Календарно-тематичне планування з історії- 6клас 2022-2023

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з історії- 6клас 2022-20239Інтегрований курс)Розроблено відповідно нової програми МОН.В планування є наскрізні вміння,наскрізні лінії та навички та уміння відповідно вимог.
Перегляд файлу

(2 год. на тиждень, 70 год. на рік)

Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти «Всесвітня історія. Історія України (інтегрований курс) 6 клас»

(наказ МОН України від 03.08.2022 № 698)

 

І семестр

№ п/п

Дата уроку

6-А 6-Б

Зміст навчально- пізнавальної діяльності

Ключові компетентності

Результати навчально-пізнавальної діяльності

Наскрізні вміння

Вступ. КОЛИ І ЯК РОЗПОЧАЛАСЯ ІСТОРІЯ ЛЮДСТВА

  1.  

 

 

Вступ. Завдання інтегрованого курсу історії. Хронологічні межі історії Стародавнього світу. Історичні джерела з історії Стародавнього світу. Лічба часу в історії Стародавнього світу. Що в історії називається цивілізацією

Спілкування державною мовою

Спілкування іноземними мовами

Основні компетентності у природничих науках і технологіях

Уміння вчитися впродовж життя

Ініціативність і підприємливість

Знаю:

  •      час появи людини на теренах України;
  •      послідовність періодів історії людства, якими послуговуються богослови, антропологи, археологи й історики.

Розумію:

  •      предмет і завдання історії;
  •      сутність наукових і релігійних теорій походження людини;
  •      періодизацію як спосіб упорядкування історії;
  •      поняття «ера (історична доба)», «кам’яний вік», «бронзовий вік», «залізний вік», «первісні часи», «античність», «антропологія», «археологія».

Умію:

  •      співвіднести дату події з історичним періодом (з допомогою шкали часу); Знати: – послідовність періодів історії людства, хронологічні межі історії Стародавнього світу; – джерела з історії Стародавнього світу. Розуміти: – завдання інтегрованого курсу історії; – періодизацію як спосіб упорядкування історії; – критерії, які історики й археологи використовують для періодизації історії: України та всесвітньої; – поняття «ера», «цивілізація». Уміти: – співвіднести дату події зі століттям і тисячоліттям; – розв’язати історичну задачу на обчислення часу.
  •       

Висловлювати думку усно і письмово

Критично та системно мислити

Діяти творчо виявляти ініціативність

  1.  

 

 

Практичне заняття.1 Лічба часу в історії стародавнього світу.

Завдання: встановити особливості літочислення до нашої ери (з допомогою шкали часу); збудувати та зіставити археологічну й історичну часові шкали; визначити (за датою), до якого періоду належить подія (з допомогою археологічної та історичної часових шкал)].

Ініціативність і підприємливість

Спілкування державною мовою

Уміння вчитися впродовж життя

Знаю:

  •      послідовність періодів історії людства,
  •      Розумію:
  •      давню історію України як складову світової історії;
  •      критерії, які історики й археологи використовують для періодизації історії України та світової історії;

Умію:

  •      розв’язати історичну задачу на обчислення часу;

вправно користуватися підручником для виконання завдань у класі й удома. Знаю:

 послідовність періодів історії людства

 Розумію:

 сутність наукових і релігійних теорій походження людини;

 поняття «ера (історична доба)», «кам’яний вік», «бронзовий вік», «залізний вік», «первісні часи», «античність»,

Умію:

 співвіднести дату події з історичним періодом (з допомогою шкали часу);

 розв’язати історичну задачу на обчислення часу;

Читати з розумінням

Висловлювати думку усно і письмово

Критично та системно мислити

 Діяти творчо виявляти здатність логічно обгрунтовувати позицію

 

Розділ 1. ПЕРВІСНІ СПІЛЬНОТИ. АРХЕОЛОГІЧНІ КУЛЬТУРИ

  1.  

 

 

Теорії походження людини. Виникнення та розселення первісних людей.

Соціальна та громадянська компетентності

Обізнаність та самовираження у сфері культури

Знаю:

  •                   Способи дослідження археологічної культури

Розумію:

  •                   сутність первісних форм релігійних вірувань: фетишизму, тотемізму, анімізму та магії;

Умію:

  •                   співвіднести археологічну й історичну періодизацію історії стародавнього світу;

Критично та системно мислити

Діяти творчо виявляти ініціативність

Здатність логічно обгрунтовувати позицію

 

  1.  

 

 

Заняття та спосіб життя, суспільна організація, культура та релігійні вірування первісних людей.

Спілкування державною мовою

Основні компетентності у природничих науках і технологіях

Соціальна та громадянська компетентності

Обізнаність та самовираження у сфері культури

Знаю:

  •                   назви первісних вірувань

Розумію:

  •                   поняття «homo sapiens (людина розумна)»

Умію:

  •                   співвіднести археологічну періодизацію історії стародавнього світу;

Читати з розумінням

Висловлювати думку усно і письмово

Критично та системно мислити

 Діяти творчо виявляти ініціативність

 

  1.  

 

 

Основні стоянки і археологічні знахідки первісної доби на території України.

Ініціативність і підприємливість

Екологічна грамотність і здорове життя

Соціальна та громадянська компетентності

Знаю:

  •                   назви відомих пам’яток (стоянок) первісних людей на теренах України;

 

Розумію:

  •                   сутність «неолітичної революції» як процесу переходу людства від привласнювального (збиральництво, мисливство, рибальство ) до продуктивного (відтворювального) господарства (землеробства, скотарства і ремесел);
  •                   поняття «стоянка первісних людей», «археологічна культура», «родова громада (рід)», «територіальна (сусідська) громада», «плем’я»,
  •                   Умію:
  •                   показати на карті стоянки первісних людей;
  •                   описати спосіб життя первісних людей;

.

Читати з розумінням

Критично та системно мислити

Діяти творчо виявляти ініціативність

Здатність логічно обгрунтовувати позицію

Оцінювати ризики

 

  1.  

 

 

Суспільна організація та організація влади за первісних часів.

Спілкування іноземними мовами

Математична компетентність

Інформаційно-цифрова компетентність

Уміння вчитися впродовж життя

Знаю:

  •                   винаходи і пам’ятки культури первісних людей (Трипільської культури).

Розумію:

  •                   риси господарства, суспільного устрою й світосприйняття трипільців;
  •                   поняття «ремесло», «мораль», «звичай».

Умію:

  •                   описати спосіб життя первісних людей;

розпізнавати пам’ятки трипільської культури.

Критично та системно мислити

Діяти творчо виявляти ініціативність

 

  1.  

 

 

Трипільська археологічна культура на землях України.

 

 

 

  1.  

 

 

Практичне заняття.2 Основні стоянки та пам’ятки первісних людей на території України.

Спілкування державною мовою

Основні компетентності у природничих науках і технологіях

Соціальна та громадянська компетентності

Обізнаність та самовираження у сфері культури

 

Критично та системно мислити

Діяти творчо виявляти ініціативність

Здатність логічно обгрунтовувати позицію

 

  1.  

 

 

Узагальнення.

Спілкування державною мовою

Соціальна та громадянська компетентності

 

 

  1.  

 

 

Тематичний контроль

Уміння вчитися впродовж життя

Спілкування державною мовою

 

Тест

Розділ 2. СТАРОДАВНІ ЦИВІЛІЗАЦІЇ АЗІЇ ТА АФРИКИ

  1.  

 

 

Природно-географічні умови розвитку давньоєгипетської цивілізації. Повсякдення й господарське життя.

Спілкування державною мовою

Соціальна та громадянська компетентності

Обізнаність та самовираження у сфері культури

Знаю:

-в чому суть поняття «цивілізація»

Розумію:

  •                   цивілізацію як історично-культурний феномен;
  •                   поняття «цивілізація»

Умію:

зіставити умови розвитку та характерні ознаки суспільств і держав Знати:

– хронологічні й територіальні межі

давньоєгипетської цивілізації, цивілізацій Дворіччя

(Шумер, Вавилон), Персії, Давньої Індії, Давнього

Китаю, міст-держав Фінікії, Ізраїльсько-Юдейського

царства;

– час об’єднання Єгипту, укладення кодексу

законів Хаммурапі; правління царів Давида і

Соломона, Дарія І;

– назви відомих пам’яток давньоєгипетської

цивілізації (Великі піраміди, Великий сфінкс),

Дворіччя (стела Хаммурапі), Фінікії (алфавіт),

Ізраїльсько-Юдейського царства (Біблійні заповіді),

китайської (Велика китайська стіна) й індійської

(ступа в м. Санчі) цивілізацій.

Розуміти:

– вплив природно-географічних умов на

господарське життя, організацію влади та

міфологію давніх суспільств;

– причини виникнення міст, суспільних верств і

держави;

– поняття «Біблія», «варна», «держава»,

«закон», «ієрогліф», «імперія», «іригаційне

(зрошувальне) землеробство», «клинопис»,

«колонізація», «місто-держава», «міфологія»,

«релігія», «реформа», «суспільна верства»,

«фараон»;

– причини піднесення і занепаду стародавніх

держав і суспільств;

– значення Біблії як історичного джерела.

Уміти:

– показати на карті давні цивілізації й міста;

– схарактеризувати давні суспільства і держави;

– описати повсякденне життя пр

Читати з розумінням

Висловлювати думку усно і письмово

Критично та системно мислити

 Діяти творчо виявляти ініціативність

 

  1.  

 

 

Повсякдення й господарське життя. Організація суспільства і влади в Давньому Єгипті.

Спілкування державною мовою

Основні компетентності у природничих науках і технологіях

Ініціативність і підприємливість

 

Знаю:-хронологічні й територіальні межі давньоєгипетської цивілізації

Розумію:

  •                   причини виникнення міст, соціальних верств і держави;
  •                   поняття «суспільна верства», «держава», «місто-держава», «фараон»

 Умію:-позначити на карті річку Ніл

  •                   охарактеризувати давні суспільства і держави;
  •                   описати повсякденне життя представників різних верств давніх суспільств;

 

Критично та системно мислити

Діяти творчо виявляти ініціативність

Здатність логічно обгрунтовувати позицію

 

  1.  

 

 

Міфологія, писемність і мистецтво. Будівництво пірамід.

Спілкування державною мовою

Основні компетентності у природничих науках і технологіях

Соціальна та громадянська компетентності

Знаю:

-особливості культури Єгипту

Розумію:

  •                   цивілізацію як історично-культурний феномен;
  •                   вплив природно-географічних умов на господарське життя, організацію давніх суспільств;
  •                   причини виникнення міст, соціальних верств і держави;
  •                   причини злету і занепаду стародавнього Єгипту

Умію:означити на карті (використовуючи географічні орієнтири) давні цивілізації й міста; територіальні межі давньоєгипетської цивілізації,

  •      назви відомих пам’яток давньоєгипетської цивілізації(Піраміди)

Висловлювати думку усно і письмово

Критично та системно мислити

Діяти творчо виявляти ініціативність

 

  1.  

 

 

Практичне заняття.3 Підготувати повідомлення про повсякденне життя представників різних верств Египту

Спілкування державною мовою

Соціальна та громадянська компетентності

Знаю:-Особливості влади в стародавньому Єгипті

Розумію:-поняття «фараон», «закон», «реформа», «ієрогліф»,

  •                   організацію суспільств і держав як основу для їх характеристики засобами історії;

Умію:-описати повсякденне життя представників різних верств давніх суспільств;

Критично та системно мислити

Діяти творчо виявляти ініціативність

Здатність логічно обгрунтовувати позицію

 

  1.  

 

 

Практичне заняття. 4 Міфи та релігія Давнього Єгипту

Спілкування державною мовою

Соціальна та громадянська компетентності

Обізнаність та самовираження у сфері культури

Знаю:

  •                   назви відомих пам’яток давньоєгипетської

Розумію:

  •                   поняття «міфологія»
  •                   вплив світогляду на спосіб життя давніх людей і суспільств;

Умію:

  •                   позначити на карті (використовуючи географічні орієнтири) давні цивілізації й міста;
  •                   охарактеризувати давні суспільства і держави;
  •                   описати повсякденне життя представників різних верств давніх суспільств;
  •                   осмислити і передати враження, яке могли справляти на давнє населення і справляють на туристів пам’ятки мистецтва Давнього Єгипту та Передньої і Центральної Азії (Великий сфінкс, храм Соломона та ін.);

зіставити умови розвитку та характерні ознаки суспільств і держав Давнього Єгипту і Передньої та Центральної Азії.

Читати з розумінням

Висловлювати думку усно і письмово

Здатність логічно обгрунтовувати позицію

 

  1.  

 

 

Природно-географічні умови Шумеру та Вавилону.

Спілкування державною мовою

Соціальна та громадянська компетентності

Обізнаність та самовираження у сфері культури

Знаю:

  •                   хронологічні й територіальні межі цивілізацій Дворіччя (Шумер, Вавилон)

Розумію:

  •                   вплив природно-географічних умов на господарське життя, організацію влади та міфологію давніх суспільств;

Умію:

позначити на карті (використовуючи географічні орієнтири) давні цивілізації й міста;

Критично та системно мислити

Діяти творчо виявляти ініціативність

Здатність логічно обгрунтовувати позицію

 

  1.  

 

 

Повсякдення і господарське життя.

Спілкування державною мовою

Основні компетентності у природничих науках і технологіях

Ініціативність і підприємливість

Соціальна та громадянська компетентності

Обізнаність та самовираження у сфері культури

Екологічна грамотність і здорове життя

Знаю:

  •                   хронологічні й територіальні межі цивілізацій Дворіччя (Шумер, Вавилон),

Розумію:

  •                   вплив природно-географічних умов на господарське життя, організацію давніх суспільств;
  •                   поняття  «іригаційне (зрошувальне) землеробство

Умію:

  •                   описати повсякденне життя

Читати з розумінням

Висловлювати думку усно і письмово

Здатність логічно обгрунтовувати позицію

 

  1.  

 

 

Організація суспільства і влади у містах державах і царствах Дворіччя

Спілкування державною мовою

Спілкування іноземними

Уміння вчитися впродовж життя

Ініціативність і підприємливість

Соціальна та громадянська компетентності

Знаю:

  •                   Особливості царств Дворіччя

Розумію:

  •                   вплив природно-географічних умов на організацію влади
  •                   поняття «Біблія»

Умію:

  •                   описати повсякденне життя представників різних верств давніх суспільств;

Здатність логічно обгрунтовувати позицію

Оцінювати ризики

Діяти творчо виявляти ініціативність

  1.  

 

 

Закони Хаммурапі.

Спілкування державною мовою

Спілкування іноземними мовами

Математична компетентність

Ініціативність і підприємливість

Соціальна та громадянська компетентності

Знаю:

  •                   час укладення кодексу законів Хаммурапі; (стела Хаммурапі)

Розумію:

  •                   поняття «закон», «реформа»

Умію:

  •                   охарактеризувати давні закони;

 

Читати з розумінням

Критично та системно мислити

Діяти творчо виявляти ініціативність

Здатність логічно обгрунтовувати позицію

Оцінювати ризики

 

  1.  

 

 

Писемність і мистецтва.

Спілкування державною мовою

Спілкування іноземними мовами

Уміння вчитися впродовж життя

Ініціативність і підприємливість

Обізнаність та самовираження у сфері культури

Знаю:

  •                   назви відомих пам’яток давньоєгипетської Дворіччя

Розумію:

  •                   вплив природно-географічних умов на господарське життя, організацію влади та міфологію Дворіччя;
  •                   поняття «клинопис»;
  •                   вплив світогляду на спосіб життя давніх людей і суспільств;

Умію:

  •                   охарактеризувати писемність

Висловлювати думку усно і письмово

Критично та системно мислити

Діяти творчо виявляти ініціативність

 

  1.  

 

 

 Практичне заняття. 5 Оцінити (на основі витягів із «Книги мертвих», законів Хаммурапі) правове становище населення в давніх цивілізаціях

Спілкування державною мовою

Спілкування іноземними мовами

Основні компетентності у природничих науках і технологіях

Уміння вчитися впродовж життя

 

Знаю:

  •                   Особливість законів Хаммурапі,

Розумію:

  •                   поняття «політеїзм», «монотеїзм»,
  •                   вплив світогляду на спосіб життя давніх людей і суспільств;

 

Умію:

  •                   осмислити і передати враження до епосу

Здатність логічно обгрунтовувати позицію

Оцінювати ризики

Діяти творчо виявляти ініціативність

  1.  

 

 

Фінікія. Природно-географічні умови. Повсякдення й господарське життя. Фінікійська колонізація.

Спілкування державною мовою

Спілкування іноземними мовами

Основні компетентності у природничих науках і технологіях

Уміння вчитися впродовж життя

 

Знаю:

  •                   хронологічні й територіальні межі Фінікії (міст-держав) та Ізраїльсько-Юдейського царства;

Розумію:

  •                   поняття «колонія»,
  •                   вплив природно-географічних умов на господарське життя, організацію влади та міфологію давніх суспільств;

Умію:

позначити на карті (використовуючи географічні орієн --описати повсякденне життя представників різних верств давніх суспільств Фінікії, тири);

Читати з розумінням

Висловлювати думку усно і письмово

Діяти творчо виявляти ініціативність

Здатність логічно обгрунтовувати позицію

Розв,язувати проблеми

  1.  

 

 

Карфаген. Алфавіт

 

Знаю:

  •                   назви відомих пам’яток давньоєгипетської цивілізації Фінікії (алфавіт),
  •                   хронологічні й територіальні межі Карфагену
  •                   Розумію:
  •                   та особливості поняття  «клинопис»;
  •                   особливості цивілізації як історично-культурний феномен

Умію:-осмислити і передати враження, яке могли

 

справляти на давнє населення і справляють на туристів пам’ятки мистецтва ,охарактеризувати давні суспільства і держави;

Читати з розумінням

Висловлювати думку усно і письмово

Критично та системно мислити

  1.  

 

 

 ІзраїльськоЮдейське царство: організація влади й суспільства. Єрусалим.

Спілкування державною мовою

Ініціативність і підприємливість

Соціальна та громадянська компетентності

Обізнаність та самовираження у сфері культури

Знаю:

  •                   Особливості повсякдення й господарське життя
  •                   роки правління царів Давида і Соломона;

Розумію:

  •                   вплив природно-географічних умов на господарське життя Ізраїльсько-Юдейське царство.;
  •                   поняття «суспільство», «суспільна верства»,

Умію:

позначити на карті (використовуючи географічні орієнтири) Фінікії, Ізраїльсько-Юдейське царство охарактеризувати давні суспільства і держави Ізраїльсько-Юдейське царство

Читати з розумінням

Висловлювати думку усно і письмово

Критично та системно мислити

  1.  

 

 

Біблія як історичне джерело

Спілкування державною мовою

Спілкування іноземними мовами

Уміння вчитися впродовж життя

Ініціативність і підприємливість

Соціальна та громадянська компетентності

Обізнаність та самовираження у сфері культури

Знаю:

  •                   назви відомих пам’яток (Біблійні заповіді, храм Соломона).

Розумію:

  •                   поняття «Біблія»,;
  •                   значення Біблії як історичного джерела.

Умію:

  •                   осмислити і передати враження, яке могли справляти на давнє населення пам’ятки мистецтва

 

Читати з розумінням

Критично та системно мислити

Здатність логічно обгрунтовувати позицію

 

  1.  

 

 

 Природно-географічні умови Давньої Індії. Організація влади й суспільства.

 

Спілкування державною мовою

Спілкування іноземними мовами

Математична компетентність

Основні компетентності у природничих науках і технологіях

Інформаційно-цифрова компетентність

 Знаю:

 – хронологічні й територіальні межі Давньої Індії

Розумію:

– вплив природно-географічних умов на господарське життя, організацію влади причини виникнення

суспільних верств

 – поняття «варна», «касти»

Умію:

– показати на карті давні цивілізації Індії;

– описати повсякденне життя представників різних верств давніх суспільств;

-визначити особливості господарства, суспільного життя й культури давніх цивілізацій Індії;

Діяти творчо виявляти ініціативність

Здатність логічно обгрунтовувати позицію

Розв,язувати проблеми

  1.  

 

 

Природно-географічні умови Давнього Китаю. Організація влади й суспільства.

 

Спілкування державною мовою

Спілкування іноземними мовами

підприємливість

Соціальна та громадянська компетентності

Обізнаність та самовираження у сфері культури

Екологічна грамотність і здорове життя

  •                   Знаю:
  •                   – хронологічні й територіальні межі Давнього Китаю

 Розумію:

  •                   – вплив природно-географічних умов на господарське життя «імперія
  •                   Умію:
  •                   – показати на карті давні цивілізації й міста Китаю;

Читати з розумінням

Висловлювати думку усно і письмово

Діяти творчо виявляти ініціативність

 

  1.  

 

 

Пам’ятки культури китайської й індійської цивілізацій.

Спілкування державною мовою

Ініціативність і підприємливість

Соціальна та громадянська компетентності

Обізнаність та самовираження у сфері культури

Екологічна грамотність і здорове життя

Знаю:

 – назви відомих пам’яток індійської (ступа в м. Санчі) цивілізацій.

 Розумію:

– причини піднесення і занепаду стародавніх держав і суспільств Індії та Китаю

Умію:

– описати повсякденне життя представників різних верств давніх суспільств;

визначити особливості культури давніх цивілізацій;

– осмислити і передати враження, яке могли справляти на давнє населення пам’ятки культури Давньої Індії, Давнього Китаю;

Здатність логічно обгрунтовувати позицію

Діяти творчо виявляти ініціативність

  1.  

 

 

Практичне заняття. 6 Писемність, освіта та наукові знання в Давньому Китаї.

Спілкування державною мовою

Уміння вчитися впродовж життя

Ініціативність і підприємливість

Соціальна та громадянська компетентності

Обізнаність та самовираження у сфері культури

Екологічна грамотність і здорове життя

Знаю:

 – назви відомих пам’яток китайської (Велика китайська стіна)

Розумію:

– поняття «ієрогліф»

Умію:

–визначити особливості господарства, суспільного життя й культури,Давнього Китаю

Читати з розумінням

Критично та системно мислити

Діяти творчо виявляти ініціативність

Здатність логічно обгрунтовувати позицію

Оцінювати ризики

 

  1.  

 

 

Узагальнення.

Ініціативність і підприємливість

Спілкування державною мовою

Уміння вчитися впродовж життя

 

 

  1.  

 

 

Тематичне оцінювання

Уміння вчитися впродовж життя

Спілкування державною мовою

 

Тест

  1.  

 

 

Узагальнення та контроль знань учнів за І семестр

Уміння вчитися впродовж життя

Спілкування державною мовою

 

Презентація лепбуків

Розділ 3. АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ ТА ЇЇ СУСІДИ

                   3.1  Греція ЇЇ СУСІДИ

  1.  

 

Природно-географічні умови Балканського півострова.

Спілкування державною мовою

Спілкування іноземними мовами

Основні компетентності у природничих науках і технологіях

Уміння вчитися впродовж життя

Знати: Природно-географічні умови Балканського півострова.

Розуміти:

– особливості розміщеннята природніх умов Греції

Уміти:

– показати на карті історико-географічні об’єкти античної цивілізації (античні міста, держави та ін.

Читати з розумінням

Висловлювати думку усно і письмово

Критично та системно мислити

  1.  

 

Мінойська й Ахейська палацові цивілізації..

Спілкування державною мовою

Основні компетентності у природничих науках і технологіях

Уміння вчитися впродовж життя

Ініціативність і підприємливість

Екологічна грамотність і здорове життя

Знати:

– часову послідовність Мінойської й Ахейської палацових

Розуміти:

–– особливості Мінойська й Ахейська палацові цивілізації

Уміти:

– схарактеризувати й порівняти Мінойська й Ахейська палацові цивілізації

Читати з розумінням

Критично та системно мислити

Діяти творчо виявляти ініціативність

Здатність логічно обгрунтовувати позицію

Оцінювати ризики

 

  1.  

 

Давньогрецьке суспільство за поемами Гомера.

Спілкування державною мовою

Спілкування іноземними мовами

Інформаційно-цифрова компетентність

Соціальна та громадянська компетентності

Обізнаність та самовираження у сфері культури

Знати:

-діяч Гомер.

Розуміти:

–– особливості  діяльностіта вплив на грецьке суспільство філософії Гомера

Уміти:

– схарактеризувати повсякденне життя мешканців давньогрецького суспільства

Читати з розумінням

Висловлювати думку усно і письмово

Критично та системно мислити

 Діяти творчо виявляти здатність логічно обгрунтовувати позицію

 

  1.  

 

Афіни і Спарта.

Практичне заняття: «Зіставити суспільний устрій Афін і Спарти, повсякденне життя населення цих міст.»

Спілкування державною мовою

Уміння вчитися впродовж життя

Ініціативність і підприємливість

Соціальна та громадянська компетентності

Знати:

Особливості устрою в Спарті та Афінах

Розуміти:

– поняття «аристократія»,  «громадянин», «демократія», «демос», «диктатор», «легіон», «патриції», «плебеї», «тиранія».

– особливості античної демократії, зміст прав і обов’язків громадян

Уміти:

– схарактеризувати й порівняти суспільний устрій та повсякденне життя Афін і Спарти, становище патриціїв і плебеїв;

Читати з розумінням

Висловлювати думку усно і письмово

Критично та системно мислити

  1.  

 

Велика грецька колонізація.

Спілкування державною мовою

Уміння вчитися впродовж життя

Ініціативність і підприємливість

Соціальна та громадянська компетентності

Знати:

– часову послідовність грецької  цивілізації;

Розуміти:

– причини піднесення й занепаду грецьких полісів (Афін, Спарти)

 «експансія», «еллінізм»,

Уміти:

Показати на карті напрямки Великої грецької колонізації.

Читати з розумінням

Критично та системно мислити

Діяти творчо виявляти ініціативність

Здатність логічно обгрунтовувати позицію

Оцінювати ризики

 

  1.  

 

Античні поліси на території України.

Спілкування державною мовою

Спілкування іноземними мовами

Інформаційно-цифрова компетентність

Уміння вчитися впродовж життя

Ініціативність і підприємливість

Соціальна та громадянська компетентності

Знати:

– хронологічні межі існування на території України античних полісів

-«поліс»,

Розуміти:

– внесок античної цивілізації в історію людства, зв’язок античної цивілізації зі спільнотами на українських теренах;

Уміти:

–– пояснити вплив появи міст –полісів на територію сучасної України.

Читати з розумінням

Висловлювати думку усно і письмово

Критично та системно мислити

 Діяти творчо виявляти здатність логічно обгрунтовувати позицію

 

  1.  

 

Практичне заняття:

Позначити на контурній карті: Балканський і Апеннінський півострови, античні грецькі поселення (Мікени, Афіни, Спарта, Тіра, Ольвія, Пантікапей, Херсонес)

 

Спілкування державною мовою

Спілкування іноземними мовами

Інформаційно-цифрова компетентність

Соціальна та громадянська компетентності

Обізнаність та самовираження у сфері культури

Знати:

– особливості античних полісів

Розуміти:

–,зв’язок античної цивілізації зі спільнотами на українських теренах;

Уміти:

–– показати на карті напрямки та місця заснування міст-полісів на території сучасної України.

Читати з розумінням

Критично та системно мислити

Діяти творчо виявляти ініціативність

Здатність логічно обгрунтовувати позицію

Оцінювати ризики

 

  1.  

 

Суспільне, господарське життя і побут в античних полісах на території України.

Спілкування державною мовою

Ініціативність і підприємливість

Екологічна грамотність і здорове життя

Знати:

– особливості побуту в античних полісах на території України.

Розуміти:

– внесок античної цивілізації в історію людства, зв’язок античної цивілізації зі спільнотами на українських теренах;

Уміти:

– схарактеризувати повсякденне життя мешканців античних полісів Північного Причорномор’я

Читати з розумінням

Висловлювати думку усно і письмово

Критично та системно мислити

  1.  

 

Взаємини греків і місцевого населення.

Спілкування державною мовою

Уміння вчитися впродовж життя

Ініціативність і підприємливість

Соціальна та громадянська компетентності

Обізнаність та самовираження у сфері культури

Знати:

формування відносин греків та місцевого населення

Розуміти:

Особливості взаємин греків і місцевого населення.

Уміти:

– пояснити, як у добу античності соціальне становище особи впливало на її повсякдення;

 

Читати з розумінням

Критично та системно мислити

Діяти творчо виявляти ініціативність

Здатність логічно обгрунтовувати позицію

Оцінювати ризики

 

  1.  

 

Персько-грецькі війни.

 

Спілкування державною мовою

Спілкування іноземними мовами

Інформаційно-цифрова компетентність

Уміння вчитися впродовж життя

Ініціативність і підприємливість

Соціальна та громадянська компетентності

Знати:

– хронологічні межі існування на території України античних персько-грецьких війн.

Розуміти:

– історичне значення війни між греками та персами

Уміти:

– схарактеризувати особливості Персько-грецькі війни.

 

Читати з розумінням

Висловлювати думку усно і письмово

Критично та системно мислити

 Діяти творчо виявляти здатність логічно обгрунтовувати позицію

 

  1.  

 

Утвердження демократії в Афінах за Перикла.

Спілкування іноземними мовами

Ініціативність і підприємливість

Соціальна та громадянська компетентності

Знати:

– час демократії

Розуміти:

– особливості античної демократії,

– внесок Перікла для утримання демократії

Уміти:

–– пояснити, як у добу античності соціальне становище особи впливало на її повсякдення;

Читати з розумінням

Критично та системно мислити

Діяти творчо виявляти ініціативність

Здатність логічно обгрунтовувати позицію

Оцінювати ризики

 

  1.  

 

Господарювання і повсякденне життя в Давній Греції.

 

Спілкування іноземними мовами

Математична компетентність

Ініціативність і підприємливість

Соціальна та громадянська компетентності

Знати:

– особливості господарства та повсякденного життя в Давній Греції

Розуміти:

поняття «провінція»

Уміти:

– схарактеризувати повсякденне життя мешканців

Читати з розумінням

Висловлювати думку усно і письмово

Критично та системно мислити

 Діяти творчо виявляти здатність логічно обгрунтовувати позицію

 

  1.  

 

Грецька релігія та міфологія.

Спілкування іноземними мовами

Математична компетентність

Соціальна та громадянська компетентності

Обізнаність та самовираження у сфері культури

Знати:

– особливості грецької міфології.

Розуміти:

– поняття «пантеон богів»

Уміти:

– схарактеризувати духовний світ греків

Читати з розумінням

Висловлювати думку усно і письмово

Критично та системно мислити

  1.  

 

Античні олімпійські ігри.

Спілкування іноземними мовами

Соціальна та громадянська компетентності

Обізнаність та самовираження у сфері культури

Знати:

-Особливості античних олімпійських ігор

Розуміти:

– внесок олімпійських ігор в греції в історію людства

Уміти:

– схарактеризувати суспільну організацію, олімпійських ігор.

Діяти творчо виявляти ініціативність

Здатність логічно обгрунтовувати позицію

Розв,язувати проблеми

  1.  

 

Театр, скульптура, архітектура.

 

Спілкування іноземними мовами

Соціальна та громадянська компетентності

Обізнаність та самовираження у сфері культури

Екологічна грамотність і здорове життя

Знати:

– пам’ятки культури Давньої Греції,

Розуміти:

– внесок античної цивілізації в історію людства

Уміти:

–– схарактеризувати культуру стародавньої греції

Читати з розумінням

Висловлювати думку усно і письмово

Критично та системно мислити

  1.  

 

Сім’я, освіта та виховання афінян і спартанців.

 

Спілкування іноземними мовами

Математична компетентність

Уміння вчитися впродовж життя

Ініціативність і підприємливість

Соціальна та громадянська компетентності

Обізнаність та самовираження у сфері культури

Знати:

Особливості сім’ї, освіти та виховання афінян і спартанців.

Розуміти:

Різницю в побуті (Афін, Спарти

Уміти:

– пояснити, як у добу античності соціальне становище особи впливало на її повсякдення;

 

Діяти творчо виявляти ініціативність

Здатність логічно обгрунтовувати позицію

Розв,язувати проблеми

  1.  

 

Підкорення Греції Філіпом II.

 Александр Македонський.

 

 

Спілкування іноземними мовами

Інформаційно-цифрова компетентність

Уміння вчитися впродовж життя

Ініціативність і підприємливість

Соціальна та громадянська компетентності

Знати:

– час підкорення Греції Філіпом II.

Розуміти:

– історичне значення походів Александра Македонського

Уміти:

– показати на карті іСхідного походу Александра Македонського, розселення слов’ян на території сучасної України.

Читати з розумінням

Критично та системно мислити

Діяти творчо виявляти ініціативність

Здатність логічно обгрунтовувати позицію

Оцінювати ризики

 

  1.  

 

Культура елліністичної доби.

 

Спілкування іноземними мовами

Математична компетентність

Уміння вчитися впродовж життя

Ініціативність і підприємливість

Соціальна та громадянська компетентності

Знати:

– пам’ятки культури еллінистичної доби

Розуміти:

– близькість елліністичної культури;

Уміти:

– визначити культурніособливості елліністичної доби.

Читати з розумінням

Висловлювати думку усно і письмово

Критично та системно мислити

 Діяти творчо виявляти здатність логічно обгрунтовувати позицію

 

  1.  

 

Кіммерійці та скіфи на території України. Сармати на території України

 

Спілкування державною мовою

Спілкування іноземними мовами

Ініціативність і підприємливість

Соціальна та громадянська компетентності

Знати:

– часову послідовність існування кіммерійці , сармати та скіфи на території України.

 Розуміти:

– причини піднесення й занепаду Скіфії

Уміти:

– показати на карті розселення  на території сучасної України кіммерійці , сармати та скіфи

Читати з розумінням

Критично та системно мислити

Діяти творчо виявляти ініціативність

Здатність логічно обгрунтовувати позицію

Оцінювати ризики

 

  1.  

 

Узагальнення

 

 

 

  1.  

 

Тематичний контроль

 

 

Тест/творче завдання

3.2    Рим його сусіди

  1.  

 

Природно-географічні умови Апеннінського півострова. Виникнення міста Рима.

 

Спілкування державною мовою

Інформаційно-цифрова компетентність

Уміння вчитися впродовж життя

Ініціативність і підприємливість

Соціальна та громадянська компетентності

Знати:

– хронологічні межі існування на території існування Римської республіки та імперії;

Розуміти:

– історичне значення виникнення міста Рим;

Уміти:

– показати на карті природно-географічні умови Апеннінського півострова

Читати з розумінням

Висловлювати думку усно і письмово

Критично та системно мислити

 Діяти творчо виявляти здатність логічно обгрунтовувати позицію

 

  1.  

 

Римська республіка в V–І ст. до н. е.: суспільний устрій та організація влади.

 

Спілкування державною мовою

Спілкування іноземними мовами

Ініціативність і підприємливість

Соціальна та громадянська компетентності

Знати:

– часову періодизацію римської республіки

Розуміти:

– поняття «республіка»

Уміти:

– схарактеризувати суспільний устрій Римської держави часів принципату

Читати з розумінням

Висловлювати думку усно і письмово

Критично та системно мислити

  1.  

 

Військова експансія Риму.

Диктатура Юлія Цезаря.

Римська імперія. Октавіан Август.

Спілкування державною мовою

Уміння вчитися впродовж життя

Ініціативність і підприємливість

Соціальна та громадянська компетентності

Знати:

– часову послідовність диктатури Юлія Цезаря,правління Октавіана Августа

Розуміти:

–особливість військової експансії Риму.

– поняття «диктатор», «експансія»

Уміти:

– визначити причини зміни у ставленні Римської держави

– схарактеризувати діяльність Октавіана Августа, Перикла, Юлія Цезаря;

 

Діяти творчо виявляти ініціативність

Здатність логічно обгрунтовувати позицію

Розв,язувати проблеми

  1.  

 

Пантеон римських богів. Мистецтво Давнього Риму.

 

 

Спілкування державною мовою

Інформаційно-цифрова компетентність

Уміння вчитися впродовж життя

Ініціативність і підприємливість

Соціальна та громадянська компетентності

Знати:

– пам’ятки культури Риму.

Розуміти:

– поняття «пантеон богів

Уміти:

– схарактеризувати й порівняти суспільний устрій та повсякденне життя Афін і Спарти, становище патриціїв і плебеїв;

– визначити причини зміни у ставленні Римської держави та суспільства до християнської церкви;

– пояснити, як у добу античності соціальне становище особи впливало на її повсякдення;

– схарактеризувати суспільну організацію, господарські заняття, духовний світ давніх римлян

Читати з розумінням

Критично та системно мислити

Діяти творчо виявляти ініціативність

Здатність логічно обгрунтовувати позицію

Оцінювати ризики

 

  1.  

 

Практичне заняття:Укласти програму мандрівки з оглядом пам’яток культури давніх Греції та Риму (у формі рольової гри).

Спілкування державною мовою

Математична компетентність

Соціальна та громадянська компетентності

Обізнаність та самовираження у сфері культури

Знати:

– пам’ятки культури Риму.

Розуміти:

-зв’язок античної цивілізації зі спільнотами на українських теренах;

Уміти:

– показати на карті історико-географічні об’єкти Риму

Читати з розумінням

Висловлювати думку усно і письмово

Критично та системно мислити

 Діяти творчо виявляти здатність логічно обгрунтовувати позицію

 

  1.  

 

Римське право. Кризові явища в Римській імперії.

 

Спілкування державною мовою

Уміння вчитися впродовж життя

Ініціативність і підприємливість

Соціальна та громадянська компетентності

Знати:

– особливості римського права

Розуміти:

– причини кризових явищ в Римській імперії.

Уміти:

– схарактеризувати та порівняти римське та грецьке право

Читати з розумінням

Висловлювати думку усно і письмово

Критично та системно мислити

  1.  

 

Виникнення і поширення християнства. Перетворення християнства на державну релігію Римської імперії.

Спілкування державною мовою

Математична компетентність

Соціальна та громадянська компетентності

Обізнаність та самовираження у сфері культури

 

Знати:

– час зародження й утвердження християнства, визнання його державною релігією Римської імперії

Розуміти:

– історичне значення християнства;

Уміти:

– визначити причини зміни у ставленні Римської держави та суспільства до християнської церкви;

Діяти творчо виявляти ініціативність

Здатність логічно обгрунтовувати позицію

Розв,язувати проблеми

  1.  

 

Поділ Римської імперії. Падіння Західної Римської імперії

 

Уміння вчитися впродовж життя

Спілкування державною мовою

Знати:

– час поділу Римської імперії на Західну та Східну (Візантію);

Розуміти:

– особливості поділу римської імперії. Падіння Західної Римської імперії

Уміти:

– визначити причини зміни у падынны Римської держави

 

Критично та системно мислити

 Діяти творчо виявляти здатність

логічно обгрунтовувати позицію

 

  1.  

 

Початок Великого переселення народів.

 

Спілкування державною мовою

Основні компетентності у природничих науках і технологіях

Уміння вчитися впродовж життя

Знати:

– час початоку Великого переселення народів.

Розуміти:

– особливості початок Великого переселення народів.

Уміти:

–– показати на карті розселення слов’ян на території сучасної України.

Читати з розумінням

Висловлювати думку усно і письмово

Критично та системно мислити

 Діяти творчо виявляти здатність логічно обгрунтовувати позицію

 

  1.  

 

Готи і гуни на території сучасної України. Взаємини з місцевим населенням

Математична компетентність

Соціальна та громадянська компетентності

Обізнаність та самовираження у сфері культури

 

Знати:

– часову послідовність скіфів, сарматів, готів, гунів;

Розуміти:

–взаємини та вплив культур;

Уміти:

– визначити причини взаєминз місцевим населенням

 

Діяти творчо виявляти ініціативність

Здатність логічно обгрунтовувати позицію

Розв,язувати проблеми

  1.  

 

Давні слов’яни. Прабатьківщина слов’ян. Початок Великого розселення слов’ян.

Спілкування державною мовою

Інформаційно-цифрова компетентність

Уміння вчитися впродовж життя

Ініціативність і підприємливість

Соціальна та громадянська компетентності

Обізнаність та самовираження у сфері культури

Знати:

– час формування давніх слов’ян і напрямки їх розселення з прабатьківщини;

Розуміти:

– причини Великого розселення слов’ян

Уміти:

–– показати на карті прабатьківщина слов’ян. Початок Великого розселення слов’ян.

Читати з розумінням

Висловлювати думку усно і письмово

Критично та системно мислити

  1.  

 

Суспільне та господарське життя і духовний світ давніх слов’ян.

Спілкування державною мовою

Уміння вчитися впродовж життя

Ініціативність і підприємливість

Соціальна та громадянська компетентності

Обізнаність та самовираження у сфері культури

Знати:

– особливості суспільного та господарського життя і духовного світу давніх слов’ян.

Розуміти:

– значення суспільного життя давніх слов’ян.

 Уміти:

– схарактеризувати суспільну організацію, господарські заняття, духовний світ давніх слов’ян;

 

Діяти творчо виявляти ініціативність

Здатність логічно обгрунтовувати позицію

Розв,язувати проблеми

  1.  

 

Склавини і анти на теренах України. Походження українського народу

Уміння вчитися впродовж життя

Спілкування державною мовою

Знати:

– часову послідовність склавин та антів;

Розуміти:

– історичне значення походження українського народу

Уміти:

– схарактеризувати походження українського народу

 

 

  1.  

 

Узагальнення

 

 

 

 

  1.  

 

Тематичний контроль

 

 

тест

Узагальнення до курсу. ВНЕСОК ДАВНІХ ЦИВІЛІЗАЦІЙ, КУЛЬТУР, НАРОДІВ В ІСТОРІЮ ЛЮДСТВА

  1.  

 

Внесок цивілізацій стародавнього світу в історію людства.

 

Уміння вчитися впродовж життя

Спілкування державною мовою

Ініціативність і підприємливість

Соціальна та громадянська компетентності

Обізнаність та самовираження у сфері культури

Екологічна грамотність і здорове життя

Знати:

пам’ятки культури давньосхідних цивілізацій.

Розуміти:

давню історію України як частину всесвітньої історії;

роль давнього періоду в історії України;

Уміти:

визначити і навести приклади внеску давніх цивілізацій в культуру сучасних народів, зокрема українців;

.

Читати з розумінням

Висловлювати думку усно і письмово

Критично та системно мислити

 Діяти творчо виявляти здатність логічно обгрунтовувати позицію

 

  1.  

 

Значення давньої історії України як частини світової історії.

Соціальна та громадянська компетентності

Обізнаність та самовираження у сфері культури

Екологічна грамотність і здорове життя

Знати:

– пам’ятки культури античної цивілізацій.

Розуміти:

– культурні здобутки давніх держав і народів, поширення християнства, Велике переселення народів й падіння Західної Римської імперії як витоки й умови формування сучасних цивілізацій.

Уміти:

– обґрунтувати значення стародавньої історії для подальшого розвитку людства;

показати на карті історико-географічні об’єкти давньосхідних та античної цивілізацій, давніх слов’ян.

 

Висловлювати думку усно і письмово

Критично та системно мислити

 Діяти творчо виявляти здатність логічно обгрунтовувати позицію

 

РОЗГЛЯНУТО

(2 год. на тиждень, 70 год. на рік)

Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти «Всесвітня історія. Історія України (інтегрований курс) 6 клас»

(наказ МОН України від 03.08.2022 № 698)

 

ІІсеместр

№ п/п

Дата уроку

6-А 6-Б

Зміст навчально- пізнавальної діяльності

Ключові компетентності

Результати навчально-пізнавальної діяльності

Наскрізні вміння

Розділ 3. АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ ТА ЇЇ СУСІДИ

                   3.1  Греція ЇЇ СУСІДИ

  1.  

 

Природно-географічні умови Балканського півострова.

Спілкування державною мовою

Спілкування іноземними мовами

Основні компетентності у природничих науках і технологіях

Уміння вчитися впродовж життя

Знати: Природно-географічні умови Балканського півострова.

Розуміти:

– особливості розміщеннята природніх умов Греції

Уміти:

– показати на карті історико-географічні об’єкти античної цивілізації (античні міста, держави та ін.

Читати з розумінням

Висловлювати думку усно і письмово

Критично та системно мислити

  1.  

 

Мінойська й Ахейська палацові цивілізації..

Спілкування державною мовою

Основні компетентності у природничих науках і технологіях

Уміння вчитися впродовж життя

Ініціативність і підприємливість

Екологічна грамотність і здорове життя

Знати:

– часову послідовність Мінойської й Ахейської палацових

Розуміти:

–– особливості Мінойська й Ахейська палацові цивілізації

Уміти:

– схарактеризувати й порівняти Мінойська й Ахейська палацові цивілізації

Читати з розумінням

Критично та системно мислити

Діяти творчо виявляти ініціативність

Здатність логічно обгрунтовувати позицію

Оцінювати ризики

 

  1.  

 

Давньогрецьке суспільство за поемами Гомера.

Спілкування державною мовою

Спілкування іноземними мовами

Інформаційно-цифрова компетентність

Соціальна та громадянська компетентності

Обізнаність та самовираження у сфері культури

Знати:

-діяч Гомер.

Розуміти:

–– особливості  діяльностіта вплив на грецьке суспільство філософії Гомера

Уміти:

– схарактеризувати повсякденне життя мешканців давньогрецького суспільства

Читати з розумінням

Висловлювати думку усно і письмово

Критично та системно мислити

 Діяти творчо виявляти здатність логічно обгрунтовувати позицію

 

  1.  

 

Афіни і Спарта.

Практичне заняття: «Зіставити суспільний устрій Афін і Спарти, повсякденне життя населення цих міст.»

Спілкування державною мовою

Уміння вчитися впродовж життя

Ініціативність і підприємливість

Соціальна та громадянська компетентності

Знати:

Особливості устрою в Спарті та Афінах

Розуміти:

– поняття «аристократія»,  «громадянин», «демократія», «демос», «диктатор», «легіон», «патриції», «плебеї», «тиранія».

– особливості античної демократії, зміст прав і обов’язків громадян

Уміти:

– схарактеризувати й порівняти суспільний устрій та повсякденне життя Афін і Спарти, становище патриціїв і плебеїв;

Читати з розумінням

Висловлювати думку усно і письмово

Критично та системно мислити

  1.  

 

Велика грецька колонізація.

Спілкування державною мовою

Уміння вчитися впродовж життя

Ініціативність і підприємливість

Соціальна та громадянська компетентності

Знати:

– часову послідовність грецької  цивілізації;

Розуміти:

– причини піднесення й занепаду грецьких полісів (Афін, Спарти)

 «експансія», «еллінізм»,

Уміти:

Показати на карті напрямки Великої грецької колонізації.

Читати з розумінням

Критично та системно мислити

Діяти творчо виявляти ініціативність

Здатність логічно обгрунтовувати позицію

Оцінювати ризики

 

  1.  

 

Античні поліси на території України.

Спілкування державною мовою

Спілкування іноземними мовами

Інформаційно-цифрова компетентність

Уміння вчитися впродовж життя

Ініціативність і підприємливість

Соціальна та громадянська компетентності

Знати:

– хронологічні межі існування на території України античних полісів

-«поліс»,

Розуміти:

– внесок античної цивілізації в історію людства, зв’язок античної цивілізації зі спільнотами на українських теренах;

Уміти:

–– пояснити вплив появи міст –полісів на територію сучасної України.

Читати з розумінням

Висловлювати думку усно і письмово

Критично та системно мислити

 Діяти творчо виявляти здатність логічно обгрунтовувати позицію

 

  1.  

 

Практичне заняття:

Позначити на контурній карті: Балканський і Апеннінський півострови, античні грецькі поселення (Мікени, Афіни, Спарта, Тіра, Ольвія, Пантікапей, Херсонес)

 

Спілкування державною мовою

Спілкування іноземними мовами

Інформаційно-цифрова компетентність

Соціальна та громадянська компетентності

Обізнаність та самовираження у сфері культури

Знати:

– особливості античних полісів

Розуміти:

–,зв’язок античної цивілізації зі спільнотами на українських теренах;

Уміти:

–– показати на карті напрямки та місця заснування міст-полісів на території сучасної України.

Читати з розумінням

Критично та системно мислити

Діяти творчо виявляти ініціативність

Здатність логічно обгрунтовувати позицію

Оцінювати ризики

 

  1.  

 

Суспільне, господарське життя і побут в античних полісах на території України.

Спілкування державною мовою

Ініціативність і підприємливість

Екологічна грамотність і здорове життя

Знати:

– особливості побуту в античних полісах на території України.

Розуміти:

– внесок античної цивілізації в історію людства, зв’язок античної цивілізації зі спільнотами на українських теренах;

Уміти:

– схарактеризувати повсякденне життя мешканців античних полісів Північного Причорномор’я

Читати з розумінням

Висловлювати думку усно і письмово

Критично та системно мислити

  1.  

 

Взаємини греків і місцевого населення.

Спілкування державною мовою

Уміння вчитися впродовж життя

Ініціативність і підприємливість

Соціальна та громадянська компетентності

Обізнаність та самовираження у сфері культури

Знати:

формування відносин греків та місцевого населення

Розуміти:

Особливості взаємин греків і місцевого населення.

Уміти:

– пояснити, як у добу античності соціальне становище особи впливало на її повсякдення;

 

Читати з розумінням

Критично та системно мислити

Діяти творчо виявляти ініціативність

Здатність логічно обгрунтовувати позицію

Оцінювати ризики

 

  1.  

 

Персько-грецькі війни.

 

Спілкування державною мовою

Спілкування іноземними мовами

Інформаційно-цифрова компетентність

Уміння вчитися впродовж життя

Ініціативність і підприємливість

Соціальна та громадянська компетентності

Знати:

– хронологічні межі існування на території України античних персько-грецьких війн.

Розуміти:

– історичне значення війни між греками та персами

Уміти:

– схарактеризувати особливості Персько-грецькі війни.

 

Читати з розумінням

Висловлювати думку усно і письмово

Критично та системно мислити

 Діяти творчо виявляти здатність логічно обгрунтовувати позицію

 

  1.  

 

Утвердження демократії в Афінах за Перикла.

Спілкування іноземними мовами

Ініціативність і підприємливість

Соціальна та громадянська компетентності

Знати:

– час демократії

Розуміти:

– особливості античної демократії,

– внесок Перікла для утримання демократії

Уміти:

–– пояснити, як у добу античності соціальне становище особи впливало на її повсякдення;

Читати з розумінням

Критично та системно мислити

Діяти творчо виявляти ініціативність

Здатність логічно обгрунтовувати позицію

Оцінювати ризики

 

  1.  

 

Господарювання і повсякденне життя в Давній Греції.

 

Спілкування іноземними мовами

Математична компетентність

Ініціативність і підприємливість

Соціальна та громадянська компетентності

Знати:

– особливості господарства та повсякденного життя в Давній Греції

Розуміти:

поняття «провінція»

Уміти:

– схарактеризувати повсякденне життя мешканців

Читати з розумінням

Висловлювати думку усно і письмово

Критично та системно мислити

 Діяти творчо виявляти здатність логічно обгрунтовувати позицію

 

  1.  

 

Грецька релігія та міфологія.

Спілкування іноземними мовами

Математична компетентність

Соціальна та громадянська компетентності

Обізнаність та самовираження у сфері культури

Знати:

– особливості грецької міфології.

Розуміти:

– поняття «пантеон богів»

Уміти:

– схарактеризувати духовний світ греків

Читати з розумінням

Висловлювати думку усно і письмово

Критично та системно мислити

  1.  

 

Античні олімпійські ігри.

Спілкування іноземними мовами

Соціальна та громадянська компетентності

Обізнаність та самовираження у сфері культури

Знати:

-Особливості античних олімпійських ігор

Розуміти:

– внесок олімпійських ігор в греції в історію людства

Уміти:

– схарактеризувати суспільну організацію, олімпійських ігор.

Діяти творчо виявляти ініціативність

Здатність логічно обгрунтовувати позицію

Розв,язувати проблеми

  1.  

 

Театр, скульптура, архітектура.

 

Спілкування іноземними мовами

Соціальна та громадянська компетентності

Обізнаність та самовираження у сфері культури

Екологічна грамотність і здорове життя

Знати:

– пам’ятки культури Давньої Греції,

Розуміти:

– внесок античної цивілізації в історію людства

Уміти:

–– схарактеризувати культуру стародавньої греції

Читати з розумінням

Висловлювати думку усно і письмово

Критично та системно мислити

  1.  

 

Сім’я, освіта та виховання афінян і спартанців.

 

Спілкування іноземними мовами

Математична компетентність

Уміння вчитися впродовж життя

Ініціативність і підприємливість

Соціальна та громадянська компетентності

Обізнаність та самовираження у сфері культури

Знати:

Особливості сім’ї, освіти та виховання афінян і спартанців.

Розуміти:

Різницю в побуті (Афін, Спарти

Уміти:

– пояснити, як у добу античності соціальне становище особи впливало на її повсякдення;

 

Діяти творчо виявляти ініціативність

Здатність логічно обгрунтовувати позицію

Розв,язувати проблеми

  1.  

 

Підкорення Греції Філіпом II.

 Александр Македонський.

 

 

Спілкування іноземними мовами

Інформаційно-цифрова компетентність

Уміння вчитися впродовж життя

Ініціативність і підприємливість

Соціальна та громадянська компетентності

Знати:

– час підкорення Греції Філіпом II.

Розуміти:

– історичне значення походів Александра Македонського

Уміти:

– показати на карті іСхідного походу Александра Македонського, розселення слов’ян на території сучасної України.

Читати з розумінням

Критично та системно мислити

Діяти творчо виявляти ініціативність

Здатність логічно обгрунтовувати позицію

Оцінювати ризики

 

  1.  

 

Культура елліністичної доби.

 

Спілкування іноземними мовами

Математична компетентність

Уміння вчитися впродовж життя

Ініціативність і підприємливість

Соціальна та громадянська компетентності

Знати:

– пам’ятки культури еллінистичної доби

Розуміти:

– близькість елліністичної культури;

Уміти:

– визначити культурніособливості елліністичної доби.

Читати з розумінням

Висловлювати думку усно і письмово

Критично та системно мислити

 Діяти творчо виявляти здатність логічно обгрунтовувати позицію

 

  1.  

 

Кіммерійці та скіфи на території України. Сармати на території України

 

Спілкування державною мовою

Спілкування іноземними мовами

Ініціативність і підприємливість

Соціальна та громадянська компетентності

Знати:

– часову послідовність існування кіммерійці , сармати та скіфи на території України.

 Розуміти:

– причини піднесення й занепаду Скіфії

Уміти:

– показати на карті розселення  на території сучасної України кіммерійці , сармати та скіфи

Читати з розумінням

Критично та системно мислити

Діяти творчо виявляти ініціативність

Здатність логічно обгрунтовувати позицію

Оцінювати ризики

 

  1.  

 

Узагальнення

 

 

 

  1.  

 

Тематичний контроль

 

 

Тест/творче завдання

3.2    Рим його сусіди

  1.  

 

Природно-географічні умови Апеннінського півострова. Виникнення міста Рима.

 

Спілкування державною мовою

Інформаційно-цифрова компетентність

Уміння вчитися впродовж життя

Ініціативність і підприємливість

Соціальна та громадянська компетентності

Знати:

– хронологічні межі існування на території існування Римської республіки та імперії;

Розуміти:

– історичне значення виникнення міста Рим;

Уміти:

– показати на карті природно-географічні умови Апеннінського півострова

Читати з розумінням

Висловлювати думку усно і письмово

Критично та системно мислити

 Діяти творчо виявляти здатність логічно обгрунтовувати позицію

 

  1.  

 

Римська республіка в V–І ст. до н. е.: суспільний устрій та організація влади.

 

Спілкування державною мовою

Спілкування іноземними мовами

Ініціативність і підприємливість

Соціальна та громадянська компетентності

Знати:

– часову періодизацію римської республіки

Розуміти:

– поняття «республіка»

Уміти:

– схарактеризувати суспільний устрій Римської держави часів принципату

Читати з розумінням

Висловлювати думку усно і письмово

Критично та системно мислити

  1.  

 

Військова експансія Риму.

Диктатура Юлія Цезаря.

Римська імперія. Октавіан Август.

Спілкування державною мовою

Уміння вчитися впродовж життя

Ініціативність і підприємливість

Соціальна та громадянська компетентності

Знати:

– часову послідовність диктатури Юлія Цезаря,правління Октавіана Августа

Розуміти:

–особливість військової експансії Риму.

– поняття «диктатор», «експансія»

Уміти:

– визначити причини зміни у ставленні Римської держави

– схарактеризувати діяльність Октавіана Августа, Перикла, Юлія Цезаря;

 

Діяти творчо виявляти ініціативність

Здатність логічно обгрунтовувати позицію

Розв,язувати проблеми

  1.  

 

Пантеон римських богів. Мистецтво Давнього Риму.

 

 

Спілкування державною мовою

Інформаційно-цифрова компетентність

Уміння вчитися впродовж життя

Ініціативність і підприємливість

Соціальна та громадянська компетентності

Знати:

– пам’ятки культури Риму.

Розуміти:

– поняття «пантеон богів

Уміти:

– схарактеризувати й порівняти суспільний устрій та повсякденне життя Афін і Спарти, становище патриціїв і плебеїв;

– визначити причини зміни у ставленні Римської держави та суспільства до християнської церкви;

– пояснити, як у добу античності соціальне становище особи впливало на її повсякдення;

– схарактеризувати суспільну організацію, господарські заняття, духовний світ давніх римлян

Читати з розумінням

Критично та системно мислити

Діяти творчо виявляти ініціативність

Здатність логічно обгрунтовувати позицію

Оцінювати ризики

 

  1.  

 

Практичне заняття:Укласти програму мандрівки з оглядом пам’яток культури давніх Греції та Риму (у формі рольової гри).

Спілкування державною мовою

Математична компетентність

Соціальна та громадянська компетентності

Обізнаність та самовираження у сфері культури

Знати:

– пам’ятки культури Риму.

Розуміти:

-зв’язок античної цивілізації зі спільнотами на українських теренах;

Уміти:

– показати на карті історико-географічні об’єкти Риму

Читати з розумінням

Висловлювати думку усно і письмово

Критично та системно мислити

 Діяти творчо виявляти здатність логічно обгрунтовувати позицію

 

  1.  

 

Римське право. Кризові явища в Римській імперії.

 

Спілкування державною мовою

Уміння вчитися впродовж життя

Ініціативність і підприємливість

Соціальна та громадянська компетентності

Знати:

– особливості римського права

Розуміти:

– причини кризових явищ в Римській імперії.

Уміти:

– схарактеризувати та порівняти римське та грецьке право

Читати з розумінням

Висловлювати думку усно і письмово

Критично та системно мислити

  1.  

 

Виникнення і поширення християнства. Перетворення християнства на державну релігію Римської імперії.

Спілкування державною мовою

Математична компетентність

Соціальна та громадянська компетентності

Обізнаність та самовираження у сфері культури

 

Знати:

– час зародження й утвердження християнства, визнання його державною релігією Римської імперії

Розуміти:

– історичне значення християнства;

Уміти:

– визначити причини зміни у ставленні Римської держави та суспільства до християнської церкви;

Діяти творчо виявляти ініціативність

Здатність логічно обгрунтовувати позицію

Розв,язувати проблеми

  1.  

 

Поділ Римської імперії. Падіння Західної Римської імперії

 

Уміння вчитися впродовж життя

Спілкування державною мовою

Знати:

– час поділу Римської імперії на Західну та Східну (Візантію);

Розуміти:

– особливості поділу римської імперії. Падіння Західної Римської імперії

Уміти:

– визначити причини зміни у падынны Римської держави

 

Критично та системно мислити

 Діяти творчо виявляти здатність

логічно обгрунтовувати позицію

 

  1.  

 

Початок Великого переселення народів.

 

Спілкування державною мовою

Основні компетентності у природничих науках і технологіях

Уміння вчитися впродовж життя

Знати:

– час початоку Великого переселення народів.

Розуміти:

– особливості початок Великого переселення народів.

Уміти:

–– показати на карті розселення слов’ян на території сучасної України.

Читати з розумінням

Висловлювати думку усно і письмово

Критично та системно мислити

 Діяти творчо виявляти здатність логічно обгрунтовувати позицію

 

  1.  

 

Готи і гуни на території сучасної України. Взаємини з місцевим населенням

Математична компетентність

Соціальна та громадянська компетентності

Обізнаність та самовираження у сфері культури

 

Знати:

– часову послідовність скіфів, сарматів, готів, гунів;

Розуміти:

–взаємини та вплив культур;

Уміти:

– визначити причини взаєминз місцевим населенням

 

Діяти творчо виявляти ініціативність

Здатність логічно обгрунтовувати позицію

Розв,язувати проблеми

  1.  

 

Давні слов’яни. Прабатьківщина слов’ян. Початок Великого розселення слов’ян.

Спілкування державною мовою

Інформаційно-цифрова компетентність

Уміння вчитися впродовж життя

Ініціативність і підприємливість

Соціальна та громадянська компетентності

Обізнаність та самовираження у сфері культури

Знати:

– час формування давніх слов’ян і напрямки їх розселення з прабатьківщини;

Розуміти:

– причини Великого розселення слов’ян

Уміти:

–– показати на карті прабатьківщина слов’ян. Початок Великого розселення слов’ян.

Читати з розумінням

Висловлювати думку усно і письмово

Критично та системно мислити

  1.  

 

Суспільне та господарське життя і духовний світ давніх слов’ян.

Спілкування державною мовою

Уміння вчитися впродовж життя

Ініціативність і підприємливість

Соціальна та громадянська компетентності

Обізнаність та самовираження у сфері культури

Знати:

– особливості суспільного та господарського життя і духовного світу давніх слов’ян.

Розуміти:

– значення суспільного життя давніх слов’ян.

 Уміти:

– схарактеризувати суспільну організацію, господарські заняття, духовний світ давніх слов’ян;

 

Діяти творчо виявляти ініціативність

Здатність логічно обгрунтовувати позицію

Розв,язувати проблеми

  1.  

 

Склавини і анти на теренах України. Походження українського народу

Уміння вчитися впродовж життя

Спілкування державною мовою

Знати:

– часову послідовність склавин та антів;

Розуміти:

– історичне значення походження українського народу

Уміти:

– схарактеризувати походження українського народу

 

 

  1.  

 

Узагальнення

 

 

 

 

  1.  

 

Тематичний контроль

 

 

тест

Узагальнення до курсу. ВНЕСОК ДАВНІХ ЦИВІЛІЗАЦІЙ, КУЛЬТУР, НАРОДІВ В ІСТОРІЮ ЛЮДСТВА

  1.  

 

Внесок цивілізацій стародавнього світу в історію людства.

 

Уміння вчитися впродовж життя

Спілкування державною мовою

Ініціативність і підприємливість

Соціальна та громадянська компетентності

Обізнаність та самовираження у сфері культури

Екологічна грамотність і здорове життя

Знати:

пам’ятки культури давньосхідних цивілізацій.

Розуміти:

давню історію України як частину всесвітньої історії;

роль давнього періоду в історії України;

Уміти:

визначити і навести приклади внеску давніх цивілізацій в культуру сучасних народів, зокрема українців;

.

Читати з розумінням

Висловлювати думку усно і письмово

Критично та системно мислити

 Діяти творчо виявляти здатність логічно обгрунтовувати позицію

 

  1.  

 

Значення давньої історії України як частини світової історії.

Соціальна та громадянська компетентності

Обізнаність та самовираження у сфері культури

Екологічна грамотність і здорове життя

Знати:

– пам’ятки культури античної цивілізацій.

Розуміти:

– культурні здобутки давніх держав і народів, поширення християнства, Велике переселення народів й падіння Західної Римської імперії як витоки й умови формування сучасних цивілізацій.

Уміти:

– обґрунтувати значення стародавньої історії для подальшого розвитку людства;

показати на карті історико-географічні об’єкти давньосхідних та античної цивілізацій, давніх слов’ян.

 

Висловлювати думку усно і письмово

Критично та системно мислити

 Діяти творчо виявляти здатність логічно обгрунтовувати позицію

 

 

 

docx
Додано
16 січня 2023
Переглядів
738
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку