До розіграшу
залишилось:
17 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Розробка уроку та презентація з історії для учнів 6 класу на тему «Афінська та Спартанська держави»

Про матеріал

Тема. Афінська та Спартанська держава. Практична робота: позначити на контурній карті Афіни та Спарту

Мета: познайомити учнів з найбільшими полісами Греції (Афіни, Спарта); ознайомити з процесом становлення демократії в Греції: розвивати увагу, пам'ять, мислення, навички роботи з історичною та контурною картою; виховувати інтерес до вивчення теми.

Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Афіни та Спарта. Підготувала учитель історії Першотравневої ЗОШ І-ІІІ ступенів Вистороп Тетяна Василівна

Номер слайду 2

Мета: познайомити учнів з найбільшими полісами Давньої Греції – Афінами та Спартою; охарактеризувати становлення демократії; розвивати увагу, мислення, пам’ять, мовлення, навички роботи з історичною картою та контурною картою; виховувати інтерес до вивчення історії.

Номер слайду 3

Покажіть на карті: Півострів, на якому розташована Давня Греція;Острів, на якому існувала Мінойська палацова цивілізація;Територію Середньої Греції;Територію Південної Греції;Територію Аттики та Лаконіки.

Номер слайду 4

Остракі́зм — політичний метод боротьби проти політичних супротивників як спосіб уникнути загрози демократії з боку надміру сильних осіб, запобігання тиранії у деяких полісах Стародавній Греції, зокрема в Афінах.

Номер слайду 5

Еллада. Афіни Спарта

Номер слайду 6

Близько 621 р. до н.е. архонт Драконт створив надзвичайно суворі закони. Відмінив права кровної помсти;Закріпив нові правила судочинства;Закріпив право приватної власності і міру покарання (смертну кару) за посягання на права власника.

Номер слайду 7

Солон (близько 640 до н. е. — 558 до н. е.) — афінський політик, айсимнет, реформатор і законодавець, елегійний поет доби архаїки, один із «семи мудреців». Заклав основи Афінської демократії. Соціальна сфера: Поділив вільне корінне населення на 4 розряди в залежності від розміру земельного доходу;Заборонив рабство за борги;Обмежив проценти на кредит;Обмежив землеволодіння;Увів вільні заповіти при відсутності прямого спадкоємця.

Номер слайду 8

Економіка: Покращив водопостачання;Заборонив вивіз зерна за межі країни;Дозволив вивіз оливкового масла;Заохочував заняття ремеслом;Увів більш досконалу і зручну систему мір та ваги;Реформував грошову систему.

Номер слайду 9

Хронологічна задача. Скільки років тому Солон заклав основи афінської демократії? Яке це було століття, яка його половина?до н.е.н.е.5942017?2017 + 594 – 1 = 2610 р. 1 половина 5 століття

Номер слайду 10

Пісістрат – афінський тиран, правив з 561 р. до н.е. по 527 р. до н.е. Конфіскував землі своїх ворогів і роздав їх збіднілим;Запровадив 10% податок з прибутку;Побудував водопровід питної води в Афінах;Розширив та вирівняв вулиці міста.

Номер слайду 11

Клісфен  (565 до н. е., Афіни — 492 до н. р., Афіни) — законодавець Стародавніх Афін 6 ст. до н. е. Підняв рух проти тиранії Пісістратидів. 510 до н. е. змусив тирана Гіппія тікати, а сам фактично очолив державу. Поділив країну на 10 областей;Створив Раду п'ятисот;Створив нові урядові органи – колегії;Запровадив остракізм.

Номер слайду 12

Практична робота: Позначити на контурній карті Афіни та Спарту.

Номер слайду 13

Домашнє завдання: Опрацювати § 30;Підготувати повідомлення на тему “Виховання спартанців”

Перегляд файлу

 

 

 

Розробка уроку

з історії

для учнів 6 класу

«Афінська та Спартанська держави»

 

 

 

 

 

Підготувала

учитель історії та правознавства

Першотравневої ЗОШ І-ІІІ ступенів

Зміївської районної ради

Вистороп Тетяна Василівна

 

 

 

 

2017 рік

Тема. Афінська та Спартанська держава. Практична робота: позначити на контурній карті Афіни та Спарту   (Слайд 1)

Мета: познайомити учнів з найбільшими полісами Греції (Афіни, Спарта); ознайомити з процесом становлення демократії в Греції: розвивати увагу, пам'ять, мислення, навички роботи з історичною та контурною картою; виховувати інтерес до вивчення теми.   (Слайд 2)

Обладнання: підручник «Всесвітня історія. Історія України: підруч. для 6-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / О. Г. Бандровський, В. С. Власов. – К. : Генеза, 2014.», «Всесвітня історія. Історія України: робочий зошит : 6-й кл. / В. С. Власов. –  3-тє вид. – К. : Генеза, 2016.», мультимедійна презентація, проектор.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

  1. Організаційний момент.
  2. Перевірка домашнього завдання.
  1. Самостійна робота.

1 варіант

  1. Укажіть, як давні греки називали свою країну.

А   Афіни             Б   Спарта               В   Греція             Г   Еллада

  1. Укажіть хронологічні межі існування Мінойської палацової цивілізації.

А   3800 р. до н. е. – 1300 р. до н.е.          Б   2500 р. до н.е. – 980 р. до н.е.

В   2000 р. до н.е. – 1450 р. до н.е.           Г   1500 р. до н.е. – 550 р. до н.е.

  1. Укажіть сучасну назву грецької колонії Пантикапей у Північному Причорномор’ї.

А   Феодосія      Б   Керч                 В   Євпаторія               Г   Сімферополь

  1. Укажіть причини  Великої грецької колонізації.
  1. Загострення відносин між демосом і аристократією
  2. Зменшення населення Греції внаслідок епідемій
  3. Бажання греків насаджувати релігію серед інших народів
  4. Нестача в Греції родючої й придатної для обробітку землі.
  5. Зацікавленість народів, які мешкали на берегах Середземного й Чорного морів, в існуванні грецьких колоній
  6. Пошук нових джерел сировини для роботи майстерень
  7. Войовничість греків, які бажали захопити нові території
  1. Установіть відповідність між іменем грецького бога та його призначенням.

Грецький бог

  1. Гея
  2. Посейдон
  3. Аід
  4. Артеміда

Призначення

А   бог царства мертвих

Б   богиня Землі

В   богиня мудрості

Г   бог моря

Д   богиня мисливства

  1. Напишіть невеликий твір на тему «Герої Троянської війни» (5 – 6 речень)      3 бали

2 варіант

  1. Укажіть, як греки називали свій народ.

А   Греки              Б   спартанці         В   афіняни         Г   елліни

  1. Укажіть хронологічні межі існування Великої грецької колонізації.

А   VIIIV ст. до н.е.                      Б     VIIIVII  ст. до н.е.         

В   VIIIVI ст. до н.е.                    Г    VIIV ст. до н.е.

  1. Укажіть сучасну назву грецької колонії Керкінітида у Північному Причорномор’ї.

А   Керч                Б   Євпаторія         В   Феодосія        Г   Севастополь

  1. Визначте причини занепаду Ахейської палацової цивілізації.
  1. Постійні війни між ахейськими державами
  2. Навала дорійців
  3. Ахейці не вміли виплавляти залізо
  4. Ахейці не використовували працю рабів
  5. Ахейці не були войовничим народом
  6. Ахейці здійснювали загарбницькі походи в інші землі, тому були знесилені перед сильнішим ворогом
  7. Ахейці об’єдналися перед вторгненням дорійців, але ахейська знать перейшла на бік ворогів
  1. Установіть відповідність між іменем грецького бога та його призначенням.

Грецький бог

  1. Гера
  2. Афіна
  3. Зевс
  4. Аполлон

Призначення

А   богиня мудрості

Б   бог сонця і світла, мудрості і мистецтва

В   богиня сімейної вірності

Г   цар богів і людей

Д   бог моря

  1. Напишіть невеличкий твір на тему «Релігійні вірування давніх греків» (5 – 6 речень)                           
  1. Актуалізація опорних знань.
  1. Робота з історичною картою.
  • Покажіть та назвіть півострів, на якому розташована Давня Греція.
  • Покажіть та назвіть острів, на якому знаходилась Мінойська палацова цивілізація.
  • Покажіть територію Середньої Греції; Південної; Північної.
  • Покажіть територію Аттики, Лаконіки.   (Слайд 3)
  1. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.
  • Як називається процес, коли на зміну старим вводяться нові засоби, процеси, явища? (Реформи)
  • Які реформи вам відомі з сучасного життя?
  • Сьогодні ми познайомимося з найвідомішими реформами та реформаторами Давньої Греції.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Робота з візуальними джерелами (с. 148 підручника).

Остракі́зм політичний метод боротьби проти політичних супротивників як спосіб уникнути загрози демократії з боку надміру сильних осіб, запобігання тиранії у деяких полісах Стародавній Греції, зокрема в Афінах.

Поміркуйте, чи був такий спосіб боротьби за збереження порядку справедливим?

Про що свідчать остракони як історичні пам’ятки?

  1. Розповідь учителя.

Пригадайте, що таке поліс?

Греція складалася з багатьох полісів. Та найбільш відомі це Афіни та Спарта. Давні греки говорили, що Еллада стоїть на двох ногах. (Слайд 5)

Найвища влада в Афінах належала ареопагу і 9 архонтам.

Евпатриди – родова знать, що панувала в Афінському полісі. Їм належала більша частина земель. Значна частина збіднілого населення потрапляла в залежність від евпатридів. Крім того, знать мала право тлумачення незаписаного права і використовувала цей звичай на свою користь.

Близько 621 р. до н.е. архонт Драконт ухвалив надзвичайно суворі закони.:

  • Відмінив права кровної помсти;
  • Закріпив нові правила судочинства;
  • Закріпив право приватної власності і міру покарання (смертну кару) за посягання на права власника. (Слайд 6)
  1. Робота з історичним джерелом (с. 148 підручника).
  • Чому ці реформи назвали «драконівськими»?
  • Що спричинило реформи в Аттиці?
  1. Розповідь учителя.

У 594 р. до. н. е. першим архонтом став поет і поет Солон. Він почав реформування суспільного й державного ладу в Афінах. (Слайд 7)

Економіка:

  • Покращив водопостачання;
  • Заборонив вивіз зерна за межі країни;
  • Дозволив вивіз оливкового масла;
  • Заохочував заняття ремеслом;
  • Увів більш досконалу і зручну систему мір та ваги;
  • Реформував грошову систему.

Соціальна сфера:   (Слайд 8)

  • Поділив вільне корінне населення на 4 розряди в залежності від розміру земельного доходу;
  • Заборонив рабство за борги;
  • Обмежив проценти на кредит;
  • Обмежив землеволодіння;
  • Увів вільні заповіти при відсутності прямого спадкоємця.

Рада чотирьохсот – 100 представників від кожного розряду.

Рада суддів – 6000 громадян.

  1. Хронологічна задача.    (Слайд 9)

Скільки років тому Солон заклав основи афінської демократії? Яке це було століття, яка його половина?

2017 + 594 – 1 = 2610 р.

1 половина 5 століття

  1. Розповідь учителя.

Пісістрат – афінський тиран, правив з 561 по 527 р. до н.е.

Пісістріт конфіскував землі своїх ворогів і роздав їм збіднілим громадянам. Встановив 100 % податок від прибутку, провів водопровід, розширив та вирівняв вулиці міста.

У 510 р. до н.е. тиранію в Афінах було повалено.

507 р. до н.е. реформа Клісфена. Він створив Раду п’ятисот та запровадив остракізм.

  1. Робота з історичною картою (с. 151 підручника)
  • Де розташовані грецькі історичні області Лаконіка та Мессенія?
  1. Самостійне читання учнями (с. 151 підручника).
  • Хто та коли заснував поселення в області Лаконіка?
  • Яку область вони приєднали у 7 ст. до н.е.?
  • Як називалося нове державне утворення?
  • Яким було основне завдання спартанців?
  • Кого вважають творцем спартанських законів?
  • Хто очолював поліс?
  • Яка роль належала народним зборам?
  • Як називалась така форма правління?
  1. Узагальнення та систематизація отриманих знань.
  1. Практична робота з контурною картою.

Позначити поліси Афіни та Спарту.

  1. Підсумок уроку.
  2. Домашнє завдання.
  1. Опрацювати § 30
  2. Підготувати повідомлення на тему «Виховання спартанців».

 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
zip
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Бандровський О.Г., Власов В.С.)
Додано
7 січня
Переглядів
1409
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку