КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ
З ІСТОРІЇ УКРАЇНИ
2023/2024 н.р.
Відповідно до Навчальної програми для закладів загальної середньої освіти
«ІСТОРІЯ УКРАЇНИ. ВСЕСВІТНЯ ІСТОРІЯ 6 – 11 КЛАСИ», затверджено та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)
7 клас.
№ уроку |
Коре-гуван-ня № |
Дата |
Коре-гування дати |
Тема уроку |
Примітки |
Розділ 1. ВИНИКНЕННЯ РУСІ-УКРАЇНИ. |
|||||
1 |
|
|
|
Вступ. |
|
2 |
|
|
|
Розселення літописних слов’янських племен на території сучасної України. |
|
3 |
|
|
|
Русь-Україна за перших князів. |
Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про започаткування виникнення Русі (Русі-України), князів/княгині Олега, Ігоря, Ольги, Святослава, їхні походи/заходи. |
4 |
|
|
|
Русь-Україна за князювання Ольги та Святослава. |
Позначити на контурній карті територію розселення слов’янських племен на теренах сучасної України та їхніх сусідів, напрямки походів руських князів/княгині середини ІХ–Х ст. |
5 |
|
|
|
Суспільство та господарство східних слов’ян. Сусіди східних слов’ян. |
|
6 |
|
|
|
Практична робота: на підставі доступних джерел укласти (за допомогою вчителя) історичний портрет княгині Ольги або князя Святослава. |
|
7 |
|
|
|
УРОК КОНТРОЛЮ І КОРЕКЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬЗА РОЗДІЛОМ «ВИНИКНЕННЯ РУСІ-УКРАЇНИ» |
|
Розділ 2. РУСЬ-УКРАЇНА НАПРИКІНЦІ X – В ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ XI СТ. |
|||||
8 |
|
|
|
Період правління князя Володимира Святославовича (Великого). |
Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про правління Володимира Святославовича (Великого) та Ярослава Володимировича (Мудрого), хрещення Русі, утворення Київської митрополії, розгром Ярославом Володимировичем печенігів біля Києва, започаткування кодифікації руського звичаєвого права, інші (на розсуд учительки/учителя) |
9 |
|
|
|
Впровадження християнства. |
|
10 |
|
|
|
Період правління князя Ярослава Мудрого. «Руська правда». |
|
11 |
|
|
|
Суспільно-політичне і господарське життя. Практична робота: охарактеризувати – на основі витягів з відомих правових пам’яток доби («Руська правда» Ярослава Мудрого, «Правда Ярославичів», «Статут» Володимира Мономаха) – правове становище різних верств населення Русі-України. |
|
12 |
|
|
|
Культура Русі-України. |
Позначити на контурній карті території, підлеглі Русі-Україні за правління Володимира Святославовича (Великого) та Ярослава Володимировича (Мудрого). |
13 |
|
|
|
УРОК КОНТРОЛЮ І КОРЕКЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬЗА РОЗДІЛОМ «РУСЬ-УКРАЇНА НАПРИКІНЦІ X – В ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ XI СТ.» |
|
Розділ 3. РУСЬ-УКРАЇНА У ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ XI – ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ XIII СТ. |
|||||
14 |
|
|
|
Русь-Україна у 1054-1113 рр. |
|
15 |
|
|
|
Правління Володимира Всеволодовича (Мономаха) і Мстислава. |
Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Вишгородський , Любецький, Уветицький (Витичівський) з’їзди князів, правління спадкоємців Ярослава Володимировича (Мудрого), першу писемну згадку слова «Україна», зведення Успенського собору Києво-Печерського монастиря, інші (на розсуд учительки/учителя) |
16 |
|
|
|
Політична децентралізація Русі-України.Київське, Переяславське та Чернігівське князівства в середині XII – першій половині XIIІ ст. |
|
17 |
|
|
|
Культура Русі-України в другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст. |
позначити на контурній карті й надписати територіальні межі князівств періоду поліцентричності Русі-України та половецькі землі. |
18 |
|
|
|
Кочові народи степів України Х–ХІІІ ст. Крим у складі Візантійської імперії (оглядово). |
|
19 |
|
|
|
Практична робота: Визначити за «Повчанням дітям характерні для Володимира Всеволодовича (Мономаха), вчинки і риси характеру, а також ставлення до цього князя його сучасників; висловити та обґрунтувати власну думку про цього князя. |
|
20 |
|
|
|
УРОК КОНТРОЛЮ І КОРЕКЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬЗА РОЗДІЛОМ «РУСЬ-УКРАЇНА У ДРУГІЙ ПОЛОВИНІ ХІ – ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ ХІІІ СТ.» |
|
Розділ 4. ГАЛИЦЬКО-ВОЛИНСЬКЕ КНЯЗІВСТВО («ДЕРЖАВА РОМАНОВИЧІВ») КІНЦЯ ХІІ – СЕРЕДИНИ ХІІІ СТ. КОРОЛІВСТВО РУСЬКЕ СЕРЕДИНИ ХІІІ–XIV СТ. |
|||||
21 |
|
|
|
Галицьке і Волинське князівства в другій половині ХІІ ст. Утворення Галицько-Волинського князівства («держави Романовичів») |
Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про об’єднання Волинського і Галицького князівства, битву на річці Калка, вторгнення монголів на Русь-Україну, оборону Києва від монголів, коронування Данила Романовича та інші (на розсуд учительки/учителя). |
22 |
|
|
|
Походи монголів на Русь. Особливості підпорядкування Галицько-Волинського князівства («держави Романовичів») та інших князівств Русі – України Монгольській імперії (Золотій Орді). |
|
23 |
|
|
|
Королівство Руське у період піднесення і стабілізації (друга половина ХІІІ ст.) |
позначити на контурній карті умовні територіальні межі Волинського й Галицького князівств, Волинсько-Галицького князівства («держави Романовичів»), держав-сусідів, напрямки монгольських походів на Русь-Україну в 1239–1242 рр. |
24 |
|
|
|
Королівство Руське за наступників короля Данила. «Вигасання» династії Романовичів та боротьба претендентів на її спадщину. |
|
25 |
|
|
|
Культура Галицько-Волинського князівства («держави Романовичів»), королівства Руського. Релігійне життя. |
|
26 |
|
|
|
Практичне робота: Підготувати та представити історичний портрет князя/короля Данила (іншого князя/короля з династії Романовичів на вибір учениці/учня) |
|
27 |
|
|
|
УРОК КОНТРОЛЮ І КОРЕКЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬЗА РОЗДІЛОМ «ГАЛИЦЬКО-ВОЛИНСЬКЕ КНЯЗІВСТВО («ДЕРЖАВА РОМАНОВИЧІВ») КІНЦЯ ХІІ – СЕРЕДИНИ ХІІІ СТ. КОРОЛІВСТВО РУСЬКЕ СЕРЕДИНИ ХІІІ–XIV СТ.». |
|
Розділ 5. РУСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ СУСІДНІХ ДЕРЖАВ (СЕРЕДИНА XIV – ПОЧАТОК XVІ СТ.). КРИМСЬКЕ ХАНСТВО. |
|||||
28 |
|
|
|
Інкорпорація руських удільних князівств до складу Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського, Польського королівства та інших держав. |
Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про: входження руських земель до складу сусідніх держав, битву на річці Сині Води, Кревську унію, Городельську унію, Луцький з’їзд монархів, утворення руських воєводств у складі Польського королівства; привілей Казимира ІV 1447 р. для землевласників Великого князівства Литовського; ліквідацію Київського князівства; існування князівства Феодоро, утворення Кримського ханства і його підпорядкування Османській імперії, інші (на розсуд учительки/учителя). |
29 |
|
|
|
Кревська, Городельська унії та їх вплив на руську політичну еліту. |
|
30 |
|
|
|
Особливості державних устроїв Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського, Польського королівства. |
|
31 |
|
|
|
Держава Феодоро в Криму (оглядово). Утворення Кримського ханства. Суспільний устрій та культура ханства. |
|
32 |
|
|
|
Суспільні відносини на теренах сучасної України в XІV – XV ст. Сільське господарство. Міста, магдебурзьке право. Ремесла і торгівля. Релігійне життя. Культура населення русько-українських земель як система цінностей. Пам’ятки культури.
|
Позначити на контурній карті території українських земель у складі Великого князівства Литовського, сусідніх держав, територію Кримського ханства, місця подій, що визначили інкорпорацію князівств південно-західної Русі в XІV – XV ст. до складу сусідніх держав. |
33 |
|
|
|
УРОК КОНТРОЛЮ І КОРЕКЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬЗА РОЗДІЛОМ «РУСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ СУСІДНІХ ДЕРЖАВ (СЕРЕДИНА XIV – ПОЧАТОК XVІ СТ.). КРИМСЬКЕ ХАНСТВО» |
|
УЗАГАЛЬНЕННЯ ДО КУРСУ. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ СЕРЕДНІХ ВІКІВ. |
|||||
34 |
|
|
|
Здобутки середньовічного русько-українського суспільства. Особливості суспільного життя Русі-України. Внесок Русі-України у формування європейської цивілізації.. |
|
35 |
|
|
|
Повторення та систематизація навчального матеріалу за навчальний рік |
|
8 клас.
№ уроку |
Коре-гуван-ня № |
Дата |
Коре-гування дати |
Тема уроку |
Примітки |
Розділ 1. ЗЕМЛІ УКРАЇНИ В XVI – ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ XVII ст. |
|||||
1 |
|
|
|
ПОВТОРЕННЯ. ВСТУП. Середні віки в історії Європи та України. |
внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Радомську конституцію «Nihil novi» («нічого нового»), битву поблизу міста Орша, Литовські статути, Пересопницьке Євангеліє, Люблінську унію, акт Варшавської конфедерації, «Генріхові» артикули, вихід друком перших книжок, заснування Острозької слов’яно-греко-латинської школи, Львівської братської школи, Київської (Києво-Могилянської) колегії тощо. |
2 |
|
|
|
Українські землі у складі Польщі, Литви та інших держав на початку XVІ ст. |
|
3 |
|
|
|
Люблінська унія 1569 р. та її вплив на українське суспільство. |
|
4 |
|
|
|
Соціальна структура суспільства в Україні XVІ ст. (магнати, шляхта, духовенство, містяни, селяни). |
|
5 |
|
|
|
Практичне заняття. Повсякденне життя представників основних верств українського суспільства XVІ – першої половини XVІІ ст. |
|
6 |
|
|
|
Економічне життя українського села і міста в другій половині XVІ ст. |
Позначити на контурній карті адміністративно-територіальний устрій українських земель у складі Речі Посполитої |
7 |
|
|
|
Православна церква у XVІ ст. |
|
8 |
|
|
|
Берестейська церковна унія 1596р. |
|
9 |
|
|
|
Православна церква у першій половині XVІІ ст. |
|
10 |
|
|
|
Культурно-освітнє життя в українських землях у другій половині XVІ - на початку XVІІ ст. |
|
11 |
|
|
|
Містобудування, архітектура, образотворче мистецтво XVІ – першої половини XVІІ ст. |
|
12 |
|
|
|
УРОК КОНТРОЛЮ І КОРЕКЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬЗА РОЗДІЛОМ «ЗЕМЛІ УКРАЇНИ В XVI – ПЕРШІЙ ПОЛОВИНІ XVII ст.» |
|
Розділ 2. СТАНОВЛЕННЯ КОЗАЦТВА (ХVІ – перша половина ХVІІ ст.) |
|||||
13 |
|
|
|
Поява українського козацтва та перших Січей. |
Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про формування козацького стану: утворення козацьких Січей , укладання козацького реєстру, походи козаків у Кримське ханство, Османську імперію, Московське царство, участь козаків у війнах Речі Посполитої (зокрема Хотинській війні), козацькі повстання, видання «Ординації Війська Запорозького» тощо. Позначити на контурній карті об’єкти, наявність яких свідчить про формування козацького стану (перші Січі, міста – осередки козацтва (Черкаси, Трахтемирів, Чигирин), райони козацьких повстань 1590-х, 1620–1630-х років; центри полків згідно з умовами Куруківської угоди). |
14 |
|
|
|
Виникнення Запорізької Січі та Війська Запорозького. Козацькі війни (повстання) кінця ХVІ ст. |
|
15 |
|
|
|
Походи козаків першої чверті ХVІІ ст.. Петро Конашевич-Сагайдачний. |
|
16 |
|
|
|
Козацько-селянські повстання 20–30-х років ХVІІ ст. «Ординація Війська Запорозького». |
|
17 |
|
|
|
Практичне заняття. Військове мистецтво, традиції та побут українського козацтва |
|
18 |
|
|
|
УРОК КОНТРОЛЮ І КОРЕКЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬЗА РОЗДІЛОМ «СТАНОВЛЕННЯ КОЗАЦТВА (ХVІ – ПЕРША ПОЛОВИНА ХVІІ СТ.)» |
|
Розділ 3. НАЦІОНАЛЬНО-ВИЗВОЛЬНА ВІЙНА УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ середини XVII ст. |
|||||
19 |
|
|
|
Передумови, причини та початок національно-визвольної війни. |
Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про битви і походи козацького війська під час козацької революції та війни за суверенітет козацької держави, політичні союзи та угоди Війська Запорозького з іншими державами тощо |
20 |
|
|
|
Розгортання національно-визвольної боротьби 1648-1649 рр. |
|
21 |
|
|
|
Події 1650-1654 рр. |
|
22 |
|
|
|
Українська козацька держава – Військо Запорозьке. |
|
23 |
|
|
|
Воєнно-політичні події 1654-1657 рр. |
відобразити на контурній карті перебіг козацької революції та війни за суверенітет козацької держави, зміни її територіальних меж відповідно до міждержавних домовленостей |
24 |
|
|
|
Практичне заняття.Історичні джерела про Богдана Хмельницького як політика й людину. |
|
25 |
|
|
|
УРОК КОНТРОЛЮ І КОРЕКЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬЗА РОЗДІЛОМ «НАЦІОНАЛЬНО-ВИЗВОЛЬНА ВІЙНА УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ середини XVII ст.» |
|
Розділ 4. КОЗАЦЬКА УКРАЇНА наприкінці 50-х років ХVІІ – на початку ХVІІІ ст. |
|||||
26 |
|
|
|
Гетьман Іван Виговський. Розкол Гетьманщини. |
позначити на контурній карті адміністративно-територіальний устрій Гетьманщини, Слобідської України, територіальні межі Запорожжя (Війська Запорозького Низового) |
27 |
|
|
|
Гетьманщина за правління Юрія Хмельницького. |
|
28 |
|
|
|
Правління Павла Тетері. |
|
29 |
|
|
|
Правління Івана Брюховецького. Андрусівське перемир’я. |
|
30 |
|
|
|
Лівобережна та Правобережна Гетьманщини у другій половині 60-70-х роках ХVІІ ст. |
|
31 |
|
|
|
Правобережна Україна Гетьманщини у другій половині 60-70-х роках ХVІІ ст. |
|
32 |
|
|
|
Заселення і розвиток Слобідської України. |
|
33 |
|
|
|
Запорозьке козацтво. Іван Сірко. |
|
34 |
|
|
|
Лівобережна Україна наприкінці ХVІІ ст. Іван Мазепа. |
Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про гетьманування Івана Мазепи, Пилипа Орлика, Івана Скоропадського, Павла Полуботка, Данила Апостола, Кирила Розумовського, рух опришків, Коліївщину, остаточну ліквідацію гетьманства й Запорозької Січі, Кримського ханства, поділи Речі Посполитої, надання Києво-Могилянській колегії статусу академії, заснування та відновлення діяльності Львівського університету інше (на розсуд учительки/ учителя). |
35 |
|
|
|
Участь Гетьманщини у Північні війні. Гетьманування Пилипа Орлика. |
|
36 |
|
|
|
Практичне заняття Конституція Пилипа Орлика |
|
37 |
|
|
|
Релігійно-культурне життя в українських землях у другій половині ХVІІ ст. – на початку ХVІІІ ст. |
|
38 |
|
|
|
УРОК КОНТРОЛЮ І КОРЕКЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬЗА РОЗДІЛОМ «КОЗАЦЬКА УКРАЇНА наприкінці 50-х років ХVІІ – на початку ХVІІІ ст.» |
|
Розділ 5. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ в 20–90-х роках ХVІІІ ст. |
|||||
39 |
|
|
|
Поширення колоніальної політики Російської імперії. Ліквідація Гетьманату. |
позначити на контурній карті території Гетьманщини, Нової Січі, полків Слобідської України, землі України, які потрапили до складу Російської імперії та Австрійської держави внаслідок російсько-турецьких воєн, ліквідації Кримського ханства, поділів Речі Посполитої |
40 |
|
|
|
Лівобережна та Слобідська Україна в другій половині ХVІІІ ст. |
|
41 |
|
|
|
Ліквідація гетьманства і козацького устрою в Україні |
|
42 |
|
|
|
Підкорення Кримського ханства. Колонізація півдня України. |
|
43 |
|
|
|
Правобережна Україна та західноукраїнські землі у другій половині ХVІІІ ст. |
|
44 |
|
|
|
Практичне заняття. Козацькі літописи як історичні джерела. |
|
45 |
|
|
|
Розвиток культури на українських землях ХVІІІ ст. |
|
46 |
|
|
|
Практичне заняття. Уявна мандрівка до історико-культурних пам’яток України. |
|
47 |
|
|
|
Уза УРОК КОНТРОЛЮ І КОРЕКЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬЗА РОЗДІЛОМ «УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ в 20–90-х роках ХVІІІ ст.». |
|
УЗАГАЛЬНЕННЯ ДО КУРСУ. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ ЕПОХИ РАННЬОГО НОВОГО ЧАСУ |
|||||
48 |
|
|
|
Здобутки українського суспільства. Особливості суспільного життя України ХVІ–ХVІІІ ст. |
|
49 |
|
|
|
Внесок України у формування європейської цивілізації. |
|
50 |
|
|
|
Практичне заняття. На підставі укладеної протягом навчального року синхронізованої хронологічної таблиці «Європа в Ранньомодерну добу» сформулювати висновок про місце тогочасної України в загальноєвропейських політичних, господарських і культурних процесах. |
|
51 |
|
|
|
УЗАГАЛЬНЕННЯ ДО КУРСУ. ІСТОРІЯ УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ ЕПОХИ РАННЬОГО НОВОГО ЧАСУ |
|
52 |
|
|
|
Річне оцінювання. |
|
9 клас.
№ уроку |
Коре-гуван-ня № |
Дата |
Коре-гування дати |
Тема уроку |
Примітки |
ВСТУП |
|||||
1 |
|
|
|
Ранній Новий час в історії України: здобутки і втрати. Відлуння європейських подій XVIII ст. в Україні. Вплив Французької революції на ідейний клімат ЦентральноСхідної Європи. |
|
2 |
|
|
|
Між двома імперіями: Україна на політичній карті Європи на зламі XVIII–ХІХ ст. Адміністративнотериторіальний устрій українських територій у складі Російської та Австрійської імперій. Російське самодержавство як політична система. |
|
3 |
|
|
|
Українська територія та її залюдненість: чисельність, соціальний і національний склад населення. Іншоетнічні групи на українській території: поляки, росіяни, кримські татари, євреї, німці та ін. Запровадження «смуги осілості» для євреїв підросійської України. |
|
4 |
|
|
|
«Довге» ХІХ століття: період модернізації та національних рухів у Європі. Ознаки модернізації. Україна в ХІХ столітті: між традиційним укладом життя та викликами модернізації.
|
Практична робота: Підготувати повідомлення (або есе) про європейські зв’язки України в Ранній Новий час |
Розділ 1. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст. |
|||||
5 |
|
|
|
Нові російські порядки: імперське освоєння українського простору. Козацтво після ліквідації Запорозької Січі та Гетьманщини. Чиновницький апарат у відносинах з центральною імперською владою і місцевим населенням. |
|
6 |
|
|
|
Французько-російська війна 1812 р. та плани Наполеона, щодо Східної Європи. Українські ополченські полки в російській армії та мешканці України на боці Наполеона І в легіоні Яна Домбровського |
|
7 |
|
|
|
Соціальні та економічні зміни: криза кріпосницької системи, розмивання станових перегородок. Шляхетсько-дворянська верства. Життя сільської громади. Міщани: ремісники, торговці, підприємці. |
|
8 |
|
|
|
Початок індустріальної революції. Нова модель соціально-економічного розвитку Півдня України. Порто-франко Одеси. |
|
9 |
|
|
|
Початок українського національного руху («національне відродження»): шляхетський етап. Асимілятори і традиціоналісти. Новгород-Сіверський гурток автономістів. Харківський осередок українського руху. Формування сучасної національної ідентичності. |
|
10 |
|
|
|
Практичне заняття: Кирило-Мефодіївське братство та ідея всеслов’янської республіки-федерації. Проаналізувати (усно або письмово) програмні документи Кирило - Мефодіївського братства під кутом зору відображення в них минулого/майбутнього України або/і з позиції формування прав і свобод людини. |
|
11 |
|
|
|
Нації та націоналізм у сприйнятті людей ХІХ століття. Політичне та етнічне розуміння нації. Соціальні та політичні рухи. Польське повстання 1830–1831 рр. і його наслідки для України. «Українське питання» в баченні російської влади й громадськості. Імперська «теорія офіційної народності» («православ’я – самодержавство – народність»). Ліквідація Грекокатолицької церкви в Російській імперії. |
|
12 |
|
|
|
УРОК КОНТРОЛЮ І КОРЕКЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬЗА РОЗДІЛОМ «УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст.» |
|
Розділ 2. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст. |
|||||
13 |
|
|
|
Адміністративнотериторіальний устрій українських регіонів у складі Австрійської імперії. Соціальний та етнічний склад населення. Організація імперської влади. Реформи Марії Терезії та Йосифа ІІ. «Освічений абсолютизм». |
|
14 |
|
|
|
Початки українського національного руху в Австрійській імперії. Закарпатські «будителі». Товариство галицьких грекокатолицьких священників. |
|
15 |
|
|
|
Національна діяльність Грекокатолицької церкви. Гурток «Руська трійця». Дискусія про абетку (кирилиця чи латиниця) в Галичині. |
|
16 |
|
|
|
Практичне заняття: Підготувати повідомлення про історію альманаху «Русалка Дністровая», проаналізувати його зміст під кутом зору ідейного та емоційного наповнення, важливого для розвитку національного руху. |
|
17 |
|
|
|
Весна народів» та суголосні їй події в Галичині, Буковині й Закарпатті в 1848–1849 рр. Скасування панщини. Перша політична організація українців – Головна Руська рада та її національна програма. Газета «Зоря Галицька». Українці в австрійському парламенті. |
|
18 |
|
|
|
УРОК КОНТРОЛЮ І КОРЕКЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬЗА РОЗДІЛОМ «УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ наприкінці ХVІІІ – у першій половині ХІХ ст.» |
|
Розділ 3. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА УКРАЇНИ кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст. |
|||||
19 |
|
|
|
Повсякденне життя сільського і міського населення. Сільська та міська забудова (приватний і громадський простори). Житло і побут дворянина (шляхтича), купця, міщанина, селянина. Одяг. Публічна і приватна гігієна. Емансипація селянства. Становище жінки. |
|
20 |
|
|
|
Умови розвитку освіти й культури в Україні. Імперська політика в галузі освіти й наук. Університети в Україні (Львівський, Харківський, Київський): освітнє, наукове, соціальне та політичне призначення. Елітарні навчальні заклади університетського типу: Кременецький ліцей, Рішельєвський ліцей в Одесі, Ніжинська гімназія вищих наук князя Безбородька. Інтелектуальні співтовариства. |
|
21 |
|
|
|
Становлення сучасної української літературної мови. «Енеїда» Івана Котляревського – перший твір нової української літератури. Націєтворча роль літературних та історичних праць. Теми та образи української романтичної літератури та історичної белетристики. Тарас Шевченко і його «Кобзар». |
|
22 |
|
|
|
Музика, театр, образотворче мистецтво та архітектура у світлі культурно-мистецьких течій класицизму і романтизму та розвитку національного руху. Національно-культурне життя поляків, росіян, євреїв, німців, кримських татар на теренах України. Єврейські «штетли». |
|
23 |
|
|
|
Практичне заняття. Підготувати і здійснити віртуальну мандрівку «Пам’ятки образотворчого мистецтва та архітектури України першої половини ХІХ ст.» |
|
24 |
|
|
|
УРОК КОНТРОЛЮ І КОРЕКЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬЗА РОЗДІЛОМ «ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА УКРАЇНИ кінця ХVІІІ – першої половини ХІХ ст.» |
|
Розділ 4. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ в другій половині ХІХ ст. |
|||||
25 |
|
|
|
Україна в контексті міжнародних політичних подій середини ХІХ ст. Східна (Кримська) війна 1853– 1856 рр. як поштовх до реформ у Російській імперії. Українці у Східній (Кримській) війні. |
|
26 |
|
|
|
Ліквідація кріпацтва та реформи 1860–1870-х рр. Модернізація промисловості й сільського господарства. Торгівля. Втягнення підприємств України в імперський ринок. Урбанізація. Будівельна лихоманка. Зміни в транспортному сполученні: пароплавні компанії і розбудова залізничної мережі. |
|
27 |
|
|
|
Зміни в соціальній структурі населення. Становлення української інтелігенції. Розширення сфери застосування найманої праці. Формування робітництва. Труднощі адаптації селян до міських умов життя. Українські підприємці. Взаємини між підприємцями і найманими робітниками. |
|
28 |
|
|
|
Український національний рух: організаційно-культурницький (інституційний або народницький) етап. Хлопомани і громадівський рух. Київська громада. Південно-Західний відділ Російського географічного товариства. Молоді громади. «Братство (Братерство) тарасівців». Ідейні основи українського руху: Володимир Антонович і Михайло Драгоманов. Реакція російської громадськості й імперської влади на розвиток українського руху: Валуєвський циркуляр і Емський указ. |
|
29 |
|
|
|
Практичне заняття: Проаналізувати політику російської імперської влади в Україні на підставі Валуєвського циркуляру, Емського указу та інших доступних офіційних актів |
|
30 |
|
|
|
Польський, єврейський та кримськотатарський рухи в Україні. Польське повстання 1863–1864 рр. та його наслідки для поляків і українців. Громадсько-політичне та культурне життя єврейського населення: ортодокси та асимілятори. Сіонізм. Кримськотатарське національне відродження. |
|
31 |
|
|
|
УРОК КОНТРОЛЮ І КОРЕКЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬЗА РОЗДІЛОМ «УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ в другій половині ХІХ ст.» |
|
Розділ 5. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРО-УГОРЩИНИ в другій половині ХІХ ст. |
|||||
32 |
|
|
|
Зміни у політичному становищі західноукраїнських регіонів у зв’язку з перетворенням Австрійської імперії на АвстроУгорську, запровадженням конституційно-парламентського устрою та децентралізацією. «Українське питання» в політиці австрійської влади. |
|
33 |
|
|
|
Національно-політичні й культурні течії в українському русі Галичини і Буковини: русофіли («москвофіли») і народовці («українофіли»). Гасло «органічної праці». Налагодження контактів Київської громади з галицькими народовцями. Зародження ідеї «соборної України». Радикальний рух у Галичині. |
|
34 |
|
|
|
Зростання української політичної активності. Українсько-польське суперництво в Галичині. Українське представництво в Галицькому сеймі та австрійському парламенті у Відні. Народовська політика «нової ери». Утворення політичних товариств і політичних партій. |
|
35 |
|
|
|
Практичне заняття: Скласти порівняльну таблицю розвитку українського руху в Російській та Австро-Угорській імперіях у ХІХ ст. |
|
36 |
|
|
|
Особливості соціальноекономічного розвитку західноукраїнських регіонів. Пореформені (після скасування панщини в 1848 р.) зміни у становищі селянства. Нафтова промисловість Дрогобиччини. Кооперативний рух. Трудова еміграція. |
|
37 |
|
|
|
УРОК КОНТРОЛЮ І КОРЕКЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬЗА РОЗДІЛОМ «УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ АВСТРО-УГОРЩИНИ в другій половині ХІХ ст.» |
|
Розділ 6. УКРАЇНА ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЯ ПЕРЕД ВИКЛИКАМИ МОДЕРНІЗАЦІЇ |
|||||
38 |
|
|
|
Населення України на початку ХХ ст. Індустріальна модернізація. Міста як осередки великого підприємництва, торгівлі та фінансів. Економічна криза 1900–1903 рр. Розвиток монополій. Регіональна спеціалізація промисловості й сільського господарства. Проведення в Україні столипінської аграрної реформи. Переселенські рухи. |
|
39 |
|
|
|
Український національний рух: політичний етап. Радикалізація руху. Автономістська й самостійницька течії в національному русі. Розбудова політичних партій. Утворення національних організацій культурноосвітнього та військово-спортивного спрямування. «Націоналізація» селянства. |
|
40 |
|
|
|
Практичне заняття: Проаналізувати програмні документи товариства «Просвіта»/«Сокіл»/«Січ» (на вибір учительки/учителя) та укласти уявний план діяльності його міського (сільського, гімназійного) осередку в Галичині на початку ХХ ст. |
|
41 |
|
|
|
Консолідація української нації. Українці в російській революції 1905– 1907 рр. Боротьба українців за реформу виборчої системи в АвстроУгорській імперії. Українське представництво в російській Державній Думі та австрійських парламентських установах – Галицькому сеймі і Державній раді. |
|
42 |
|
|
|
Український національний рух і його опоненти в умовах пореволюційної (столипінської) реакції 1907–1914 рр. Товариство українських поступовців. |
|
43 |
|
|
|
Посилення імперського тиску з боку російської влади. Діяльність чорносотенців. Антиєврейські погроми. «Справа Бейліса». Посилення соціальної і політичної напруженості. |
|
44 |
|
|
|
УРОК КОНТРОЛЮ І КОРЕКЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬЗА РОЗДІЛОМ «УКРАЇНА ПОЧАТКУ ХХ СТОЛІТТЯ ПЕРЕД ВИКЛИКАМИ МОДЕРНІЗАЦІЇ» |
|
Розділ 7. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА УКРАЇНИ в середині ХІХ – на початку ХХ ст. |
|||||
45 |
|
|
|
Повсякдення села та міста. Громада як форма організації сільського населення, відмінність української сільської громади від російської общини. Заняття та умови праці селян і містян. Дозвілля й розваги. Зовнішній вигляд мешканців села і міста. Етнічне й конфесійне розмаїття міського населення. |
|
46 |
|
|
|
Урізноманітнення форм і напрямів освіти: гімназійна освіта, поява навчальних закладів технічного профілю, приватні навчальні заклади. Боротьба за створення українського університету у Львові. Розвиток наукових досліджень. Наукові товариства. |
|
47 |
|
|
|
Реалізм другої половини ХІХ ст. як світоглядна і культурно-мистецька течія. Український модерн і ранній модернізм (авангардизм) зламу ХІХ– ХХ ст. у літературі, образотворчому мистецтві, архітектурі. Поява будівель громадського призначення: вокзали, криті ринки, театри. Меценатство. |
|
48 |
|
|
|
Практичне заняття: На основі аналізу доступних джерел укласти словесний (або письмовий) історичний портрет мецената, діяча української науки чи мистецтва другої половини ХІХ – початку ХХ ст. (на вибір учительки/учителя або учениць/учнів). |
|
49 |
|
|
|
Участь церкви (релігійних організацій) і духівництва у формуванні основ новочасного українського суспільства. Розширення просторів світського життя (секуляризація). Зміни в поглядах на становище жінки. Опіка над здоров’ям і медичні служби. |
|
50 |
|
|
|
Зміни у світосприйнятті та відчутті людиною простору. Поява нових видів транспорту (потяги, трамваї, автомобілі), засобів спілкування (телеграф, телефон) та поширення інформації (преса). Облаштування громадського простору (брукування, освітлення вулиць тощо). Нові види мистецтва (фотографія і кінематограф) |
|
51 |
|
|
|
УРОК КОНТРОЛЮ І КОРЕКЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬЗА РОЗДІЛОМ «ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА УКРАЇНИ в середині ХІХ – на початку ХХ ст.» |
|
52 |
|
|
|
Урок – проєкт «Наш край в другій половині ХІХ – на початку ХХ ст.» |
|
10 клас.
№ уроку |
Коре-гуван-ня № |
Дата |
Коре-гування дати |
Тема уроку |
Примітки |
ПОВТОРЕННЯ. ВСТУП |
|||||
1 |
|
|
|
Україна і світ на порозі ХХ ст.: основні тенденції політичного, соціальноекономічного та культурного розвитку. Формування модерної української нації. ХХ століття у світовій історії. Періодизація історії України ХХ ст. Завдання і структура курсів історії України та всесвітньої історії ХХ – початку ХХІ ст., особливості курсу історії України 1914–1945 рр. |
|
Розділ 1. УКРАЇНА В РОКИ ПЕРШОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ |
|||||
2 |
|
|
|
Україна в геополітичних планах Троїстого союзу (Четверного союзу, Центральних держав) і Антанти. Головна українська рада. Союз визволення України. Загальна українська рада Український національний рух у Російській імперії. |
|
3 |
|
|
|
Воєнні дії на території України в 1914–1917 рр. Українці в арміях воюючих держав. Українські січові стрільці. Пропаганда воюючих сторін. Життя на фронті і в тилу, стратегії виживання цивільного населення. |
|
4 |
|
|
|
Політика Російської та Австро-Угорської імперій на українських землях у 1914–1917 рр. Російський окупаційний режим на підвладних Австро-Угорщині українських теренах. Антиєврейські погроми російської армії в Галичині. Вплив Першої світової війни на світогляд, політичні орієнтири українців та економіку України. |
|
5 |
|
|
|
Перша світова як виклик людському виживанню: жінки у війні, діти-сироти, біженці, військовополонені, скалічені солдати (на основі аналізу текстових і візуальних джерел). Практичне заняття 1. |
|
6 |
|
|
|
УРОК КОНТРОЛЮ І КОРЕКЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬЗА РОЗДІЛОМ «УКРАЇНА В РОКИ ПЕРШОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ» |
|
Розділ 2. УКРАЇНСЬКА РЕВОЛЮЦІЯ, РОЗПАД РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ ТА ПОСТАННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ ДЕРЖАВИ – УКРАЇНСЬКОЇ НАРОДНОЇ РЕСПУБЛІКИ |
|||||
7 |
|
|
|
Причини та рушійні сили Української революції. Українська Центральна Рада (УЦР). Всеукраїнський національний конгрес. Українізація в російській армії. Вільне козацтво. |
|
8 |
|
|
|
Відносини УЦР із Тимчасовим урядом. І та ІІ Універсали. Генеральний Секретаріат. Збройний виступ самостійників. |
|
9 |
|
|
|
З’їзд поневолених народів Росії як передвісник розпаду Російської імперії. |
|
10 |
|
|
|
Прихід до влади більшовиків у Росії: позиція УЦР. III Універсал. Внутрішня та зовнішня політика УЦР після проголошення Української Народної Республіки (УНР). Кримськотатарський національний рух. Курултай і Кримська Народна Республіка. |
|
11 |
|
|
|
Проголошення в Харкові більшовицької влади та маріонеткової квазідержави УНР (Радянської/Совєтської). Початок і перебіг першої російськоукраїнської війни. Бій під Крутами. |
|
12 |
|
|
|
IV Універсал: проголошення державної незалежності УНР. Мирний договір УНР із Центральними державами. Вигнання більшовиків із території УНР. Похід Петра Болбочана на Крим. |
|
13 |
|
|
|
Державотворча діяльність УЦР взимку-навесні 1918 р. Формування української громадянської нації. Закон УНР «Про національноперсональну автономію». Конституція УНР. |
|
14 |
|
|
|
Автономісти і самостійники: порівняльний аналіз програмних документів українських політичних партій. Практичне заняття 2. |
|
15 |
|
|
|
УРОК КОНТРОЛЮ І КОРЕКЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬЗА РОЗДІЛОМ «УКРАЇНСЬКА РЕВОЛЮЦІЯ, РОЗПАД РОСІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЇ ТА ПОСТАННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ ДЕРЖАВИ – УКРАЇНСЬКОЇ НАРОДНОЇ РЕСПУБЛІКИ» |
|
Розділ 3. В БОРОТЬБІ ЗА УКРАЇНСЬКУ НЕЗАЛЕЖНІСТЬ |
|||||
16 |
|
|
|
Українська Держава (гетьманат Павла Скоропадського): внутрішня та зовнішня політика. Прелімінарний (попередній) мирний договір Української Держави з Російською Соціалістичною Федеративною Радянською/Совєтською Республікою (РСФРР/РСФСР). |
|
17 |
|
|
|
Утворення Директорії. Антигетьманське повстання. Відновлення УНР. Реорганізація Директорії УНР. Акт Злуки УНР і Західно-Української Народної Республіки (ЗУНР), його історичне значення. Трудовий Конгрес України. Державне будівництво та національна політика. |
|
18 |
|
|
|
Кримські крайові уряди 1918–1919 рр. Спроби приєднання Криму до України. |
|
19 |
|
|
|
Розпад Австро-Угорської імперії. «Листопадовий зрив». ЗахідноУкраїнська Народна Республіка: державне будівництво. Польськоукраїнська війна 1918–1919 рр.: причини, перебіг та результати. Галицька армія. Єврейський бойовий курінь в УГА. Чортківська офензива. Український національний рух на Буковині й у Закарпатті. |
|
20 |
|
|
|
Друга російсько-українська війна. Отаманщина. Холодноярська республіка. Створення маріонеткової Української Соціалістичної Радянської/Совєтської Республіки (УСРР/УССР). Політика «воєнного комунізму». «Червоний» терор. Поразка більшовицької влади в Україні. |
|
21 |
|
|
|
УНР в кільці фронтів: ключові події, герої та результати боротьби за збереження української держави. Денікінський режим на теренах України в другій половині 1919 р.: ставлення та становище місцевого населення. Відновлення збройної експансії більшовицької Росії та окупація теренів УНР. «Червоний імперіалізм». Перший зимовий похід Армії УНР. |
|
22 |
|
|
|
Варшавська угода. Війна УНР в союзі з Польщею проти більшовицької Росії. Здобуття Києва. Контрнаступ більшовицьких армій на Львів і Варшаву. Поразки Червоної армії під Варшавою–Замостям («Диво на Віслі»). Поразка Збройних сил Півдня Росії. «Червоний» терор у Криму |
|
23 |
|
|
|
Повстанський рух 1920–1921 рр. Другий Зимовий похід Армії УНР. Поразка УНР. |
|
24 |
|
|
|
Розвиток культури у 1917–1921 рр.: освіта, науки, мистецтва. Особливості пропаганди протиборчих сторін. |
|
25 |
|
|
|
Міжетнічні відносини в Україні 1917– 1921 рр. Міжетнічні конфлікти, їх наслідки. Антиєврейські погроми. Особлива слідча комісія для розслідування протиєврейських погромних дій при Раді Народних Міністрів УНР. |
|
26 |
|
|
|
Повсякдення в умовах революцій та воєн: індивідуальний досвід, стратегії виживання, моральні виклики. Політична і трудова еміграція. Історичні уроки Української революції та боротьби за незалежність. |
|
27 |
|
|
|
Постать Володимира (Зеєва) Жаботинського як уособлення єврейськоукраїнської співпраці. Практичне заняття 3. |
|
28 |
|
|
|
УРОК КОНТРОЛЮ І КОРЕКЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬЗА РОЗДІЛОМ «В БОРОТЬБІ ЗА УКРАЇНСЬКУ НЕЗАЛЕЖНІСТЬ» |
|
Розділ 4. УКРАЇНА У СКЛАДІ ТОТАЛІТАРНОЇ ІМПЕРІЇ – СОЮЗУ РАДЯНСЬКИХ СОЦІАЛІСТИЧНИХ РЕСПУБЛІК |
|||||
29 |
|
|
|
Голод 1921–1923 рр.: причини, наслідки. Іноземна допомога жертвам голоду в УСРР. Повстанський рух в Україні 1921–1923 рр. |
|
30 |
|
|
|
Формальний та реальний статус УСРР/УССР у «договірній федерації» радянських республік – Союзі Радянських/Совєтських Соціалістичних Республік (Радянському/Совєтському Союзі, СРСР/СССР). Привласнення союзним центром суверенітету України. Зміни в адміністративнотериторіальному поділі УСРР. Утворення Кримської Автономної СРР/ССР у складі РСФРР. |
|
31 |
|
|
|
Суспільно-політичне життя в УСРР. Ліквідація багатопартійності. Впровадження непу в УСРР. Політика «коренізації» («українізації»). «Українське відродження». Українська автокефальна православна церква (УАПЦ). Національнокультурне будівництво національних меншин. Молдавська Автономна СРР/ССР у складі УСРР. |
|
32 |
|
|
|
Форсована промислова індустріалізація в УСРР. Роль іноземних спеціалістів і технологій. Згортання непу. Голод 1928–1929 рр. Перехід до планової економіки. |
|
33 |
|
|
|
Масові депортації, кампанія з розкуркулення, насильницька колективізація. Пасивні і активні форми опору населення УСРР сталінській політиці. Прояви національної свідомості, антиімперські, антирадянські/антисовєтські настрої в УСРР. |
|
34 |
|
|
|
Примусові хлібозаготівлі. Український хліб на експорт, внутрішньосоюзні ринки. Пропаганда як інструмент підготовки геноциду. Голодомор 1932–1933 рр. – геноцид Українського народу. Масштаби та наслідки Голодомору. Національно-демографічні зміни. |
|
35 |
|
|
|
Епоха Голодомору мовою документів, свідчень, чисел... (робота з різними типами історичних джерел). Практичне заняття 4. |
|
36 |
|
|
|
УРОК КОНТРОЛЮ І КОРЕКЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬЗА РОЗДІЛОМ «УКРАЇНА У СКЛАДІ ТОТАЛІТАРНОЇ ІМПЕРІЇ – СОЮЗУ РАДЯНСЬКИХ СОЦІАЛІСТИЧНИХ РЕСПУБЛІК» |
|
Розділ 5. ЗАХІДНОУКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ В МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД |
|||||
37 |
|
|
|
Правовий статус українських земель у складі Польщі. Політика Польщі щодо «східних кресів» та міжетнічні відносини в Галичині і Волині. Осадництво. «Пацифікація». Економічний розвиток української спільноти в умовах Польської держави. Українська кооперація. Культурно-просвітні і спортивні товариства українців. Українські політичні організації. Українське народно-демократичне об’єднання (УНДО). Організація українських націоналістів (ОУН). |
|
38 |
|
|
|
Українські землі у складі Румунії. Суспільно-політичне життя. Українська національна партія (УНП). Українські землі у складі Чехословаччини. Правовий статус Закарпаття. Суспільно-політичне й економічне життя. Карпатська Україна. Карпатська Січ. |
|
39 |
|
|
|
Культурне й релігійне життя на західноукраїнських теренах в умовах іноземного панування. Уряд УНР в екзилі. Діяльність української політичної еміграції. |
|
40 |
|
|
|
Історія рідного краю в контексті загальноукраїнських подій 1914–1939 рр. Навчальний проєкт |
|
41 |
|
|
|
УРОК КОНТРОЛЮ І КОРЕКЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬЗА РОЗДІЛОМ «ЗАХІДНОУКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ В МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД» |
|
Розділ 6. УКРАЇНА В РОКИ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ |
|||||
42 |
|
|
|
Українське питання в міжнародній політиці напередодні Другої світової війни. Радянсько-німецькі договори 1939 р. Початок Другої світової війни. Українці в польській армії. Розкол ОУН. |
|
43 |
|
|
|
Радянська окупація Галичини, Волині, Північної Буковини, Хотинщини та Південної Бессарабії. «Радянізація» західних областей України у 1939– 1940 рр. Масові політичні репресії. Радянські воєнні злочини та депортації. Суспільно-політичні настрої населення. |
|
44 |
|
|
|
Передумови, початок німецькорадянської війни. «Тактика випаленої землі». Депортації німців та інших народів з території України. Інші злочини радянського режиму. Катастрофічні поразки Червоної армії 1941 р. |
|
45 |
|
|
|
Окупація України військами Німеччини та її союзників. Нацистський «новий порядок» в Україні. Прояви співпраці з окупаційним режимом. Остарбайтери. Військовополонені. Концтабори. Масове знищення окупантами мирного населення. Бабин Яр. Голокост. Геноцид ромів. Праведники народів світу в Україні. |
|
46 |
|
|
|
Акт проголошення Української Держави. Опір нацистським загарбникам. Український визвольний рух. Поліська Січ. Українська повстанська армія (УПА). Українсько-польське протистояння. Українська Головна Визвольна Рада (УГВР). |
|
47 |
|
|
|
Бойові дії Червоної армії у 1942– 1944 рр. в Україні. «Чорносвитники». Радянський партизанський рух. Вигнання німецьких військ та їхніх союзників з України. Відновлення тоталітарного імперського режиму в УРСР. Депортація кримськотатарського народу як злочин геноциду. Депортація інших етносів Криму. |
|
48 |
|
|
|
Культура в роки війни. Пропаганда в умовах Другої світової війни. |
|
49 |
|
|
|
Повсякдення в часи війни: стратегії боротьби і виживання. Вплив війни на суспільну свідомість. |
|
50 |
|
|
|
Українці у військових формуваннях країн Об’єднаних Націй і держав «Вісі». Внесок українського народу в перемогу над нацистською Німеччиною. Українське питання на Ялтинській і Потсдамській конференціях. Ціна війни для України: людські, матеріальні втрати. |
|
51 |
|
|
|
Роль українців у розгромі нацистської Німеччини. Практичне заняття 5. |
|
52 |
|
|
|
УРОК КОНТРОЛЮ І КОРЕКЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬЗА РОЗДІЛОМ «УКРАЇНА В РОКИ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ» |
|
11 клас.
№ уроку |
Коре-гуван-ня № |
Дата |
Коре-гування дати |
Тема уроку |
Примітки |
1 |
|
|
|
Повторення. Вступ. Уроки вітчизняної історії 1914–1945 рр. Україна на політичній карті Європи в 1914–1945 рр. Поразка спроб відновити українську державність. Друга світова війна в історичній пам’яті. Періодизація історії України другої половини XX – початку XXI ст. Особливості курсу історії України 1945–2019 рр. |
|
РОЗДІЛ 1 «УКРАЇНА В ПЕРШІ ПОВОЄННІ РОКИ» |
|||||
2 |
|
|
|
Адміністративно-територіальні зміни й зовнішньополітична діяльність УРСР |
|
3 |
|
|
|
Внутрішньополітична й економічна ситуація в УРСР |
|
4 |
|
|
|
Політика радянізації та репресії в західних областях УРСР |
|
5 |
|
|
|
Культура в перші післявоєнні роки |
|
6 |
|
|
|
Практичне заняття 1. Людський вимір війни: демографічні зміни в УРСР |
|
7 |
|
|
|
Практичне заняття 2. «Війна пішла, а горе залишилось...»: повсякденне життя повоєнних років |
|
8 |
|
|
|
Практичне заняття 3. Вирвані з коренем. Депортації українців і українок у 1944—1951 рр.:причини, етапи, наслідки (на підставі досліджених документальних джерел) |
|
9 |
|
|
|
УРОК КОНТРОЛЮ І КОРЕКЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЗА РОЗДІЛОМ «УКРАЇНА В ПЕРШІ ПОВОЄННІ РОКИ» |
|
РОЗДІЛ 2 «УКРАЇНА В УМОВАХ ДЕСТАЛІНІЗАЦІЇ» |
|||||
10 |
|
|
|
УРСР на початку десталінізації |
|
11 |
|
|
|
Суспільно-політичне життя у 1950—1960-ті рр |
|
12 |
|
|
|
Розвиток економіки у 1950—1960-ті рр |
|
13 |
|
|
|
Національно-визвольний рух. «Шістдесятництво» |
|
14 |
|
|
|
Розвиток культури та духовного життя |
|
15 |
|
|
|
Практичне заняття 4. Входження Кримської області до складу УРСР: міфи та реальність (дослідження документів) |
|
16 |
|
|
|
УРОК КОНТРОЛЮ І КОРЕКЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЗА РОЗДІЛОМ «УКРАЇНА В УМОВАХ ДЕСТАЛІНІЗАЦІЇ» |
|
РОЗДІЛ 3 «УКРАЇНА В ПЕРІОД ЗАГОСТРЕННЯ КРИЗИ РАДЯНСЬКОЇ СИСТЕМИ» |
|||||
17 |
|
|
|
Наростання кризових явищ у суспільно-політичному житті республіки |
|
18 |
|
|
|
Економічна ситуація в УРСР періоду «застою» |
|
19 |
|
|
|
Зміни в соціальній та національній структурі населення |
|
20 |
|
|
|
Дисидентський рух |
|
21 |
|
|
|
Розвиток культури й духовного життя |
|
22 |
|
|
|
Практичне заняття 5. Конституції УРСР: «сталінська» і «розвиненого соціалізму» (порівняння основних законів 1937 та 1978 рр.) |
|
23 |
|
|
|
Практичне заняття 6. Український «самвидав»: теми, ідеї, автори |
|
24 |
|
|
|
Практичне заняття 7. Повсякденне життя в місті та селі: переваги і проблеми (на прикладі України 1970—1980-х рр.) |
|
25 |
|
|
|
УРОК КОНТРОЛЮ І КОРЕКЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЗА РОЗДІЛОМ «УКРАЇНА В ПЕРІОД ЗАГОСТРЕННЯ КРИЗИ РАДЯНСЬКОЇ СИСТЕМИ» |
|
РОЗДІЛ 4 «ВІДНОВЛЕННЯ НЕЗАЛЕЖНОСТІ УКРАЇНИ» |
|||||
26 |
|
|
|
Початок «перебудови» в СРСР і УРСР |
|
27 |
|
|
|
Поглиблення кризових явищ в економіці. Шахтарський страйк 1989 р. Політичні реформи |
|
28 |
|
|
|
Зростання громадської активності українського суспільства. |
|
29 |
|
|
|
Проголошення Декларації про державний суверенітет України |
|
30 |
|
|
|
Проголошення Україною незалежності |
|
31 |
|
|
|
Практичне заняття 8. «За живе...» Непоправні наслідки Чорнобильської трагедії |
|
32 |
|
|
|
УРОК КОНТРОЛЮ І КОРЕКЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЗА РОЗДІЛОМ «ВІДНОВЛЕННЯ НЕЗАЛЕЖНОСТІ УКРАЇНИ» |
|
РОЗДІЛ 5 «СТАНОВЛЕННЯ УКРАЇНИ ЯК НЕЗАЛЕЖНОЇ ДЕРЖАВИ» |
|||||
33 |
|
|
|
Державотворчі процеси в перші роки незалежності |
|
34 |
|
|
|
Україна в 1994—1999 рр. |
|
35 |
|
|
|
Політичні процеси в Україні в 1999—2005 рр. «Помаранчева революція» |
|
36 |
|
|
|
Економічний розвиток України в 1992—2005 рр. |
|
37 |
|
|
|
Етносоціальні процеси та рівень життя населення |
|
38 |
|
|
|
Зовнішня політика та міжнародні зв'язки України у 1992—2010 рр. |
|
39 |
|
|
|
Суспільно-політичне та економічне життя України у 2005 – 2010 рр. |
|
40 |
|
|
|
Практичне заняття 9. Державне будівництво в незалежній Україні: особливості, здобутки,проблеми |
|
41 |
|
|
|
УРОК КОНТРОЛЮ І КОРЕКЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЗА РОЗДІЛОМ «СТАНОВЛЕННЯ УКРАЇНИ ЯК НЕЗАЛЕЖНОЇ ДЕРЖАВИ» |
|
РОЗДІЛ 6 «ТВОРЕННЯ НОВОЇ УКРАЇНИ» |
|||||
42 |
|
|
|
Суспільно-політичне та економічне життя України в 2005—2010 рр. |
|
43 |
|
|
|
Україна в 2010—2014 рр. Революція Гідності |
|
44 |
|
|
|
Україна в системі міжнародних відносин взимку 2013-2014 рр. |
|
45 |
|
|
|
Російська збройна агресія |
|
46 |
|
|
|
Культурне та релігійне життя |
|
47 |
|
|
|
Практичне заняття 10 . Зовнішні та внутрішні загрози суверенітету України в період гібридних війн |
|
48 |
|
|
|
УРОК КОНТРОЛЮ І КОРЕКЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЗА РОЗДІЛОМ «ТВОРЕННЯ НОВОЇ УКРАЇНИ» |
|
49 |
|
|
|
Повторення розділів І та II «Україна в умовах десталінізації» |
|
50 |
|
|
|
Повторення розділу III «Україна в період загострення кризи радянської системи» |
|
51 |
|
|
|
Повторення розділу IV «Відновлення незалежності України» |
|
52 |
|
|
|
Повторення розділу V «Становлення України як незалежної держави» |
|