Розробка інтегрованого уроку з історії та зарубіжної літератури для учнів 6 класу «Ахейська палацова цивілізація»

Про матеріал

Тема. Ахейська палацова цивілізація

Мета: ознайомити учнів з Ахейською палацовою цивілізацією;розглянути причини її занепаду; дати уявлення про господарське життя і суспільні відносини у давній Греції; розвивати увагу, пам'ять, мислення, навички роботи з історичною картою; виховувати зацікавленість до вивчення теми.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Ахейська палацова цивілізація. Підготувала учитель історії Першотравневої ЗОШ Зміївської районної ради. Вистороп Тетяна Василівна

Номер слайду 2

Мета:ознайомити учнів з Ахейською палацовою цивілізацією, господарське життя та суспільний устрій її мешканців, розглянути причини занепаду; розвивати увагу, пам’ять, мислення, зв'язне мовлення, навички роботи з історичною картою; виховувати інтерес до вивчення теми.

Номер слайду 3

Номер слайду 4

“Яблуко розбрату”“Троянський кінь”

Номер слайду 5

Історію Греції ІІ тис. до н.е. називають ахейською. У цей час було винайдено гончарне коло та бойові колісниці.

Номер слайду 6

Період з XVI ст. до нашої ери отримав назву – мікенський, оскільки центром держави стало м. Мікени.

Номер слайду 7

Генріх Шліманнімецький археолог та підприємець. У 1876 році знайшов царські гробниці з прикрасами, посудом, золотими масками похованих. В останній день розкопок знайшов скарби Пріама – троянського царя.

Номер слайду 8

15 – 13 ст. до н.е. вважається часом розквіту мікенської палацової цивілізації. Основними центрами були палаци в Мікенах, Тіринфі, Афінах, Пілосі та Фівах. Тіринф. Афіни

Номер слайду 9

Ахейські палаци були добре укріплені, містили великі запаси продовольства та зброї. У палацах був водопровід та каналізаційні стоки.

Номер слайду 10

У палаці Пілоса було знайдено унікальний архів, що містив майже 1000 глиняних таблиць.

Номер слайду 11

“Ванака”цар. Воєначальник, воєнно-жрецька знать. Чиновники. Напіввільні селяни, ремісники. Раби. Суспільство ахейців

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Ахейці активно займались піратством та проводили колоніальну політику в Малій Азії та Східному Середземномор'ї.

Номер слайду 14

Ахейці посягнули на Трою. Керівником походу обрали мікенського царя Агамемнона. Троянська війна тривала 10 років(1240 – 1230 рр. до н.е.)

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Установіть відповідність між крилатим висловом та його значенням. Дари данайців. Нитка Аріадни. Праця Пенелопи. Яблуко розбрату. А нескінченна робота. Б предмет суперечок. В спосіб, що допомагає вирішити складні питання. Г підступний крок. Д підступні наміри

Номер слайду 17

“яблуко розбрату” – предмет суперечок

Номер слайду 18

Скориставшись сварками в середині ахейських держав, дорійці наприкінці 12 ст. до н.е. захопили мікенську цивілізацію.

Номер слайду 19

Розподіліть слова в дві колонки. Пріам, Фера, Тесей, Мікени, Кносс, дорійці, Пілос, вулкан, Троя, Мінотавр, Артур Еванс, Генріх Шліман.

Номер слайду 20

Відповіді: Мікенська цивілізація: Пріам. Мікени. ДорійціПілос. Троя. Г. Шліман. Мінойська цивілізація: Тесей. Кносс. Фера. Вулкан. Мінотавр. Артур Еванс

Номер слайду 21

Доповніть речення:“Тепер я знаю…”

Номер слайду 22

Домашнє завдання:1) § 27

Перегляд файлу

 

 

 

 

Розробка

інтегрованого уроку

з історії та зарубіжної літератури

для учнів 6 класу

«Ахейська палацова цивілізація»

 

 

 

 

 

Підготувала

учитель історії та правознавства

Першотравневої ЗОШ І-ІІІ ступенів

Зміївської районної ради

Вистороп Тетяна Василівна

 

 

 

2017 рік

Тема. Ахейська палацова цивілізація              (Слайд 1)

Мета: ознайомити учнів з Ахейською палацовою цивілізацією;розглянути причини її занепаду; дати уявлення про господарське життя і суспільні відносини у давній Греції; розвивати увагу, пам'ять, мислення, навички роботи з історичною картою; виховувати зацікавленість до вивчення теми.   (Слайд 2)

Обладнання: підручник «Всесвітня історія. Історія України: підруч. для 6-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / О. Г. Бандровський, В. С. Власов. – К. : Генеза, 2014.», «Всесвітня історія. Історія України: робочий зошит : 6-й кл. / В. С. Власов. –  3-тє вид. – К. : Генеза, 2016.», мультимедійна презентація, проектор.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Скласти розповідь про Грецію за малюнками.  (Слайд 3)

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\Греція\4. Ахейська цивілізація\Рисунок1.png

  1. Бесіда за запитаннями.
  • Що вам відомо про повсякденне життя давніх греків?
  • Як вони ставилися до землі? Чому?
  • Хто такі герої?
  • Які герої грецької міфології вам відомі?
  • Поясніть назву Мінойської палацової цивілізації?
  • Чому вона зникла?
  • Хто захопив Крит після її зникнення?
  • Поясніть вислів «нитка Аріадни».
  1. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
  1. Робота з візуальними джерелами. (Слайд 4)
  • Розгляньте зображення.

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\Греція\4. Ахейська цивілізація\Рисунок2.png

  • Чи відомі вам випадки, коли яблуко приносило людям лихо? (Білосніжка, Адам і Єва)
  • А які негативні риси пов’язані з конем?
  • Чи відомі вам крилаті вислови «яблуко розбрату» та «троянський кінь»?
  • Що вони означають?
  • А чи вірите ви в те, що саме яблуко могло призвести до Троянської війни?
  • Сьогодні ми з вами дізнаємось де виникли ці вислови, які їх значення зараз. А також  познайомимося ще з однією цивілізацією, що виникла на острові Крит.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Розповідь учителя.

Історію Греції ІІ тис. до н.е. називають ахейською. (Слайд 5)

У цей час відбувалося відставання в культурному розвитку з попереднім періодом: замість кам’яних споруд будують примітивні глиняні будиночки, рідко зустрічаються вироби  з металу. Але саме тоді відбувалися і технічні удосконалення (бойові колісниці та гончарне коло).

Період з XVI ст.. до н.е. отримав назву – мікенський, оскільки центром держави стали Мікени. (Слайд 6)

У 1876 р. німецький археолог Генріх Шліман знайшов царські гробниці з золотими та срібними прикрасами, посудом, золотими масками похованих. Свої розкопки він почав, щоб знайти оспівану Гомером Трою, але знайшов не менше семи міст.   (Слайд 7)

В останній день розкопок він знайшов так звані скарби Пріама – троянського царя.

15 – 13 ст. до н.е. вважають часом розквіту мікенської палацової цивілізації. Основними центрами були палаци в Мікенах, Тіринфі, Афінах, Пілосі та Фівах. (Слайд 8)

  •            Пригадайте, чи були укріпленими палаци Мінойської цивілізаціх? Чому?

Ахейські ж палаци були добре укріплені та забезпечені продовольством і зброєю. У палацах був водопровід та каналізаційні стоки.  (Слайд 9)

У палаці Пілоса було знайдено архів, що містив близько 1000 глиняних дощечок. Написи на них дають цінну інформацію про економіку, соціальний і політичний устрій держави. (Слайд 10)

На чолі держави стояв «ванака» - цар. Допомагали йому воєначальники.

  1. Робота зі схемою. (Слайд 11)

E:\Работа\Підготовка до уроків історії\6 клас\Греція\4. Ахейська цивілізація\Рисунок3.png

  1. Робота з історичною картою (с. 123 підручника)  (Слайд 12)
  • У яких історичних областях Греції були розташовані найбільші міста ахейців? (Мессенія, Арголіда, Аттика, Беотія)
  • Де розташовувалося Троянське царство? (На західному узбережжі Малої Азії)
  • Як ахейці могли досягти його столиці? (Через Егейське море)
  1. Розповідь учителя.

Ахейці активно займались пірацтвом, проводили колоніальну політику в малій Азії та посягнули на Трою. (Слайд 13)

Керівником був обраний мікенський цар Агамемнон. Ахейці розраховували на швидку перемогу однак облога Трої затягнулася і тривала 10 років (1240 – 1230 рр. до н.е.). (Слайд 14)

  1. Самостійна робота з підручником (с. 137 – 138)

(Слайди 15, 16)

  • Пригадайте, хто такі еріди?
  • Чому богині посварилися?
  • Хто заспокоїв богинь?
  • Хто мав розсудити їх?
  • Що пообіцяла Парісу Афродіта?
  • Чому ж розпочалася війна ахейців з Троєю?
  1. Коментоване читання (с. 138 підручника)
  • Установіть відповідність між крилатим висловом та його значенням.    (Слайд 17)
  1. «дари данайців»
  2. «нитка Аріадни»
  3. «праця Пенелопи»
  4. «яблуко розбрату»

А   нескінченна робота

Б   предмет суперечок

В   спосіб, що допомагає вирішити проблему

Г   підступний крок

Д   підступні наміри

 

  1. Розповідь учителя.

Між ахейськими державами майже завжди були напружені стосунки. Троянська війна об’єднала їх та зробила союзниками. Але лише до її завершення. Після перемоги держави знову розсварилися, адже не могли поділити здобич. Цим скористалися дорійці і наприкінці 12 ст. до н.е. ахейська цивілізація впала. (Слайд 18)

  1. Узагальнення та систематизація знань учнів.
  1. Розподіліть слова в дві колонки.             (Слайд 19)

Тесей, дорійці, вулкан, Пріам, Фера, Артур Еванс, Троя, Мікени, Кносс, Мінотавр, Г. Шліман.

Ахейська                          Мінойська

  1. Бесіда за запитаннями.
  • Назвіть причини Троянської війни.
  • То чи дійсно яблуко її спричинило? Доведіть.
  • Назвіть причини занепаду Ахейської цивілізації.
  1. Підсумок уроку.

Доповніть речення:

«Тепер я знаю…»    (Слайд 20)

  1. Домашнє завдання.

Опрацювати § 27     (Слайд 21)

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ковальова Наталя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Бандровський О.Г., Власов В.С.)
Додано
4 січня 2018
Переглядів
6796
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку