Тема. Ахейська палацова цивілізація
Мета: ознайомити учнів з Ахейською палацовою цивілізацією;розглянути причини її занепаду; дати уявлення про господарське життя і суспільні відносини у давній Греції; розвивати увагу, пам'ять, мислення, навички роботи з історичною картою; виховувати зацікавленість до вивчення теми.
Розробка
інтегрованого уроку
з історії та зарубіжної літератури
для учнів 6 класу
«Ахейська палацова цивілізація»
Підготувала
учитель історії та правознавства
Першотравневої ЗОШ І-ІІІ ступенів
Зміївської районної ради
Вистороп Тетяна Василівна
2017 рік
Тема. Ахейська палацова цивілізація (Слайд 1)
Мета: ознайомити учнів з Ахейською палацовою цивілізацією;розглянути причини її занепаду; дати уявлення про господарське життя і суспільні відносини у давній Греції; розвивати увагу, пам'ять, мислення, навички роботи з історичною картою; виховувати зацікавленість до вивчення теми. (Слайд 2)
Обладнання: підручник «Всесвітня історія. Історія України: підруч. для 6-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / О. Г. Бандровський, В. С. Власов. – К. : Генеза, 2014.», «Всесвітня історія. Історія України: робочий зошит : 6-й кл. / В. С. Власов. – 3-тє вид. – К. : Генеза, 2016.», мультимедійна презентація, проектор.
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
Історію Греції ІІ тис. до н.е. називають ахейською. (Слайд 5)
У цей час відбувалося відставання в культурному розвитку з попереднім періодом: замість кам’яних споруд будують примітивні глиняні будиночки, рідко зустрічаються вироби з металу. Але саме тоді відбувалися і технічні удосконалення (бойові колісниці та гончарне коло).
Період з XVI ст.. до н.е. отримав назву – мікенський, оскільки центром держави стали Мікени. (Слайд 6)
У 1876 р. німецький археолог Генріх Шліман знайшов царські гробниці з золотими та срібними прикрасами, посудом, золотими масками похованих. Свої розкопки він почав, щоб знайти оспівану Гомером Трою, але знайшов не менше семи міст. (Слайд 7)
В останній день розкопок він знайшов так звані скарби Пріама – троянського царя.
15 – 13 ст. до н.е. вважають часом розквіту мікенської палацової цивілізації. Основними центрами були палаци в Мікенах, Тіринфі, Афінах, Пілосі та Фівах. (Слайд 8)
Ахейські ж палаци були добре укріплені та забезпечені продовольством і зброєю. У палацах був водопровід та каналізаційні стоки. (Слайд 9)
У палаці Пілоса було знайдено архів, що містив близько 1000 глиняних дощечок. Написи на них дають цінну інформацію про економіку, соціальний і політичний устрій держави. (Слайд 10)
На чолі держави стояв «ванака» - цар. Допомагали йому воєначальники.
Ахейці активно займались пірацтвом, проводили колоніальну політику в малій Азії та посягнули на Трою. (Слайд 13)
Керівником був обраний мікенський цар Агамемнон. Ахейці розраховували на швидку перемогу однак облога Трої затягнулася і тривала 10 років (1240 – 1230 рр. до н.е.). (Слайд 14)
(Слайди 15, 16)
|
А нескінченна робота Б предмет суперечок В спосіб, що допомагає вирішити проблему Г підступний крок Д підступні наміри
|
Між ахейськими державами майже завжди були напружені стосунки. Троянська війна об’єднала їх та зробила союзниками. Але лише до її завершення. Після перемоги держави знову розсварилися, адже не могли поділити здобич. Цим скористалися дорійці і наприкінці 12 ст. до н.е. ахейська цивілізація впала. (Слайд 18)
Тесей, дорійці, вулкан, Пріам, Фера, Артур Еванс, Троя, Мікени, Кносс, Мінотавр, Г. Шліман.
Ахейська Мінойська
Доповніть речення:
«Тепер я знаю…» (Слайд 20)
Опрацювати § 27 (Слайд 21)