мовами Соціальна та громадянська компетентності Обізнаність та самовираження у сфері культури |
Знати: -Особливості античних олімпійських ігор Розуміти: – внесок олімпійських ігор в греції в історію людства Уміти: – схарактеризувати суспільну організацію, олімпійських ігор. |
Діяти творчо виявляти ініціативність Здатність логічно обгрунтовувати позицію Розв,язувати проблеми |
|
|
Театр, скульптура, архітектура.
|
Спілкування іноземними мовами Соціальна та громадянська компетентності Обізнаність та самовираження у сфері культури Екологічна грамотність і здорове життя |
Знати: – пам’ятки культури Давньої Греції, Розуміти: – внесок античної цивілізації в історію людства Уміти: –– схарактеризувати культуру стародавньої греції |
Читати з розумінням Висловлювати думку усно і письмово Критично та системно мислити |
|
|
Сім’я, освіта та виховання афінян і спартанців.
|
Спілкування іноземними мовами Математична компетентність Уміння вчитися впродовж життя Ініціативність і підприємливість Соціальна та громадянська компетентності Обізнаність та самовираження у сфері культури |
Знати: Особливості сім’ї, освіти та виховання афінян і спартанців. Розуміти: Різницю в побуті (Афін, Спарти Уміти: – пояснити, як у добу античності соціальне становище особи впливало на її повсякдення;
|
Діяти творчо виявляти ініціативність Здатність логічно обгрунтовувати позицію Розв,язувати проблеми |
|
|
Підкорення Греції Філіпом II. Александр Македонський.
|
Спілкування іноземними мовами Інформаційно-цифрова компетентність Уміння вчитися впродовж життя Ініціативність і підприємливість Соціальна та громадянська компетентності |
Знати: – час підкорення Греції Філіпом II. Розуміти: – історичне значення походів Александра Македонського Уміти: – показати на карті іСхідного походу Александра Македонського, розселення слов’ян на території сучасної України. |
Читати з розумінням Критично та системно мислити Діяти творчо виявляти ініціативність Здатність логічно обгрунтовувати позицію Оцінювати ризики
|
|
|
Культура елліністичної доби.
|
Спілкування іноземними мовами Математична компетентність Уміння вчитися впродовж життя Ініціативність і підприємливість Соціальна та громадянська компетентності |
Знати: – пам’ятки культури еллінистичної доби Розуміти: – близькість елліністичної культури; Уміти: – визначити культурніособливості елліністичної доби. |
Читати з розумінням Висловлювати думку усно і письмово Критично та системно мислити Діяти творчо виявляти здатність логічно обгрунтовувати позицію
|
|
|
Кіммерійці та скіфи на території України. Сармати на території України
|
Спілкування державною мовою Спілкування іноземними мовами Ініціативність і підприємливість Соціальна та громадянська компетентності |
Знати: – часову послідовність існування кіммерійці , сармати та скіфи на території України. Розуміти: – причини піднесення й занепаду Скіфії Уміти: – показати на карті розселення на території сучасної України кіммерійці , сармати та скіфи |
Читати з розумінням Критично та системно мислити Діяти творчо виявляти ініціативність Здатність логічно обгрунтовувати позицію Оцінювати ризики
|
|
|
Узагальнення |
|
|
|
|
|
Тематичний контроль |
|
|
Тест/творче завдання |
3.2 Рим його сусіди |
|||||
|
|
Природно-географічні умови Апеннінського півострова. Виникнення міста Рима.
|
Спілкування державною мовою Інформаційно-цифрова компетентність Уміння вчитися впродовж життя Ініціативність і підприємливість Соціальна та громадянська компетентності |
Знати: – хронологічні межі існування на території існування Римської республіки та імперії; Розуміти: – історичне значення виникнення міста Рим; Уміти: – показати на карті природно-географічні умови Апеннінського півострова |
Читати з розумінням Висловлювати думку усно і письмово Критично та системно мислити Діяти творчо виявляти здатність логічно обгрунтовувати позицію
|
|
|
Римська республіка в V–І ст. до н. е.: суспільний устрій та організація влади.
|
Спілкування державною мовою Спілкування іноземними мовами Ініціативність і підприємливість Соціальна та громадянська компетентності |
Знати: – часову періодизацію римської республіки Розуміти: – поняття «республіка» Уміти: – схарактеризувати суспільний устрій Римської держави часів принципату |
Читати з розумінням Висловлювати думку усно і письмово Критично та системно мислити |
|
|
Військова експансія Риму. Диктатура Юлія Цезаря. Римська імперія. Октавіан Август. |
Спілкування державною мовою Уміння вчитися впродовж життя Ініціативність і підприємливість Соціальна та громадянська компетентності |
Знати: – часову послідовність диктатури Юлія Цезаря,правління Октавіана Августа Розуміти: –особливість військової експансії Риму. – поняття «диктатор», «експансія» Уміти: – визначити причини зміни у ставленні Римської держави – схарактеризувати діяльність Октавіана Августа, Перикла, Юлія Цезаря;
|
Діяти творчо виявляти ініціативність Здатність логічно обгрунтовувати позицію Розв,язувати проблеми |
|
|
Пантеон римських богів. Мистецтво Давнього Риму.
|
Спілкування державною мовою Інформаційно-цифрова компетентність Уміння вчитися впродовж життя Ініціативність і підприємливість Соціальна та громадянська компетентності |
Знати: – пам’ятки культури Риму. Розуміти: – поняття «пантеон богів Уміти: – схарактеризувати й порівняти суспільний устрій та повсякденне життя Афін і Спарти, становище патриціїв і плебеїв; – визначити причини зміни у ставленні Римської держави та суспільства до християнської церкви; – пояснити, як у добу античності соціальне становище особи впливало на її повсякдення; – схарактеризувати суспільну організацію, господарські заняття, духовний світ давніх римлян |
Читати з розумінням Критично та системно мислити Діяти творчо виявляти ініціативність Здатність логічно обгрунтовувати позицію Оцінювати ризики
|
|
|
Практичне заняття:Укласти програму мандрівки з оглядом пам’яток культури давніх Греції та Риму (у формі рольової гри). |
Спілкування державною мовою Математична компетентність Соціальна та громадянська компетентності Обізнаність та самовираження у сфері культури |
Знати: – пам’ятки культури Риму. Розуміти: -зв’язок античної цивілізації зі спільнотами на українських теренах; Уміти: – показати на карті історико-географічні об’єкти Риму |
Читати з розумінням Висловлювати думку усно і письмово Критично та системно мислити Діяти творчо виявляти здатність логічно обгрунтовувати позицію
|
|
|
Римське право. Кризові явища в Римській імперії.
|
Спілкування державною мовою Уміння вчитися впродовж життя Ініціативність і підприємливість Соціальна та громадянська компетентності |
Знати: – особливості римського права Розуміти: – причини кризових явищ в Римській імперії. Уміти: – схарактеризувати та порівняти римське та грецьке право |
Читати з розумінням Висловлювати думку усно і письмово Критично та системно мислити |
|
|
Виникнення і поширення християнства. Перетворення християнства на державну релігію Римської імперії. |
Спілкування державною мовою Математична компетентність Соціальна та громадянська компетентності Обізнаність та самовираження у сфері культури
|
Знати: – час зародження й утвердження християнства, визнання його державною релігією Римської імперії Розуміти: – історичне значення християнства; Уміти: – визначити причини зміни у ставленні Римської держави та суспільства до християнської церкви; |
Діяти творчо виявляти ініціативність Здатність логічно обгрунтовувати позицію Розв,язувати проблеми |
|
|
Поділ Римської імперії. Падіння Західної Римської імперії
|
Уміння вчитися впродовж життя Спілкування державною мовою |
Знати: – час поділу Римської імперії на Західну та Східну (Візантію); Розуміти: – особливості поділу римської імперії. Падіння Західної Римської імперії Уміти: – визначити причини зміни у падынны Римської держави
|
Критично та системно мислити Діяти творчо виявляти здатність логічно обгрунтовувати позицію
|
|
|
Початок Великого переселення народів.
|
Спілкування державною мовою Основні компетентності у природничих науках і технологіях Уміння вчитися впродовж життя |
Знати: – час початоку Великого переселення народів. Розуміти: – особливості початок Великого переселення народів. Уміти: –– показати на карті розселення слов’ян на території сучасної України. |
Читати з розумінням Висловлювати думку усно і письмово Критично та системно мислити Діяти творчо виявляти здатність логічно обгрунтовувати позицію
|
|
|
Готи і гуни на території сучасної України. Взаємини з місцевим населенням |
Математична компетентність Соціальна та громадянська компетентності Обізнаність та самовираження у сфері культури
|
Знати: – часову послідовність скіфів, сарматів, готів, гунів; Розуміти: –взаємини та вплив культур; Уміти: – визначити причини взаєминз місцевим населенням
|
Діяти творчо виявляти ініціативність Здатність логічно обгрунтовувати позицію Розв,язувати проблеми |
|
|
Давні слов’яни. Прабатьківщина слов’ян. Початок Великого розселення слов’ян. |
Спілкування державною мовою Інформаційно-цифрова компетентність Уміння вчитися впродовж життя Ініціативність і підприємливість Соціальна та громадянська компетентності Обізнаність та самовираження у сфері культури |
Знати: – час формування давніх слов’ян і напрямки їх розселення з прабатьківщини; Розуміти: – причини Великого розселення слов’ян Уміти: –– показати на карті прабатьківщина слов’ян. Початок Великого розселення слов’ян. |
Читати з розумінням Висловлювати думку усно і письмово Критично та системно мислити |
|
|
Суспільне та господарське життя і духовний світ давніх слов’ян. |
Спілкування державною мовою Уміння вчитися впродовж життя Ініціативність і підприємливість Соціальна та громадянська компетентності Обізнаність та самовираження у сфері культури |
Знати: – особливості суспільного та господарського життя і духовного світу давніх слов’ян. Розуміти: – значення суспільного життя давніх слов’ян. Уміти: – схарактеризувати суспільну організацію, господарські заняття, духовний світ давніх слов’ян;
|
Діяти творчо виявляти ініціативність Здатність логічно обгрунтовувати позицію Розв,язувати проблеми |
|
|
Склавини і анти на теренах України. Походження українського народу |
Уміння вчитися впродовж життя Спілкування державною мовою |
Знати: – часову послідовність склавин та антів; Розуміти: – історичне значення походження українського народу Уміти: – схарактеризувати походження українського народу
|
|
|
|
Узагальнення
|
|
|
|
|
|
Тематичний контроль |
|
|
тест |
Узагальнення до курсу. ВНЕСОК ДАВНІХ ЦИВІЛІЗАЦІЙ, КУЛЬТУР, НАРОДІВ В ІСТОРІЮ ЛЮДСТВА |
|||||
|
|
Внесок цивілізацій стародавнього світу в історію людства.
|
Уміння вчитися впродовж життя Спілкування державною мовою Ініціативність і підприємливість Соціальна та громадянська компетентності Обізнаність та самовираження у сфері культури Екологічна грамотність і здорове життя |
Знати: – пам’ятки культури давньосхідних цивілізацій. Розуміти: – давню історію України як частину всесвітньої історії; – роль давнього періоду в історії України; Уміти: – визначити і навести приклади внеску давніх цивілізацій в культуру сучасних народів, зокрема українців; . |
Читати з розумінням Висловлювати думку усно і письмово Критично та системно мислити Діяти творчо виявляти здатність логічно обгрунтовувати позицію
|
|
|
Значення давньої історії України як частини світової історії. |
Соціальна та громадянська компетентності Обізнаність та самовираження у сфері культури Екологічна грамотність і здорове життя |
Знати: – пам’ятки культури античної цивілізацій. Розуміти: – культурні здобутки давніх держав і народів, поширення християнства, Велике переселення народів й падіння Західної Римської імперії як витоки й умови формування сучасних цивілізацій. Уміти: – обґрунтувати значення стародавньої історії для подальшого розвитку людства; показати на карті історико-географічні об’єкти давньосхідних та античної цивілізацій, давніх слов’ян.
|
Висловлювати думку усно і письмово Критично та системно мислити Діяти творчо виявляти здатність логічно обгрунтовувати позицію |