Розробка уроку з історії для учнів 6 класу на тему «Природа та населення Давньої Греції»

Про матеріал

Тема. Природа та населення Давньої Греції

Мета: охарактеризувати особливості географічного положення Давньої Греції, основні заняття давніх греків та перших мешканців півострова; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, навички роботи з історичною картою; виховувати зацікавленість до вивчення теми.

Перегляд файлу

 

 

Розробка уроку

 з історії

для учнів 6 класу

на тему

«Природа та населення Давньої Греції»

 

 

 

 

 

 

Підготувала

учитель історії та правознавства

Першотравневої ЗОШ І-ІІІ ступенів

 Зміївської районної ради

Вистороп Тетяна Василівна

 

 

 

 

2017 рік

 

Тема. Природа та населення Давньої Греції

Мета: охарактеризувати особливості географічного положення Давньої Греції, основні заняття давніх греків та перших мешканців півострова; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, навички роботи з історичною картою; виховувати зацікавленість до вивчення теми.

Обладнання: підручник «Всесвітня історія. Історія України: підруч. для 6-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / О. Г. Бандровський, В. С. Власов. – К. : Генеза, 2014.», «Всесвітня історія. Історія України: робочий зошит : 6-й кл. / В. С. Власов. –  3-тє вид. – К. : Генеза, 2016.», мультимедійна презентація, проектор.

Тип уроку: засвоєння нового матеріалу.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.
  2. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Робота з візуальними джерелами.

G:\Греція\266_interesnye-fakty-o-drevnej-grecii-3.jpg  E:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\Греція\1. Природа та населення Греції\images.jpg E:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\Греція\1. Природа та населення Греції\tmp513351899659894784.jpg

  • Розгляньте зображення та подумайте, про що може йтися на уроці?
  • Правильно, про Грецію.
  • А що вам підказало про це?
  • Що вам вже відомо про цю країну?
  • А чи знаєте ви, де розташована найвища гора Греції?
  • Чим займалися давні греки?
  • Хто був першими жителями Греції?
  • Саме на ці та інші питання ми і будемо сьогодні шукати відповідь.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Розповідь учителя.

Назви Греція та греки виживали римляни. Самі греки називали себе еллінами, а свою країну Елладою

Стародавня Греція займала дуже невелику територію, але надзвичайно різнорідну за своїм географічним положенням. Вона складалася з:

  • південної частини Балканського півострова;
  • островів Егейського та Іонічного морів;
  • західного узбережжя Малої Азії.

Території, що розташовані на півдні Балканського півострова, поділяються на три частини: Північну, Середню та Південну.

Суходільна частина Греції порізана у всіх напрямках пасмами гір, вкритих густими лісами. На півночі між Македонією та Фессалією проходить гірський бар’єр з найвищою горою Греції Олімпом заввишки 3 тисячі метрів. Між горами залишається місце лише для тісних долин, переважно біля гирл річок.

Клімат прибережних місцевостей рівний і теплий, наближається до субтропічного. Це зумовило характер одягу, жител і основних занять стародавніх греків. Для вирощування зернових  культур у Греції мало придатних земель. Тільки у Фессалії, Беотії, Лаоніці й Мессенії були рівнини, придатні для вирощування ячменю, проса, пшениці. На решті територій переважно розведення винограду та маслин.

  1. Робота з історичною картою (с. 123 підручника)
  • Роздивіться карту.
  • Знайдіть на ній Балканський півострів, Егейське та Іонічне моря.
  • У якій частині Європи розташовані ці географічні об’єкти?
  • Покажіть історичні області Греції: Епір та Фессалію, Беотію та Аттику, Мессенію та Лаконіку.
  • Які острови Егейського моря належали до території поширення грецької цивілізації?
  1. Самостійне опрацювання учнями тексту підручника (с. 124 – 125)
  • Уважно прочитайте текст підручника.
  1. Переказ тексту за картинками.

Виберіть одне із зображень та перекажіть ту частину тексту, у якій йдеться про зображене.

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\Греція\1. Природа та населення Греції\341px-Рілля.jpg E:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\Греція\1. Природа та населення Греції\503917a9a76ee4caf2b4ae789cc003e1.jpg E:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\Греція\1. Природа та населення Греції\1447424324_d0bcd0b0d181d0bbd0b8d0bdd0b8.jpg

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\Греція\1. Природа та населення Греції\Без названия.jpg  E:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\Греція\1. Природа та населення Греції\images (1).jpgE:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\Греція\1. Природа та населення Греції\images (2).jpg E:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\Греція\1. Природа та населення Греції\мармур.jpg

  1. Робота з ілюстраціями (с. 125 підручника)

Роздивіться зображення на давньогрецькому посуді та зробіть висновок про сільськогосподарські заняття мешканців Давньої Греції.

  1. Слово вчителя.

Для центрального регіону Греції характерною є етнічна однорідність, тобто заселення грецькою народністю, яку складали 4 племінні групи: ахейці, дорійці, іонійці та еолійці.

Найдавніша племінна група – ахейці – прийшла в південну частину Балканської Греції в кінці ІІІ тисячоліття до н.е. Пізніше вони були витіснені дорійцями в гірську місцевість.

  1. Узагальнення та систематизація знань учнів.
  1. Робота з контурними картами.

Позначити на контурній карті:

  • Балканський півострів;
  • р. Пеней;
  • гору Олімп;
  • Фермопільський прохід;
  • 3 частини Греції.
  1. Підсумок уроку.
  1. Бесіда за запитаннями.
  • Отже, де розташована Давня Греція?
  • Чим же займалися давні греки?
  • Хто був першими жителями Давньої Греції?
  1. Домашнє завдання.
  1. Опрацювати § 24
  2. Виконати відповідні сторінки робочого зошита.
  3. Підготувати повідомлення на тему «Міфологія давньої Греції»

 

docx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Бандровський О.Г., Власов В.С.)
Додано
7 січня 2018
Переглядів
7385
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку